همانطور که می‌دانید پوست انواع مختلفی دارد. برخی از افراد پوست چربی دارند. چربی پوست می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ شده و خطر آکنه را افزایش دهد. افرادی که پوست چرب دارند ممکن است احساس کنند که نیازی به مرطوب کننده ندارند. با این حال، مرطوب کردن ممکن است به درمان آکنه کمک کند و در عین حال پوست را هیدراته نگه دارد. در این مقاله به معرفی بهترین آبرسان پوست چرب می‌پردازیم.

در واقع چربی پوست هیچ ربطی به آب پوست شما ندارد. شما می‌توانید پوست چربی داشته باشید اما پوست شما فاقد آب باشد و در عین چربی خشکی نیز داشته باشید. غدد چربی در پوست باعث تولید بیش از حد سبوم می‌شود و پوست را براق یا چرب می‌کند. سبوم اضافی می‌تواند منافذ پوست را می‌بندد و خطر بروز آکنه را افزایش می‌دهد. تقریباً 85 درصد از افراد 12 تا 24 ساله آکنه دارند.

آیا افرادی که پوست چرب دارند باید از آبرسان استفاده کنند؟

طبق تحقیقات فردی که پوست چرب دارد باید روزانه از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کند تا پوست خود را هیدراته نگه دارد. محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید نیز مهم است. بنابراین افراد می‌توانند از مرطوب کننده‌های حاوی ضد آفتاب استفاده کنند. انتخاب بهترین آبرسان پوست چرب برای این افراد باید با  دقت انجام شود.

هنگامی که فردی در حال درمان آکنه است، یک آبرسان روند درمان را بهتر می‌کند زیرا :

  • هر گونه خشکی ناشی از داروها را از بین می‌برد.
  • التهاب پوست شما را درمان می‌کند.
  • درمان را موثرتر کند.

یک مطالعه از منبع معتبر که اثرات 52 آبرسان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، نشان داد که بسیاری از محصولات حاوی مواد ضد التهابی مانند فندق جادوگر و آلوئه‌ورا هستند و این مواد به تسکین پوست در طول درمان آکنه کمک می‌کنند. ترکیبات بهترین آبرسان پوست چرب از محصولی به محصول دیگر متفاوت است و برخی ممکن است برای پوست های چرب نامناسب باشند. بهتر است قبل از استفاده از آبرسان مربوطه با پزشک متخصص مشورت کنید.

چه نوع آبرسانی برای پوست چرب مناسب است؟

  • بدون روغن باشد.
  • غیر کومدون زا باشد، به این معنی که منافذ را مسدود نمی‌کند.
  • خشکی پوست را برطرف می‌کند.
  • رطوبت به دست آمده را در پوست نگه می‌دارد، در واقع بهتر است یک کرمی تهیه کنید که همزمان مرطوب‌کننده و آبرسان باشد.

راهنمای خرید بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب

1. کرم مرطوب کننده پوست چرب مدیلن ؛ اولین مورد در لیست بهترین آبرسان پوست چرب. اگر پوست چربی دارید در خرید این آبرسان هیچ شک و تردیدی نداشته باشید. آبرسان مدیلن همزمان هم مرطوب‌کننده و هم آبرسان است که باعث کنترل چربی پوست شما می‌شود و همچنین جوانی و شادابی را به پوست شما برمی‌گرداند. اگر در حال استفاده از راکوتان هستید، این آبرسان برای شما بهترین گزینه است.

2. آبرسان درخت چای بادی شاپ؛ بهترین مرطوب‌ کننده و آبرسان پوست‌ چرب

درخت چای همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای کنترل چربی پوست و مو بوده است. برند انگلیسی بادی شاپ از این روغن بسیار مفید یک آبرسان مخصوص پوست‌های چرب ساخته تا افرادی که پوست چربی دارند ببتوانند با این آبرسان هم پوست را آبرسانی کنند و هم جوش‌های خود را از بین ببرند.

3. کرم مرطوب کننده پریم

تمام محصولات پریم (آن‌هایی که مناسب پوست چرب هستند) روی پوست چرب بسیار خوب جواب می‌دهند. آبرسان پریم به عنوان بهترین آبرسان پوست چرب پوست شما را مات می‌کند جای جوش‌های شما را با کمرنگ کردن آن‌ها می‌پوشاند. همچنین شما با استفاده از این کرم می‌توانید جوش‌های سرسیاه و سرسفید خود را از بین ببرید.

4. کرم مرطوب کننده صورت پوست چرب سینره

سینره یک برند ایرانی بسیار خوب است که نیازی به تعریف و تبلیغ ندارد. آبرسان سینره باعث تقویت جریان خود در صورت می‌شود و این موضوع باعص ضاداب و شفاف شدن پوست شما می‌شود و از ترشح اضافی چربی پوست شما می‌کاهد. می‌توان ادعا کرد این کرم بهترین آبرسان پوست چرب است.

5. آبرسان نوتروژینا مدل Hydro Boost Water Gel

این آبرسان مخصوص تمامی پوست‌هاست. این نوع آبرسان نوتروژینا در بازارهای خارجی یکی از پرفروش‌ترین آبرسان‌ها است. زیرا علاوه بر این که این کرم هیچ نوع چربی‌ای ندارد، فاقد الکل نیز است و پوست شما را با مواد قوی‌ای که در خود دارد کاملا آبرسانی می‌کند.