خرید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی | ترلان

۱۴ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

یکی از محصولات آرایشی که برای پوشانندگی پوست استفاده می‌شود، کانسیلر نام دارد. اینکه کانسیلر چیست و چطور باید از آن استفاده کرد را در این مقاله کوتاه بخوانید.

کانسیلر چیست؟

در پاسخ به سؤال کانسیلر چیست باید این‌گونه گفت که این محصول، در واقع یک کرم پودر با غلظت بسیار بالا و پوشانندگی بسیار است که روی نواحی تیره پوست یا لک‌دار صورت زده می‌شود. کانسیلر انواع دارد و برای هر نوع پوستی با هر رنگ یا لکی، از یک نوع یا رنگ کانسیلر استفاده می‌شود. انواع کانسیلر چیست و انواع رنگ کانسیلر چیست را در ادامه خواهیم گفت.

انواع کانسیلر چیست؟

کانسیلر به شکل‌های مختلف در بازار وجود دارد. در واقع هر شرکتی، چند نوع کانسیلر دارد و نحوه استفاده از آن‌ها هم متفاوت است. کانسیلر به صورت مایع، جامد و پودری وجود دارد که بسته به سلیقه و راحتی در استفاده یا نوع پوست خود، می‌توانید هر یک را خریداری کنید.

کانسیلر مایع

از کانسیلر مایع بیشترین استفاده را می‌کنند. مزیت مایع بودن کانسیلر چیست که بیشترین خریدار را دارد؟ کانسیلر مایع به راحتی روی پوست کشیده می‌شود. خودش فرچه دارد و البته بیشترین خریداران آن را هم آرایشگران تشکیل می‌دهند. با کانسیلر مایع، آرایش عروس بسیار تمیز در می‌آید.

کانسیلر جامد

همان‌طور که از اسمش پیداست، کانسیلر جامد نوع دیگری از کانسیلر است. بسته‌بندی جامد کانسیلر چیست و چه استفاده‌ای دارد؟ کانسیلر جامد همانند رژهای جامدی است که روی قسمت‌های لکه‌دار پوست کشیده می‌شود. برای پخش کردن کانسیلر جامد، بهتر است از ابر یا براش‌هایی با سر پهن استفاده کنید. برای استفاده روزانه، می‌توانید از انواع کانسیلرهای جامد استفاده کنید.

کانسیلر پودری

کانسیلر پودری همانند کرم پودر بوده و بعد از استفاده از کرم پودر روی آن زده می‌شود تا پوستی بدون نقض را ایجاد کند. ابتدا با کرم پودر سطح پوست را یکدست نموده و سپس لکه‌ها را با قدرت پوشانندگی بالای کانسیلر بپوشانید. بعضی از افراد تنها از کانسیلر پودری استفاده می‌کنند اما در صورتی که از کرم پودر و کانسیلر با هم استفاده شود، نتیجه بهتری به دست می‌آید.

رنگ‌های مختلف کانسیلر چیست؟

کانسیلر با رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارد. کانسیلر کرمی، زرد، نارنجی، سبز و بنفش وجود دارد. کاربرد رنگ‌های کانسیلر چیست؟

از کانسیلر زرد برای پوشانندگی انواع پوست می‌توان استفاده کرد و بهترین نقطه برای آن، اطراف چشم است.

کانسیلر نارنجی برای پوست‌های تیره و گندمی مناسب است و پوشانندگی لکه‌های قرمز بیشتری به نسبت کانسیلر زرد دارد.

کانسیلر سبز، برخلاف رنگش برای پوشانندگی و برطرف کردن لکه‌های قرمز روی صورت کاربرد دارد.

کانسیلر بنفش هم برای افرادی که پوست زرد دارند، مناسب است.

نحوه استفاده از کانسیلر چیست؟

قبل از استفاده از کانسیلر، پوست را آماده کنید. بهتر است پوست را بشورید. از صابون‌ها یا ماسک‌های لایه‌بردار استفاده کنید. سپس از سرم‌های آب‌رسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید. پس از زدن پرایمر و کرم پودر، زمان استفاده از کانسیلر است. کانسیلر را یک درجه روشن‌تر از کرم پودر خود انتخاب کنید. کانسیلر را روی نواحی تیره زیر چشم یا اطراف پلک یا ابرو برای ایجاد خطی تمیز و پوستی صاف در آرایش خود، استفاده کنید. در صورتی که لک‌هایی مانند لک جوش‌های قدیمی روی صورت دارید، می‌توانید با کانسیلر سبز آن را به خوبی بپوشانید.

محل استفاده کانسیلر چیست و به کدام قسمت پوست زده می‌شود؟

کانسیلر همانند کرم پودر نیست که به تمام قسمت‌ها زده شود. در واقع این کرم پودر غلیظ، تنها در نواحی تیره صورت مانند زیر چشم‌ها، روی لک‌ها و جوش‌ها زده شده و سعی می‌شود روی کل پوست از آن، استفاده نشود.

پس اگر از شما پرسیدند کاربرد کانسیلر چیست و چگونه استفاده می‌شود، دیگر می‌توانید همانند یک آرایشگر ماهر پاسخ را بدهید.

۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۴:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

سوزاک چیست ?

احتمالاً شما هم بارها نام بیماری‌های مقاربتی شایع را شنیدید که سوزاک هم یکی از آن‌هاست! با آمدن نام این بیماری اگر شناختی از آن نداشته باشیم حتما این سوال‌ها مطرح می‌شوند که سوزاک چیست ؟ عوارض و علل ابتلا به این بیماری چیست؟ درمان سوزاک چیست و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن چیست؟

در این بخش می‌خواهیم این بیماری شایع جنسی را با هم مورد بررسی قرار دهیم و به پاسخ سوالات بالا برسیم:

سوزاک چیست ؟

  • سوزاک یکی از بیماری‌های مقاربتی شایع از گروه STD است.
  • برخی از مبتلایان به این بیماری حتی علائم آن را هم ندارند و اصلاً مطلع نیستند که مبتلای به سوزاک هستند.
  • علائم سوزاک در زنان و مردان متفاوت است.
  • سوزاک، عفونتی باکتریایی است که با نام‌های دیگر همچون کف زدن یا چکیدن هم شناخته می‌شود.
  • این بیماری با برقراری رابطه جنسی از ناقل به میزبان یا شریک جنسی منتقل می‌شود.
  • معمولاً کسانی که روابط جنسی ایمن دارند چنین بیماری را تجربه نمی‌کنند و شیوع آن در افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند بیشتر است.

چه کسانی به سوزاک مبتلا می‌شوند؟

  • ابتلا به سوزاک متاسفانه محدودیت سنی ندارد و چون یک نوع عفونت است هر کسی که در روابط جنسی خود احتیاط لازم را نداشته باشد ممکن است به آن مبتلا شود.
  • سوزاک بیشتر در افرادی دیده می‌شود که شرکای جنسی زیادی دارند و اصلاً از کاندوم حین دخول استفاده نمی‌کنند.
  • بیشتر اوقات کسی که مبتلا به سوزاک می‌شود هیچ علامتی را در خود نمی‌بیند و ناقل است.
  • سوزاک به سرعت پخش می‌شود و به همین علت است که متخصصین مرتباً جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری به افراد توصیه می‌کنند که احتیاط بیشتری در روابط جنسی خود داشته باشند.

شیوع بیماری سوزاک چقدر است؟

این آمار چندان پایین نیست و تنها آمار مواردیست که تایید و شناسایی شده‌اند، براساس آمارهای بدست آمده سالانه حدود 1.14 میلیون نفر در دنیا بخصوص امریکا مبتلا به سوزاک می‌شوند.

مسئله زمانی ناراحت کننده‌تر می‌شود که میفهمیم حدود نیمی از این تعداد را گروه سنی 15 تا 24 سال شکل می‌دهند.

چه چیزی سبب بروز بیماری سوزاک می‌شود؟

  • همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، سوزاک یک عفونت باکتریایی است، زمانیکه مرد مبتلا به بیماری باشد باکتری سوزاک حین رابطه جنسی از طریق روابط مقعدی، واژینال و دهانی وارد بدن زن می‌شود و به این ترتیب زن نیز مبتلا خواهد شد.
  • گاهی سوزاک در اثر استفاده از اسباب بازی‌های جنسی که تمیز نشدند یا با کاندوم جدید پوشانده نشدند وارد بدن میزبان می‌شود.
  • در صورتیکه یک خانم باردار مبتلا به سوزاک باشد، احتمال اینکه جنین او حین زایمان مبتلا شود بالاست.
  • در زنان این عفونت بیشتر در دهانه رحم گسترش پیدا می‌کند.
  • در مردان عفونت سوزاک از مجرای ادرار شروع می‌شود.

آیا سوزاک یک بیماری مسری است؟

  • بله مطمئناً سوزاک یک بیماری مسری محسوب می‌شود و سرعت پخش انقدر بالاست که با کوچکترین و کوتاهترین روابط جنسی از بدن ناقل به بدن میزبان منتقل می‌شود.
  • سوزاک با در آغوش گرفتن یا بوسیدن منتقل نمی‌شود.
  • این بیماری در صورت استفاده از یک حمام، کارد و چنگال و بشقاب نیز قابل انتقال نیست.

علائم سوزاک در زنان چیست ؟

خیلی از زنان مبتلا به سوزاک علائمی در خود مشاهده نمی‌کنند، با این حال برخی از علائم شایع در زنان برای بیماری سوزاک چیست :

  • ترشحات سفید و زرد از واژن.
  • بروز درد و عفونت گلو پس از رابطه جنسی دهانی.
  • احساس درد در شکم.
  • احساس درد در ناحیه تحتانی لگن.
  • احساس درد هنگام دفع ادرار.
  • خونریزی بین پریود.

علائم سوزاک در مردان

اصلی‌ترین علائم سوزاک در مردان چیست ؟ این بیماری معمولاً خود را با علائم زیر نشان می‌دهد:

  • احساس درد و سوزش هنگام دفع ادرار.
  • احساس درد گلو و ایجاد عفونت در گلو پس از رابطه جنسی دهانی.
  • خروج ترشحات زرد و سفید از آلت تناسلی.

روش‌های معاینه و نمونه‌گیری برای تشخیص سوزاک چیست ؟

روشهایی برای معاینه وجود دارد ولی در زیر اشاره می‌کنیم که بهترین روش معاینه سوزاک چیست :

  • آزمایش ادرار
  • معاینه لگنی
  • نمونه برداری از دهانه رحم
  • نمونه‌گیری از ترشحات آلت تناسلی
  • کشت نمونه از مقعد یا گلو
۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۴:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین روش های سفت شدن پوست

افزایش سن به معنای تغییراتی در بدن شما به خصوص پوست است. هیچ کس نمی‌تواند از این تغییرات مخصوصا شل شدن پوست صورت جلوگیری کند. اما استراتژی‌های پیشگیری و راه حل‌های بالینی برای سفت شدن پوست شما وجود دارد. در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت

برای درمان و جلوگیری از شل شدن پوست بهتر است در ابتدا یک روتین پوستی خوب برای خود داشته باشید. سیگار را ترک کنید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. از درمان‌ها خانگی برای سفت شدن پوست شروع می‌کنیم و کم کم به سراغ درمان‌های کم‌ تهاجمی و تهاجمی می‌رویم.

  1. کرم‌ها و لوسیون‌های سفت کننده پوست

از اصلی‌ترین ترکیبات محصولات ضد پیری: آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها سرشار از ویتامین های C، B و E هستند. آنها با تقویت پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو عمل می‌کنند و بیشتر به جای سفت شدن پوست شما، از چین و چروک جلوگیری می‌کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ترکیبات آنتی اکسیدان قرمزی و التهاب را کاهش می‌دهند و پوست را سالم‌تر می‌کنند.

2. یوگای صورت

تمرینات زیادی از یوگا برای جوان‌تر کردن و سفت شدن پوست وجود دارد. یوگا سطح اکسیژن را در پوست شما افزایش دهد.

3. مکمل‌های کلاژن

مکمل‌های کلاژن خوراکی ممکن است به جلوگیری از شل شدن پوست با افزایش سن کمک کنند. طبق مطالعات انجام شده مصرف مکمل‌های کلاژن احتمالاً بیشتر یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از افتادگی و سفت شدن پوست است.

4.ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب یک راه ساده است که می‌توانید در مورد افتادگی پوست صورت و گردن خود رعایت کنید. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب از پوست شما محافظت می‌کند پوست شما در اثر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید آسیب می‌بیند. ضدآفتاب می‌تواند از پوست شما محافظت کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. حتما از کرم ضد آفتاب روی گردن و صورت خود استفاده کنید تا پوستتان جوان‌تر به نظر برسد.

5. آب آشامیدنی

هیدراته ماندن پوست، شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. اگر پوست شما مکرراً و به طور مداوم از آبرسانی مناسب محروم می‌شود، متوجه خواهید شد که علائم پیری خیلی زودتر نمایان می‌شود. یکی از راههای سفت شدن پوست می‌تواند هیدراته نگه داشتن آن باشد.

6. لایه‌برداری لیزری

لایه‌برداری پوست با لیزر با هدف ترویج تولید کلاژن در لایه‌های عمیق تر پوست شما است. لیزر لایه بالایی پوست شما را لایه‌برداری کرده و بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. نتیجه این درمان دائمی نیست اما برای چندین سال پوست شما را سفت می‌کند.

7.میکرونیدلینگ

هدف میکرونیدلینگ تولید کلاژن با استفاده از سوزن‌های کوچکی است که وارد پوست می‌شوند. نتایج میکرونیدلینگ برای سفت شدن پوست گاهی اوقات چندین ماه طول می‌کشد تا قابل توجه باشد و معمولاً دائمی نیستند.

8. بوتاکس

بوتاکس یک داروی تزریقی با حداقل تهاجم است. اثرات یک درمان بوتاکس تقریباً سه تا چهار ماه طول می‌کشد. بوتاکس اساسا باعث می‌شود که برخی از عضلات صورت شما حرکت نکنند. همین امر موجب می‌شود پوست شما صاف‌تر شده و با چین و چروک کمتر به نظر برسد.

9. جراحی لیفت صورت

لیفت صورت یک روش جراحی و تهاجمی برای سفت شدن پوست است که در آن پزشک پوست اضافی و افتاده را برمی دارد و صورت شما را به سمت عقب می‌کشد تا پوست کشیده به نظر برسد. لیفت صورت می‌تواند "کامل" باشد، به این معنی که یک برش طولانی از خط ابروی شما شروع می‌شود و تا طول صورت ، معمولا در خط موی شما امتداد می‌یابد. لیفت صورت "مینی" از برشهای کوتاه‌تری استفاده می‌کند و به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد.

نکته ای در مورد اثربخشی درمان سفت شدن پوست

هر چقدر یک تکنیک تهاجمی‌تر باشد، نتیجه چشمگیرتری خواهد داشت. اما تکنیک‌های تهاجمی خطر عوارض جانبی بالاتری نیز دارند و می‌توانند منجر به عفونت شوند و معمولاً برگشت‌پذیر نیستند. زمانی که به یک متخصص پوست مراجعه می‌کنید، سعی کنید انتظارات خود را به طور منصفانه و معقول کاهش دهید.

۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

معرفی چند ترکیب رنگ مو فانتزی محبوب در میان جوانان

 

به غیر از رنگ موهایی مانند قهوه‌ای، مشکی و هایلایت‌ها، گاهی دوست داریم تا به سراغ پالت رنگ‌های جذاب‌تری برویم. پالت رنگ مو فانتزی بسیار متنوع بوده و گاهی به این دلیل انتخاب می‌شوند که آن فرد را متفاوت و خاص‌تر از باقی کنند. در این مقاله چند ترکیب برای درست کردن رنگ مو فانتزی را معرفی می‌کنیم.

آماده‌سازی موها برای گذاشتن رنگ مو فانتزی

بسیاری از رنگ‌ها برای ایجاد حالت فانتزی نیاز به واریاسیون دارند. رنگ مو فانتزی را حتی می‌توانید بدون رنگ مو و تنها با واریاسیون‌ها هم ایجاد کنید. ترند این رنگ مو هر سال متفاوت بوده و گاهی بعضی از رنگ‌ها ترند می‌شوند. برای رسیدن به رنگ مو دلخواه خود، ابتدا باید مواد لازم برای رنگ کردن موهای خود را داشته باشید. هر مویی برای اینکه رنگ‌های فانتزی جذاب روی آن قرار بگیرد و جلوه کند، ابتدا باید دکلره شود. دکلره عملی است که در آن با موادی شیمیایی یا گیاهی خاص، رنگ‌دانه مو را از بین برده و ساقه مو را بدون رنگ‌دانه همانند یک پالت بدون رنگ می‌کنند تا در نهایت بتوانند رنگ مو مورد نظر خود را روی موها، داشته باشند.

رنگ مو فانتزی بدون دکلره

به تازگی محصولاتی برای رنگ مو فانتزی روانه بازار شده است. این رنگ موها، در حقیقت ماسک مویی هستند که رنگ‌های فانتزی دارند. نحوه استفاده از رنگ مو در این ماسک موها هم بسیار ساده است. تنها کافی است رنگ موی فانتزی مورد نظر خود را خریده، مقداری از آن را با دست‌ها برداشته و روی ساقه موهای خود بزنید. هر ناحیه از مو را که می‌خواهید رنگ مورد علاقه‌تان را بگیرد، از این ماسک رنگی بزنید. از خوبی‌های این ماسک با رنگ مو موقتی بودن آن است. شما بعد از شستن موهای خود، می‌توانید این رنگ را از روی مو، پاک کرده و دوباره همان موهای سابق رنگ خود را داشته باشید.

دقت کنید که این ماسک موها، کمی چرب بوده و برای موهای چرب مناسب نیستند.

رنگ کردن موهای دکلره با شامپو رنگ

یکی از راه‌های رنگ کردن مو به رنگ‌های فانتزی استفاده از شامپو رنگ است. شامپوهای بسیاری هستند که با رنگ مو فانتزی روانه بازار شده‌اند و می‌توانید به راحتی موهای دکلره شده خود را رنگ کنید. استفاده از شامپو رنگ همانند شامپوهای معمولی بوده و نیازی به مهارت آرایشگری ندارند. تنها کافی است تا این شامپو را روی موی خیس زده و بعد از چند دقیقه موهای خود را آبکشی کنید. رنگ مو فانتزی همانند آبی، سورمه‌ای، صورتی، بنفش، نقره‌ای، سبز، زرد و انواع دیگر را در این شامپو‌ها پیدا خواهید کرد.

رنگ کردن موی دکلره با واریاسیون

واریاسیون از جمله مواد شیمیایی هستند که می‌توان با آن‌ها ترکیب رنگ مو فانتزی را داشت. تنها کافی است تا مقداری از واریاسیون مورد نظر خود را با اکسیدان مخلوط کرده و روی موهای خود بگذارید تا به رنگ دلخواه برسید. استفاده از واریاسیون روی موهای خشک، نیاز به مهارت یک آرایشگر دارد و بهتر است برای رنگساژ موهای دکلره به رنگ موهای فانتزی به آرایشگاه معتبری بروید. در غیر این صورت، روش دیگری هم برای رنگساژ کردن موها وجود دارد. اگر ترکیب درست رنگساژ مورد نظرتان را با واریاسیون‌های مختلف می‎‌دانید و تنها می‌خواهید قسمت دکلره شده موها رنگ بگیرند، می‌توانید در حمام و روی موهای خیس، رنگ آماده شده را قرار دهید. به این ترتیب تنها قسمت‌هایی از موها که دکلره شده و به پایه صفر رسیده‌اند رنگ می‌شوند و باقی موها، همان رنگ قبلی خود را خواهند داشت.

۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

خواص جوش شیرین را بشناسیم!!

قبلاً از جوش شیرین در آشپزخانه و حتی برای انجام پروژه‌های نظافت منزل استفاده می‌کردند. شاید اصلا ندانید که یکی از خواص جوش شیرین در زیبایی و مراقبت از پوست و مو است. با ما باشید تا از 12 مورد از خواص جوش شیرین مطلع شوید.

خواص جوش شیرین برای زیبایی

1. شامپو خشک

شامپوی خشک چربی مو را جذب می‌کند و موها را شاداب می‌کند. بدون اینکه نیازی به دوش گرفتن داشته باشید. شما می‌توانید شامپو خشک بخرید، اما تهیه آن در خانه نیز آسان است. جوش شیرین و نشاسته ذرت را به مقدار مساوی مخلوط کنید (فقط برای یک بار استفاده کافی است). از نوک انگشتان خود برای ماساژ دادن پودر به پوست سر و ریشه خود استفاده کنید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه بماند تا نشاسته روغن را جذب کند و سپس پودر را از روی سر خود بتکانید.

2. خمیر دندان

شما می‌توانید از خواص جوش شیرین برای تمیز کردن و درخشان کردن دندان‌های خود استفاده کنید. جوش شیرین سایش ملایمی ایجاد می‌کند که بدون مواد شیمیایی موجود در بسیاری از خمیردندان‌های اصلی باعث  تمیز شدن دندان‌ها می‌شود. برای مسواک زدن با جوش شیرین، به سادگی مسواک خود را خیس کنید، مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید و دندان‌ها را طبق معمول مسواک بزنید.

4. دهانشویه طبیعی

اگر دوست ندارید که طراوت نعنایی خمیردندان سنتی را به عنوان دهانشویه در دهان خود احساس کنید، می‌توانید از قدرت پولیش دندان جوش شیرین بهره ببرید. یک قاشق چای خوری جوش شیرین حل شده در نصف فنجان آب یک دهانشویه‌ای کامل ایجاد می‌کند.

5. ماسک لایه‌بردار صورت

جوش شیرین با داشتن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی، می‌تواند پوست را تمیز و لایه‌برداری عمیق کند. به کمک خواص جوش شیرین از ماسک لایه‌بردار ملایمی برای زیبایی پوستتان لذت ببرید.

6. دئودورانت طبیعی

از دیگر خواص جوش شیرین این است که نه تنها بوی بد را پنهان می‌کند بلکه در واقع آن را جذب می‌کند. بسیاری از دئودورانت‌های طبیعی برای از بین بردن بو بدون مواد شیمیایی مضر به جوش شیرین متکی هستند.

دئودورانت خود را در خانه درست کنید: چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین را با چهار قاشق غذاخوری نشاسته ذرت مخلوط کنید. شش قاشق غذاخوری روغن نارگیل را هم بزنید تا خمیر به دست آید. چند قطره اسانس به آن اضافه کنید تا خوشبو شود. این ترکیب تاریخ انقضا ندارد.

7. بوگیر کفش

همانطور که جوش شیرین می‌توانید دئودورانت کاملی باشد و بوی بد بدن را بگیرد، می‌توانید بوی بد کفش را نیز از بین ببرد. در واقع می‌توانید کفش‌های بدبو را با مقداری جوش شیرین خوشبو کنید.

7. تسکین پوست ملتهب

آیا بر روی پوست خود جوش جزئی یا نیش حشره مزاحم دارید؟ از خواص جوش شیرین غافل نشوید. سطح قلیایی جوش شیرین به خنثی کردن سموم کمک می‌کند، که می‌تواند خارش را تسکین دهد. محل گزش را با آب و صابون بشویید. سپس، جوش شیرین را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیرد و مستقیماً روی لکه ها بمالید. روی آن را با باند بپوشانید و اجازه دهید جوش شیرین کار جادویی خود را انجام دهد.

8. آرام بخش معده و سوزش سر دل

جوش شیرین یک آنتی اسید طبیعی است. به این معنی که می‌تواند اسیدهای معده را که باعث درد و سوزش سر دل می شوند، خنثی کند. برای بزرگسالان 4/1 قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کنید. و به آرامی میل کنید.

9. حمام پا آرامش بخش

پاهای خسته خود را بعد از یک روز طولانی توی یک تشت بگذارید. چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین را در حدود یک لیتر آب گرم حل کنید و سپس پاهای خود را در آن بگذارید تا تمام سموم دفع شوند و خستگی شما برطرف شود. می‌توانید چند قطره اسانس مورد علاقه خود را نیز به تشت اضافه کنید.

10. تسکین درد میگرن

از خواص جوش شیرین برای تسکین درد میگرن و حتی حالت تهوع همراه با میگرن نیز استفاده می‌شود. سعی کنید یک لیوان آب با یک قاشق چایخوری جوش شیرین همزده بنوشید.

11. تمیز کننده ابزار آرایشی

شانه‌ها، براش‌ها، لوازم آرایش و سایر ابزارهای زیبایی به راحتی با مخلوط آب و جوش شیرین تمیز می شوند. چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب مخلوط کنید و بگذارید لوازم آرایشی یک شب خیس بخورد.

۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین روش برای آموزش سایه زدن

استفاده از سایه چشم نسبتا آسان است. با این حال، یادگیری یک آرایش چشم به روش درست و حرفه‌ای کار ساده‌ای نیست. آیا می‌دانید که چه سایه‌ای مناسب رنگ چشم و رنگ پوست شماست؟ آیا واقعاً به 10 براش آرایشی نیاز دارید؟ آیا از هر رنگی در پالت سایه چشم استفاده خواهید کرد؟ ما یک راهنمای پنج مرحله‌ای تهیه کرده‌ایم تا برای شما یک آموزش سایه زدن حرفه‌ای را فراهم کنید.

آموزش سایه زدن چشم به روش ساده را یاد بگیرید

1. با براش‌های آرایشی با جنس خوب سایه چشم بزنید.

دلیلی وجود دارد که هنرمندان مشهور با انگشت نقاشی نمی‌کنند. ایجاد یک شاهکار بدون ابزار مناسب بسیار سخت‌تر است. همین امر در مورد آرایش نیز صادق است. در آموزش سایه زدن روی چند براش آرایشی خوب و بهداشتی تمرکز کنید. خوشبختانه برای خرید براش سایه می‌توانید از برندهای ارزان قیمتِ زیادی که در بازار موجود است اتفاده کنید. براش‌های مصنوعی تقریباً همیشه نسبت به براش‌هایی با الیاف طبیعی ارجحیت دارند و مقرون به صرفه‌تر، تمیز کردن راحت‌تر و ضد حساسیت هستند.

2. پایه سایه چشم خود را انتخاب کنید.

سایه چشم مورد علاقه خود را بگیرید و رنگ سایه پایه مورد علاقه خود را با استفاده از براش روی کل پلک خود بزنید. در آموزش سایه زدن یاد خواهید گرفت که بسته به مدل سایه‌ای که می‌خواهید، می‌توانید این رنگ پایه را تا آخر استخوان ابروی خود بیاورید تا یک آرایش چشم دودی زیبایی داشته باشید. یا می‌توانید برای یک ظاهر معمولی و روزمره فقط همان سایه را روی پلک خود بزنید.

این نکته را رعایت کنید که حتما در حالت پلک بسته، پایه سایه خود را بزنید و به سمت خط مژه خود حرکت کنید. زیرا در صورت باز بودن پلک ممکن است جاهای خالی زیادی را روی پلک ِخالی و خطوط نامرتبی را جای بگذارید.

3. سایه تیره‌تر را در چین چشم بزنید.

رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند. بنابراین در آموزش سایه زدن باید بدانید که استفاده از سایه تیره‌تر در چین چشم، با افزودن عمق، چشم‌های شما را برجسته‌تر می‌کند. برای این مرحله از یک براش گنبدی مانند استفاده کنید. براش را به یک سایه تیره آغشته کنید و آن را درست در امتداد حدقه چشم بکشید و مانند شکل چشم خود بین استخوان ابرو و پلک سایه را ادامه دهید. رنگ قهوه‌ای تیره، به تمام حالت و رنگ‌های چشم، مناسب‌ترین رنگ برای این مرحله است.

اگر چشم‌هایی با پلک افتاده دارید، وقتی چشم‌هایتان باز است، پلک بالایی پنهان می‌ماند. این بدان معناست که شما باید با نواحی مختلف چشم را برای سایه زدن امتحان کنید. زیرا اگر به روشی که در ابتدا گفتیم عمل کنید، با باز کردن چشمان خود رنگ سایه شما از بین می‌رود و پنهان می‌شود. در عوض، با چشمان باز سایه خود را بزنید و با استفاده از قلم مو مشخص کنید که می‌خواهید آن رنگ تیره از کجا شروع شود و تا کجا قابل مشاهده باشد. سپس، چشمان خود را ببندید و سایه را محو کنید و خطوط را صاف کنید.

4. خط مژه خود را با رنگ فوق‌العاده تیره سایه بزنید.

نکته مهم در آموزش سایه زدن این است که بدانید سایه زدن خط رویش مژه اگر به درستی زده شود می‌تواند مژه‌های شما را پرپشت تر نشان دهد. اگر طرفدار خط چشم نیستید، می‌توانید با یک سایه چشم فوق العاده تیره، ظاهری تاثیرگذار داشته باشید (که البته شستن آن نیز راحت‌تر از خط چشم است!). از یک براش سر صاف و کوتاه استفاده کنید تا رنگ تیره را در امتداد لبه‌های پلک بالایی که مژه‌هایتان شروع می‌شود و در امتداد خط مژه‌های پایین بکشید و به حالت فشاری آن را روی خط مژه خود بزنید. این روش بهترین گزینه برای کسانی است که چشمشان به خط چشم حساسیت دارد.

5. از سایه چشم براق استفاده کنید.

در آموزش سایه زدن می‌توانید با افزودن یک سایه چشم کم‌رنگ یا براق مستقیماً زیر ابرو، ابروهای خود را برجسته کنید. همان رنگ سایه مانند رنگ روشن مرواریدی را به گوشه داخلی چشم اضافه کنید تا یک سایه جذاب داشته باشید. در انتها به مژه‌ها ریمل بزنید. تمام شد شما آموزش سایه زدن را به خوبی یاد گرفته‌اید و حال یک سایه چشم اصولی و حرفه‌ای می‌توانید بکشید.

۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۰:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

درمان شکستگی مو با ساده ترین روش ها

 

از مهم‌ترین و اولین دلایل ریزش مو، شکستگی است. موها به دلایل مختلفی شکسته می‌شوند که مواد شیمیایی موجود درون رنگ‌های بی‌کیفیت، شامپوهای خشک‌کننده مو و تغذیه نامناسب از مهم‌ترین علل آن‌هاست. از طرفی درمان شکستگی مو بسیار آسان است و اگر به درستی درمان آن را انجام دهید، می‌توانید روی موهای نرم، لطیف و زیبای خود، بدون نگرانی هر شینیونی را انجام دهید. در این مقاله کوتاه راجع به انواع درمان شکستگی مو صحبت خواهیم کرد و از ماسک موهای خانگی تا درمان با پزشک را معرفی می‌کنیم.

شناخت علل شکستگی مو برای درمان آن

قبل از اینکه به فکر درمان باشید، باید علت ایجاد شکستگی را در موی خود بیابید. بدون دانستن این موضوع، درمان شکستگی مو می‌تواند به خوبی عمل نکند و تنها دلسردی را برای شما به همراه داشته باشد.

رژیم غذایی نامناسب

اگر در رژیم غذایی خود از موادی که حاوی آهن و ویتامین‌های B، A، C، D و E هستند استفاده نمی‌کنید، موهای شما، شکسته خواهد شد. این ویتامین‌ها را در انواع سبزیجات و غلات می‌توانید بیابید.

کم‌آبی بدن

کم‌آبی بدن هم می‌تواند باعث شکسته شدن موها شود. برای درمان شکستگی مو حتما آب زیاد بخورید. توصیه می‌شود روزی 8 لیوان آب به طور متوسط برای سلامت بدن نوشیده شود.

شستشوی بیش از حد با شامپوهای سولفات دار

شستشو بیشتر مو در طول هفته با شامپوهای سولفات دار باعث خشکی و در نهایت شکنندگی مو می‌شود. برای درمان شکستگی مو یا جلوگیری از آن، سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات و حاوی مواد نرم کننده استفاده کنید. اگر موی رنگ شده دارید، حتما از شامپوی مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.

استفاده از سشوار و اتوی مو

وسایلی که برای خشک‌کردن و حالت دادن به مو استفاده می‌شوند هم می‌توانند باعث شکسته شدن کوتیکول مو شوند. سعی کنید استفاده از این وسایل را به حداقل برسانید. در صورتی که به طور مداوم از سشوار استفاده می‌کنید، برای درمان شکستگی مو حتما قبل از خشک‌کردن مو، از سرم ها و ماسک های محافظ استفاده کنید.

رنگ کردن بیش از حد مو

استفاده از دکلره به مو آسیب رسانده و همین ماده به تنهایی می‌تواند باعث شکستن موها و در نتیجه ریزش مو شود. اگر از رنگ مو زیاد استفاده می‌کنید، تلاش کنید تا بهترین رنگ ها را خریداری کنید. همچنین موهای خود را به دست کاردان آرایشگر ماهر بسپارید. می‌توانید برای خرید بهترین رنگ مو به سایت میس و میستر مراجعه کنید. برای درمان شکستگی موی رنگ شده به سراغ محصولات مراقبتی مو هم در این سایت بروید.

عادت شانه زدن موها را درست کنید

شانه زدن موها هم می‌تواند دلیلی برای شکستن موها باشد. برای درمان شکستگی مو حتما موها را هنگامی که خشک هستند، شانه کنید. شانه زدن موها زمانی که خیس هستند باعث کشیده شدن موها و در نهایت شکسته شدن آن‌ها می‌شود. همچنین انتخاب نوع شانه نیز اهمیت دارد. استفاده از شانه‌های پلاستیکی به دلیل ایجاد اصطکاک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. سعی کنید از شانه‌های دندانه چوبی یا برس برای شانه زدن و در نهایت درمان شکستکی مو استفاده کنید.

محکم بستن موها با کش مو نیز می‌تواند باعث شکسته شدن مو شود. بهتر است از کش‌های پهن یا گیره مو برای جمع کردن موهایتان استفاده کنید تا از ریزش و کنده شدن موها جلوگیری کنید.

کم‌کاری تیروئید

گاهی علت شکسته شدن زیاد موها به کم‌کاری تیروئید بستگی دارد. بهتر است در این زمینه با یک پزشک مشورت کنید تا بتوانید آن را درمان کنید. تنظیم متابولیسم، رشد موها و البته ضربان قلب با درمان تیروئید، نرمال می‌شوند و این موضوع، یکی از روش های درمان شکستگی مو است.

انواع ماسک خانگی برای درمان شکستگی مو

ماسک های مختلفی می‌توانید با سفیده تخم‌مرغ، آلوئه ورا، سس مایونز و انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن گلیسیرین، بادام، جوجوبا و نارگیل درست کنید و روی موها بزنید. پس از 20 دقیقه، این ماسک ها و روغن‌ها را از روی موها بشورید. استفاده از روغن تراپی برای درمان شکستگی مو همیشه توسط مردمان شرق استفاده ‌شده است؛ پس شما هم آن را جدی بگیرید.

۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۰:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

لوسیون بدن چیست و چه مزایایی برای پوست شما دارد؟

لوسیون یک پماد موضعی است که به منظور مرطوب کردن و یا درمان برخی مشکلات پوستی، با دست به صورت مستقیم و یا پنبه روی پوست اعمال می شود. در کل لوسیون های بدن پوست را نرم، لطیف و سالم نگه می دارند اما برخی از آن ها خواص دیگری از جمله ضد پیری داشته و پوست را خوشبو می کنند.

چسبندگی لوسیون های بدن نسبت به کرم ها کمتر است؛ چرا که لوسیون ها درصد بیشتری آب دارند. مقدار محتوای آب این محصولات، قوام سبک تری به آن ها می بخشد و پخش کردنشان را روی ناحیه وسیعی از پوست راحت تر می کند. معمولا لوسیون ها در بطری هایی عرضه می شوند که به راحتی قابل استفاده هستند. از این محصولات کاربردی می توان روزانه استفاده کرد؛ زیرا سبک بوده و به راحتی جذب پوست می شوند. در ادامه این مقاله، می آموزید نحوه استفاده از لوسیون بدن چیست و چه مزایای فوق العاده ای برای پوست شما دارد.

طرز استفاده از لوسیون بدن چیست ؟

اگر در اغلب مواقع حس کشیدگی در پوستتان دارید، پوست شما خشک است. در این موارد یک لوسیون خوب بدن کمک می کند پوستتان نرم، لطیف و در نهایت جوان تر به نظر برسد. البته استفاده از لوسیون های بدن صرفا به پوست های خشک محدود نمی شود و انواع مختلفی از آن برای نوع پوست های متفاوت قابل تهیه است. اما چگونه باید از لوسیون بدن استفاده کرد؟

  • مرحله 1: لوسیون بدن مناسب نوع پوست خودتان را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: بلافاصله بعد از حمام، از لوسیون بدن استفاده کنید؛ زیرا در این زمان پوست شما بیشتر تشنه است و پوست مرطوب، باعث جذب هر چه بیشتر لوسیون می شود.
  • مرحله 3: به مقدار یک سکه از لوسیون را کف دستتان بریزید و از پایین به بالا روی پوستتان ماساژ دهید.
  • مرحله 4: لوسیون را به طور مساوی و یکنواخت روی همه قسمت های بدنتان پخش کنید.
  • مرحله 5: توجه داشته باشید که باید از محصولات متفاوتی برای صورت و بدن استفاده کرد. لوسیون بدن صرفا برای پوست بدن فرموله شده و پوست لطیف صورت، نیاز به کرم مخصوص دیگری دارد.

4 مزیت اصلی لوسیون بدن چیست ؟

استفاده منظم از لوسیون های بدن می تواند مزایای شگفت انگیزی برای پوست شما به همراه داشته باشد؛ که مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. آبرسانی پوست خشک

پوست می تواند به دلایل مختلفی خشک شود. افزایش سن، خشکی آب و هوا و گاهی اوقات نداشتن روتین مناسب مراقبت از پوست می تواند منجر به خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست شود. استفاده روزانه از لوسیون می تواند رطوبت از دست رفته پوست را برگرداند و به نرم و لطیف ماندن آن کمک کند.

  1. درمان ناهمواری های پوست

لوسیون بدن می تواند ناهمواری های پوستی به ویژه پینه هایی را که بیشتر روی آرنج یا زانو دیده می شوند، درمان کند. علاوه بر این گاهی در اثر ایستادن بیش از حد یا پیاده روی زیاد پاها پینه می زنند که در تمام این موارد با استفاده منظم از لوسیون می توان پوست خشک را تسکین داده و این نواحی را هم مانند مابقی پوست صاف و لطیف کرد.

  1. احساس و بوی خوب

لوسیون های بدن نرم و خامه ای هستند و با رایحه ای دلپذیر به پوست احساس خوبی می بخشند. در واقع رایحه ملایم لوسیون های بدن می تواند تاثیر آرامش بخش با خواص مرطوب کنندگی بر پوست داشته باشد و تاثیر مثبت طولانی مدتی بر آن بگذارد.

  1. درخشش پوست

لوسیون های بدن انواع مختلفی داشته و هر کدام هدف های متفاوتی برای پوست دارند؛ از عطرهای ملایم گرفته تا لوسیون هایی که پوست را مرطوب و تغذیه می کنند. به هر حال پوست سالم نتیجه استفاده از این محصولات است و درخشش طبیعی چیزی است که بدون سلامت پوست به دست نمی آید.

ترکیبات لوسیون بدن چیست ؟

هنگام انتخاب لوسیون بدن مهم است که بدانید محصول انتخابی شما باید حاوی چه موادی باشد. هر نوع پوست، مشکلات خاص خود را دارد و بر این اساس باید لوسیون مناسب بدن را انتخاب کرد.

  • سرامیدها: حفظ رطوبت پوست
  • اسیدهای چرب ضروری: تامین سوخت مورد نیاز سلول ها و حفظ سلامت و درخشندگی پوست
  • گلیسیرین، گلایکول و پلی اُل ها: جذب و حفظ رطوبت طبیعی پوست
  • هیالورونیک اسید: آبرسانی سریع و حفظ عملکرد کلاژن و الاستین پوست، مناسب پوست های مستعد آکنه
  • پپتیدها: تولید کلاژن و کاهش چین و چروک پوستی، بهبود علائم مشکلات پوستی از جمله روزاسه، پسوریازیس و درماتیت
  • ویتامین E: آبرسانی و حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد
  • آنتی اکسیدان ها: کاهش چین و چروک پوست

منبع

https://www.johnsons-me.com/beauty-tips/how-to-use-body-lotio

۰۵ آبان ۰۰ ، ۱۶:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

10 روش برای ضخیم شدن مو

اگر موهای شما روز به روز در حال نازک شدن است، باید بدانید که در این موضوع تنها نیستید. بلکه این روزاها اکثر افراد دچار این مشکل هستند. در سطح جهان تعداد زیادی از افراد به دلیل نازک شدن موها و در نتیجه، ریزش مو دچار طاسی شده‌اند و در آرزوی ضخیم شدن مو خود هستند. اگر به دنبال راه‌هایی برای مدیریت موهای نازک و افزایش ضخامت موهای خود هستید، می‌توانید تکنیک‌های مختلفی را امتحان کنید. در این مقاله  10 استراتژی وجود دارد که می‌توانید از این روش‌ها برای ضخیم شدن مو استفاده کنید.

  1. موهای خود را با دقت و چند بار در هفته بشویید

حتما مراقب موهای خود در زمان شستشوی آن‌ها باشید. حتی اگر روزانه دوش می‌‌‌گیرید، لزوماً نیازی نیست که هر روز موهای خود را بشویید. هنگام شستشو، مطمئن شوید که از شامپویی استفاده می‌کنید که برای پوست سر شما مناسب است و آنها را خشک نمی‌کند. همیشه باید موهای خود را بعد از شستن نیز حالت دهید. نرم کننده یک مانع محافظتی روی موهای شما ایجاد می‌کند که از شکستگی موها جلوگیری می‌کند. در حالی که شستن موها به تنهایی باعث ریزش مو نمی‌شود، نحوه تمیز کردن و مراقبت از موها است که می‌تواند به تقویت و محافظت و حتی ضخیم شدن مو کمک کند.

  1. موهای خود را به آرامی حالت دهید

هنگام آرایش موهای نازک خود به آرامی رفتار کنید. این کار از ریزش سریع موهای ناخواسته جلوگیری می‌کند و همچنین اگر موهایی ضخیم دارید، مانع از نازک شدن آن‌ها می‌شود.

  • زمانی که مو خیس است از کشیدن و یا بستن آن اجتناب کنید. چراکه باعث شکستن و نازک شدن آن‌ها می‌شود.
  • از سشوار کشیدن موهای خود برای مدت طولانی خودداری کنید و درجه حرارت را پایین نگه دارید.
  • سعی کنید موهای خود را با یک شانه پهن تر حالت دهید چون شانه‌های پهن در زمان استفاده باعث از بین رفتن موهای شما نمی‌شود.  
  • اگر ضخامت موهای شما تغییر کرده مدل موی جدیدی را امتحان کنید. یک آرایشگر می‌تواند یک مدل دلپذیر را توصیه کند.
  1. از روش خانگی مانند رنگ کردن، دلکره کردن یا صاف کردن مو با مواد شیمیایی خودداری کنید.

رعایت نکردن این موارد به نازک شدن موها کمک کرده و آنها را شکننده‌تر می‌کند.

  1. به پزشک مراجعه کنید

پزشک شما ممکن است بتواند دلیل نازک شدن موهای شما را تشخیص داده و موثرترین راه درمان برای ضخیم شدن مو را به شما توصیه کند. همچنین می‌توانند محصولات خاصی را برای استفاده توصیه کنند یا دارویی را برای جلوگیری از ریزش بیشتر موها یا تحریک برای رشد مجدد پیشنهاد کنند تا در نهایت موهایی سالم و ضخیم داشته باشید.

  1. داروها را امتحان کنید

تعدادی دارو برای درمان طاسی الگوی مردانه و کم مویی و نازک شدن موهای خانم‌ها در دسترس است. گزینه های بدون نسخه شامل محصولات حاوی ماینوکسیدیل است. این محصول به رشد مجدد و ضخیم شدن مو کمک می‌کند یا از ریزش بیشتر موها جلوگیری‌ می‌کند. می‌توانید محصولات حاوی ماینوکسیدیل، از جمله شامپوها، مایعات و فوم‌ها را خریداری کنید.

  1. برای داشتن موهای سالم و ضخیم سیگار نکشید

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه برای سلامت کلی بدن خطرناک است، با ریزش مو نیز مرتبط است. عوامل زیادی در ریزش مو در افراد سیگاری دخیل هستند. به طور قابل توجهی نشان داده شده که سیگار کشیدن به DNA فولیکول مو آسیب می‌رساند و منجر به التهاب و زخم و در نهایت آلوپسی آندروژنیک می‌شود. امروزه تعداد زیادی از برنامه‌های ترک سیگار وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی کار کنید تا برنامه مناسب را برای شما پیدا کنید.

  1. رژیم غذایی که غنی از آهن و روی هست را رعایت کنید

خوردن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین‌های مختلف باشد ممکن است به ضخیم شدن مو کمک کند. رژیم غذایی می‌تواند بر نحوه رشد موها و ساختار آن‌ها تأثیر بگذارد. روی و آهن مواد معدنی هستند که به رشد سالم موها کمک می‌کنند. اگر از رژیم گیاهخواری استفاده می‌کنید یا اخیراً به دلیل کاهش کالری دریافتی خود وزن زیادی از دست داده‌اید، ممکن است به میزان کافی از این مواد معدنی استفاده نکرده باشید.

غذاهای غنی از آهن و روی عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • تخم مرغ
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • دانه‌ها و آجیل‌ها
  • لبنیات
۰۵ آبان ۰۰ ، ۱۶:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین روش درمان خارش سر و علت ایجاد این مشکل

خارش سر یک مشکل شایع است که می‌تواند علائمی مانند خاراندن مکرر پوست سر داشته باشد. گاهی اوقات خارش سر با علائم قابل مشاهده مانند پوسته پوسته شدن پوست سر نیز همراه است. در مواقع دیگر، پوست سر شما می‌تواند بدون هیچ گونه تغییر پوستی خارش داشته باشد. اگرچه خارش پوست سر به طور معمول از نشانه‌‍ها و علائم خطرناک نیست اما می‌تواند نشانه یک بیماری زمینه‌ای باشد. در ادامه مقاله ما درباره علل و راه‌های درمان خارش سر و جلوگیری از آن صحبت خواهیم کرد.

علت خارش پوست سر چیست؟

1. شوره سر

شایع‌ترین علت خارش پوست سر درماتیت سبورئیک است که بیشتر به عنوان شوره شناخته می‌شود. در درمان خارش سر دقت داشته باشید که شوره سر اغلب در مناطقی که غدد چربی یا ترشح کننده چربی وجود دارند، از جمله پوست سر و صورت ایجاد می‌شود. اگر این غدد ملتهب شوند علائم زیر را نشان می‌دهند.

  • خارش
  • پوسته پوسته شدن
  • پوست قرمز شده
  • پوسته‌های زرد یا سفید

حال علت به وجود آمدن شوره سر چیست؟

  • رشد بیش از حد مخمر روی پوست
  • تغییرات فصلی
  • نوسانات هورمونی یا استرس

2. پوست حساس

درمان خارش سر برای افراد دارای پوست حساس راحت‌تر است. با این حال، این مورد می‌تواند دلیل یک بیماری زمینه‌ای باشد. از جمله:

  • دیابت
  • زونا (هرپس زوستر)
  • واکنش‌های آلرژیک به داروها
  • یک اختلال اضطرابی
  • لوپوس دیسکوئید
  • شپش سر
  • حالت دادن مکرر با گرما مانند سشوار
  • سردردهای میگرنی
  • پسوریازیس پوست سر
  • آلوپسی زخمی

خارش سر چگونه درمان می شود؟

درمان خارش سر بستگی به علت آن دارد. به عنوان مثال، شوره سر از طریق شستشوی مکرر مو با عوامل موضعیِ مخصوص درمان می‌شود. به عنوان مثال برخی از داروهایی که ممکن است برای درمان خارش سر بواسطه شوره استفاده شوند عبارت‌اند از:

  • کرم‌های ضد قارچ
  • کراتولیتیک‌ها مانند اسید سالیسیلیک
  • استروئیدهای موضعی

شپش سر نیاز به درمان‌های پزشکی دارد، مانند شستن موها با با شامپوی مخصوص یا استفاده از دارویی که شپش را از بین می‌برد. یک شانه با دندانه خوب می‌تواند تخم شپش را از بین ببرد و در کنار آن دارو نیز شپش‌های فعال را از بین می‌برد. علاوه بر این درمان‌ها افرادی که شپش دارند نباید با دیگران تماس داشته باشند. همه لباس‌ها ، ملافه‌ها و حوله‌هایی که با فرد آلوده تماس پیدا کرده‌اند باید در دمای بیشتر از 130 درجه فارنهایت شسته یا خشک شوند.

اگر خارش پوست سر شما ناشی از واکنش آلرژیک است، باید ابتدا بفهمید که آیا دارویی باعث این واکنش آلرژیک شده یا خیر تا از آن خودداری کنید و در صورت شدید بودن برای درمان خارش سر با پزشک مشورت کنید.

یکی از مهمترین روش‌های درمان خارش سر جلوگیری از بروز آن است. با شستن موهای خود به طور مرتب برای از بین بردن چربی‌های جمع شده، خطر خارش پوست سر را کاهش دهید. موهای خود را با آب گرم - اما نه بیش از حد داغ - بشویید تا از تحریک و خشک شدن پوست سر جلوگیری شود. برای کاهش واکنش‌های آلرژیک، سعی کنید از محصولات رنگ مصنوعی و اسانس شیمیایی پرهیز کنید.

اگر خارش در چند روز برطرف نشد و با ریزش مو، درد، زخم یا خارش شدید همراه شد، به پزشک خود مراجعه کنید. خارش سر به دلیل عفونت قارچی، شپش و برخی شرایط دیگر بدون درمان پزشکی برطرف نمی‌شود. علاوه بر معاینه فیزیکی، پزشک ممکن است از پوست سر شما نمونه بردارد. در آزمایشگاه، سلول‌های پوست را می‌توان از نظر وجود قارچ، باکتری یا شپش آزمایش کرد. با این حال، اکثر پزشکان می‌توانند علت خارش پوست سر را با بررسی دقیق و بررسی سابقه پزشکی شما تشخیص دهند.

علائم خارش پوست سر چیست؟

خارش پوست سر می‌تواند احساس گزگز یا درد روی سر شما ایجاد کند. اما نگران نباشید راه‌هایی برای درمان خارش سر وجود دارد.

علائمی که می تواند با خارش سر همراه باشد عبارت‌اند از:

  • تکه‌های طاسی روی سر
  • پوست خشک
  • خراش پوست سر
  • تب درجه پایین
  • زخم‌های پر از چرک
  • سرخی و قرمزی
  • تورم پوست سر
  • زخم بر روی پوست سر
۰۵ آبان ۰۰ ، ۱۵:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari