لایه بردار صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای لایه برداری پوست شما استفاده می‌شود. این محصول به حذف سلول‌های مرده پوست از سطح پوست شما کمک می‌کند و احتمال مسدود شدن منافذ و آکنه را کاهش می‌دهد. سرخپوستان آمریکایی از بلال ذرت خشک برای لایه برداری پوست استفاده می‌کردند. صدف‌های دریایی خرد شده نیز یک گزینه محبوب بودند. امروزه اسکراب‌ها با موادی مانند تفاله قهوه، شکر، نمک دریایی ریز آسیاب شده، دارچین، عسل، جو و غیره ساخته می‌شوند. یافتن قوی ترین لایه بردار برای پوست شما مهم است زیرا به پاکسازی هر چه بهتر پوست شما کمک می‌کند.

لایه بردار صورت با صورت شما چه می‌کند؟

اسکراب‌های صورت حاوی ذرات درشتی هستند که به لایه برداری پوست کمک می‌کنند. هنگامی که از اسکراب صورت استفاده می‌کنید، ذرات لایه بردار روی پوست شما مالیده می‌شوند و تمام کثیفی‌ها را از منافذ پوست شما پاک می‌کنند. همچنین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست شما را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند. بسیار مهم است که شما با توجه به نوع پوست خود قوی ترین لایه بردار را انتخاب کنید.

مراحل استفاده از لایه بردار صورت

مرحله 1: صورت خود را کاملا با آب بشویید. اما آن را خشک نکنید.

مرحله 2: مقداری از اسکراب صورت و قوی ترین لایه بردار مناسب پوست خود را به اندازه یک سکه را در کف دست خود بردارید.

مرحله 3: اسکراب صورت را روی پوست صورت مرطوب بکار برید.

مرحله 4: اسکراب را به آرامی روی صورت خود بمالید و کمترین فشار را اعمال کنید. می‌توانید با استفاده از انگشتان خود اسکراب را به صورت دایره‌ای مالش دهید.

مرحله 5: همیشه صورت خود را به سمت بالا ماساژ دهید و روی نواحی مانند بالا و گوشه بینی، گونه‌ها و لب‌های بالایی تمرکز کنید.

مرحله 6: ماساژ را برای 10 تا 15 ثانیه ادامه دهید.

مرحله 7: حالا به سمت گردن و زیر چانه حرکت کنید و 10 ثانیه دیگر ماساژ دهید.

مرحله 8: پس از اتمام لایه برداری، صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.

مرحله 9: صورت خود را به آرامی با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.

بهترین کرم‌های لایه بردار پوست

1. کرم لایه بردار شون

اولین لایه بردار این لیست را با یک محصول ایرانی آغاز می‌کنیم. که در این لیست قوی ترین لایه بردار است محصولات شون در دهه اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و خود نیز ثابت کرده است که محصولات این برند از باکیفیت‌ترین محصولات بازار هستند و با وجود فیمت اقتصادی با مارک‌های خارجی برابری می‌کند. کرم لایه بردار شون حاوی عصاره گردو و ویتامین e است و حاوی سیاه‌دانه‌هایی است که کار اسکراب را انجام می‌دهد. این کرم برای پوست چرب قوی ترین لایه بردار است.

2. کرم لایه بردار پوست اوریاژ

برند اوریاژ (محصول کشور فرانسه) ثابت کرده است که از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات مراقبت پوستی را در بازار تولید می‌کند. از اسپری آب اوریاژ برای آبرسانی صورت گرفته تا کرم لایه بردار آن، همگی درصد رضایت بالا 90 درصد دارند. کرم لایه بردار اوریاژ برای پوست‌های دارای جوش‌های سرسیاه و جوش های بزرگ و سر سفید کاربرد دارد و فاقد عصاره است که این ویژگی این محصول را برای پوست‌های حساس مناسب می‌کند.

3. کرم لایه بردار پوست مورد (murad)

محصولات مورد ساخته کشور آمریکا هستند و یکی از پرطرفدارترین برندهای بهداشتی آرایشی است. لایه بردار مورد سلول‌های مرده پوست و آسیب دیده را از بین می‌برد و خاصیت جوانسازی پوست را نیز دارد. این کرم حاوی ویتامین E است و برای پوست‌های خشک کاربر دارد.

4. قوی ترین لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید سینره

باز برویم سراغ محصولات ایرانی. با جرات می‌توان گفت سینره بهترین محصولات مراقبتی پوست را تولید می‌کند. اگر ژل شستشو صورت آن را امتحان نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنم حتما آن را استفاده کنید. کرم لایه بردار سینره دارای اسیدهای میوه است که باعث لایه برداری ملایم پوست و روشن شدن آن می‌شود.این لایه بردار برای هر نوع پوستی مناسب است زیرا هم ملایم است که حتی پوست‌های خشک و حساس می‌توانند از آن استفاده کنند و هم باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود و هم برای از بین بردن انواع جوش به جز جوش فعال مناسب است.

5. کرم لایه بردار نیو درم

ترکیبات کرم لایه بردار نیو درم عبارت‌اند از : ترکیبات گیاهی، طبیعی، آلفا هیدروکسید، ویتامین‌های مفید، اسیدهای طبیعی گلیکولید اسید و لاکتیک اسید و مواد ضدالتهابی است و تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این کرم در لیست قوی ترین لایه بردار ها باشد.