خرید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی | ترلان

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

لکه سفید روی ناخن چیست و چه علتی دارد؟

آیا تا کنون شاهد خطوط یا لکه سفید روی ناخن انگشتان دست یا پای خود بوده اید؟

بی شک بعد از دیدن این لکه های سفید روی ناخن هایتان نگران سلامتی خود شده اید، اما قبل از آن که بی دلیل نگرانی به دل خود راه دهید، باید علت پیدا شدن این لکه های سفید روی ناخن هایتان را پیدا کرده و پس از آن اقدامات لازم را برای درمان آن انجام دهید.

ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا علاوه بر آشنایی با علل ایجاد لکه های سفید روی ناخن ها، با بهترین و موثرترین روش های خانگی برای درمان آن آشنا شوید.

دلایل ایجاد لکه سفید روی ناخن

دلایل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد لکه سفید روی ناخن می شود. در ادامه به مهم ترین این دلایل اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

  • عفونت های قارچی
  • واکنش های آلرژیک به برخی محصولات ناخن نظیر مواد کاشت، لاک ها و... زخم، ضربه و آسیب دیدگی ناخن ها
  • کمبود مواد معدنی همچون کلسیم، روی، پروتئین و ویتامین
  • برخی بیماری ها و اختلالات جدی نظیر کم خونی، بیماری های کبد، نارسایی کلیه، پسوریازیس و سرطان پوست

درمان خانگی لکه سفید روی ناخن

اکنون که دلایل ایجاد لکه سفید روی ناخن را شناختید، وقت آن رسیده تا با روش های درمان خانگی آن هم آشنا شوید. به خاطر داشته باشید، زمانی می توانید، لکه سفید روی ناخن خود را در خانه درمان کنید که دلیل ایجاد آن کمبود مواد معدنی یا آسیب دیدگی ناخن باشد.

سرکه سفید

یکی از موثرترین روش هایی که برای از بین بردن لکه های سفید روی ناخن وجود دارد، استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید با فرمولاسیون قدرتمند خود این قابلیت را دارد تا لکه های سفید روی ناخن های شما را نابود کند. به این منظور ابتدا مقداری سرکه سفید را با آب گرم ترکیب کنید. سپس ناخن های خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این محلول قرار دهید. برای این که نتیجه مطلوب را از این روش به دست آورید، لازم است تا هر روز این کار را تکرار کنید.

روغن نارگیل

یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین روش ها برای از بین بردن لکه سفید روی ناخن، استفاده از روغن نارگیل است.

روغن نارگیل به این دلیل می تواند در درمان لکه سفید روی ناخن موثر باشد، که دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است. به منظور بهره بردن از همه خواص معجزه آسای این روغن، تنها کافی است، هر شب قبل از خواب چند قطره از روغن نارگیل را روی ناخن های خود بمالید و به مدت چند دقیقه به آرامی آن را ماساژ دهید. برای جذب بهتر و به دنبال آن نتیجه گیری دلچسب تر اجازه دهید، روغن تا صبح روی ناخن ها باقی بماند.

داشتن رژیم غذایی متعادل

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، یکی از مهم ترین علت های ایجاد لکه سفید روی ناخن، کمبود مواد معدنی است. در همین راستا برای از بین بردن این گونه لکه ها بهترین و راحت ترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و مواد غذایی که سرشار از آهن، روی، پروتئین و سایر مواد مغذی هستند را بیشتر از همیشه در رژیم غذایی خود بگنجانید.

همچنین می توانید با افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین  سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نمایید و به دنبال آن دیگر شاهد هیچ گونه لکه سفیدی روی ناخن هایتان نباشید.

کلام آخر

شما در این مطلب در کنار آگاهی از علل ایجاد لکه سفید روی ناخن با روش های خانگی برای درمان آن نیز آشنا شدید. در پایان لازم است، یادآوری کنیم که برای به دست آمدن نتیجه مطلوب و ایده آل از هر کدام از این روش های درمانی به حداقل ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است. پس صبور باشید و در کنار هر کدام از آن ها، ناخن هایتان را به صورت مداوم با استفاده از انواع مرطوب کننده ها ماساژ دهید. البته توجه داشته باشید، چنانچه بعد از گذشت ۳ ماه هیچ گونه تاثیری مشاهده نکردید، حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان بعنوان یکی از موثرترین و مفیدترین روغن‌های طبیعی در دنیا شناخته می‌شود. مصرف این روغن در چند دهه اخیر به قدری افزایش یافته که محصولات برگرفته از روغن آرگان، بخشی بزرگ از صعنت تولید محصولات مراقبتی و بهداشتی را در بر گرفته اند. اما تاثیر این روغن بی‌نظیر روی سلامت و زیبایی موها یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز این ماده برخواسته از طبیعت است.

بانوان مراکشی همیشه برای مراقبت از موهای بلند و پرپشت خود مقداری روغن آرگان را روی موهای خود ماساژ می‌دهند. تا چند سال پیش اغلب مردم از خواص فوق‌العاده این ماده گیاهی برای زیبایی و سلامت موها بی‌خبر بودند اما امروزه تمام دنیا این دانه‌های روغنی شفا بخش و معجزه‌گر را به خوبی می شناسند.

روغن آرگان یکی از سریع‌الجذب‌ترین روغن‌های گیاهی بشمار می‌رود. بنابراین برای آبرسانی، ویتامینه کردن موها و جلوگیری از شکستن موها، روغن آرگان یک گزینه ایدآل است. بد نیست با برخی از خواص روغن آرگان برای مو آشنا شوید و بفهمید چگونه آرگان می‌تواند سبب نرمی، لطافت و سلامت موها شود:

روغن آرگان، پزشک موهای آسیب دیده

روغن آرگان هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ سلامت، پزشک موهای آسیب دیده شما خواهد بود. اما چگونه؟ روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست، ویتامین E  و دیگر اسیدهای چرب ضروری را در خود دارد، بنابراین از ایجاد موخوره، شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می کند. در ضمن با استفاده مرتب از این روغن می‌توان حالت ارتجاعی مو را افزایش داده و آن را آبرسانی کرد.

خط مویی پرتر با روغن آرگان

روغن آرگان با داشتن قدرت نفوذ بالا، افزایش حالت ارتجاعی موها و محافظت از آن در دراز مدت سبب می‌شود که دیرتر تارهای موی خود را از دست بدهید و در مقابل رویش مجدد موهایتان را مشاهده کنید. بنابراین به مرور زمان احساس می‌کنید که خط مویی پرتری نسبت به پیش از مصرف روغن آرگان دارید.

خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی روغن آرگان

از جمله دلایلی که باعث می‌شود که افراد را به مصرف روغن آرگان تشویق کنیم، خاصیت‌های درمانی آن می‌باشد. این روغن یک ضدالتهاب قوی برای افرادیست که پوست سرشان چرب است و مرتبا دچار شوره سر می‌شوند. با مصرف منظم روغن آرگان، شوره سر کاهش یافته و دچار التهاب ناشی از خارش پوست‌سر نخواهید شد.

اگر موهایی خشک و وز داشته باشید، می‌توانید آسیب‌ها و خشکی مو را با استفاده از روغن آرگان برطرف نمایید. نرمی و رطوبت مو پس از مصرف روغن آرگان از گره خوردن و خشکی موهایتان جلوگیری خواهد کرد.

رشد مجدد موها با روغن آرگان

اگر به مراکش سفر کنید، مشاهده خواهید کرد که بانوان درصورت ریزش موها، دستمالی را به موهای خود ماساژ می‌دهند. این دستمال حاوی روغن آرگان است. بانوان مراکشی جهت تقویت موها و قطع ریزش مو از ترکیب نیجلا، انجیر و روغن آرگان یک ماسک موی کاملا موثر تهیه کرده اند. نتیجه بخش بودن این ماسک به دلیل وجود ویتامین E در روغن آرگان است که شکنندگی موها را برطرف کرده و در دراز مدت سبب پرپشتی موها می‌شود.

مراقبت از موها در برابر حرارت

یکی از فواید جالب و کاملا موثر آرگان این است که موها را در مقابل گرما محافظت می‌کند. اگر شما عادت به استفاده مداوم از سشوار و ابزارهای گرمازا جهت حالت دادن به موهایتان دارید، توصیه می‌شود که پیش از سشوار زدن، کمی روغن آرگان به موها بزنید. این روغن می‌تواند مانند عایق از موها در برابر گرمای شدید مراقبت کند.

۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

آشنایی با انواع براش آرایشی

تا به حال فکر کرده اید که واقعا به کدام برس آرایشی نیاز دارید؟ یا کدام براش ارزش خرید دارد؟

ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی انواع براش و کاربردهای هر یک بپردازیم تا انتخاب راحت تر و سریع تری داشته باشید.

۱. براش کانسیلر

براش کانسیلر یکی از انواع براش پرکاربرد است که باید  آن را در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید. طراحی براش کانسیلر به گونه ای است که محصول زیادی را به خود جذب نکرده و آن را هدر ندهد. استفاده از این براش به شما کمک می کند تا پوشش کاملی از کانسیلر را دور چشم خود ایجاد کنید به طوری که هیچ گونه ردی از قلم به جا نماند. همچنین این محصول به پنهان کردن لکه ها و تیرگی های پوستی کمک بسیاری می کند.

۲. براش خط چشم

این براش بسیار باریک و دقیق است تا خط چشم با بالاترین دقت و مهارت کشیده شود. همچنین زاویه مناسب برای کشیدن امتداد خط چشم را فراهم می کند و باعث می شود کار شما سریع تر انجام شود.

۳. براش بِلِند کردن

این برس نرم و لطیف برای پخش خطوط در اطراف پلک بسیار مناسب است. در برخی موارد که نیاز به بلند کردن سایه چشم دارید، می توانید از این محصول استفاده نمایید. استفاده از براش بلند کردن برای مبتدیان بسیار مفید است و کمک می کند تا نتیجه میکاپ بهتر از آب در بیاید. از این محصول می توان برای فرمولاسیون کرمی و همچنین پودری استفاده کرد.

۴. براش رژگونه

براش رژگونه یکی از انواع براش های پرکاربرد است که هر خانمی باید در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشد. استفاده از این براش به شما کمک می کند تا رژگونه را به خوبی روی سیب گونه ها بزنید و آن را فید کنید.

۵. براش کانتور

از براش کانتور برای اضافه کردن سایه یا عمق به چهره استفاده می شود. این کار باعث می شود تا برخی نواقص صورت به خوبی پوشانده شود. برس کانتور با ظاهر مخروطی شکل خود باعث می شود تا میکاپ به طور دقیق و بدون اشکال تکمیل شود.

۶. براش کرم پودر

برای زدن کرم پودر هم می توانید از براش استفاده کنید. براش کرم پودر باید دارای موهای متراکم و ضخیمی باشد تا سطح پوست را به طور یکنواخت آغشته به کرم پودر نماید. شکل گرد این برس باعث می شود تا در گوشه های صورت به خوبی بلغزد و همه نقاط آن را آغشته به کرم پودر کند.

۷. براش سایه چشم

این براش به گونه ای طراحی شده تا به راحتی داخل حفره های پلک و تمام نقاط آن قرار بگیرد و سایه چشم را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. شکل براش سایه چشم نرم و مخروطی است. همچنین به اندازه کافی متراکم است تا رنگدانه های سایه چشم را به خوبی اطراف پلک پخش نماید.

۸. براش پنکک

از براش پنکک می توان برای همه محصولات پودری استفاده کرد. موهای این نوع براش از نوع نرم و غیر متراکم است تا محصولات پودری را به خوبی روی سطح پوست قرار دهد. از این برس می توان برای مصرف هایلایترهای پودری نیز استفاده کرد.

۹. براش برنزر

این برس از طراحی ویژه ای برخوردار است تا مقدار مناسبی از رنگدانه های برنزر را روی چهره قرار دهد. این کار باید به گونه ای انجام شود تا گرد و غبار کمتری روی پوست بنشیند و جلوه ای صاف و یکدست داشته باشد. براش برنزر دارای طراحی مخروطی شکل با تراکم مناسب است که محصولات پودری را به خوبی روی پوست می نشاند.

 

۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

موثرترین راهکارهای تقویت مژه

اگر شما هم تقریبا همه چیز را برای بلندتر و پرپشت تر شدن مژه ها امتحان کرده اید و به نتیجه مطلوب نرسیده اید، بدانید که تنها نیستید. یک سری راهکارهای افزایش حجم مژه وجود دارند مانند استفاده از آبلیموی طبیعی یا ماساژ وازلین روی مژه ها و خط بن مژه که نه تنها چندان موثر نیستند؛ بلکه ممکن است به چشم شما نیز آسیب وارد کنند. بنابراین بهتر است به آنچه که محققان و کارشناسان زیبایی در مورد تقویت مژه توصیه می کنند، عمل نمایید.

استفاده از لوازم آرایشی مرغوب برای تقویت مژه ها

زمانی که می خواهید راهکارهایی را برای تقویت مژه ها و افزایش حجم و اندازه آنها به کار ببرید، راحت ترین راه حل استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی مرغوب است. برای پاک کردن آرایش چشم خود یک آرایش پاک کن ملایم انتخاب کنید. همچنین از ریمل و خط چشم هایی استفاده کنید که ضد آب نبوده و پاک کردن آنها سریع تر و راحت تر انجام می شود. چرا که لوازم آرایش ضد آب یا استخری نیاز به وارد کردن فشار بیشتر برای پاک کردن دارند و احتمال ریزش را افزایش می دهند.

سعی کنید مصرف فرمژه را به حداقل برسانید. این محصول منجر به آسیب به بافت و ریشه مژه ها می شود. توصیه ما به شما این است که از برس مناسب برای شانه زدن تارهای مژه استفاده کنید تا از شکستگی آن جلوگیری شود. چسب مژه نیز یکی دیگر از لوازم آرایشی است که به بن مژه و همچنین تارهای آن آسیب زیادی وارد می کند.

استفاده از سرم تقویت مژه

یک سری محصولات تقویت کننده مانند سرم تقویت مژه در بازار موجود هستند که می توانید آنها را با مشورت پزشک خود مورد استفاده قرار دهید. ماده موثر موجود در تقویت کننده های مژه، بیماتوپر است که استفاده از آن منجر به افزایش حجم و اندازه مژه ها می شود. همچنین باعث می شود رنگ مژه ها تیره تر شوند. استفاده طولانی مدت سرم تقویت مژه منجر به بهبود فولیکول مژه ها و افزایش رشد آن می شود.

استفاده از روغن کرچک و روغن نارگیل برای تقویت مژه

اگر می خواهید راهکارهای سریع و در دسترس را برای تقویت مژه ها امتحان کنید، توصیه ما به شما استفاده از روغن کرچک و روغن نارگیل است. استفاده از روغن های طبیعی به دلیل آبرسانی و چربی های مفیدی که دارند، منجر به ترمیم مژه های شکننده و آسیب دیده می شوند. استفاده از روغن کرچک نیز منجر به افزایش شادابی و طراوت مژه ها می شود و انعطاف پذیری تارهای آن را تا حد زیادی افزایش می دهد.

لیفت مژه، راهکاری برای تقویت مژه ها

یک روش درمانی و زیبایی فوق العاده موثر که برای افزایش حجم و اندازه مژه ها می توانید به کار ببرید، لیفت و لمینت مژه است. در واقع لیفت مژه همان فرمژه دائمی است که اندازه مژه ها را تا حد زیادی افزایش داده و چشم ها را خوش حالت تر جلوه می دهد. لیفت مژه جایگزین مناسبی برای اکستنشن مژه است که احتمال آسیب به تارهای طبیعی مژه را کاهش داده و روش خوبی محسوب می شود.

۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

روش های مراقبت از پوست خشک

اگر شما هم پوست خشک دارید و به واسطه آن، آرایش روی پوستتان به خوبی نمی نشیند، لازم است تا برای خلاصی از این مشکل، به خوبی از پوستتان مراقبت کنید. در همین راستا ما در این مطلب به معرفی راهکارهایی برای مراقبت از پوست خشک پرداخته ایم.

پاکسازی پوست

اولین کاری که برای مراقبت از پوست خشک باید انجام دهید، این است که هر روز پوست خود را با استفاده از شوینده هایی که قلیایی نیستند، شستشو دهید. این کار کمک می کند تا تمامی ذرات گرد و غبار و مواد آرایشی از روی پوست پاک شوند. توجه داشته باشید که هرگز بعد از شستشو، پوست خود را با حوله خشک نکنید. رعایت این نکته به شما کمک می کند تا علاوه بر جلوگیری از تشدید خشکی و خارش، پوستتان نرم و لطیف باقی بماند.

تقویت پوست

تقویت پوست یکی از مهم ترین گام های مراقبت از پوست خشک است؛ چراکه برای جلوگیری از تشدید خشکی پوست، نیاز است تا به تقویت آن پرداخته شود. به این منظور باید مکمل های غذایی، ویتامین ها و پروتیین ها در برنامه غذایی گنجانده شوند. به عنوان مثال سبزیجات و میوه هایی همچون موز و پرتقال که سرشار از فیبر هستند، کمک زیادی به تقویت پوست خشک می نمایند.

مرطوب کردن پوست

یکی از ضروری ترین مراحل مراقبت از پوست خشک، رطوبت رسانی به آن و پرهیز از عوامل تشدید کننده خشکی پوست می باشد. پوست در اثر شستشو، چربی خود را از دست می دهد، بنابراین لازم است تا برای برگرداندن چربی از دست رفته، از کرم های مرطوب کننده و آبرسان کمک گرفت.

مراقبت از پوست لب

یکی از مهم ترین کارهایی که برای مراقبت از پوست خشک باید انجام دهید، توجه به لب هاست؛ چراکه پوست لب بسیار حساس بوده و خیلی زود دچار ترک خوردگی می شود که این ترک خوردگی ها علاوه بر این که دردناک هستند، جلوه نازیبایی را هم به چهره می بخشند. بنابراین اگر پوست خشکی دارید، برای جلوگیری از ترک خوردگی لب ها حتما از نرم کننده های لب استفاده نمایید. حتی می توانید از مواد طبیعی همچون شکر و لیمو که در خانه دارید هم در این راستا کمک بگیرید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

همانطور که می دانید، اشعه های مضر نور خورشید آسیب زیادی به پوست می رسانند و این آسیب ها زمانی بیشتر می شود که پوست خشک باشد و هیچ نوع کرم ضد آفتابی هم روی آن نباشد. بنابراین حتما لازم است تا برای مراقبت از پوست خشک خود، پیش از خروج از منزل، از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. با این کار علاوه بر این که از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نموده اید، به جوان تر ماندن پوستتان هم کمک شایانی کرده اید. لازم به ذکر است که در خرید کرم ضدآفتاب نیز باید دقت بسیاری به کار بگیرید و با توجه به نوع پوست خود، خرید کنید.

استفاده از ماسک های خانگی

یکی دیگر از روش های مراقبت از پوست خشک، استفاده از ماسک های خانگی بوده که از آسان ترین و بهترین راه ها برای درمان خشکی پوست است. برای تهیه این ماسک ها به راحتی و بدون صرف هیچ گونه هزینه ای می توانید، با موادی که در خانه دارید، ماسک تهیه کنید و جوانی و لطافت را به پوست خود هدیه کنید. یکی از بهترین موادی که توصیه می شود، در ماسک های پوست خشک حتما از آن استفاده شود، روغن نارگیل است؛ چراکه این روغن طبیعی حاوی EFA ها از اسیدهای چرب ضروری است که می تواند با محافظت از پوست در برابر اثرات مضر محیطی، آن را مرطوب نگه دارد.

کلام آخر

در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با مراقبت از پوست خشک در اختیار شما قرار دهیم، که امیدواریم تمامی این نکات را به کار بگیرید تا بتوانید پوستی نرم و جوان داشته باشید.

۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

کاندوم و بارداری

کاندوم معمولا در جلوگیری از بارداری کاملا موثر است. اما برای این که احتمال بارداری را به حداقل برسانید، باید از آن به درستی استفاده نمایید. در واقع استفاده صحیح از کاندوم، احتمال پارگی آن را به شدت کاهش می دهد و یک رابطه جنسی ایمن را برای شما به دنبال دارد. اگر کاندوم را به درستی مورد استفاده قرار دهید، تا حدود ۹۸ درصد از بارداری ناخواسته جلوگیری کرده اید. در ادمه برخی نکات مهم در خصوص کاندوم و بارداری را برای شما شرح خواهیم داد.

استفاده از چند نوع محصول پیشگیری از بارداری

اگر از کاندوم و همچنین نوع دیگری از محصولات پیشگیری کننده از بارداری مانند قرص استفاده کنید، احتمال باردار شدن شما یا همسرتان بسیار کاهش می یابد. البته که همانند کاندوم، سایر روش های جلوگیری از بارداری نیز باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند تا احتمال بارداری به حداقل برسد. اگر شما یا همسرتان نمی خواهید باردار شوید، بهتر است در کنار کاندوم از IUD یا قرص ضد بارداری نیز استفاده نمایید.

تاثیر اندازه کاندوم و بارداری ناخواسته

استفاده از اندازه مناسب کاندوم بسیار حائز اهمیت است. اما از کجا باید دانست که چه سایز کاندوم مناسب است؟ امروزه اغلب کاندوم ها با اندازه استاندارد در دسترس هستند که سایز آنها متناسب با اندازه اغلب آلت تناسلی مردان می باشد. با این حال برخی کاندوم ها دارای اندازه های L یا XL و ... هستند. بهترین گزینه این است که انواع مختلف کاندوم را تهیه و امتحان کنید تا سایز متناسب خود را پیدا نمایید.

طرز صحیح استفاده از کاندوم

کاندوم مردانه را باید پس از برافروخته شدن آلت تناسلی روی آن قرار داد. کاندوم باید سرتاسر آلت جنسی مرد را بپوشاند و نباید هیچ حباب یا هوایی در آن وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که قسمت انتهایی کاندوم باید بیرون از واژن قرار بگیرد تا احتمال رها شدن آن در داخل رحم کاهش یابد. پس از انزال باید کاندوم را از روی آلت تناسلی بردارید. انتهای آن را گره زده و دور بیندازید. مراقب باشید تا اسپرم به بیرون ترشح نکند.

البته باید به این نکته توجه داشت که حتی اگر همه کارها را درست انجام دهید تا از بارداری ناخواسته پیشگیری شود، باز هم احتمال پارگی کاندوم وجود دارد. اگر متوجه پارگی کاندوم شدید، بلافاصله رابطه جنسی را متوقف کرده و کاندوم را بردارید. اگر نوع دیگری از روش های پیشگیری که در بالا به آنها اشاره کردیم را استفاده می کنید، احتمال حاملگی بسیار اندک است. اما اگر از هیچ روش پیشگیری مکمل دیگری استفاده نمی کنید، باید سریعا به داروخانه مراجعه کرده و قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی تهیه نمایید. برای این دارو شما نیازی به نسخه پزشک نخواهید داشت.

اگر بلافاصله پس از پارگی کاندوم تا ۲۴ ساعت پس از آن از قرص ضد بارداری اورژانسی استفاده نمایید، احتمال بارداری تا ۹۵ درصد کاهش می یابد. اگر بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از پارگی کاندوم نسبت به مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی اقدام نمایید، احتمال عدم بارداری شما ۶۱ درصد خواهد بود. در مورد نحوه مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی می توانید به دستورالعمل روی بسته دقت کنید یا از مسئول داروخانه بپرسید.

۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

طراحی ناخن ساده و شیک

برای داشتن ناخن‌هایی زیبا حتما نباید از مانیکور پدیکور یا طرح‌ ناخن پیچیده و عجیبی استفاده کنید. بلکه استفاده از یک طراحی ناخن ساده و شیک و مینیمال نیز می‌تواند زیبایی خاصی به دستان شما بدهد. در آرایشگاه می‌توانید درخواست کنید که از یک طراحی ناخن ساده و شیک برای شما استفاده کنند. حتی خود شما هم می‌توانید با ساده‌ترین ابزار در خانه ناخن‌های خود را به زیباترین و شیک‌ترین حالت طراحی کنید. برای اجرای طرح‌های ساده و شیک نیاز به ابزار تخصصی و مهارت خاصی ندارید و با مقداری حوصله در هنگام طراحی می‌توانید ناخن‌های زیبایی داشته باشید.

در اینجا ما چند طراحی ناخن‌ شیک و زیبا را به شما معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید از آن‌ها الهام گرفته و حتی خودتان روی ناخن‌های خود اجرا کنید.

 

طراحی ناخن ساده و شیک در منزل

 

1. طراحی ناخن مارک دار

یک طراحی لاکچری ساده! شما می‌توانید با کشیدن لوگو‌ها یا نوشتن اسم مارک مورد علاقه‌تان یک طراحی ناخن زیبا و شیک داشته باشید. نیازی به لاک‌های زیادی ندارید. یک طرح فرنچ فرانسوی ساده طراحی کنید و سپس در قسمت سفید رنگ لاک خود نام مارک‌های مورد علاقه خود را بنویسید.

 

2. طراحی ناخن طلا با رنگ‌های مختلف

طراحی ناخن طلایی و طبیعی یک روش خارق العاده برای لذت بردن از روند طراحی ناخن است، بدون اینکه این روند سخت به نظر برسد. می‌توانید طرح‌های طلایی را روی پایه خنثی بکشید. شکل‌های هندسی طلایی یک گزینه ساده و آسان برای ایجاد الگوهای زیبا هستند. می‌توانید طرح‌هایی از ستاره‌ها، قلب‌ها یا حتی گل و برگ و شاخه را بر روی ناخن خود طراحی کنید. این نوع هنر ناخن می‌تواند به طرز شگفت انگیزی برای همه مناسبت‌ها و لباس‌ها مناسب باشد. رنگ پایه این لاک را می‌توانید بر طبق رنگ لباس خود مثل صورتی، نارنجی یا رزگلد انتخاب کنید.

 

3. طراحی ناخن با چند لاک رنگی به شیوه مدرن (طراحی ناخن پالتی)

اگر می خواهید به هنر مدرن ناخن بپیوندید، اما در طراحی لاک ناخن مهارت چندانی ندارید، این مدل طراحی پالتی مدرن برای شما مناسب است. تنها چیزی که لازم است چند رنگ است که روی ناخن‌های مختلف نقاشی شده است. ساده و در عین حال خیره کننده است. استفاده از سه رنگ یک نقطه شروع عالی است. علاوه بر این، می‌توانید از رنگ‌هایی از یک تناژ (مانند انواع قرمز) یا رنگ‌های مکمل استفاده کنید و یا از پالت‌های رنگی که در سایت‌های مختلف گذاشته می‌شود الهام و ایده بگیرید.

 

4. طراحی ناخن با اسفنج

در این مدل طراحی شما می‌توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. فقط کافی است با یک پایه لاک سفید شروع کنید و هر رنگی که دوست دارید تیکه تیکه بر روی لاک سفید بکشید. سپس با استفاده از یک اسفنج رنگ‌ها را با هم ادغام کنید.با استفاده از یک خلال دندان نیز می توانید جزئیات بیشتری اضافه کنید. به یاد داشته باشید هنگام طرح کشیدن با خلال دندان، لاک اصلی باید کاملا خشک شده باشد. پس از خشک شدن طرح‌ها نیز یک لایه تاپ کات بزنید تا لاک‌ شما رنگ شفاف زیبایی به خود بگیرد.

 

5. طراحی ناخن با قلب

قلب یکی از ساده‌ترین اشکالی است که برای کشیدن آن بر روی ناخن‌های خود نیاز به ابزار خاصی ندارید و با همان برس ناخن می‌توانید بر روی لاک قلب طراحی کنید. به راحتی دو نقطه از لاک انتخابی برای طراحی قلب را کنار هم قرار دهید. سپس، از یک قلمو معمولی یا همان برس ناخن خوب برای اتصال آنها به شکل قلب استفاده کنید، در حالی که لاک هنوز مرطوب است، این کار را بکنید و به سرعت کار کنید.

این طراحی برای روز عشاق و ولنتاین بسیار مناسب است و به هر تیپ و استایل و لباسی ست می‌شود. با رنگ پایه صورتی و قلب‌های قرمز جلوه کلاسیکی به ناخن‌های خود می‌دهید. به راحتی می‌توانید رنگ پایه و رنگ قلب را طبق لباس خود انتخاب کنید.

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

نکاتی برای داشتن رنگ مو بدون دکلره

زیبا به نظر رسیدن برای خانم‌ها حرف اول را میزند. خانم برای اینکه در مهمانی‌ها و مراسم‌ها زیباتر یا نسبت به قبل متفاوت به نظر برسند، دوست دارند موهای خود را رنگ، مش یا هایلایت کنند. اما بعضی از افراد ترجیح میدهند از رنگ‌ موهایی استفاده کنند که نیاز به دکلره نداشته باشد. چون همانطور که میدانید استفاده مداوم از دکلره، باعث آسیب رساندن به موها و حتی باعث ریزش و وز شدن آنها می‌شود. پس شما می‌توانید گاهی از رنگ مو بدون دکلره برای خود استفاده کنید تا موهایی زیبا و متفاوت داشته باشید.

استفاده از رنگ مو، باعث تغییر زیادی درچهره شما می‌شود، پس باید در زمان انتخاب رنگ مو دقت کنید تا جذابیت شما را چند برابر کند. استفاده از دکلره برای روشن کردن موها بسیار جذابتر است، اما همانطور که گفته شد آسیب‌های زیادی نیز به مو وارد میکند. با استفاده از رنگ مو هم میتوانید مانند دکلره موهای خود را روشن کنید ولی آسیب کمتری به موهایتان وارد کنید. قبل از اینکه بخواهید موهای خود را رنگ کنید باید درباره اکسیدان‌ها اطلاعات پیدا کنید. برای رنگ کردن موها 3 نوع اکسیدان وجود دارد:

 1. اکسیدان شش درصد

 2. اکسیدان 9 درصد

 3. اکسیدان 12 درصد.

نکاتی که برای روشن کردن موهای بدون دکلره بدانید:

  • اگر می‌خواهید فقط یک درجه از رنگ موهای خود را روشن کنید می‌توانید در رنگ مورد نظر خود اکسیدان درصد اضافه کنید. 
  • اگر که میخواهید موهای خود را که تا به حال رنگ نکردید را بدون استفاده از دکلره تا سه درجه روشن کنید باید در رنگ مورد نظر از اکسیدان نه درصد استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید که رنگ موهای شما چهار تا پنج درجه روشن بشود باید از اکسیدان 12 درصد در رنگ مورد نظر استفاده کنید.
  • اگر موهای شما ضخیم و یا پر پشت است باید از اکسیدان‌های با درصد بالاتر استفاده کنید.
  • اگر بیشتر موهای شما سفید شده است و قصد دارید که بدون استفاده از دلکره موهایتان را رنگ کنید از رنگ شماره 11 استفاده کنید.
  • قابل ذکر است که استفاده از رنگ و اکسیدان به جنس و پایه اصلی مو بستگی دارد.
  • اگر که قبلا موهای شما لایت شده است برای اینکه بتوانید بدون دکلره رنگ دلخواهتان را استفاه کنید، میتوانید از رنگ موهای اسپشیال استفاده کنید چون رنگ مو های اسپشیال بلوند میتواند رنگ موهای شما را تا شش درجه روشن کند.

حالا می‌خواهیم چند ترکیب رنگ مو بدون دکلره جذاب و محبوب را معرفی کنیم:

  1. فرمول رنگ موی شکلاتی، عسلی

برای اینکه بتوانید رنگ موی شکلاتی عسلی را استفاده کنید باید یک سوم از رنگ موی شماره 9.00 که طبیعی است را با یک چهارم رنگ شماره 9.2 ( دودی )، دو بند انگشت واریاسون طلایی 003، رنگ مو 3 صفر ترکیب کنید  و در نهایت اکسیدان نه درصد و دوازده درصد را به آن اضافه کنید.

  1. فرمول رنگ موی عسلی

در ابتدا باید با رنگ شماره 000 موهای خود را به پایه شش برسانید. سپس، رنگ موی شکلاتی به اندازه 20 میل، رنگ شماره 7 که رنگ عسلی است به اندازه 70 میل، رنگ دودی 7 به اندازه 30 میل، 5 سانت واریاسون طلایی و در نهایت 10 سانت واریاسون نقره‌ای را با هم ترکیب کنید و در نهایت 130 میل از اکسیدان 2 یا همان 9 درصد را به ترکیب رنگ اضافه کنید و رنگ را بر روی موهای خود بگذارید. 

  1. فرمول رنگ موی زیتونی

برای اینکه بتوانید رنگ موی زیتونی داشته باشید، باید در ابتدا موهای خود را با رنگ شماره 000 یا E20  روشن کنید و سپس رنگ زیتونی با شماره‌های 01، 5، 10 و 90 و واریاسون سبز نقره‌ای را باهم ترکیب کنید. در انتها اکسیدان 9 درصد را دو برابر رنگ موی استفاده شده در ترکیب، اضافه کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه که موهایتان را شستید، موهای زیتونی جذابی خواهید داشت.

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

خواص آلوورا برای پوست

کریستال بیابان را می‌شناسید؟ ممکن است با نام بزاق فیل یا گیاه سوختگی هم چندان آشنا نباشید. اما به محض اینکه نام آلوورا بیاید، این گیاه سبز پرخاصیت تصویرش در برابر چشمتان زنده می‌شود. آلوورا از خانواده گیاهان مکمل از جنس آلوئه بشمار می‌رود. جالب است بدانید که تاریخچه مصرف این گیاه پرخاصیت و معجزه‌گر به 6000 سال قبل در سودان برمی‌گردد.

خواص آلوورا برای پوست ، سبب شده همواره مورد توجه تمدن‌های بزرگی همچون ایران، یونان، مصر و ژاپن باشد. این گیاه برای رشد نیاز به آب‌ و هوای گرم و خشک دارد. گیاهی با ریشه کوتاه است، حاوی مقادیر زیادی آب است و می‌تواند تا 1 متر هم رشد کند. اما برای پوست چه فوایدی دارد؟

موارد مصرف آلوورا

برگ‌های سبز و جوان آلوورا می‌توانند فواید زیادی برای پوست ما داشته باشند، کافیست ژل شفاف آن را از میان برگ‌ها خارج کنیم و تنها آن را بصورت موضعی روی پوست و مو استفاده کنیم تا نتیجه‌اش را ببینیم. اگر بخواهیم ژل آلوورا را وارد روتین مراقبت‌های پوستی خود کنیم. توصیه می‌شود که با مواد طبیعی دیگر ترکیب شود تا اثربخشی‌اش چندبرابر شود.

از ژل آلوورا برای تولید انواع کرم، روغن بچه، اسپری پوست و مو و لوسیون استفاده می‌شود و به ترتیب ارزش اثرگذاری محصولات زیبایی و بهداشتی پوست را افزایش می‌دهند. آلوورا با داشتن مواد موثر و مفیدی همچون پلی ساکارید، آنتراکینون و لکتین و البته 18 نوع اسید آمینه می‌تواند غذای مناسبی برای جوانی و سلامت پوستتان باشد.

کاهش عوارض ناشی از رادیوتراپی با آلوورا

افرادی که تحت درمان به روش پرتو درمانی هستند در بسیاری از موارد دچار زخم‌های موضعی یا التهابات شدید می‌شوند، ژل آلوورا می‌تواند نقش تسکین دهنده و ترمیم کننده را ایفا کند. اگر التهابات ناشی از پرتو درمانی را روی پوستتان دارید مقداری ژل آلوورا را روی محل ملتهب ماساژ دهید و تاثیر آنی آن را مشاهده کنید. البته توصیه می‌شود که این افراد شربت آلوورا بخورند تا پیش از درمان دربرابر اشعه‌ها و سوختگی پوستشان مقاوم شود.

لایه برداری سلول‌های مرده با آلوورا

اگر پوستتان چرب یا خشک است و مرتبا با مسئله منافذ پر صورتتان درگیر هستید با استفاده از ژل آلوورا این مشکل برطرف خواهد شد. ژل آلوورا حاوی مقادیر زیادی آب است و خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد. با استفاده از این گیاه بصورت موضعی می‌توانید پوستتان را پاکسازی کنید و از شر چربی‌های اکسید شده در منافذ باز پوست خلاص شوید.

خواص آلوورا برای انواع پوست

  • آلوورا برای پوست‌ چرب:

اگر پوستتان چرب است این گیاه راه چاره چربی زیاد پوستتان است. با مصرف منظم آلوورا و البته ترکیب آن با چند ماده دیگر می‌توانید برای پوست چربتان یک پاک کننده طبیعی تهیه کنید. کسانی که پوست چرب دارند بهتر است ابتدا آلوورا را بجوشانند، سپس بکوبند و با مقدار کمی عسل ترکیب کنند و به پوست بمالند.

  • آلوورا برای پوست حساس:

اگر پوستتان حساس است ژل آلوورا جایگزین مواد شیمیایی خواهد شد. این گیاه آلودگی‌های پوستتان را پاک می‌کند و حساسیت‌های پوستی را ازبین می‌برد. اگر از ژل آلوورا در ترکیب با خیار و ماست استفاده کنید یک ماسک موثر برای پوست حساس بدست می‌آورید.

  • آلوورا برای پوست‌ نرمال:

اگر پوست شما نرمال و به اصطلاح طبیعی است نیازی ندارید که از رویه ویژه پیروی کنید. شما هر زمانی می‌توانید از ژل آلوورا استفاده کنید. می‌توانید هر روز مقداری ژل آلوورا را به صورت موضعی روی پوستتان بمالید و از خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی آن بهرمند شوید. البته اگر آن را با مقداری آرد نخود و کمی ماست ترکیب کنید کارکرد یک ماسک لایه بردار و مغذی را نیز خواهد داشت.

  • آلوورا برای پوست خشک:

اگر پوستتان خشک است به آبرسانی و مرطوب شدن احتیاج دارد. با ژل آلوورا و ماساژ آن رو پوستتان می‌توانید خشکی پوست را کنترل کنید. ژل آلوورا در ترکیب با کره شی و روغن زیتون می‌تواند یک ماسک فوق‌العاده برای رفع خشکی پوست باشد.

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

انواع طراحی ناخن جدید

طراحی ناخن انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه و نوع کاربرد شخص انجام می شود. معمولا طراحی ناخن را می توان روی ناخن های طبیعی یا کاشت شده فرد انجام داد. افرادی که شاغل هستند، معمولا ترجیح می دهند طراحی ناخن جدید و ساده اما شیک انجام دهند. این افراد از رنگ های خنثی با طرح های ساده استقبال می کنند. یکی از انواع طراحی ناخن جدید که ساده اما همه پسند است، دیزاین ناخن فرنچ می باشد.

طراحی ناخن جدید فرنچ

طراحی ناخن فرنچ را می توان با توجه به هر نوع سلیقه و موقعیت اجتماعی انتخاب کرد. این نوع طراحی بسیار ساده اما در عین حال شکیل است و ظاهر شیکی به ناخن ها می دهد. برای دیزاین ناخن فرنچ باید ابتدا خط لبخند ناخن را پیدا و مشخص کرد. سپس از خط لبخند تا نوک ناخن ها را به رنگ سفید کرد. البته اگر می خواهید دیزاین ناخن فرنچ شما کمی فانتزی تر و جذاب تر شود، می توانید از رنگ های شاد نیز استفاده کنید. سایر قسمت های ناخن معمولا بی رنگ هستند یا از رنگ های خنثی و مشابه با بستر ناخن ها استفاده می شود.

طراحی ناخن فرنچ را می توان برای عروس خانم ها نیز به کار برد. این نوع دیزاین ناخن به دلیل سادگی و استفاده از رنگ سفید بسیار مورد استفاده عروس ها قرار می گیرد. با به کار بردن چند اکسسوری ناخن مانند سنگ یا مروارید روی بستر ناخن ها، می توان طراحی ناخن فرنچ را مطابق با سلیقه و موقعیت عروس ها جلوه داد. همان طور که گفتیم، طراحی ناخن فرنچ هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه زیبایی خود را در هر موقعیتی دارد.

طراحی ناخن جدید بیبی بومر

از دیگر انواع طراحی ناخن جدید می توان به مدل بیبی بومر یا آمبره اشاره کرد. در این سبک طراحی ناخن می توان از چند رنگ با تناژ مشابه استفاده کرد. معمولا رنگ ها از تیره به روشن یا بالعکس روی ناخن پیاده سازی می شوند. برای این کار باید از یک اسفنج تمیز استفاده کرد. لاک ها را به ترتیب روی اسفنج زده و آن را به صورت ضربه ای روی ناخن مورد نظر می زنیم. طراحی ناخن بیبی بومر اخیرا بسیار ترند شده و طرفداران زیادی دارد.

طراحی ناخن جدید چشم گربه ای

یکی دیگر از انواع طراحی های ناخن جدید، مدل چشم گربه ای است. در این مدل طراحی باید از لاک مخصوص که به نام مگنتی در بازار موجود است، استفاده کرد. پس از زدن لاک مگنتی، یک وسیله مخصوص شبیه به آهن ربا روی ناخن حرکت داده می شود تا درخشش خاص و زیبایی ایجاد گردد. پس از خشک شدن لاک، با حرکت دادن ناخن ها می توان شاهد تغییر درخشش آن بود که جلوه بسیار منحصر بفردی را ایجاد می کند. برای ایجاد طراحی ناخن چشم گربه ای باید از لاک ژل مخصوص استفاده کرد و این نوع دیزاین معمولا روی ناخن های کاشت یا لمینت شده انجام می شود.

طراحی ناخن جدید ماربل

طراحی ناخن مدل ماربل یکی دیگر از انواع دیزاین ناخن جدید و پرطرفدار است. این سبک طراحی ناخن که به طراحی مرمر نیز شناخته می شود، معمولا روی پایه ناخن سفید رنگ انجام می شود. سپس طرح هایی مشابه با سنگ مرمر به رنگ های خاکستری و مشکی روی پایه سفید ایجاد می شود. در نهایت برای زیبایی بیشتر کار از یک لایه تاپ کوت استفاده می شود. طراحی ناخن ماربل را می توان روی یک یا دو ناخن دست به کار برد و برای سایر ناخن ها از رنگ های مشابه با طراحی یعنی سفید، خاکستری یا مشکی استفاده کرد.

طراحی ناخن جدید با گل برجسته

یکی دیگر از طراحی های ناخن بسیار شکیل و پرطرفدار، گل برجسته است. گل برجسته را باید با استفاده از مواد کاشت ناخن ایجاد کرد. فقط کافیست مقدار کوچکی از مواد کاشت ناخن را به صورت گلوله درآورد و روی ناخن قرار داد. سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص، به آن طرح و شکل داد و شبیه گل کرد. دیزاین ناخن گل برجسته نیز معمولا روی یک یا دو ناخن انجام می شود و برای سایر ناخن ها بهتر است از طراحی ناخن ساده مانند فرنچ استفاده کرد تا جلوه آن بیشتر شود.

 

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari