خرید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی | ترلان

۱۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

لکه سفید روی ناخن چیست و چه دلایلی دارد؟

 

لوکونیشیا وضعیتی است که در آن خطوط یا نقاط سفید روی انگشتان دست یا پا ظاهر می‌شوند. این مشکل لکه سفید روی ناخن بسیار رایج و کاملا بی‌خطر است. بسیاری از بزرگسالان سالم این لکه‌ها را در مقطعی از زندگی خود دارند، بنابراین ایجاد آن‌ها احتمالاً نشانه یک بیماری جدی پزشکی نیست. برای برخی افراد، لکه سفید روی ناخن ممکن است به صورت نقاط ریز خالدار روی ناخن ظاهر شوند. برای دیگران، لکه‌های سفید ممکن است بزرگ‌تر باشند و در سراسر ناخن باشند. لکه‌ها ممکن است روی یک یا چند ناخن باشند.

شایع ترین علت لوکونیشی آسیب به بستر ناخن است. اگر ناخن شما ضربه ببیند، این آسیب ممکن است رخ دهد. مانیکور و پدیکور مکرر یا استفاده از ناخن‌های ژل یا اکریلیک نیز می‌تواند به بستر ناخن آسیب برساند. چندین علت دیگر ممکن است مسئول لکه‌های سفید روی ناخن باشد.

دلایل سفیدی روی ناخن‌ها

لکه سفید روی ناخن شما مشکلی شایع است. مشکلات متعددی می‌تواند باعث آن‌ها شود. علل احتمالی عبارتند از:

  • آسیب ناخن

آسیب در صدف ناخن می‌تواند باعث ایجاد لکه‌ها یا نقاط سفید روی ناخن در حین رشد شود. با این حال، به دلیل زمانی که طول می‌کشد تا ناخنهای شما رشد کنند، ممکن است آسیب را به خاطر نیاورید. برخی از آسیب‌ها به مدت چهار هفته یا بیشتر ظاهر نمی‌شوند.

منابع رایج آسیب به ناخن‌ها عبارتند از:

1. ضربه زدن به انگشت خود با چکش

2. کوبیدن ناخن به پیشخوان یا میز

3. اگر گیتاریست هستید در ابتدا ممکن است بعلت ضربه صدف ناخن شما به گیتار هنگام ریتم‌نوازی

 از این لکه‌های سفید زیاد ببینید.

4. مانیکور مکرر نیز ممکن است باعث آسیب و ایجاد لکه سفید روی ناخن شود. فشار اعمال شده توسط مانیکور ممکن است به بستر ناخن آسیب برساند.

  • واکنش آلرژیک

حساسیت به لاک، براق کننده، سفید کننده یا پاک کننده ناخن ممکن است باعث ایجاد لکه سفید روی ناخن شما شود. استفاده از ناخن‌های اکریلیک یا ژلیش نیز می‌تواند به شدت به ناخن‌های شما آسیب برساند و ممکن است باعث ایجاد این لکه‌های سفید شود.

  • کمبود مواد معدنی

اگر کمبود مواد معدنی یا ویتامین خاصی داشته باشید، ممکن است متوجه لکه‌ها یا نقاط سفید در کنار ناخن‌های خود شوید. کمبودهایی که بیشتر با این مشکل مرتبط است کمبود روی و کمبود کلسیم است.

  • عفونت قارچی

یک قارچ ناخن معمولی به نام اونیکومیکوز با سطحی سفید می‌تواند روی ناخن‌های پا ظاهر شود. اولین علامت عفونت ممکن است چند نقطه سفید کوچک روی ناخن باشد. عفونت می‌تواند رشد کند و به بستر ناخن گسترش یابد. ناخن‌های پا ممکن است پوسته پوسته به نظر برسند و سپس ضخیم و شکننده شوند.

اندازه و شکل لکه ها

لکه سفید روی ناخن می‌توانند به روشهای مختلفی ظاهر شوند. آنها ممکن است شبیه به این موارد باشند:

  • نقاط کوچک به اندازه یک نقطه قلم
  • خطوط بزرگ‌تر در سراسر ناخن

علت لکه‌های سفید روی ناخن ممکن است نحوه ظاهر شدن لکه‌ها را تعیین کند. آسیب ناخن ممکن است باعث ایجاد یک نقطه سفید بزرگ در وسط ناخن شود. یک واکنش آلرژیک ممکن است باعث ایجاد چندین نقطه در سراسر ناخن شود. ظاهر نقاط یا خطوط سفید ممکن است در هر ناخن متفاوت باشد.

درمان لکه‌ سفید روی ناخن

درمان لکه سفید روی ناخن بسته به علت لکه‌های سفید متفاوت است.

  • واکنش آلرژیک

استفاده از لاک، براق کننده یا محصول ناخن را که فکر می‌کنید ممکن است مسئول واکنش آلرژیک شما باشد را متوقف کنید. اگر پس از قطع مصرف محصولات همچنان علائم واکنش آلرژیک را داشتید، با پزشک خود مشورت کنید.

  • قارچ

یک داروی ضد قارچ خوراکی رایج‌ترین درمان است و بسیاری از پزشکان نیز یک درمان ضد قارچی موضعی را تجویز می‌کنند. میانگین زمان درمان سه ماه است.

  • آسیب ناخن

اکثر آسیب‌های ناخن فقط به زمان نیاز دارند تا بهبود یابند. همانطور که ناخن رشد می‌کند، آسیب از بستر و صدف ناخن بالا می‌رود. با گذشت زمان، لکه‌‍های سفید به طور کامل ناپدید می‌شوند.

  • کمبود مواد معدنی

با پزشک خود در این باره مشورت کنید. ممکن است نیاز باشد آزمایش خون بدهید تا مطمئن شوید که کلسیم و روی بدن شما به اندازه است. اگر نه، تحت نظر پزشک به مکمل‌های کلسیم و روی نیاز دارید.

۲۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین رنگ لاک پاییزی

 

وقتی به فصل سرما فکر می‌کنیم، ممکن است در همان ابتدا به ذهنتان بیاید که رنگ لاک پاییزی ترکیبی از مشکی، قرمز روشن، نارنجی و سرمه‌ای است. اما اگر واقعاً می‌خواهید از مد روز استقبال کنید، رنگ‌های جذاب‌تری وجود دارد که باید آن‌ها را در گزینه‌های منتخب لاک پاییزی خود بگذارید. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، رنگ‌های برتر ناخن پاییزی را به شما معرفی می‌کنیم.

لاک ناخن پاییزی

1. آبی روشن پاستیلی

در چند سال اخیر در طول پاییز تا زمستان، می‌توان گفت که آبی جایگزین لاک مشکی همیشگی شده است. و روندها نشان می‌دهد که پاییز امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان بهترین رنگ لاک پاییزی می‌توانیم به لاک‌های مد روز طرح کهکشانی و آبی تیره اشاره کنیم. اما با شروع سرما، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از فرو رفتن در انتهای طیف، یک چند درجه لاک روشن‌تر را انتخاب کنید. شما قطعا عاشق این آبی روشن پاستیلی خواهید شد. رنگی مانند نرمی ابر. همچنین از رنگ‌هایی است که هر کسی استفاده نمی‌کند و ظاهر جدیدی به استایل شما می‌بخشد. چه بلوند باشید یا سبزه، مجموعه لاک‌های آبی در هر ناخنی عالی به نظر می‌رسد و روز پاییزی شما را در مسیر درستی آغاز می کند.

2. قرمز کلاسیک

رنگ قرمز کلاسیک در فصل پاییز امسال در نمودارهای استایل در بالاترین سطح انتخاب قرار دارد. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ متوجه خواهید شد که ناخن‌های قرمز، مورد علاقه افراد دنبال کننده مد هستند. در دهه‌های 50 تا 80 میلادی از رنگ لاک قرمز استفاده زیادی می‌شد و در حال حاضر نیز همچنان مورد توجه افراد در حوزه مد و فشن است.  به یاد داشته باشید. قرمز کلاسیک رنگی است که روی ناخن‌های کوتاه، انگشت‌های بلند به خوبی نشان داده می‌شود. بنابراین انتخاب این رنگ تنها به سلیقه شما بستگی دارد. این رنگ مناسب رنگ لاک پاییزی است.

3. سبز تیره سلطنتی

در مد و فشن سلطنتی، رنگ سبز سلطنتی توسط خود دوشس، مگان مارکل، استفاده شده است. از قلمرو فرعون‌های مصر تا آزتک‌ها، گل‌آرژی سلطنتی همیشه به عنوان رنگ لاک پاییزی مورد توجه قرار می‌گرفته و یک انتخاب عالی برای شاداب کردن ناخن‌ها در این فصل بوده است. سبز روشن و فیروزه‌ای به عنوان لاک ناخن تابستانی مناسبتر است. اما این رنگ جواهر تیره غنی به عنوان یکی از جالب‌ترین مانیکورهای پاییزی شناخته می‌شود. برای اینکه ناخنهایی زیبا و بهترین جلوه‌ را داشته باشید ، طراحی ناخن با رنگ سبز سلطنتی خود را با رنگ‌های خنثی سیاه یا روشن مانند ماسه‌ای یا طلایی ترکیب کنید.

4. شکلاتی

این ناخن‌های شکلاتی وسوسه انگیز به اندازه کافی برای خوردن خوب به نظر می‌رسند! با این رنگ لاک قهوه‌ای با تن متوسط ​​و زرق و برق‌دار وسوسه شوید تا به عنوان رنگ لاک پاییزی از آن استفاده کنید. ما عاشق احیای این روند به عنوان رنگ ناخن سال هستیم. رنگی بازگشتی که نه تنها شیرین است، بلکه کمی لوکس است و هنگام هماهنگی با رنگ‌های خنثی‌ی روشن‌تر، استایل خاصی به شما می‌دهد. با کاهش دما، این لاک ناخن شکلاتی با پارچه‌های پشمی و مکمل چکمه‌های چرمی قهوه‌ای فوق‌العاده می‌شود. همیشه این رنگ لاک مجلل بنظر می‌رسد و هرگز کسل کننده نیست، یک لاک میلک شیکی شکلاتی مطمئناً استایل شما را متحول خواهد کرد.

5. خردلی

خردلی یک رنگ زرد تیره است که زدن این رنگ لاک راحت‌تر از سایه‌های روشن‌تر زرد است. این رنگ می‌تواند یک رنگ لاک پاییزی شاد و پر انرژی باشد. همچنین یک راه عالی برای روشن کردن استایل و ظاهر شما است. علاوه بر این، رنگ خردلی گرمای خاصی نیز دارد و آن را به یک انتخاب محبوب برای طراحی ناخن و رنگ عالی برای پاییز تبدیل می‌کند. آن را با لباس‌های خردلی مورد علاقه‌تان ست کنید تا ظاهری زیبا داشته باشید، یا با پوشیدن رنگ‌های خنثی، توجه را به ناخن‌هایتان جلب کنید.

۲۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آیا میدانید پرایمر چیست ؟ در چند سال گذشته پرایمر به یکی از لوازم آرایشی ضروری تبدیل شده است. اگر صورتتان لکه و جای جوش دارد، اگر منافذ پوستتان باز است و یا اینکه پوستتان کمی خشک است، بنابراین لازم است که حتماً بدانید پرایمر چیست . همه مقالات زیبایی به شما می‌گویند که مصرف پرایمر سبب افزایش ماندگاری آرایش شما می‌شود. اما آیا واقعاً ما نیاز داریم که از پرایمر استفاده کنیم؟ در این قسمت با این محصول آرایشی آشنا خواهید شد.

پرایمر چیست ؟

  • پرایمر اولین لایه آرایشی است که شما روی صورتتان می‌کشید.
  • پرایمر بافتی سبک دارد و سبب ایجاد احساس سنگینی روی پوست نمی‌شود.
  • پرایمر کمک می‌کند آرایش خیلی بهتر روی صورت بخوابد.
  • اگر پس از پرایمر از کرم استفاده کنید، سطح پوست یکنواخت و خوشایند می‌شود.
  • این محصول آرایشی عمر مواد آرایشی دیگر را روی پوست افزایش می‌دهد.
  • برخی از پرایمر‌ها به تنهایی می‌توانند آرایش صورت شما را تکمیل کنند و زیبایی صورت را دو چندان کنند.
  • بانوانی که دوست ندارند از کرم‌های سفید کننده یا کرم پودر استفاده کنند، معمولاً با یک پرایمر به صورت خود طراوت می‌بخشند.

لزوم استفاده از پرایمر در آرایش صورت

بهترین روش مصرف پرایمر چیست ؟ شما مجبور نیستید که حتماً از پرایمر برای شروع آرایش خود استفاده کنید، اما مصرف آن سبب جلا و زیبایی بیشتر میکاپ و آرایش می‌شود. آرایشگران حتماً برای آرایش و گریم حرفه‌ای از پرایمر پیش از دیگر کرم‌های پوشاننده استفاده می‌کنند. پرایمر‌ها می‌توانند درخشش پوست را بیشتر کنند و یا اینکه مات باشند و چربی پوست را مخفی کنند. پرایمر بافتی فوق‌العاده سبک دارد و خیلی زود جذب منافذ می‌شود، به همین خاطر پوست را نرم می‌کند. بیشتر پرایمر‌ها جز کاربردهای زیبایی، خواص مراقبتی نیز دارند و از سلامت پوستتان محافظت می‌کنند. اگر شما بخواهید زیر کرم پودر یک لایه محافظ ایجاد کنید، مسلماً باید حتماً از پرایمر استفاده کنید.

خواص پرایمر چیست ؟

فواید استفاده از پرایمر چیست ؟ اگر تاکنون از پرایمر استفاده نکرده باشید، در پاسخ به این سوال می‌گویید این محصول یک لوازم آرایشی است و خاصیت مراقبتی برای پوست ندارد! اما بهتر است تجدید نظر کنید، چراکه همه پرایمر‌ها با توجه به ترکیباتشان ویژگی‌های بخصوص دارند و اثرات خوب متفاوتی نیز بر روی پوست برجای می‌گذارند:

روشن کردن پوست

بیشترین کاربرد پرایمر چیست ؟ برخی از پرایمر‌ها روشن کننده پوست هستند. قدرت روشن کنندگی پرایمر‌ها ممکن است متفاوت باشد، اما با وجود این اگر مرتباً از یک پرایمر استفاده کنید حتماً اثر روشن کنندگی‌اش را خواهید دید. زیرسازهای پوست کمک می‌کنند که سلول‌های آسیب دیده و کدر شده فرصت ترمیم پیدا کنند، به همین خاطر است که مصرف پرایمر سبب درخشش پوستتان می‌شود.

پوستتان را نرم می‌کند

مصرف پرایمر سبب می‌شود که پوستتان نرم و ابریشمی باشد. قبل از اینکه از کرم پودر استفاده کنید پرایمر را روی پوست بزنید و از نرمی و یکدستی پوستتان لذت ببرید. وقتی پوستتان نرم می‌شود و منافذ باز پوشانده می‌شود، کرم با بافتی یکدست روی صورت قرار می‌گیرد. مصرف پرایمر سبب می‌شود که پوست جذاب و مخملی شود و شما کمتر نیاز به تمدید کرم پودر پیدا کنید.

از پیری پوست جلوگیری می‌کند

ترکیبات پرایمری که خریداری کردید را بخوانید، شاید این محصول انتخابی شما حاوی ترکیبات ضد پیری پوست نیز باشد. برخی از پرایمر‌ها خاصیت ضدپیری و ضد چین و چروک دارند. وقتی از پرایمر استفاده می‌کنید پوستتان با نشاط و براق می‌شود و احساس می‌کنید که جوانتر شدید.

پوست را مرطوب می‌کند

یکی از اصلی‌ترین خواص پرایمر‌ها خاصیت نرم کنندگی آن‌هاست. زمانی مرطوب کننده‌ها بجای پرایمر نقش زیرساز را ایفا می‌کردند، اما امروز محصول تخصصی پرایمر نیاز به مصرف مرطوب کننده را برطرف کرده چون خاصیت نرم کنندگی نیز دارد.

پرایمر بی‌رنگ چه کاربردی دارد؟

آیا می‌دانید کاربرد رنگهای مختلف پرایمر چیست ؟ لازم است بدانید که پرایمر‌ها در چند رنگ زرد، بنفش، سبز و صورتی تولید و مصرف می‌شوند، اما پرایمر بی رنگ نیز وجود دارد. پرایمر بی‌رنگ ساختاری شبیه به ژل دارد و کاملاً شفاف است. این محصول از آب و سیلکا تهیه می‌شود. افرادی که پوست معمولی دارند بهتر است از این نوع پرایمر استفاده کنند، پرایمر شفاف سبب افزایش طراوت و شادابی پوست می‌شود.

۲۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین کاندوم چیست و متعلق به چه برندی است؟

 

کاندوم ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی در حین رابطه جنسی است. اما باید درنظر داشته باشید که کاندوم با جنس خوب و ضد حساسیت از برندهای معتبر استفاده کنید. در این مقاله به چند برند از لیست بهترین کاندوم ها اشاره می‌کنیم.

کاندوم برای جلوگیری از بارداری

استفاده از کاندوم بهترین روش برای جلوگیری از بارداری و همچنین عفونت‌های مقاربتی (STIs) مانند کلامیدیا، سوزاک و تریکومونیازیس است. اگر کاندوم به درستی قرار نگیرند یا به درستی استفاده نشود، به طور قابل توجهی کارایی کمتری دارد. بهترین کاندوم ‌ها در صورت استفاده درست و عالی 98 درصد مؤثر هستند، اما در واقع اثربخشی متوسط ​​85 درصد به روشی که اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند دارد. علاوه بر این، یافتن بهترین کاندوم مناسب شما که هم راحت باشد و هم لذت را بهینه کند، بسیار در رابطه جنسی مهم است.

چه به کاندوم به عنوان یک محصول ضروری نگاه کنید یا بخشی هیجان انگیز و نیروبخش از جعبه ابزار سلامت جنسی خود، واضح است که گزینه های زیادی در بازار وجود دارد. بزرگ، کوچک، نازک، ضخیم، خاردار، طعم‌دار و.. تنوع کاندوم بسیار زیاد است.

چه نوع کاندومی بخریم؟

اما بهترین کاندوم برای شما کدام است؟ برای به دست آوردن اندازه مناسب کاندوم، آلت تناسلی مرد را در حالت نعوظ اندازه بگیرید. اگر آلت تناسلی را زمانی که شل است اندازه گیری کنید، تنها اندازه آن را با حداقل اندازه آن اندازه‌گیری خواهید کرد. این بدان معناست که شما می‌توانید در نهایت یک کاندوم کوچک‌تر بخرید. برای اینکه بتوانید تناسب مناسب کاندوم را بدانید، باید طول، عرض و قطر آلت را بدانید.

بهترین کاندوم بازار ایران در سال 2021

1. کاندوم خیلی نازک کدکس به ضخامت 30 میکرون zero three

این مدل کاندوم نازک‌ترین و مقاوم‌تری کاندوم برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی است. اگر زوجی هستید که دوست ندارید از کاندوم استفاده کنید اما همچنین می‌دانید که سلامت و لذت جنسی شما بسیار مهم است حتما از این کاندوم استفاده کنید. کاندوم نازک کدکس ضخامتی به اندازه فقط 0.03 میلیمتر دارد و بهترین کاندوم ساخت کشور ژاپن است.

2. کاندوم تاخیری 45 دقیقه | یک نیمه کامل بازی کن!

اگر از دسته زوج‌هایی هستید که دوست دارید رابطه طولانی‌تر و لذت‌بخشی را تجربه کنید، استفاده از کاندوم 45 دقیقه بهترین گزینه است. ماده تاخیری این مدل کاندوم بیشتر از مدل‌های دیگر است به همین علت هم شعار آن "یک نیمه کامل بازی کن" است! نیاز به توضیح بیشتری نیست اگر طولانی بودن رابطه برای شما اهمیت دارد این گزینه بهترین کاندوم برای شرایط شماست.

3. کاندوم بیگ داتس کدکس big dots

کاندوم بیگ داتس کدکس از پرفروش‌ترین مدل‌ها کاندوم در بازار ایران است. اگر دوست دارید که از کاندوم خاردار استفاده کنید، قطعا این مدل بهترین است زیرا کاندوم بیگ داتس کدکس دارای 690 خار درشت است که این خارها تا سه برابر بزرگتر از بقیه کاندوم‌های خاردار معمولی است.

4. کاندوم کلاسیک کاپوت classic

همیشه که یک کاندوم نباید خاردار باشد یا حتما ماده تاخیری داشته باشد. بعضی اوقات سادگی حرف اول را می‌زند و بهترین کاندوم در حال حاضر است. کاندوم کلاسیک کاندوم از قدیمی‌ترین کاندوم‌های موجود در بازار است و از بیماری‌های مقاربتی خطرناک مانند ایدز به خوبی جلوگیری می‌کند. همچنین از بارداری ناخواسته با دقت بسیار بالا جلوگیری می‌کند.

5. کاندوم توربو ایکس دریم Turbo

اگر تمام مدل‌های کاندوم، معمولی، خاردار، تاخیری و طعم‌دار را استفاده کردید و در حال حاضر دنبال یک تجربه متفاوت از رابطه جنسی هستید، حتما از کاندوم توربو ایکس دریم استفاده کنید. این کاندوم ماده گیاهی دارد که انزال را به تاخیر می‌اندازد و حاوی ماده تحریک‌کننده جهت تحریک بیشتر جنسی و تجربه حسی متفاوت است.

۲۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

اسم لوازم آرایشی را بشناسیم!

 

اگر سال‌هاست که از محصولات آرایشی استفاده می‌کنید، حتما می دانید که داشتن مجموعه‌ای از لوازم آرایشی برای یک خانم ضروری است و به شما امکان می‌دهد ظاهری زیباتر برای خود ایجاد کنید. در این مقاله، قصد داریم شما را با لیستی شامل چندین اسم لوازم آرایشی آشنا کنیم که مناسب شماست.

بهترین لیست اسم لوازم آرایشی برای افراد مبتدی

1. پرایمر صورت

پرایمر اسم لوازم آرایشی ساده ولی کاربردی است. تأثیر دقیق انواع پرایمرهای صورت روی پوست و آرایش شما می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی هدف اصلی آن این است که پوست صاف و آرایش شما در طول روز تازه به نظر برسد.

2. کرم پودر

اسم لوازم آرایشی که مناسب کاور کردن پوست طراحی شده کرم پودر است. اگر تازه می‌خواهید از کرم پودر استفاده کنید یا مطمئن نیستید که چه نوع سایه‌ای برای شما مناسب است، توصیه می‌شود به نزدیک‌ترین فروشگاه بزرگ لوازم آرایشی بروید و از یک آرایشگر یا متخصص کمک بگیرید که یکی از آن‌ها که مناسب رنگ و نوع پوست شماست را انتخاب کنید.

3. سی سی کرم

سی سی کرم نسبت به کرم پودر ظاهر طبیعی‌تری دارد. اگر به دنبال چیزی هستید که دارای مزایای مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده یا پرایمینگ باشد، باید بدانید که برخی از کرم های CC دارای پرایمر داخلی هستند.

4. کانسیلر

اگر آکنه، حلقه‌های تیره یا هر نوع تغییر رنگ روی پوست خود دارید، کانسیلر برای شما ضروری است. کانسیلرها دارای فرمولاسیونی با پوشش کامل و شفاف هستند. اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید بستگی به میزان تلاش شما برای پوشاندن دارد.

5. رژگونه

رژگونه زدن می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر کلی شما داشته باشد. بخصوص اگر از کرم پودری با پوشش مات‌تر استفاده می‌کنید، استفاده از رژگونه ضروری است.

6. هایلایتر

شاید شما هم اسم لوازم آرایشی هایلایتر را شاید شنیده باشید. مانند بسیاری دیگر از محصولات زیبایی، هایلایتر در اشکال مختلف وجود دارد: پودر، کرم، مایع، استیکی. هر یک از این فرم‌ها مزایای منحصر به فرد خود را دارند، اما برای افراد مبتدی نوع پودری را توصیه می‌کنیم، زیرا کار با آنها ساده است.

7. برونزر

برای کسانی که دوست دارند رنگ پوستشان تیره‌تر به نظر برسد استفاده از برونزر ایده خوبی است. گرچه برای کانتور کردن نیز از برونزر استفاده می‌شود.

8. اسپری فیکس

اسپری فیکس تقریباً مانند پرایمر صورت، با این تفاوت که برای حفظ آرایش شما در تمام طول روز به کار می رود. اگر می‌خواهید آرایشتان ماندگار باشد، این مرحله را نادیده نگیرید!

9. پرایمر چشم

یک پرایمر چشم خوب نه تنها باید از ریزش، محو شدن و چروک شدن آرایش چشم جلوگیری کند، بلکه باید فرمولاسیونی داشته باشد که رنگ‌ها را در طول روز مطابق با آنچه که قرار است رعایت کنند، حفظ کند.

10. سایه چشم

در کنار هایلایتر، اسم لوازم آرایشی سایه چشم که می‌آید برخی افراد ذوق می‌کنند، صرفاً به این دلیل که در رنگ‌ها و پوشش‌های بسیار متفاوتی وجود دارد و می‌توان از آن به روش‌های مختلف استفاده کرد!

11. ریمل

ریمل روشی جادویی برای جذاب کردن نگاه شما دارد. این محصول در فرمول‌های بی شماری وجود دارد که مژه های شما را بلند، پرپشت و فر می‌کند. ریمل مشکی برای اکثر افراد خوب است، اما اگر مژه‌های بسیار روشن دارید، ممکن است بخواهید به جای آن از ریمل قهوه‌ای استفاده کنید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید.

12. خط چشم

خط چشم، مانند ریمل، می‌تواند به جذابیت چشم‌های بیافزاید. در حالی که خط چشم مشکی اغلب جزء اصلی محسوب می شود، اگر پوست روشن‌تری دارید، رنگ قهو‌ه‌ای یا خاکستری تیره را نیز امتحان کنید.

13. محصول ابرو

اما، اگر به دنبال تقویت ابروهای خود هستید، محصولات مختلف ابروی زیادی وجود دارد که واقعاً آنها را متمایز می‌کند. محصولات ابرو در فرمولاسیون‌های مختلفی از جمله مداد، پودر، ریمل، پماد، موم و ژل تولید می‌شوند. برای خرید باید اسم لوازم آرایشی را بصورت دقیق عنوان کنید.

14. براق کننده لب

برق لب در اوایل و اواسط دهه 2000 رایج بود، اما اخیراً دوباره جذابیت خود را به دست آورده است. هنگامی که عجله دارید، به آینه دسترسی ندارید و نیاز به لب‌های ظریف‌تری دارد، از برق لب استفاده کنید.

15. رژ لب

شما نمی‌توانید انکار کنید که رژ لب در حال حاضر در آرایش حرف اصلی را می‌زند. چه به سراغ فرمول مایع یا جامد بروید. فرقی نمی‌کند، رژ لب تکمیل کننده آرایش شماست.

۲۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

کوشن آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

هانطور که می‌دانید کرم پودر یکی از بخش‌های اصلی آرایش به حساب می‌آید. چرا که علاوه بر صاف و یک دست کردن پوست کمک به سزایی می‌کند و باعث پوشاندن عیوب پوست مثل جوش و یا جای جوش می‌شود. کرم پودرها انواع مختلفی از جمله موس، پنکک و کوشن دارند که در این مقاله میخواهیم درباره اینکه کوشن آرایشی چیست و چه مزایایی دارد صحبت کنیم.

کوشن آرایشی چیست ؟

کوشن نوعی پنکک به حساب می‌آید که به صورت مایع ساخته شده و میتوان با استفاده از پد مخصوص از آن بر روی صورت خود استفاده کنید. البته کوشن‌ها در ترکیب خود BB و CC کرم هم دارند. منظور از BB Cream پایه زیبایی است و CC Cream  مخفف کلمه اصلاح رنگ می‌باشد.

اگر شما نمی‌خواهید برای آرایش روزانه خود از کرم پودر‌های سنگین استفاده کنید، کوشن میتواند گزینه بسیار مناسبی برای آرایش روزانه باشد. چرا که، علاوه بر صاف کردن و کاور کردن ایرادات پوست، از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند. چون کوشن آرایشی در ترکیب خود از ضد آفتاب، پرایمر و مرطوب کننده استفاده کرده است. پس شما می‌توانید با استفاده از کوشن آرایشی زیبا در طول روز داشته باشید. پس بهتر است اطلاعات بیشتری کسب کنید که کوشن آرایشی چیست ؟

بهترین روش استفاده از کوشن آرایشی چیست ؟

همراه هر بسته از کوشن آرایشی یک عدد پد مخصوص نیز وجود دارد. به همین دلیل در ابتدای کار برای استفاده از کوشن آرایشی باید پد آرایشی را بر روی کوشن قرار داده و کمی فشار دهید. تا مایع موجود در کوشن آغشته روی پد شما قرار بگیرد. سپس به حرکتی ضربه‌ای بر روی چانه، پیشانی، بینی  و گونه‌ها بزنید. برای اینکه بخواهید به پوشش دلخواه برسید باید چندین بار این کار را استفاده کنید. تا در نهایت پوستی یک نواخت داشته باشید. بعد از اینکه از کوشن به مقدار مناسب بر روی صورت زدید میتوانید آرایش خود با دیگر لوازمتان کامل کنید.

مزایای استفاده از کوشن آرایشی چیست ؟

یکی از اصلیترین مزایایی که کوشن آرایشی دارد این است که استفاده همانطور که گفتیم بسیار آسان است. اما در کنار آسان بودن از مزایای دیگری برخوردار است:

  • حاوی ضد آفتاب، پرایمر و مرطوب کننده و ویتامین مناسب پوست
  • برای داشتن آرایشی سبک میتوانید از کوشن استفاده کنید.
  • استفاده بسیار آسان
  • سبکی روی پوست
  • استفاده از کوشن زمان کمی از شما را صرف میکند.
  • استفاده از کوشن برای افرادی که تازه کار و مبتدی هستند میتواند مناسب باشد. چرا که به راحتی بر روی پوست پخش می‌شود.
  • معمولا در بسته بندی خود دو بسته از کوشن مایع وجود دارد.
  • به صرفه‌تر از کرم پودر.

رنگ بندی کوشن آرایشی به چه صورت است؟

حال که دانستید کوشن آرایشی چیست جالب است بدانید که کوشن آرایشی همانند کرم پودر و هر لوازم آرایشی دیگر که به پوست مرتبط است، رنگبندی دارد. پس در زمان خرید می‌توانید با توجه به رنگ پوستتان خریداری کنید. اگر شما پوستی روشن دارید از شماره 1 میتوانید استفاده کنید و اگر پوست شما در دسته افرادی است که پوستی تیره  دارند، بهتر است از شماره 3 استفاده کنید و دیگر رنگ پوست که بین 1 و 3 است میتواند از شماره 2 استفاده کند.

کوشن‌های با کیفیت و خوب موجود در ایران:

  1. کوشن دو قلو خرس دار

این کوشن به دلیل کیفیت خوبی که دارد بسیار محبوب شده است و 3 رنگ روشن، متوسط و تیره آن بسیار فروش در ایران داشته است. پس شما هم با هر نوع رنگ پوستی که هستید میتوانید از این کوشن برای خود خریداری کنید.

  1. کوشن دو قلو مجیک میشا

کوشن آرایشی در ترکیب خود علاوه بر مرطوب کننده‌ای که دارد، از SPF 50 نیز برخوردار است که به همین دلیل از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می‌کند. کوشن دو قلو مجیک میشا دارای دو رنگ پر طرفدار است که میتوانید از فروشگاه‌‌های لوازم آرایشی خریداری کنید.

۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

فرق بوتاکس مو و کراتینه چیست؟

 

بوتاکس مو و کراتینه دو مورد از رایج‌ترین درمان‌هایی هستند که در سالن‌ها برای کسانی که به دنبال موهای صاف‌تر و بدون وز هستند، استفاده می‌شود. در حالی که هر دو نتایج مشابهی دارند (مانند از بین بردن موخوره و افزایش درخشش مو  و احیاء ) یکسری عوامل کلیدی وجود دارد که این دو را متمایز می‌کند. اما واقعا فرق بوتاکس مو و کراتینه در چیست؟

بوتاکس مو یک درمان غیرشیمیایی و حالت‌دهنده عمیق است که سطح مو را می‌پوشاند، قسمت‌های شکسته شده را ترمیم می‌کند و از موخوره جلوگیری می‌کند. در همین حال، درمان‌های کراتینه یک فرآیند شیمیایی صاف‌کننده (معمولاً حاوی فرمالدئید) است که با موخوره نیز مقابله می‌کند. اما در صاف کردن آن مؤثرتر است. در ادامه بخوانید تا در مورد مزایا و معایب هر کدام بیشتر بدانید و در مورد فرق بوتاکس مو و کراتینه اطلاعاتی بدست آوریم تا بدانیم کدام درمان برای شما و موهایتان مناسب است.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یک درمان مو است که در کمک برای از بین بردن موخوره طراحی شده است. زیرا ساعت مو را صاف می‌کند و به قولی «زمان را به عقب برمی گرداند» تا آن زمانی که موهای شما سالم بوده است. اگر می‌خواهید در استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی روی موهای خود اجتناب کنید، بوتاکس مو یک گزینه عالی است. این روش یک درمان عمیق است که با استفاده از مواد اصلی مانند پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و لیپیدها به ترمیم و بازسازی موهای شما کمک می‌کند. بوتاکس مو مانند پرکننده عمل می کند و با پر کردن هر شکافی در الیاف مو، آن را ابریشمی، براق و جوان‌تر می‌کند. این یکی از موارد در فرق بوتاکس مو و کراتینه است.

به طور معمول، موهای شما با یک شامپوی شفاف کننده شسته می‌شود تا هر گونه باقیمانده روی موهای شما پاک شود و کوتیکول‌های مو باز شود. پس از آن، بوتاکس مو اعمال می شود و تقریباً 45 دقیقه باقی می‌ماند، قبل از اینکه با یک شامپوی ملایم، کم یا بدون سولفات شسته شود، با سشوار خشک شود و معمولاً با صاف‌کننده مهر و موم شود.

کراتینه کردن مو چیست؟

درمان کراتینه یک درمان شیمیایی است که موها را صاف می‌کند و شما را از شر موخوره خلاص می‌کند. بسیاری از درمان‌های کراتینه شامل فرمالدئید شیمیایی هستند که می‌تواند بوی نسبتاً نامطبوعی ایجاد کند و گاهی اوقات می‌تواند برای افرادی که پوست سر حساس دارند باعث تحریک شود. با این حال، گزینه های بدون فرمالدهید، که کمتر خشن هستند، نیز وجود دارند که مخصوص مو و پوست‌های سر حساس است.

این درمان پس از شامپو روی موهای مرطوب اعمال می‌شود، سپس با سشوار خشک می‌شود. بعد از شستشو و حالت دادن مجدد، رشته‌های براق و صافی برای شما باقی می‌ماند.

آیا بوتاکس یا کراتینه مو برای موهای من مناسب است؟

خبر خوب در مورد بوتاکس مو این است که تقریباً برای انواع مو مناسب است. با این حال، اگر از موهای خشک، وز، کدر یا موهای ظریفی رنج می‌برید که آرزو دارید حجم بیشتری داشته باشند، احتمالاً در بوتاکس مو از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهید شد. یکی از مواردی که تعیین کننده فرق بوتاکس مو و کراتینه نوع و شرایط موی سر است.

کراتینه کردن مو برای کسانی که موهای ضخیم و مجعدی دارند که در معرض خشکی و شکستگی هستند، بهترین است. آنها مو را قابل کنترل‌تر کرده و حالت دادن روزمره را آسان‌تر می کنند. کسانی که تارهای ظریفی دارند ممکن است متوجه شوند که درمان کراتینه موهایشان را سنگین می‌کند، در حالی که بوتاکس مو حجم بیشتری به موهای آن‌ها می‌دهد. این نکته‌ای است که در فرق بوتاکس مو و کراتینه باید مورد توجه قرار گیرد.

فرق بوتاکس مو و کراتینه چیست ؟

هر دو درمان بوتاکس مو و کراتینه نتایج نیمه دائمی ارائه می‌دهند. اثرات بوتاکس مو به طور معمول بین 2 تا 4 ماه باقی می‌ماند، در حالی که اثرات کراتینه مو به طور متوسط ​​3 ماه طول می‌کشد. برای هر دو درمان، توصیه می‌شود از شامپوی کم سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید تا به حفظ فواید درمان تا حد امکان پس از خروج از سالن کمک کنید.

۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

زیباترین رنگ مو طبیعی کدام است؟

 

شما می‌توانید موهای خود را به روش‌های مختلفی رنگ کنید. از جمله رنگ کردن مو در سالن آرایشگاه یا در خانه با استفاده از رنگ جعبه‌ای یا از طریق اسپری رنگ موقت. با این حال در کل رنگ‌های مو حاوی مواد شیمیایی سمی و مضر مانند آمونیاک یا پارابن هستند. یکی از راه‌های اجتناب از این مواد شیمیایی، استفاده از رنگ‌ مو طبیعی است که اغلب از موادی هستند که در هر خانه موجود است.

رنگ کردن مو در خانه با رنگ‌های کاملا طبیعی

1. آب هویج

اگر می‌خواهید رنگ‌ مو طبیعی به رنگ قرمز مایل به نارنجی داشته باشید، آب هویج را امتحان کنید. بسته به رنگ موهای شما، رنگ آن می‌تواند تا چند هفته دوام بیاورد.

  • مواد لازم برای رنگ کردن مو با آب هویج

1. آب هویج را با یک روغن گیاهی مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.

2. ترکیب را به طور کامل روی موهای خود بمالید.

3. موهای خود را در پلاستیک بپیچید و اجازه دهید این مخلوط حداقل یک ساعت بماند.

4. موهای خود را با سرکه سیب بشوئید. اگر رنگ به اندازه کافی قوی نیست، می‌توانید این کار را روز بعد تکرار کنید.

2. آب چغندر

اگر می‌خواهید رنگ‌ مو طبیعی قرمزی داشته باشید اما سردتر باشد، به جای آب هویج، آب چغندر را انتخاب کنید.

  • مواد لازم برای رنگ کردن مو با چغندر

1. آب چغندر را با یک روغن گیاهی مخلوط کنید.

2. ترکیب را به مقدار زیاد روی موهای خود بمالید و سپس موهای خود را بپوشانید.

3. قبل از اینکه مخلوط را بشویید، اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند.

3. حنا رنگ‌ مو طبیعی زیبا

حنا یک رنگ‌ مو طبیعی گیاهی است که به طور سنتی برای ایجاد خالکوبی‌های موقت به طور مستقیم روی پوست استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای رنگ کردن موها به رنگ قرمز استفاده کرد. حنا به شکل پودر است و ماندگارترین رنگ‌ مو طبیعی است. رنگ حنا می‌تواند تا چهار تا شش هفته دوام بیاورد.

  • مواد لازم برای رنگ کردن مو با حنا

1. حدود یک دوم فنجان حنا را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید.

2. ترکیب را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و مانند پوره سیب زمینی به نظر برسد، در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید.

3. ترکیب را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید حدود 12 ساعت بماند. (ممکن است لازم باشد بعد از 12 ساعت آب بیشتری اضافه کنید تا بتوانید آن را روی موهایتان مالید.)

 4. بعد 12 ساعت، یک هدبند بپوشید و روغنی مانند روغن نارگیل را روی صورت در امتداد خط موی خود بمالید. این به این دلیل است که حنا روی پوست شما مالیده نشود.

5. مخلوط خمیر را کم کم روی موهای خود بزنید و تمام موهای خود را به آن آغشته کنید.

6. موهای خود را در پلاستیک بپیچید و اجازه دهید حداقل دو ساعت (و حداکثر شش) بماند و بعد بشویید.

4. آبلیمو

آب لیمو می‌تواند رنگدانه مو را به آرامی از بین ببرد و به مرور زمان آن را روشن کند. بهتر است از آن برای به دست آوردن هایلایت‌های طبیعی استفاده شود. نتیجه‌ی این روش برخلاف روش‌های دیگر دائمی است.

  • مواد لازم برای رنگ کردن مو با آبلیمو

1. آب لیمو را در یک بطری اسپری بریزید.

2. آب لیمو را روی موهای خود اسپری کنید.

3. از یک شانه استفاده کنید تا آب آن را به طور مساوی روی موهای خود پخش کنید.

4.برای نتیجه مطلوب بیرون زیر نور خورشید بنشینید.

5. حداقل یک ساعت بگذارید باقی بماند و بعد بشویید.

می‌توانید این کار را چندین بار انجام دهید تا در صورت لزوم به اثر دلخواه در رنگ‌ مو طبیعی مدنظر برسید. این روش به کندی کار می‌کند و احتمالاً به چند جلسه تکرار نیاز دارد.

5. قهوه

قهوه می‌تواند موهای شما را یک تا دو درجه تیره‌تر کند و ممکن است برخی از موهای خاکستری را بپوشاند.

  • مواد لازم برای رنگ کردن مو با قهوه

1. یک فنجان قهوه را دم کنید. (بهتر است از قهوه فوری استفاده نشود)

2. حدود یک دوم فنجان تفاله قهوه را با 2 قاشق غذاخوری نرم کننده مو مخلوط کنید.

3. ترکیب را روی موهای تمیز و مرطوب بمالید.

4. اجازه دهید این مواد حداقل یک ساعت بماند و پس از اتمام آن را بشویید.

5. در صورت لزوم این رنگ‌ مو طبیعی را تکرار کنید.

۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین راه برای درمان پف زیر چشم

 

اگرچه محصولات بی‌شماری در بازار وجود دارد که ادعا می‌کنند به درمان پف زیر چشم و روشن‌کردن ناحیه زیر چشم کمک می‌کنند، اما همیشه کارساز نیستند. نوشیدن آب بیشتر و استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کوچک شدن سریع پف چشم کمک کند. اما تنها راه برای کاهش ظاهر آنها در دراز مدت، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی است. این موضوع به ویژه در صورتی صادق است که پف‌های زیر چشم و سیاهی دور چشم شما به صورت ژنتیکی به ارث رسیده باشد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا راهکارهایی را برای کاهش و درمان پف زیر چشم ارائه داده‌ایم.

درمان پف زیر چشم با ۱۲ توصیه ساده اما موثر

1. از چای کیسه‌ای استفاده کنید.

چای فقط برای نوشیدن نیست. شما در واقع می‌توانید از چای کیسه‌ای کافئین دار برای درمان پف زیر چشم و سیاهی آن استفاده کنید. کافئین موجود در چای حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است و ممکن است جریان خون پوست شما را افزایش دهد. همچنین گفته می‌شود که پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و به طور بالقوه روند پیری را کاهش می‌دهد. استفاده از چای توسط محققان به دلیل اثرات ضد التهابی آن، مورد توجه قرار گرفته است.

برای استفاده از چای کیسه‌ای برای درمان پف زیر چشم کافی‌ست کارهای زیر را انجام دهید:

  • دو کیسه چای را به مدت 3 تا 5 دقیقه دم کنید.
  • بگذارید چای کیسه‌ای به مدت 20 دقیقه در یخچال خنک شود.
  • سپس مایع اضافی را فشار داده و به ناحیه زیر چشم خود بزنید.
  • بگذارید کیسه چای  به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوست شما بماند.
  • بهتر است از چای سبز کیسه‌ای استفاده کنید.

2. از کمپرس سرد استفاده کنید.

کرم‌های گران قیمت را دور بریزید. رهایی از پف چشم ممکن است به سادگی استفاده از کمپرس سردی باشد که با استفاده از موادی که از قبل دارید می‌توانید درست می‌کنید. استفاده از سرما در این ناحیه می‌تواند به انقباض سریع رگ‌های خونی برای تسکین موقت کمک کند. اگرچه می‌توانید کمپرس سرد را از فروشگاه خریداری کنید. اما روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید کمپرس سرد خانگی برای درمان پف زیر چشم درست کنید.

برخی از روش‌های ساخت کمپرس سرد خانگی عبارتند از:

  • قاشق چای خوری سرد شده
  • خیار خنک
  • دستمال مرطوب
  • کیسه سبزیجات منجمد

قبل از استفاده، کمپرس خود را با یک پارچه نرم بپیچید تا پوست خود را از یخ زدگی بیش از حد محافظت کنید.

3. آبرسانی به بدن

آب حدود 60 درصد وزن بدن شما را تشکیل می‌دهد. با توجه به این موضوع، شاید تعجب آور نباشد که کم آبی بدن می‌تواند در ایجاد پف زیر چشم نقش داشته باشد. افزایش مصرف آب باید به بهتر شدن و درمان پف زیر چشم شما کمک کند. چقدر آب کافی است؟ متخصصان نوشیدن حدود 13 فنجان مایعات در روز برای مردان و حدود 9 فنجان مایعات برای زنان را در روز توصیه می‌کنند.

4. آنتی هیستامین مصرف کنید.

آلرژی می‌تواند باعث ایجاد حلقه‌های پف کرده و تیره زیر چشم شود. همچنین ممکن است قرمزی یا آبریزش و خارش چشم را تجربه کنید. این واکنش ناشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن شما نسبت به چیزی است که شما به آن حساسیت دارید. ایده خوبی است که در صورت امکان از مواد غذایی و یا محصولاتی که ممکن است موجب آلرژی شوند دوری کنید.

برخی از محصولات مراقبت شخصی، مانند صابون، آرایش یا رنگ مو، ممکن است آلرژی‌زا باشند. اگر در شناسایی علت مشکل دارید، یادداشت روزانه داشته باشید تا ببینید چه مواد یا چیزهای دیگری بیشترین واکنش بدن شما را ایجاد می‌کنند. اگر این یک مشکل مزمن است با پزشک خود در مورد آزمایش آلرژی مشورت کنید و راهنمایی بگیرید.

5. هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خورشید می تواند به تعدادی از مشکلات پوستی کمک کند، مانند:

  • پیری زودرس
  • سرطان پوست
  • تغییر رنگدانه

در نتیجه، استفاده از کرم ضد آفتاب ممکن است به رفع و درمان پف زیر چشم و حلقه‌های سیاه نیز کمک کند. همچنین شما می توانید از اشعه‌های مضر خورشید به روش‌های زیر جلوگیری کنید:

  • نشستن در سایه
  • پوشیدن لباس محافظ ( عینک آفتابی برای جلوگیری از پف زیر چشم بسیار مهم است)
  • اجتناب از سولاریوم
۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

تینت لب چیست

 

اگر شما نیز عاشق تازه‌های آرایشی هستید و دوست دارید بدانید تینت لب چیست این بخش را از دست ندهید. بنظر شما کاربردهای این محصول در چیست؟ فرق بین رژ لب و تینت لب چیست؟ روش صحیح استفاده از این محصول آرایشی چگونه است؟ در این قسمت به پاسخ این سوالات خواهید رسید.

حتماً شما هم میدانید بانوان زمانی که وقت و فرصت کافی برای آرایش ندارند با یک رژ لب حال و هوای صورت را تغییر می‌دهند. رژ لب با اینکه فقط روی لب قرار می‌گیرد اما پس از مصرفش روی لب رنگ پوست نیز متفاوت‌تر بنظر می‌رسد و دیگر صورت بی‌حالت و خسته دیده نمی‌شود.

تینت لب چیست ؟

حتماً شما هم در بین لوازم آرایشی خود چند رژ لب جامد دارید. رژ لب‌های جامد اولین ماده آرایشی لب بشمار می‌روند. پس از رژ لب جامد تولید کنندگان سعی کردند با تولید محصولات آرایشی جدیدتر که مخصوص آرایش لب هستند طرفدار بیشتری کسب کنند. بنابراین به تدریج برق لب، بالم لب و سپس تینت‌ها تولید و به بازار عرضه شدند.

  • در پاسخ به اینکه تینت لب چیست باید خیلی راحت و ساده بگوییم: تینت لب همان رنگ لب است.
  • تینت لب شاخه‌ای از رژلب‌ها محسوب می‌شود.
  • تینت لب پایه‌ای ژلی دارد.
  • این محصول آرایشی ترکیبی از رژلب و برق لب است به همین خاطر نسبت به رژ لب مایع هم شفاف‌تر و رقیق‌تر است.
  • تینت لب ماندگاری خوبی دارد و برخلاف برق لب سریع از روی لب پاک نمی‌شود.

ترکیبات تینت لب چیست ؟

  • همه رژ لب‌ها و برق لب‌ها ترکیبات روغنی و مومی دارند، به همین دلیل پس از مصرف روی لب جابجا می‌شوند و خیلی راحت با غذاخوردن یا زبان زدن به لب پاک می‌شوند.
  • ترکیبات تینت مانند رژ لب‌های جامد و برق لب نیست.
  • تینت لب پایه مایع یا ژلی دارد.
  • از دیگر ترکیبات تینت لب رنگ دانه‌های خیلی ریز هستند.
  • وقتی تینت لب را مصرف می‌کنید بعد از مدتی پایه مایع آن تبخیر می‌شود، اما رنگدانه‌ها روی لب تثبیت می‌شوند و به همین خاطر است که می‌گوییم تینت لب ماندگاری بیشتری دارد.

مزیت‌های مصرف تینت لب چیست ؟

  • تینت لب مومی و روغنی نیست و روی لب تثبیت می‌شود.
  • محصول خوبی برای آرایش روزانه بخصوص برای کسانی است که نمی‌توانند آرایش لب را مرتباً تمدید کنند.
  • با تماس با مواد غذایی یا نوشیدنی دچار تغییر رنگ نمی‌شود.
  • یکی از مزیت‌های خوب تینت این است که هنگام خوردن و آشامیدن ردی از آن روی قاشق و لیوان برجای نمی‌ماند.
  • تینت‌ها رقیق و سبک هستند و روی لب هیچ سنگینی ایجاد نمی‌کنند.
  • رنگ‌های تینت لب شاداب‌تر است و سبب می‌شود چهره شما ملیح‌تر و جوانتر بنظر برسد.
  • آرایش شما تینت لب طبیعی‌تر خواهد شد.
  • قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر انواع رژ لب دارد.

انواع تینت لب

  • تینت مایع
  • تینت مات
  • تینت شاین‌دار
  • تینت پیچی
  • تینت پوسته

روش صحیح استفاده از تینت لب چیست ؟

تینت‌ لب در هر نوعی به دلیل اینکه محصولی جدیدیست شاید چندان طرفدار نداشته باشد و یا اینکه ناشناخته مانده باشد، اما اگر شما می‌خواهید از این محصول استفاده کنید، ما روش درستش را یادتان می‌دهیم:

  • پیش از اینکه از تینت لب مورد نظر روی لب بزنید، از یک بالم لب استفاده کنید تا لب مرطوب و نرم شود.
  • خوبی مصرف بالم لب قبل از تینت لب این است که رطوبت لب افزایش پیدا می‌کند و در طول روز دچار خشکی نخواهد شد.
  • دقت کنید اگر تینت انتخابی شما حاوی مرطوب کننده است، نیاز نیست که از بالم لب استفاده کنید.
  • در گام بعد مقدار مناسبی از تینت را تنها روی لب پایینی بزنید.
  • در مرحله لب‌ها روی هم فشار دهید تا تینت پخش شده و تمام بخش‌های لب رنگ بگیرد.
  • اگر تینت پس از مصرف روی لبتان جمع شود به این معناست که شما مقدار زیادی از محصول آرایشی را استفاده کردید، با استفاده از یک دستمال مرطوب خیلی راحت می‌توانید آن را پاک کنید.
۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۵:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari