خرید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی | ترلان

۲۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

آیا رنگ مو بدون دکلره امکان پذیر است؟

برای رسیدن به رنگ موی دلخواه، به طور معمول نیاز دارید تا موهای خود را دکلره کنید. علت این امر، رنگ طبیعی موهای شماست که در ترکیب رنگ با رنگ موی مورد نظر، به احتمال زیاد نتیجه ی مورد نظرتان را نخواهد داشت. دکلره یک فرآیند شیمیایی است که طی آن، ساختار رنگدانه های طبیعی مو از هم پاشیده و از بین می روند و موها اصطلاحا بی رنگ می شوند. به دلیل آسیب های جدی دکلره به موها که در ادامه به توضیح کامل آن ها می پردازیم، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رنگ مو بدون دکلره هستند. آیا رنگ مو بدون دکلره امکان پذیر است؟ چطور می توان بدون دکلره به رنگ موی دلخواهمان برسیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا پاسخ کاملی به این سوالات ارائه دهیم.

چرا نباید موهایمان را دکلره کنیم؟

مواد دکلره، به داخل بافت مو نفوذ کرده و رنگدانه های طبیعی آن را طی یک فرایند شیمیایی جدا می کند. این فرایند سبب می شود تا آب طبیعی موجود در ساختار سلولی مو از بین رفته و موها خشک شوند. با توجه به اینکه حرارت موها در فرایند دکلره به شدت افزایش پیدا می کند، در صورتی که مدت زمان دکلره کردن موها تنها برای چند ثانیه بیشتر از حد معمول شود و یا از مواد اولیه ی بی کیفیت استفاده کنید، موهای شما می سوزند و با کشیدن دست خواهند ریخت. دکلره می تواند برای همیشه لطافت و درخشندگی موهای شما را از بین برده و حالتی وزیده به آن ببخشد. به همین علت است که آموزش رنگ مو بدون دکلره بسیار حائز اهمیت می شود.

چگونگی رنگ مو بدون دکلره

مهم ترین نکته در مورد رنگ مو بدون دکلره که باید مد نظر داشته باشید، چند مرحله ای بودن آن است. اگر قصد دارید تا موهای خود را بدون استفاده از دکلره روشن کنید، باید در نظر داشته باشید که بسته به میزان تیرگی موهایتان، چند روز زمان لازم دارید. چرا که پس از هر مرحله رنگ مو بدون دکلره، باید حداقل دو روز به موهای خود استراحت بدهید تا دچار سوختگی و آسیب نشود. دومین نکته در روش رنگ مو بدون دکلره، اهمیت استفاده از روغن های گیاهی و مغذی مانند روغن آرگان پس از شستشو موها و استفاده از ماسک مو در حین و پس از استحمام است. به طور کلی در رنگ مو بدون دکلره، شما باید مراقب موهای خود باشید و تا رسیدن به رنگ موی دلخواه، صبور باشید.

برای رنگ مو بدون دکلره، در مرحله اول از اکسیدان 12 درصد و رنگ سه صفر استفاده کنید. در این مرحله موهای شما با توجه به اینکه به احتمال زیاد پایه قهوه ای و خرمایی دارد، در روشن ترین حالت به رنگ قرمز یا نارنجی متمایل می شود. پس از پایان مرحله ی اول، همانطور که گفتیم دو روز به موها استراحت داده و با کمک رنگ روشن با تناژ مورد نظرتان، مجددا موها را به درجه دلخواهتان برسانید. پس از شستشوی موها و گذشت مدت زمان 48 ساعت از مرحله دوم، موهایتان را با رنگ نهایی رنگساژ کنید. در این مرحله برای گرفتن تناژ قرمزی موها می توانید از واریاسیون های دودی، نقره ای و آبی بهره بگیرید.

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

روش های ساده برای درمان خشکی لب در خانه

درمان خشکی لب ، مسئله ای که اگر به دنبال خواندن این مقاله آمده باشید حتما با آن درگیر شده اید. خشک شدن و ترک خوردن لب ها، احساس سوزش و بروز قرمزی در اطراف لب می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اما چرا لب ها خشک می شوند؟ روش های درمان خشکی لب چیست؟ آیا لزومی دارد که برای درمان به پزشک مراجعه کنیم؟ روش های خانگی درمان چقدر کارساز هستند؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به طور مختصر پاسخی برای تمامی سوالاتتان بازگو کنیم.

چرا لب ها خشک می شوند؟

لب ها ممکن است به دلایل مختلفی خشک شوند. اصلی ترین علت برای خشک شدن لب ها، خشک شدن هوا و دهیدراته شدن بدن شماست. لب های شما تنها اندامی هستند که دارای غدد تعریق نیستند و از خود چربی تولید نمی کنند. به همین علت است که در مواجه با هوای سرد و خشک در زمستان و یا کم آب شدن بدنتان، اولین آسیب متوجه لب های شما خواهد شد. گاهی ممکن است خشکی لب ها به دلیل کمبود ویتامین های تاثیرگذاری مانند ویتامین A در بدن شود. اما خشکی، بروز اگزما و کم آبی مهم ترین دلایل برای خشک شدن لب ها هستند. حال که علت های اصلی برای خشک شدن لب ها را فهمیدیم، می خواهیم بدانیم که روش های درمان خشکی لب ها چیست؟

برای درمان خشکی لب ها چه کنیم؟

درمان خشکی لب به طور معمول با انجام چند روش ساده و در خانه امکان پذیر است و با رعایت این اصول، نیازی به مراجعه به پزشک وجود نخواهد داشت. اما اگر خشکی لب ها برای مدت طولانی ادامه داشت، دچار سوزش، خارش، التهاب و درد در لب های خود شدید، خشکی منجر به خون ریزی نامتعارفی شد و غیره، حتما برای درمان خشکی لب های خود به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید. اما به طور کلی، درمان خشکی لب در خانه امکان پذیر است اگر راهکارهای زیر را جدی بگیرید!

برای درمان خشکی لب، بدنتان را هیدراته کنید!

اصلی ترین دلیل برای خشک شدن و ترک خوردن لب ها، کم آبی بدن شما است. برای درمان خشکی لب ها در قدم اول باید آب بنوشید. روزی حداقل 8 لیوان آب، علاوه بر تامین آب مورد نیاز بافت های میان سلولی بدن شما، خشکی لبهایتان را نیز درمان خواهد کرد. علاوه بر نوشیدن آب، اضافه کردن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه تان می تواند در درمان خشکی لب ها تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد.

از رژ لب های بدون سرب استفاده کنید

یکی از مهم ترین دلایل بروز اگزما و خشکی لب ها، استفاده از رژ لب های بی کیفیت است. برای انتخاب رژ لب خود حساسیت ویژه ای داشته باشید. حتما از رژ لب های با برند معتبر، تاریخ انقضای طولانی مدت و بدون سرب و پارابن استفاده کنید.

تاثیر روغن های طبیعی را فراموش نکنید!

برای درمان خشکی لب ها، ساده ترین و موثرترین روشی که می توانید انجام دهید، بهره گیری از روغن های طبیعی است. روغن های مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون و دیگر موارد مشابه می توانند تاثیر شگفت انگیزی در درمان خشکی لب های شما بگذارند. برای اثرگذاری هرچه بیشتر این روغن ها، هر شب پیش از خواب مقدار کمی از آن ها را به آرامی بر روی لب های خود ماساژ دهید. با این روش، شما لب هایی نرم، شفاف و زیبا خواهید داشت!

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

علت ایجاد لکه سفید روی ناخن و راهکارهایی برای درمان آن

آیا تا به حال شده که به یک باره متوجه لکه سفید روی ناخن خود شوید؟ ممکن است اولین بار خیلی سر سری از آن گذشته باشید، اما با تکرار چندین و چند باره، دیدن چنین لکه ای روی ناخن هایتان کمی نگرانتان کرده باشد. ایجاد لکه سفید روی ناخن می تواند هزاران دلیل داشته باشد، اما ما در این مقاله در مورد رایج ترین و مهم ترین علت بروز لکه سفید روی ناخن صحبت می کنیم. پس از آن که دلایل بروز این عارضه را بررسی کردیم راه کارهایی برای درمان آن ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دلایل بروز لکه سفید روی ناخن

همانطور که در ابتدای صحبتمان گفتیم، لکه سفید روی ناخن ممکن است به هزاران دلیل نا مشخص پدید آید. اما رایج ترین دلیل های بروز این عارضه کمبود مواد معدنی مانند زینک، منیزیم و کلسیم، نوعی قارچ پوستی، آلرژی و حساسیت و آسیب دیدن ناخن، می باشند. به طور کلی، لکه سفید روی ناخن نشان دهنده ی بیماری خاصی نیست و با گذر زمان و بلند شدن ناخن به مرور زمان درمان می شود. چرا که ناخن یک عضو مرده در بدن محسوب شده و لکه های روی آن نمی توانند نشان دهنده ی بیماری های زمینه ای باشند. اما اگر برای طولانی مدت و به صورت دائمی شاهد حضور چنین لکه هایی بر روی ناخن خود بودید، می توانید با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مربوطه نسبت به درمان آن اقدام نمایید. جدای از درمان های پزشکی، چند راه کار خانگی ساده وجود دارد که به کمک آن ها می توانید به درمان لکه سفید روی ناخن های خود بپردازید.

درمان لکه سفید روی ناخن در خانه

در پاراگراف قبل گفتیم که به طور معمول، لکه سفید روی ناخن نمی تواند نشان دهنده ی یک بیماری زمینه ای و یا خطرناک باشد. بنابراین بهترین راه حل برای درمان چنین لکه هایی، مراجعه به راه کارهای خانگی است. برای درمان لکه سفید روی ناخن می توانید از یکی از روش های زیر بهره بگیرید:

  1. روغن درخت چای: این روغن، یک درمان مناسب برای تقویت ناخن ها و از بین بردن لکه سفید روی آن ها است. می توانید به صورت روزانه مقداری از این روغن را در ترکیب با روغن زیتون به ناخن های خود مالیده و کمی ماساژ دهید تا جذب شود.
  2. سرکه سفید: ترکیب سرکه سفید و آب گرم، یک درمان قطعی برای لکه سفید روی ناخن هستند. به مقدار مساوی از سرکه و آب گرم را با هم ترکیب کرده و روزی 10 دقیقه دستان خود را درون آن قرار دهید.
  3. لیمو ترش تازه: لیمو ترش سرشار از ویتامین C است که می تواند لکه های سفید روی ناخن را از بین ببرد. برای این کار، مقداری لیمو ترش تازه را برداشته و بر روی ناخن های خود ماساژ دهید. این کار به تقویت استحکام ناخن های شما نیز کمک خواهد کرد.
  4. جوش شیرین: جوش شیرین نیز یک درمان غیر معمول اما تاثیرگذار برای از بین بردن لکه سفید روی ناخن است. برای این روش درمانی، به نیمی از مقدار جوش شیرین نمک و به همان میزان پراکسید نیاز دارید. تمام مواد را در 4 لیوان آب گرم حل کرده دستان خود را روزی 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید.
۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

همه چیز در مورد رنگ مو فانتزی

یکی از راه های ایجاد تغییر و تنوع در ظاهر، رنگ کردن موها است. برخی از رنگ ها که با رنگ های معمول تفاوت دارند و بسیار رایج نیستند، با عنوان رنگ مو فانتزی یاد می شوند. این رنگ موها، در ترند چند سال اخیر باب شده و طرفداران مخصوص به خود را دارند. رنگ مو فانتزی شامل رنگ هایی مانند قرمز، آبی، صورتی، بنفش، سبز و رنگ های این چنینی می شود. در این مقاله هر آنچه باید در مورد رنگ مو فانتزی بدانید را برایتان بازگو خواهیم کرد.

رنگ مو فانتزی چقدر دوام دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای علاقه مندان به رنگ موی فانتزی پیش می آید، میزان ماندگاری این مدل رنگ مو است. باید گفت که رنگ مو فانتزی به طور کلی ماندگاری بسیار زیادی ندارد و بسته به نوع رنگ مو، جنس موهای شما و روش نگه داری از آن ماکسیمم به مدت سه هفته تا یک ماه بر روی موهای شما باقی خواهد ماند. رنگ مو فانتزی در اثر شستشو به مرور زمان کم رنگ شده، تغییر تناژ داده و در نهایت از بین می رود.

آیا رنگ مو فانتزی نیاز به دکلره دارد؟

به طور کلی، برای رسیدن به رنگ مو فانتزی مورد نظر، هرچه پایه ی موهای شما به صفر یا سفید نزدیک تر باشد، رنگ مد نظر واقعی تر و طبیعی تر خواهد بود. به عنوان مثال فرض کنید می خواهید موهایتان را آبی کنید. اگر موهای شما سفید باشد، رنگ بر روی موهای شما آبی خواهد شد. اما اگر تناژ بلوند زرد یا طلایی داشته باشد، رنگ مو فانتزی منتخب در ترکیب با موهای شما تناژی سبز رنگ به خود می گیرد.

انجام دادن رنگ مو فانتزی نیاز به تخصص بیشتری نسبت به دیگر انواع رنگ مو دارد و ما پیشنهاد می کنیم که اگر به این چنین رنگ هایی علاقه مند هستید، انجام آن را به متخصصان این حوزه بسپارید. چرا که یک متخصص رنگ و مش می داند که بر اساس رنگ طبیعی موهای شما، چه رنگ هایی را با هم ترکیب کند تا به رنگ دلخواه شما برسد. با توجه به آنچه تا اینجا گفتیم، برای رسیدن به رنگ مو فانتزی دلخواه، بهتر است موها دکلره شوند، اما روشهایی نیز وجود دارند تا بدون احتیاج به دکلره، موها را به رنگ ها فانتزی در آورد.

نکاتی برای نگهداری از رنگ مو فانتزی

مهم تر از رنگ کردن موها به رنگ های فانتزی، مراقبت از آن ها است. چرا که رنگ مو فانتزی می تواند آب موها را کشیده و منجر به خشک شدن شدید آن ها شود. علاوه بر این، با توجه به اینکه مدت زمان ماندگاری این رنگ ها بر روی مو زیاد نیست، مراقبت از آن ها برای افزایش مدت زمان ماندگاری بسیار حائز اهمیت است. برای نگهداری از رنگ مو فانتزی بر روی موهای خود:

  • از شستشوی مکرر و روزانه ی موهایتان جلوگیری کنید. اگر عادت به استحمام روزانه دارید، هر روز موهای خود را شامپو نکرده و فقط از نرم کننده استفاده کنید.
  • از شامپوهای فاقد آمونیاک بهره بگیرید.
  • موهایتان را با آب داغ نشویید. گرمای زیاد آب، علاوه بر خشک کردن موها، رنگ موها را نیز از بین خواهد برد.
  • حتما از ماسک موی مناسب با جنس موهایتان استفاده کنید.
  • موها را زیاد سشوار نکنید و از اتوی مو استفاده نکنید.
  • پس از استحمام، حتماً با استفاده از روغن های طبیعی و مخصوص مو، موهای خود را مرطوب کنید.
۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن چیست؟ لوسیون بدن نوعی مرطوب کننده ی پوست است که به دلیل وجود آب بیشتر در ترکیبات خود، گرانروی بالاتری داشته و سریع تر جذب می شود. لوسیون بدن به عنوان مرطوب کننده ی سریع انواع پوست و برای کل بدن مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل ترکیبات خاصی که دارد می تواند خشکی های سطحی و برخی بیماری های پوستی را به سرعت درمان کند. این مرطوب کننده ی آبرسان مزایای بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مواد مغذی تشکیل دهنده لوسیون بدن

ترکیبات تشکیل دهنده ی لوسیون بدن چیست؟ ترکیبات در هر برند، مدل و برای هر نوع پوست متفاوت است. اما به طور کلی، تمامی لوسیون بدن ها شامل مقادیر سرشاری موکول آب جهت آبرسانی سریع به پوست، ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی و قابلیت محافظت از  پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه های UVA و UVB، اولئونیک اسید به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان بسیار قوی و دیگر ترکیبات موثر مانند ویتامین C می باشد. این ترکیبات می توانند با رطوبت رسانی سریع از خشک شدن و بروز اگزما در پوست شما جلوگیری کنند.

مزایای استفاده از لوسیون بدن چیست؟

همانطور که در ابتدای متن در پاسخ به سوال لوسیون بدن چیست اشاره کردیم، مهم ترین مزیت استفاده از لوسیون بدن، آبرسانی و رطوبت رسانی سریع به بافت سلولی پوست است. پوست شما ممکن است به دلایل مختلف از جمله شستشوی زیاد آن هم با آب داغ، زمستان و خشکی هوا، حساسیت و غیره دچار خشکی شود. در این وضعیت، لوسیون بدن به کمک شما خواهد شتافت. لوسیون بدن و مرطوب کننده دو محصول کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند و لوسیون بدن بیشتر به عنوان آبرسان مورد استفاده قرار می گیرد.

لوسیون بدن پوست شما را نرم و لطیف می کند. این امر به دلیل آبرسانی و تغذیه رسانی کامل به بافت میان سلولی اتفاق می افتد. همین فرایند است که سبب می شود تا پس از استفاده از لوسیون بدن، خشکی ها و چروک های موضعی پوست شما به طور کامل از بین رفته و حالتی لطیف به خود بگیرد. لوسیون بدن ها معمولاً حاوی عصاره های طبیعی هستند که منجر به خوشبو شدن آن ها شده است. با انتخاب لوسیون بدنی با رایحه ی محبوب خود می توانید با تاثیرات روانی رایحه ها در مغز، درون خود احساس آرامش را ایجاد نمایید.

چه لوسیون بدنی چه نوع پوستی، مسئله این است!

پس از آن که دانستیم لوسیون بدن چیست، انتخاب نوع لوسیون بدن مناسب با پوست خود یک مسئله ی بسیار مهم در گرفتن بیشترین بهره وری از آن است. برای آنکه بتوانید بهترین لوسیون بدن را برای خود بخرید، ابتدا باید نوع پوستتان را شناسایی کنید. ما به طور کلی 4 نوع پوست داریم:

  • پوست خشک: لوسیون بدن منتخب شما باید فاقد الکل و ترکیبات شیمیایی باشد و غنی از روغن های گیاهی و مغذی مانند روغن آرگان، زیتون و موارد مشابه دیگر.
  • پوست چرب: لوسیون بدن مناسب برای این گروه پوستی، باید فاقد هرگونه ترکیبات روغنی و الکل بوده و بافت سبکی داشته باشد. لوسیون بدن هایی با عصاره ی آلوئه ورا برای پوست های چرب بهترین انتخاب هستند.
  • پوست حساس: پوست های حساس نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. اگر پوست شما به ترکیبات شیمیایی مختلف حساسیت نشان می دهد، باید لوسیون بدنی انتخاب کنید که فاقد هر گونه اسانس و ترکیبات شیمیایی بوده و از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده باشد.
  • پوست مختلط: این نوع پوست که رایج ترین نوع پوست در سراسر جهان است، به لوسیون بدن هایی احتیاج دارد که در عین غنی بودن از ترکیبات موثر روغنی، بافت سبک و جذب سریعی داشته باشند.
۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

همه چیز درباره طراحی ناخن ساده و شیک

یکی از مهم ترین مواردی که در استایل روزانه ی خود باید به آن اهمیت دهید، ناخن هایتان است. دست های شما می تواند بیانگر میزان اهمیتتان به خودتان باشد. با انتخاب یک طراحی ناخن ساده و شیک که بر روی ناخن هایی کوتاه و مرتب اعمال شده اند می توانید تا حد بسیاری در جلسات کاری، قرارهای شخصی و موارد مشابه دیگر تاثیر مثبت بگذارید؛ چرا که طبق علم روانشناسی پس کفش ها و پیش از آرایش موها، این دست های شما هستند که در ملاقات اولیه مورد توجه طرف مقابل قرار می گیرند. در این مقاله سعی داریم تا همه چیز را برای داشتن یک طراحی ناخن ساده و شیک برایتان بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

چه مدل هایی طراحی ناخن ساده و شیک تلقی می شود؟

پیش از آن که به این سوال پاسخ دهیم اجازه بدهید در ابتدا بگوییم که چرا طراحی ناخن ساده و شیک بهترین انتخاب برای شماست. سادگی همیشه زیباست. بر اساس روندی که دنیای مد و فشن دنبال می کند، در ترند 2021 هرچه به سمت سادگی بیشتری حرکت کنید، به زیبایی حقیقی نزدیک تر خواهید شد. بنابراین با انتخاب یک طراحی ناخن ساده و شیک و بر اساس سبک مینیمال می توانید دست هایی زیباتر داشته باشید. در ادامه به معرفی چند مدل از طراحی ناخن ساده و شیک می پردازیم.

  1. فرنچ ساده

در جستجو برای طراحی ناخن ساده و شیک همیشه فرنچ ساده اولین گزینه ای است که با آن مواجه خواهید شد. فرنچ ساده همیشه زیباست. در تمامی دوران و در هر استایل و مدی، فرنچ ساده می تواند یک انتخاب خوب برای داشتن طراحی ناخن ساده و شیک باشد. در فرنچ ساده تنها قسمت انتهایی و بالای ناخن ها به رنگ سفید در می آیند و برای صدف ناخن یا برق ناخن بی رنگ و یا لاک های نود و بیس مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. فرنچ رنگی

در ترندهای جدید چند سال اخیر، فرنچ رنگی یک طراحی ناخن ساده و شیک است که مورد استقبال بسیاری از افراد و شیک پوشان قرار می گیرد. فرنچ رنگی در واقع همان فرنچ ساده ای است که سر ناخن ها به جای رنگ سفید از رنگ های دیگر استفاده می شود. در این مدل، دست شما برای انتخاب رنگ باز است. می توانید از رنگ های کلاسیک و گرم مثل قرمز و مشکی استفاده کنید و یا از رنگ های نئونی بهره بگیرید. رنگ های پاستلی نیز یک انتخاب برای فرنچ رنگی است.

  1. لاک تک رنگ ساده

در بررسی مدل های مختلف طراحی ناخن ساده و شیک لاک تک رنگ ساده همیشه بهترین انتخاب است. لاک های تیره رنگ مانند قرمز، جگری، مشکی، سورمه ای تا لاک های کم رنگ تر مانند هلویی، پوست پیازی، کرم و یا حتی لاک های نود که نزدیک ترین رنگ لاک به رنگ پوست هستند، می توانند یک انتخاب خوب برای طراحی ناخن ساده و شیک باشند.

مهم ترین اصل در طراحی ناخن ساده و شیک 

مهم ترین اصلی که در طراحی ناخن ساده و شیک باید در نظر داشته باشید، مرتب بودن ناخن ها و کوتاه بودنشان است. ناخن های خیلی بلند دیگر از لحاظ زیبایی شناختی جذابیتی ندارند. شما با ناخن هایی کوتاه، مرتب و هم اندازه، نیمی از مسیر برای داشتن دستانی زیبا را طی کرده اید. بنابراین پیشنهاد می کنیم پیش از انتخاب طراحی طراحی ناخن ساده و شیک ناخن هایتان را کوتاه کنید، پوست اضافه ی اطراف آن را بگیرید و آن ها را سوهان بکشید. سپس یکی از طرح های ساده و شیک را برای ناخن های خود انتخاب نمایید.

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

آموزش مرحله به مرحله حالت دادن مو با سشوار

حالت دادن مو با سشوار، رایج ترین روش برای آرایش موها است که توسط آقایان و خانم های بسیاری در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. با یادگیری حالت دادن مو با سشوار می توانید از هزینه های فراوانی که آرایشگران برای این کار دریافت می کنند خلاص شده و همیشه موهایی مرتب و خوش حالت داشته باشید. در این مطلب، حالت دادن مو با سشوار را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

مرحله اول: موهای خود را شسته و از نرم کننده استفاده کنید

اگر قصد حالت دادن مو با سشوار را دارید، حتما موهای خود را با یک شامپوی مناسب با تیپ مویی خود شستشو دهید. استفاده از نرم کننده و یا ماسک موی داخل حمام را فراموش نکنید. ماسک مو کمک می کند تا موهای شما راحت تر سشوار شده و خوش حالت تر شود.

مرحله دوم: با استفاده از حوله، موهای خود را خشک کنید

سشوار کردن موهای خیس، علاوه بر این که حالت دادن مو با سشوار را سخت تر می کند، باعث می شود تا گرمای سشوار به شدت به موهای شما آسیب وارد نماید. بنابراین بهتر است پیش از آن که به سمت سشوار بروید موهایتان را خشک کنید. خشک شدن کامل موها نیز توصیه نمی شود. بهترین حالت برای حالت دادن مو با سشوار، موهایی کمی نم دار هستند. به کمک حوله آب اضافه ی موها را گرفته و اجازه دهید تا در جریان هوا کمی خشک شوند.

مرحله سوم: پیش از حالت دادن مو با سشوار از اسپری مو استفاده کنید

پس از آن که موها کمی خشک شدند، از اسپری حالت دهنده ی مو استفاده کنید. اسپری های دو فاز، کرم های پیش از سشوار و موارد بسیار دیگری هستند که می توانید برای محافظت و حالت گیری بهتر موهایتان تهیه کنید. این اسپری ها باعث می شوند تا حالت دادن مو با سشوار ساده تر انجام شود، موهایتان وز نکرده و در برابر حرارت سشوار مقاومت بیشتری داشته باشد.

مرحله چهارم: شانه زده و موها را تقسیم بندی کنید

حالا زمان آن رسیده است تا موهایتان را به آرامی شانه زده و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به کمک یک کلیپس یا کش مو ببندید تا بتوانید حالت دادن مو با سشوار را راحت تر انجام دهید. با تقسیم بندی موها، هم از گره خوردن آن ها جلوگیری می کنید و هم خودتان آسوده تر خواهید بود.

مرحله پنجم: زمان آن رسیده تا موهای خود را سشوار بکشید

پس از انجام تمامی مراحل بالا، حالا زمان آن رسیده تا حالت دادن مو با سشوار را آغاز کنید. حرارت سشوار را تنظیم کنید. موهای ضخیم، تحمل بیشتری در برابر گرما دارند، اما اگر موهای نازکی دارید، به هیچ عنوان حرارت سشوار را زیاد نکنید. بهتر است سشوار را با فاصله ی حداقل 15 سانتی متری از موها نگه داشته و به هیچ عنوان آن را به صورت مستقیم به سمت ریشه نگیرید. به این ترتیب می توانید حالت دادن مو با سشوار را به سادگی هرچه تمام تر انجام داده و موهایی زیباتر داشته باشید.

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

روش های خانگی برای رویش مجدد مو

موها از عوامل بسیار تاثیرگذار در زیبایی ظاهری هستند. در بسیاری از مردان و زنان، به دلایل مختلفی در سنین مختلف ریزش مو اتفاق خواهد افتاد. اگر عوامل ارثی که رایج ترین دلیل ریزش مو در افراد بالای 40 سال است را در نظر نگیریم، عوامل دیگر دخیل در ریزش موها قابل کنترل هستند. به عنوان مثال، اگر ریزش مو به دلیل مصرف داروی به خصوصی و یا یک روند درمانی مانند شیمی درمانی اتفاق بیافتد، پس از قطع روند درمان، ریزش موها نیز خود به خود متوقف خواهند شد. رویش مجدد مو امکان پذیر خواهد بود اگر بدانید که به چه علتی دچار ریزش مو شده اید.  بسیاری از افراد به دنبال روش های پزشکی می روند. پیشنهاد می کنیم پیش از آن که برای رویش مجدد مو های خود دارو مصرف کنید، روش های خانگی و توصیه های مهمی که در ادامه ارائه می کنیم را مطالعه نمایید.

تاثیر سبک زندگی در رویش مجدد مو

شاید کمی غیر قابل باور باشد، اما سبک زندگی شما در رویش مجدد مو هایتان تاثیر مستقیمی دارد. روش شستشوی موهایتان، این که از چه شامپویی استفاده می کنید و موهای خود را چگونه شانه می کنید، چقدر اهل استفاده از رنگ موها و یا مواد دکلره هستید؟ چه تیپ غذاهایی در وعده های روزانه ی شما وجود دارد؟ آیا مواد معدنی مورد نیاز را به قدر کافی مصرف می کنید؟ تمامی این موارد در کنار هم می توانند دلیلی بر رویش مجدد مو و یا ریزش هرچه بیشتر آن باشند. کمبود آهن، روی و اسیدهای چرب ضروری از اصلی ترین عوامل ریزش موها هستند که با رساندن آن ها به بدنتان، شاهد رویش مجدد مو های خود خواهید بود.

درمان های خانگی موثر در رویش مجدد مو

روش های خانگی و استفاده از مواد طبیعی همیشه بهتر از روش های شیمیایی در رویش مجدد مو بوده اند. بنابراین اگر واقعاً قصد دارید تا برای همیشه از شر ریزش موهای سر خود خلاص شوید، انجام روش های درمانی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را به یک عادت در سبک زندگی خود تبدیل کنید. تمامی این روش ها بهره گرفته از مواد طبیعی هستند و به صورت ماسک موضعی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت است که هیچ گونه عوارض و حساسیتی به دنبال خود نخواهند داشت.

ماسک آلوئه ورا برای روش مجدد موها

از اصلی ترین دلایل ریزش موها، خشکی بافت میان سلولی در سر یا در اصطلاح دهیدراته شدن آن است. بنابراین آلوئه را به عنوان منبع غنی آبرسانی به پوست و مو می تواند بهترین درمان خانگی جهت رویش مجدد مو باشد. برای این منظور ژل آلوئه ورا را از برگ آن جدا کرده و به صورت مستقیم بر روی کف سر خود ماساژ دهید. اجازه دهید تا 20 دقیقه ماسک آلوئه ورا بر روی موها باقی مانده و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را می توانید هفته ای دو مرتبه تکرار نمایید. آلوئه ورا را می توان در ترکیب با مواد مغذی دیگر مانند عسل، روغن زیتون یا روغن نارگیل و غیره مورد استفاده قرار داد.

۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

راهکارهایی برای از بین بردن خط خنده در خانه

چهره ی شما، به عنوان اولین معرفتان در تمامی جمع هایی است که در آن حضور پیدا می کنید. همه ی ما انسان ها، زیباتر بودن و جوان ماندن را دوست داریم، اما روند پیری امری اجتناب ناپذیر است. با افزایش سن، به مرور زمان چین و چروک ها بر روی پوست ما ظاهر می شوند. یکی از اولین چروک هایی که ممکن است حتی در سنین بسیار پایین تر با آن مواجه شویم، خط خنده است. خط خنده به دلایل گوناگونی پدید می آید. خوشبختانه راهکارهای بسیاری برای از بین بردن خط خنده وجود دارد. برخی از این راهکارها پزشکی و برخی دیگر خانگی هستند. مسلماً پیش از هرگونه اقدام پزشکی در جهت بوتاکس، تزریریال لیزر و یا موارد مشابه دیگر، بهتر است راهکارهای خانگی از بین بردن خط خنده را امتحان کنید. در این مقاله به بررسی همه جانبه خط خنده و روش های آسان خلاصی از آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

خط خنده چرا به وجود می آید؟

صورت پر است از ماهیچه هایی که دائماً در حال حرکت هستند. یکی از این ماهیچه ها که بیش از هر نوع دیگری در صورت حرکت می کنند، ماهیچه های اطراف لب هستند. در طول زندگی با هر مرتبه حرف زدن و خندیدن، خط خنده به مرور زمان ظاهر می شود. زمان ایجاد این خطوط بسته به ژنتیک، روند مراقبت های پوستی فرد، میزان قرار گیری در برابر آسیب های حاصل از آفتاب، میزان کلاژن سازی در پوست و موارد دیگر، در هر فردی متفاوت خواهد بود؛ اما آنچه قطعیت دارد، به وجود آمدن خط خنده در تمامی افراد اعم از زن و مرد است. برای از بین بردن خط خنده، پیش از هر اقدامی، باید بتوانید از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید. اگر هنوز این چروک ها در صورت شما ایجاد نشده اند و یا در مراحل ابتدایی هستید، پیشنهاد می کنیم:

  • به طور مرتب از کرم ضد آفتاب با درجه حفاظت حداقل SPF30 استفاده نمایید تا بتوانید آسیب های وارده از فیلترهای UV را به حداقل برسانید.
  • پس از هر مرتبه شستشوی پوست و یا استحمام، استفاده از کرم های مرطوب کننده، آبرسان و مغذی پوست را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
  • روزانه به اندازه ی کافی آب بنوشید؛ یکی از دلایل اصلی بروز چین و چروک در پوست دهیدراته شدن بدن است.
  • اگر سیگاری هستید، در اولین فرصت مصرف سیگار را قطع کنید و یا به حداقل برسانید.
  • از خوردن قهوه، انواع نوشیدنی های کافئین دار و چای های پررنگ تا جای ممکن خودداری کنید.

با انجام چند کار ساده که در بالا اشاره کردیم، شاهد افزایش انعطاف پذیری پوست و در نتیجه کاهش سرعت روند چین و چروک در پوست خود خواهید بود. مرحله ی بعدی برای از بین بردن خط خنده، پس از اصلاح سبک زندگی، انجام فعالیت های درمانی در خانه است.

برای از بین بردن خط خنده در خانه چه کنیم؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، دلیل اصلی بروز چین و چروک در پوست صورت، کمبود رطوبت و کاهش خاصیت الاستیسیته یا انعطاف پذیری در پوست است. بنابراین، اگر قصد از بین بردن خط خنده در خانه را دارید، در اولین قدم باید بتوانید رطوبت مورد نیاز پوست را با استفاده از مواد طبیعی تامین نمایید. برخی از این مواد طبیعی که می توانند در مرطوب نمودن پوست شما و در نتیجه از بین بردن خط خنده تاثیرگذار باشند عبارتند از:

  • انواع روغن های گیاهی اعم از روغن زیتون، روغن آرگان، روغن بادام، روغن نارگیل و غیره: این روغن ها را به صورت روزانه بر روی پوست خود ماساژ دهید.
  • استفاده از ویتامین E به صورت موضعی: برای این منظور یک قرص ویتامین E را به کمک یک سوزن یا چاقو سوراخ کرده و روغن خارج شده از آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید.
  • آلوئه ورا: ژل طبیعی آلوئه ورا یک آبرسان فوق العاده قدرتمند است که در عین افزایش انعطاف پذیری در پوست، با تغذیه رسانی به آن منجر به شفاف شدن و درخشان شدن پوست خواهد شد.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه، حتی در روزهای ابری و زمستان را جدی بگیرید. اشعه های فرابنفش آفتاب، اصلی ترین دلایل ایجاد آسیب در پوست هستند.
۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

سایز کاندوم چیست و چگونه اندازه گیری می شود ؟

یکی از مشکلات همیشگی مردان در مورد خرید محصولات مراقبت بهداشت جنسی، مسئله انتخاب بهترین کاندوم متناسب با سایز آلت تناسلی است. برای خیلی‌‌ها خرید کاندوم یک روند سردرگم کننده به همراه دارد. تمام انواع کاندوم‌ها در یک سایز تولید و عرضه نمی‌شوند. پس همه کاندوم‌ها برای برخی از افراد مناسب نیست و حتی خطر انتقال بیماری‌های مقاربتی را کمتر نکرده و افزایش هم می‌دهد. با انتخاب یک کاندوم در سایز مناسب می‌توان مراقبت قابل اطمینانی انجام داد و شریک جنسی خود را نیز ایمن کرد. در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با سایز کاندوم ها در اختیار شما قرار می دهیم.

معایب کاندوم با سایز نامناسب:

در صورتی که مردان از کاندوم‌های با سایز نامناسب استفاده کنند ممکن است مشکلات زیر بروز کند:

  • درصورتی که کاندوم بیش از حد بزرگ باشد امکان اینکه در زمان تماس جنسی خارج شود بسیار زیاد است.
  • درصورتی که خیلی کوچک باشد امکان پارگی و سوراخ شدن محصول بسیار بالاست.
  • درصورت پارگی و خروج احتمال بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های نهفته جنسی محتمل است.

معرفی سایز کاندوم :

بصورت کلی سایز بندی کاندوم‌ها در سه گروه طبقه بندی می‌شود:

  • MAXI: سایز بزرگ. عرض 56 میلی‌متر و طول 205 میلی‌متر.
  • ULTRA: کاندوم‌های با سایز متوسط و استاندارد. عرض 53 میلی‌متر و طول 190 میلی‌متر.
  • SLIMFIT: راحت و محکم. عرض 49 میلی‌متر و طول 170 میلی‌متر.

سایز کاندوم مناسب شما:

برای اینکه بفهمید سایز مناسب شما کدام است خیلی کار سختی نباید انجام بدهید. فقط به یک رشته یا نوار اندازه‌گیری نیاز دارید و انجام مراحل زیر:

مرحله اول:

برای اندازه‌گیری دقیق، لازم است آلت تناسلی مرد در حالت قائم باشد. ( در حالت شل این اندازه‌گیری دقیق نخواهد بود). چگونگی استفاده از انواع کاندوم‌ها به سلیقه افراد بستگی دارد اما برای شروع اندازه‌گیری و یافتن سایز مناسب کاندوم این تنها روش صحیح است.

مرحله دوم:

اندازه‌گیری طول: اندازه‌گیری طول آلت تناسلی مردانه. تمام کاری که باید انجام دهید استفاده از یک نوار اندازه‌گیری است. نوار را در پایه آلت تناسلی قرار داده (پایه آلت تناسلی مردانه از جایی شروع می شود که متصل به بدن است). بهتر است جهت پیدا کردن نقطه شروع به استخوان عانه فشار وارد کنید، چراکه چربی می‌تواند طول آلت را مخفی نماید.

طول آلت تناسلی را با مشخص کردن طول آن از پایه تا انتهای نوک اندازه‌گیری کنید. این عدد را بخاطر بسپارید و یا اینکه یادداشت کنید.

مرحله سوم:

اندازه گیری عرض: در این مرحله لازم است اطراف آلت تناسلی مردانه را اندازه گیری کنید. برای اینکار از یک نوار اندازه گیری نرم استفاده کنید و دور ضخیم‌ترین بخش آن بپیچید. (در این مرحله نیز آلت تناسلی باید در حالت قائم باشد).

در آخر با توجه به اندازه‌های ذکر شده در بالا می‌توانید سایز مناسب خود را پیدا کنید. دقت کنید که سایز و دسته بندی انواع کاندوم‌ها در برندهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

سایز عرض کاندوم:

  • استاندارد: عرض 4.445 تا 5.08 سانتی متر.
  • بزرگ: عرض بیش از 5.08 سانتی‌متر.
  • کوچک: عرض کمتر از 4.445 سانتی‌متر.

سایز طول کاندوم:

  • استاندارد: کاندوم استاندارد طول مابین 18.415 تا 19.812 سانتی‌متر دارد.
  • بزرگ: طول مابین 18.415 تا 20.574 سانتی‌متر است.
  • کوچک: طول مابین 17.78 تا 19.812 سانتی‌متر است.

بهترین سایز کاندوم :

ممکن است چند محصول همزمان به سایز و اندازه‌گیری شما شباهت و نزدیکی داشته باشند. در اینصورت توصیه این است که از چند محصول استفاده کنید تا محصول مناسب خود و شریک جنسیتان را انتخاب نمایید.

خواندن سایز کاندوم از روی بسته بندی:

برای خواندن سایز کاندوم‌ ها اطلاعات پشت بسته بندی را مطالعه نمایید. اگر محصول خارجی بود از راهنمایی که ذکر کردیم استفاده کنید. اما اگر ایرانی است احتمال اینکه محصولات ایرانی همه از نوع سایز استاندارد باشند قوی‌تر است.

۰۴ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari