متأسفانه شما نمی‌توانید از افتادگی پوست جلوگیری کنید زیرا این بخشی از روند پیری است. اما شما می‌توانید با مراقبت از پوستِ خود، این روند را کند کرده و به تاخیر بیاندازید. بسیاری از ما در مورد سفت کردن پوست به دنبال درمان‌های پزشکی هستیم، اما فراموش کرده‌ایم که این روش‌ها در دراز مدت می‌تواند باعث آسیب و وابستگی شود. به همین دلیل است که یافتن یک راه حل طبیعی برای سفت شدن پوست بهترین راه برای مقابله با آن است!

ما در اینجا چند روش بسیار جالب، ارزان و طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند که بدون تزریق و جراحی به سفت شدن پوست خود کمک کنید. خبر خوب این است که همه این مواد به راحتی در دسترس هستند!

دلایل افتادگی پوست صورت

با افزایش سن، پوست ما دچار تغییرات متعددی می‌شود، چه فیزیکی و چه هورمونی. عوامل مختلفی بر روند و تغییراتی که پوست ما طی می‌کند تأثیر می‌گذارد. یکی از دلایل اصلی شل شدن پوست افزایش سن است. با افزایش سن، پوست ما تمایل به از دست دادن کلاژن و الاستین دارد، بافت حمایتی که آن را سفت، چاق و جوان نشان می‌دهد. ماهیچه‌های صورت می‌توانند با افزایش سن ضعیف شوند و در نهایت باعث شل شدن پوست شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند بر خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن پوست نیز تأثیر بگذارد، اما با سرعتی سریعتر از پیری. آسیب خورشید ناشی از اشعه UVA/UVB می تواند بر روی DNA پوست تأثیر بگذارد و آن را جهش دهد و منجر به مرگ زودرس سلولی شود.

کاهش وزن ناگهانی نیز می‌تواند روی پوست تاثیر بگذارد. عوامل دیگر شامل جراحی و بارداری است. این موضوع می‌تواند به از دست دادن حجم در پوست به دلیل نازک شدن لایه چربی زیر پوست و کشیدگی رباط ها منجر شود.

9 روش خانگی و طبیعی برای سفت شدن پوست صورت

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک عنصر اصلی در بسیاری از آشپزخانه‌ها است و همچنین می‌توان از آن برای سفت شدن پوست استفاده کرد! روغن نارگیل یک آنتی اکسیدان قوی است که برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به پوست آسیب برسانند، عمل می‌کند. همچنین پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند که از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

 2. روغن زیتون

روغن زیتون ساده‌ترین و در عین حال موثرترین راه حل برای حفظ رطوبت پوست و حفظ درخشندگی آن است. سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است که پوست را سفت کرده و از آسیب نور جلوگیری می‌کند.

3. عسل

عسل به آبرسانی پوست خشک، مبارزه با رادیکال‌های آزاد، تمیز نگه داشتن پوست به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی و کاهش قرمزی پوست با خواص ضد التهابی کمک می‌کند. این فواید می تواند به سفت شدن پوست و به تاخیر انداختن افتادگی آن کمک کند و پوست را صاف و جوان‌تر کند.

4. قهوه

قهوه را می توان در شب برای سفت شدن پوست و به تاخیر انداختن علائم پیری استفاده کرد. قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که روند پیری پوست را کند می‌کند. هنگامی که به عنوان اسکراب استفاده می‌شود، پوست را لایه برداری می‌کند.

5. آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از بهترین درمان‌های خانگی است که می‌توان از آن برای سفت کردن پوست استفاده کرد. آلوئه ورا دارای اسید مالیک است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

6. خیار

خیار بهترین تونر طبیعی پوست است. می‌تواند پوست شل و افتاده را بدون ایجاد عوارض جانبی یا واکنش آلرژیک سفت کند. علاوه بر این، می تواند پوست‌های خسته را شاداب و جوان کند.

7. تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین آلبومین است که این موضوع آن را به یک درمان عالی برای افتادگی پوست تبدیل می‌کند. تخم مرغ با بازسازی سلول‌های پوست، بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

8. ماست

ماست پوست را صاف می‌کند و به سفت شدن پوست چروکیده کمک می‌کند و حاوی اسید لاکتیک است. هنگامی که ماست روی پوست مالیده می‌شود، اسید لاکتیک موجود در آن منافذ را کوچک می‌کند و در نتیجه پوست سفت‌تر و صاف‌تر می‌شود.

9. لیمو

ویتامین C موجود در لیمو باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود و به بازیابی حالت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. لیمو به عنوان یک درمان کاهش دهنده چین و چروک و سفت کننده پوست عمل می‌کند