خرید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی | ترلان

۱۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد ؟

میسلار واتر که به صورت my-sell-ar تلفظ می‌شود، محصولی‌ حاوی مواد مغذی پوست است. معمولا از این محصول به عنوان پاک‌کننده آرایش یا تونر استفاده می‌شود. اما عناصر تشکیل‌دهنده میسلار واتر چیست . میسلار واتر به طور معمول شامل آب تصفیه شده، سورفاکتانت‌های ملایم و میسل‌ها برای پاکسازی و یک ماده مرطوب‌کننده (مانند گلیسیرین) است.

میسلار واتر حاوی ذرات کوچکی به نام میسل است. کاربرد میسل‌ها در میسلار واتر چیست . آنها مانند اسفنج مینیاتوری عمل می‌کنند،  همزمان با آن که پوست شما را آبرسانی می کنند، آلودگی‌های پوست و آرایش را پاک می‌کنند. میسل‌ها از نوعی روغن‌ حاصل شده که گرد و خاک پوست، چربی اضافه و آرایش را در خود به دام می اندازد. از طرفی خاصیتی نزدیک به آب دارد که باعث می‌شود تا ناخالصی‌ها را حل کند و آن‌ها را به راحتی از بین ببرد.

میسلار واتر از آب معمولی برای پوست بسیار بهتر است زیرا قدرت پاک‌کنندگی آن از آب معمولی بیشتر است و تمام آلودگی‌ها و آرایش را پاک می‌کند. همچنین دارای موادی مغذی است که برای سلامت پوست لازم هستند.

چه چیزی میسلار واتر را متفاوت می‌سازد؟

احتمالا این سوال پیش می‌آید که تفاوت پاک‌کننده‌های دیگر نسبت به میسلار واتر چیست . میسلار واتر بسیار ملایم‌تر است. بنابراین در هنگام پاکسازی چربی‌های محافظ پوست را از بین نمی‌برد و پوست را تحریک نمی‌کند. همه نوع پوستی می‌تواند از میسلار واتر استفاده کنند. میسلار واتر برای انواع پوست نیز خاصیت‌هایی را به همراه دارد. به عنوان مثال میسلار واتر مخصوص پوست‌های چرب، چربی صورت را کنترل می‌کند. میسلار واترهای مخصوص پوست‌های خشک معمولا دارای آبرسان هستند تا از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کنند.

اما به خودی خود ذرات موجود در میسلار واتر کاملاً آبرسان هستند و مانند پاک‌کننده‌های دیگر، PH طبیعی پوست را مختل نمی کند. میسلار واتر برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند و همیشه به آب دسترسی ندارند بسیار مناسب است. با استفاده از یک پنبه و کمی از این محصول، تمام آرایش، چربی اضافه و آلودگی را می‌توان از پوست پاک کرد.

فواید میسلار واتر

  1. میسلار واتر  آبرسان مناسبی است.
  2. به راحتی آرایش را پاک می‌کند.
  3. برخلاف دیگر پاک‌کننده‌ها خاصیت آبرسانی دارد.
  4. بیشتر میسلار واترها فاقد الکل هستند.
  5. میسلار واتر یک پاک‌کننده عمیق است و تمام آلودگی‌های داخل منافذ را نیز از بین می‌برد.

نحوه‌ی استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

  1. به عنوان پاک‌کننده آرایش

 اگر از آرایش یا کرم ضد آفتاب سنگینی استفاده می‌کنید، بهتر است از میسلار واتر به عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. برای استفاده به عنوان پاک‌کننده آرایش، یک پنبه را به میسلار واتر آغشته کنید و سپس آن را به آرامی روی پوست بکشید. برای آرایش چشم، توصیه می‌شود برای کمک به شل شدن آرایش قبل از پاک کردن، چند ثانیه پنبه را روی ناحیه چشم فشار دهید.

  1. به عنوان تمیز کردن صورت

 گاهی شما فقط می‌خواهید صورت خود را تمیز کنید، در اینصورت روش استفاده از میسلار واتر چیست . خیلی از افراد از اینکه صبح صورت خود را آب بزنند، خوششان نمی‌آید. در این مواقع پیشنهاد می‌شود که از میسلار واتر استفاده کنید. یا شاید در موقعیتی یا مکانی هستید که ژل شستشوی صورت خود را به همراه نیاوردید. میسلار واتر به راحتی قابل حمل است و شما می‌توانید آن را همه جا همراه خود ببرید. میسلار واتر را به راحتی روی یک پنبه نخی ریخته و به آرامی روی سطح پوست خود بکشید. سپس، روتین پوست خود را ادامه دهید. پس از آن نیازی به شستشو نیست.

  1. به عنوان تونر

می‌توانید بعد از شستشو صورت خود با ژل شستشو، از میسلار واتر به عنوان تونر استفاده کنید. کافی است میسلار واتر را روی پد آرایشی یا پنبه ریخته و روی صورت بکشید. گاهی نیز می‌توانید آنرا بعد از شستشو به صورت خود اسپری کنید.

می‌توان از میسلار واتر بر صورت بدون آرایش استفاده کرد؟

حال که متوجه شدید فواید میسلار واتر چیست واضح است که حتی در روزهایی که آرایش ندارید نیز می‌توان از میسلار واتر به عنوان محصولی برای طراوت بخشیدن به ظاهر پوست استفاده کنید. هنگامی که در حال پیاده روی یا ورزش در فضای باز هستید آنرا در حین حرکت با خود داشته باشید تا ظاهر شما را تازه کند و هرگونه آلودگی از سطح پوست را از بین ببرد.

۱۱ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

فواید بخور صورت چیست ؟

 

داشتن یک چهره طبیعی با پوستی زیبا مهمترین چیزی است که برای جوانتر و زیباتر به نظر رسیدن به دنبال آن هستیم. اینکار می‌تواند اعتماد بنفس انسان را بیشتر کند. ولی امروز رسیدن به این هدف چندان راحت نیست، چرا که در انبوهی از آلودگی‌ها زندگی می‌کنیم که دشمن سلامت پوست است. باید دانست که گرد و غبار، آلودگی‌های معلق در هوا و دست کشیدن به پوست خود جزو عاملین آلودگی پوست و بروز هزار مشکل متفاوت هستند.

اگر شما طرفدار روشهای طبیعی و بی‌خطر برای حفظ سلامت پوست‌تان هستید شاید بهتر است در مورد فواید بخور صورت بیشتر بدانید. بسیاری از سالن‌های زیبایی و کلینیک‌های پوستی با تکیه بر آن سعی می‌کنند مشتریان با مشکلات پوستی را درمان کنند. امروز می‌‌خواهیم بیشتر درمورد فواید بخور صورت صحبت کنیم.

منظور از بخور صورت چیست؟

بخور گرفتن یکی از روش‌های موثر در پاکسازی و تمیز کردن پوست است. در این روش باید از بخار ناشی از آب داغ یا جایگزین آن حوله داغ استفاده کنیم. با استفاده از بخار داغ آب می‌توان منافذ مسدود شده را باز کرد. شما می‌توانید اینکار را با دستگاه بخور انجام دهید و یا اینکه از یک ظرف آب داغ استفاده کنید، در هرصورت از فواید بخور صورت برای حفظ جوانی و شادابی پوست بهره ببرید.

فواید بخور صورت در طولانی مدت

خوشبختانه باید بگوییم که فواید بخور صورت به دو تا سه عدد محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با استفاده از این روش حسابی به پوستتان برسید و از طراوت و زیبایی آن لذت ببرید. حال با هم چند فایده آن را بیشتر خواهیم شناخت:

به پوست و روحتان آرامش می‌دهد

اگر قبل از این فقط با یوگا و ماساژ و دیگر روش‌های آرامش بخش به روح و جسمتان رسیدگی می‌کردید، از این پس بخور صورت را هم به آن لیست اضافه کنید. یکی از فواید بخور صورت این است که رادیکال‌های آزاد روی پوست را برطرف کند و اضطراب و استرس مخرب پوست را ازبین ببرد. علاوه‌بر آن پس از بخور صورت احساس سبکی و آرامش فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

یک صورت صاف و بدون جوش

جوش و آکنه یک مشکل تقریبا همگانیست و کسی نمی‌تواند بگوید هرگز دچارشان نشده است. اما اگر کسی پوست زیبا و بدون جوش دارد بدانید که حتما از بخور صورت استفاده می‌کند. با بخور صورت منافذ مسدود پوستتان را باز می‌کنید و سموم و باکتری‌ها را از داخل منافذ بیرون می‌کشید، بنابراین دیگر دچار جوش و آکنه‌های زشت نخواهید شد.

یک روش قوی برای پاکسازی پوست

پوست هر چند وقت یکبار باید سلول‌های مرده را پس بزند و رشد مجدد سلولی را شروع کند. حال اگر پوستتان چرب باشد یا آلودگی فراوانی داشته باشد اصلا اینکار ممکن نیست و منافذ نیز به سرعت پر از چربی، باکتری و حتی قارچ‌های خطرناک خواهند شد. با بخور صورت چربی اضافه پوست را بگیرید، آلودگی‌ها را پاک کنید و پاکسازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

تحریک پوست به کلاژن‌سازی

برای اینکه پوست کلاژنسازی خود را متوقف نکند باید مواد مغذی دریافت کند و زیر آن جریان خون به خوبی انجام بگیرد. از فواید بخور صورت بهبود و افزایش گردش خون در پوست است. همچنین پوستتان را برای کلاژن‌سازی تحریک کنید. خواهید دید که پیری به همین زودی‌ها سراغتان نمی‌آید.

اگر پوستتان چرب است بخور صورت یادتان نرود

اگر پوست چربی دارید و ترشح چربی اضافه را احساس می‌کنید، تمیز کردن پوستتان را جدی بگیرید و سطح چربی‌اش را تحت کنترل خود درآورید. متخصص به شما توصیه می‌کند که از عصاره‌های گیاهی و ماسک‌های طبیعی جهت پاکسازی پوست استفاده کنید، اما ابتدا لازم است پوست تمیز شود. یکی دیگر از فواید بخور صورت باز شدن منافذ پوست است که باعث می‌شود داروهای گیاهی و ماسک‌های طبیعی خیلی سریعتر جذب پوست شده و چربی اضافه را کاملا برطرف می‌کنند.

آبرسان قوی

اگر می‌خواهید صورتتان پر، بشاش و مرطوب بماند همیشه از بخور صورت استفاده کنید. می‌توانید از عصاره گیاهان دارویی در بخور خود استفاده کنید تا تاثیر آن را چند برابر کند.

۱۱ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

خواص روغن جوجوبا برای پوست

 

هیچ چیز به اندازه یک پوست سالم و شاداب نمی‌تواند زیبایی و جوانی را به شما هدیه دهد. راه‌های زیادی برای حفظ سلامت پوست وجود دارد. اما بهتر است همیشه اول به دنبال روش‌های طبیعی مراقبت از پوست با محصولات گیاهی باشید. یکی از محصولاتی که این روزها بسیار در بین خانم‌ها و حتی آقایان بسیار محبوب شده است، استفاده از روغن جوجوبا می‌باشد. خواص روغن جوجوبا برای پوست باعث شده تا این روغن به راحتی جایگزین محصولات مراقبت از پوست شیمیایی مانند مرطوب کننده، پاک کننده‌های آرایشی و ... باشد.

امروز قصد داریم به اصلی‌ترین خواص روغن جوجوبا برای پوست اشاره کنیم.

  1. پاک کننده آرایشی

یکی از خواص قابل توجه روغن جوجوبا خاصیت پاک‌کنندگی پوست است. به همین دلیل از این روغن می‌توانید به عنوان پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید. با این محصول به راحتی می‌توانید آرایش خود را در عرض مدت زمان کوتاه پاک کنید. برای این کار تنها کافی است یک تکه پنبه را که به روغن جوجوبا آغشته می‌باشد را بر روی صورت خود بکشید و آرایش را از روی صورت خود پاک کنید. از روغن جوجوبا می‌توایند علاوه بر پاک کردن آرایش صورت و لب به عنوان پاک کننده آرایشی چشم و مژه نیز استفاده کنید.

  1. مرطوب کنندگی پوست

از ویژگی اصلی این روغن میتوان به خاصیت مرطوب کنندگی پوست اشاره کرد. روغن جوجوبا پوست شما را نرم و لطیف می‌کند. این روغن به دلیل داشتن سرامید در ترکیب خود، باعث هیدراته شدن پوست، در نتیجه مرطوب شدن آن می‌شود. روغن جوجوبا سریع جذب پوست شما می‌شود و هیچ اثری از خود باقی نمیگذارد. از دیگر خواص روغن جوجوبا برای پوست می‌توان گفت این روغن در برابر هرگونه آلودگی، گرد و غبار، رطوبت و آلرژن‌ها محافظت می‌کند و قسمت خشک شده پوست شما را ترمیم می‌کند.

  1. رفع اختلالات پوستی

اگر پوست شما دچار مشکلاتی چون اگزما و یا روزاسه شده است، استفاده از این روغن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روغن جوجوبا امروزه، به عنوان درمان طبیعی اگزما به حساب می‌آید. خاصیت ضد التهابی از دیگر خواص روغن جوجوبا برای پوست است که قرمزی‌هایی که به دلیل خشکی پوست ایجاد شده است را درمان می‌کند. برای رفع این مشکل توسط این روغن فقط کافی است مقداری از پنبه را در روغن بزنید و سپس آن را به طور مستقیم بر روی محل مورد نظر پوست بزنید. برای درمان سریعتر و همچنین رفع درد ناشی از بیماری‌های پوستی می‌توانید به مدت دو بار در روز از آن استفاده کنید.

  1. کاهش التهابات پوستی

روغن جوجوبا خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد. به همین دلیل به کاهش التهابات ایجاد شده بر روی پوست کمک به سزایی می‌کند. همچنین از خواص روغن جوجوبا برای پوست به منظور کاهش زخم‌هایی که بر اثر عفونت‌های جزئی مانند زیگیل و یا زخم سرد ایجاد شده‌‌اند، استفاده می‌کنند. در صورتی که به دلیل ایجاد التهابات پوستی صورت شما قرمز و یا ورم‌های دردناک شد، می‌توانید به عنوان تسکین دهنده و حتی رفع آن‌ها از روغن جوجوبا استفاده کنید. برای استفاده از روغن جوجوبا بر روی التهابات پوستی می‌توانید با پنبه‌ای که به روغن جوجوبا آغشته هست را به آرامی و به طور مستقیم بر روی محل مورد نظر قرار دهید.

  1. کاهش چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی پوست

این روغن علاوه بر دیگر خواصی که گفته شد، در کمتر کردن چین و چروک‌های پوست نیز تاثیر به سزایی دارد. در صورت استفاده مداوم از این روغن میتوانید به توجه به سنی که دارید جوانتر به نظر برسید. این روغن به دلیل ویتامین E موجود در آن، باعث حذف رادیکال‌های آزاد می‌شود در نتیجه پیری پوست شما را به تعویق می‌اندازد. همچنین از خواص روغن جوجوبا برای پوست این است که ایجاد چین و چروک‌های پوست را تا 25 درصد کاهش می‌دهد. اگر در صورت استفاده از این روغن به عنوان کاهش چین و چروک پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، تاثیر بیشتری در آن خواهید دید.

۱۱ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین کرم دور چشم کدام است ؟

 

پوست دور چشم از دیگر نقاط بدن نازک‌تر و حساس‌تر است. بنابراین اگر می‌خواهید پوست دور چشمتان جوان بماند به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. معمولا با بالا رفتن سن و پیدا شدن چین و چروک‌های ریز اطراف چشم، اکثر افراد شروع به استفاده از کرم‌های دور چشم می‌کنند تا چروک‌های خود را بهبود دهند. اما بهترین کرم دور چشم مناسب شما چیست؟

سن مناسب استفاده از کرم دور چشم

دهه 30 و 40 زندگی بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های دور چشم است. با این حال شما می‌توانید از سن‌ پایین‌تر از 25 سال نیز از کرم دور چشم استفاده کنید. خیلی‌ها تا دهه 40 زندگی خود کوچک‌ترین چروکی دور چشم خود مشاهده نمی‌کنند و خیلی از افراد از سن 35 سالگی چروک‌های دور چشمشان نمایان می‌شود.

بهترین کرم دور چشم ایرانی

  1. کرم دور چشم بالای 40 سال سینره

کرم دور چشم سینره برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است. این کرم ضد چروک، سفت‌کننده و رفع سیاهی دور چشم است. کرم دور چشم سینره دارای هیالورونیک اسید است که باعث آبرسانی پوست، تحریک تولید کلاژن پوست، تقویت مفاصل و بافت‌های عصبی می‌شود. این کرم باعث تسریع جریان خون در ناحیه دور چشم می‌شود و تیرگی زیر چشم را کاهش و از بین می‌برد. همچنین پروتئین موجود در کرم دور چشم سینره باعث سفت شدن پوست اطراف چشم می‌شود و حتی از افتادگی پلک نیز جلوگیری می‌کند. همین موارد می‌تواند این محصول را به عنوان بهترین کرم دور چشم ایرانی معرفی کند.

  1. کرم ضد چروک قوی دور چشم مای

کرم دور چشم مای دارای ویتامین E، جنیستئین، مشتقات نوین عصاره دریایی و سینکل برای درمان چروک‌های صورت است. در نتیجه این کرم یک ضد چروک بسیار قوی برای دور چشم است. علاوه بر خاصیت ضدچروک، باعث رفع کبودی و پف زیر چشم نیز می‌شود. این کرم پوست اطراف چشم را سفت می‌کند که باعث تقویت پوست آن ناحیه نیز می‌شود. این محصول مای می‌تواند به راحتی در لیست بهترین کرم دور چشم قرار بگیرد.

  1. کرم دور چشم الارو مدل Anti Wrinkle

از محبوبیت مارک الارو غافل نباشید. از همان ابتدا محصولات بهداشتی الارو مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و همیشه نیز مصرف‌کنندگان نتیجه خوبی گرفته‌اند. کرم دور چشم الارو باعث از بین رفتن چروک‌ها و پف چشم می‌شود. همچنین سیاهی و تیرگی زیر چشم را کاملا از بین می‌برد. در نتیجه این کرم یک نمونه کامل کرم دور چشم است.

 

کرم دور چشم مناسب 30 تا 40 سالگی

  1. کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy

هنگام استفاده از این کرم کوچک‌ترین سنگینی بر روی چشمان خود احساس نمی‌کنید. این کرم از بروز چین و چروک اطراف چشم جلوگیری می‌کند. علاوه بر جلوگیری از چروک به سیاهی و تیرگی زیر چشم نیز کمک می‌کند.

 

  1. کرم دور چشم کیووی مدل Revitalizing

می‌توان این را با اطمینان گفت که برند کیووی، بهترین کرم‌ دور چشم را دارد. انواع دیگر کرم‌های کیووی برای بالای 40 سال نیز موجود هستند. این مدل کرم برای سال‌های 30 تا 40 سالگی بسیار مناسب است. کرم دور چشم کیووی حاوی ویتامین E بوده و ضد چروک است و همچنین خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و به رفع سیاهی و پف زیر چشم کمک می‌کند و کاملا آن را از بین می‌برد.

 

  1. کرم دور چشم دکتر ژیلا

کرم‌های دکتر ژیلا در ایران محبوبیت خاصی دارد. از ضد آفتاب تا کرم‌های لب این برند همیشه نتیجه خوبی را برای مصرف‌‍کنندگان به همراه دارد. کرم دور چشم دکتر ژیلا عصاره گیاه چای سبز، روغن دانه انگور و ویتامین E و C است و یک کرم کاملا گیاهی محسوب می‌شود. این کرم پوست اطراف چشم را روشن می‌کند و کبودی و سیاهی زیر چشم را از بین می‌برد. بهترین کرم‌ دور چشم را می‌توانید از برند ژیلا تهیه کنید.

 

استفاده از کرم دور چشم چه مزایایی دارد؟

کرم دور چشم فقط برای درمان چین و چروک ناحیه چشم نیست. بلکه به شما کمک می‌کند تا پف زیر چشم، تیرگی زیر چشم، هر نوع قرمزی و التهاب ناحیه چشم درمان شود. دلیل تیرگی زیر چشم‌ها، مربوط به رگ‌‍های آن قسمت است. بنابراین کرم دور چشم حاوی کافئین است که سفتی این رگ‌ها را کاهش می‌دهند و باعث جریان خون بهتر شده و در نتیجه تیرگی را از بین می‌برند.

۱۱ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

آموزش طراحی ناخن برای مبتدی ها

 

لاک زدن و طراحی ناخن می‌تواند زیبایی خاصی به دستان شما هدیه کند. سالن‌های زیبایی زیادی خدمات طراحی ناخن را انجام می‌دهند. برای طراحی ناخن همیشه نیازی نیست به سالن بروید و با هزینه‌های اضافی و صرف زمان بیشتر، ناخن خود را لاک بزنید و طراحی کنید. شما با استفاده از انواع لاک و ابزار ساده می‌توانید زیبا‌ترین طرح‌ها را بر روی ناخن خود بکشید. حتی می‌توانید ابزار طراحی را تهیه نکنید و صرفا با وسایلی که در خانه دارید طراحی ناخن را انجام دهید. امروز می‌خواهیم در مورد آموزش طراحی ناخن در منزل صحبت کنیم که اگر به هر دلیلی فرصت رفتن به آرایشگاه را نداشتید، زیبایی ناخن‌هایتان را از دست ندهید.

 

لوازم و تجهیزات طراحی ناخن

در اینجا لیستی از وسایل مورد نیاز برای طراحی ناخن در خانه را آورده‌ایم.

  1. براش (Brush) و قلم مخصوص نقطه زن (Dotter)

براش و قلم مخصوص نقطه زن باعث می‌شود شما بتوانید هر طرحی که دل‌تان بخواهد را روی ناخن خود طراحی کنید. در واقع دقت بسیاری به کار شما اضافه می‌کند و شما قادر خواهید بود نازک‌ترین خط‌ها را در طراحی خود داشته باشید و جزئیات کار خود را به راحتی انجام دهید.

  1. تاپ کت و بیس کت

تاپ کت و بیس کت دو محصول بسیار کاربردی برای لاک زدن هستند. زیرا به ماندگاری لاک کمک می‌کنند. در غیر این صورت شما مجبور خواهید بود هر روز وقت زیادی برای طراحی ناخن خود بگذارید. بیس کت که در زیر لاک باید زده شود و مانند پرایمر صورت عمل می‌کند و ماندگاری را بیشتر می‌کند. تاپ کت باعث می‌شود سطح لاک از عوامل خارجی محافظت شود. عملکرد آن مانند پنکیک و پودر فیکس است.

  1. انواع لاک ناخن در رنگ‌های متنوع و زیبا

هر چه تعداد رنگ‌های یک نقاش بیشتر باشد او می‌تواند ایده‌های بزرگ‌تری را اجرا کند. این موضوع در مورد طراحی ناخن هم صدق می‌کند. هر چه شما رنگ‌های مختلف و متنوع‌تری داشته باشید، می‌توانید ایده‌های بیشتری را روی ناخن خود طراحی کنید.

در بین انواع لاک ناخن، لاک ژل یا همان ژلیش گزینه بسیار پرطرفداری است. زیرا ماندگاری این نوع لاک بیشتر از لاک ساده است. اما ابزاری برای خشک کردن آن نیاز است. دستگاه ژلیش از قیمت‌های اقتصادی تا بالا در بازار موجود هستند. در کنار دستگاه حتما به بیس کوت و تاپ کوت و لاک ژلیش نیاز دارید.

  1. برچسب نواری باریک و استیکر مخصوص ناخن

ایجاد خطوط باریک و یک سری الگو برای طراحی ناخن می‌تواند سخت باشد. اما با استفاده از برچسب نواری باریک و استیکر مخصوص ناخن، کار شما آسان‌تر و همچنین نتیجه کار بسیار تمیزتر می‌شود.

  1. نگین‌های تزئینی : هیچکس نمی‌تواند زیبایی نگین در طراحی ناخن را انکار کند. بنابراین برای زیبا‌تر شدن طراحی خود می‌توانید از نگین‌های تزئینی مخصوص ناخن استفاده کنید.

آموزش طراحی ناخن در خانه بدون ابزار

شاید در نظر ندارید که برای لوازم طراحی ناخن زیاد هزینه کنید. بنابراین اگر دنبال راهی اقتصادی‌تر برای اینکار هستید ما ابزاری را به شما معرفی خواهیم کرد که در خانه شما وجود دارد و ما می‌توانید یک طراحی ناخن بی‌عیب و نقص با استفاده از آن‌ها بر روی ناخن خود داشته باشید.

  1. خلال دندان : خلال دندان می‌تواند جایگزین خوبی برای براش و قلم مخصوص نقطه زن باشد. شما قادر خواهید بود با استفاده از خلال دندان هم بر روی ناخن خود طراح بکشید و هم بر جزئیات طراحی کار کنید.
  2. اسفنج : با استفاده از اسفنج شما می‌توانید طراحی ناخن به خصوصی را روی ناخن خود انجام دهید. کافی است دور ناخن خود را چسب نواری بزنید و روی اسفنج از دو تا 4 لاک که از نظر رنگ با یکدیگر هارمونی دارند بزنید. سپس به صورت ضربه‌‌ای اسفنج را بر روی ناخن خود بزنید و در آخر با یک برق ناخن رنگ‌ها را با هم ادغام کنید.
  3. چسب نواری : شما می‌توانید چسب نواری را همانند برچسب نواری باریک و استیکر مخصوص ناخن ببرید و در طراحی خود استفاده کنید.
۱۱ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

فرق بین پرایمر و کرم پودر چیست ؟

 

خلاقیت و نوآوری در صنعت زیبایی باعث به وجود آمدن محصولات زیادی شده است. گرچه این پیشرفت و تنوع زیاد محصولات یک پیشرفت عالی در صنعت زیبایی و آرایشی است. اما برای برخی کاربرد و روش استفاده از آنها ممکن است هنوز گیج‌کننده باشد. امروز قصد داریم در مورد فرق بین پرایمر و کرم پودر صحبت کنیم. پرایمر به نسبت کرم پودر محصول جدیدی است و ممکن است خیلی‌ها با کاربرد آن آشنایی نداشته باشند.

پرایمر چیست؟

پرایمر بعد از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب اولین مرحله برای آرایش کردن است. در واقع پرایمر نقش پایه یک میکاپ حرفه‌ای و بی‌نقص را برعهده دارد. این لوازم آرایش در رنگ‌های مختلف و مناسب هر جنس پوست وجود دارد. اما در نهایت یا بر روی صورت نامرئی می‌شود یا با زدن کرم پودر روی صورت ناپدید می‌شود.

فواید پرایمر

پرایمر به ماندگاری بیشتر آرایش کمک می‌کند و از پوست شما در مقابل مواد آرایشی محافظت می‌کند و برای پایه آرایش، پوستی صاف و یک دست را ایجاد می‌کند.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یک مایع یا کرمی است که در رنگ‌های مختلف برای هر رنگ پوست تولید می‌شود. یک لایه از کرم پودر به اندازه کافی ضخامت دارد و برای داشتن چهره‌ای صاف و یک دست به شما کمک می‌کند. اگر از این محصول به درستی استفاده کنید، لک‌ها و قرمزی‌‌ها و فرو رفتگی و برآمدگی‌های پوست را کامل پوشش می‌دهد. کرم پودر نیز یک پایه مناسب برای ایجاد یک پوست صورت یکنواخت است.

در دنیای نوین لوازم آرایش کرم پودر در طیف رنگی گسترده‌ای تولید و عرضه می‌شود. در واقع هر رنگ پوستی را در تولید این محصول در نظر گرفته‌اند. از رنگ‌های پوست بسیار روشن تا تیره‌ترین رنگ پوست کرم پودر وجود دارد. کرم پودر در خاصیت و کاربرد نیز دارای تنوع بالایی هستند. به این معنی که کرم پودرها می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال کرم پودرها خاصیت آب رسانی دارند، برخی دارای SBF هستند و از پوست شما در مقابل اشعه فرابنفش مراقبت می‌کند.

تفاوت کرم پودر و پرایمر

قبل از پرداختن به تفاوت‌ها به شباهت اصلی آنها اشاره کنیم که هر دو در اصل یک نوع پایه آرایشی و زیرسازی پوست هستند. اما کاربرد پرایمر بیشتر در رفع ایرادهای صورت و ماندگاری بیشتر و در کل یک محافظ صورت است. اما کاربرد اصلی کرم پودر برای یک رنگ کردن صورت و پوشاندن پرایمر و کانسیلر است.

پرایمر بی‌رنگ است و یا به رنگ‌های مختلف قرمز و نارنجی و ... تولید می‌شود. جالب اینجاست که هر کدام از رنگ‌های پرایمر یک کاربرد جداگانه دارند. برای مثال از پرایمرهای با تناژ سبز می‌توانید برای پوشاندن قرمزی پوست و جوش‌ها استفاده کنید. اما تمام کرم پودرها به رنگ صورت هستند و طیف رنگی آن نیز به اندازه تمام پوست‌هایی است که در جهان وجود دارد.

پرایمر به تنهایی قابل استفاده نیست و در صورت استفاده از پرایمر حتما باید بعد از آن از کرم پودر استفاده کنید. پرایمر بیشتر مورد استفاده آرایشگران حرفه‌ای قرار می‌گیرد و یا بیشتر مناسب زمانی ا‌ست که قصد دارید یک میکاپ و آرایش کامل داشته باشید و برای استفاده روزمره مناسب نیست. اما از کرم پودر می‌توانید به صورت روزمره استفاده کنید و پوست یک دستی داشته باشید.

برخی پرایمرها مخصوص چشم ساخته می‌شوند و برای پف و قرمزی چشم کاربرد دارند. اما حواستان باشد که کرم پودر را نباید به چشم بزنید. پرایمر این قابلیت را دارد که چین و چروک صورت را بپوشاند و شدت آن‌ها را کم کند.

۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین روش های درمان سریع شوره سر کدام اند؟

 

ممکن است شما هم زمانی گرفتار شوره سر شده‌ باشید. این مشکل حالتی ناخوشایند و نازیبا ایجاد می‌کند که اگر درمان نشود می‌تواند به پوست سر آسیب وارد کند و نتیجتا باعث ریزش موها شود.

شوره سر چیست؟

به ریخته شدن سلول‌های مرده اِسکالپ (فضای آناتومیک پوست سر یعنی از رستنگاه مو تا گردن) شوره سر می‌گویند. پوست انسان در بیرونی‌ترین لایه خود به علت داشتن کراتین مدام در حال بازسازی سلولی است. این به آن معناست که در تماس مداوم با فضای اطراف کرار پوست خارجی (اپیدرم) در سطح خارجی از بین می‌روند و نیازمند جایگزینی هستند. این فرآیند در تمام سطوح بدن وجود دارد اما زمانی که این روند به هر دلیلی در اِسکالپ سر افزایش پیدا می‌کند، به شکل ذرات قابل دید یا همان شوره سر پدید می‌آید.

جالب است بدانید که در آقایان به علت وجود هورمون‌های مردانه و غدد چربی بزرگ در پوست سر، بیشتر شاهد شوره هستیم.

 

انواع شوره سر

 

  1. شوره سر خشک:
  • معمولاً افراد دارای مو خشک دچارش می‌شوند
  • قابل دید و سفید رنگ
  • به آسانی جدا می‌شوند
  • موجب خارش شدید سر می‌شوند که در صورت خاراندن سر خود باعث ملتهب شدن پوست و افزایش شوره می‌شوید

 

  1. شوره سر چرب:
  • ذراتی کوچک¸ گرد و تقریباً زرد رنگ
  • به علت اینکه به پوست سر می‌چسبند جدا کردنشان سخت است.
  • خارش شدید به همراه دارند.

 

 

علائم ایجاد شوره سر

 

  • اختلالات هورمونی (به ویژه عدم تعادل آندروژن ها)
  • دخانیات
  • هیجان و استرس و نگرانی
  • تغذیه ناکافی و ناسالم
  • شستشوی نادرست مو و مصرف بیش از حد مواد آرایشی مو
  • قارچ مالاسزیا
  • تغییرات آب‌وهوایی
  • چربی بیش از حد پوست
  • تعریق زیاد

 

 

درمان و جلوگیری شوره سر

 

  • برس کشیدن مو: وقتی موهایمان را شانه می‌زنیم باعث افزایش جریان خون و سلول‌های بافت پوست می‌شویم که این به خودی خود تأثیر بسزایی در جلوگیری از شوره دارد. پس سعی کنید هر روز موهای خود را با برس مناسب شانه‌زنی کنید.

 

  • استفاده از شامپو متناسب نوع مو: هنگام شستن موی خود باید به دو نکته دقت کنید؛ یکی این که شامپویی که انتخاب کرده‌اید مناسب با نوع موی شما باشد (شامپو مناسب موهای چرب، خشک، و...)، و دیگری  نحوه شستشوی مویتان است که اهمیت بسیاری دارد. هنگام حمام کردن، کف سرتان را حدود پنج دقیقه نرم و آرام ماساژ دهید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. حواستان باشد که با چنگ زدن بیهوده و تراشیدن کف سر با ناخن‌هایتان، تنها موجب آسیب رساندن به پوست سر و ریزش مو می‌شوید. این روش می‌تواند درمان سریع شوره سر باشد.

 

  • رژیم غذایی: کسانی که از شوره سر رنج می‌برند بهتر است به سمت غذاهای دارای ویتامین ب، آ، ای و حاوی پروتئین بالا مانند سبزیجات و میوه‌جات بروند. پیشنهاد می‌شود دور غذاهای سرخ‌کردنی و پر ادویه، چربی‌های حیوانی، زیاده‌روی در مصرف شیرینی و شکلات و آجیل را خط بکشید. در کل تعادل را در تغذیه‌تان رعایت کنید.

 

  • گرفتن کمک از شاموهای ضدشوره(Anti Dandruff): اگر شوره سرتان حاد نیست می‌توانید از شامپو‌های ضدشوره (سلنیوم سولفید، کتوکونازول، پیریتنیوم زینک یا همان پریتیون روی) و شامپوهای پلی‌تار و  آنتی‌سپتیک (شامپو ستاولون) استفاده کنید. در موارد شدیدتر شامپوهای حاوی قطران، کرم پوست حاوی کورتیزون و حتی گاهی پماد ۵ اسید سالیسیلیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • پرهیز از خاراندن پوست سر
  • تعویض دائمی روبالشتی
  • خشک کردن موی سر بدون استفاده از خشک‌کن (گرمای مستقیم با درجه حرارت بالا)
  • در طب سنتی استفاده از سرکه/آب سیب، ماساژ‌ پوست سر با ماست و یا نمک خوراکی  نیز کاربرد دارد.

 

کلام آخر

درصورت مشاهده شوره سر به طور مداوم به شما پیشنهاد می‌شود که به یک پزشک و متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از آنان نیز مشاوره بگیرید تا سلامتی‌تان به خطر نیفتد. به یاد داشته باشید که تمام انسان‌ها ممکن است یک بار در زندگی تجربه داشتن شوره سر را داشته باشند، پس نیازی به خجالت کشیدن وجود ندارد. بهتر است سریعتر به سراغ روشهای درمان سریع شوره سر بروید.

۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

پنکک خوب برای پوست چرب

 

شاید یکی از سخت ترین خریدهای آرایشی برای خانم‌ها، خرید پنکک باشد. زیرا هر لوازم آرایشی را باید مناسب نوع‌ و رنگ پوست‌تان انتخاب کنید تا به زیبایی  چهره شما کمک کند. پنککی برای شما خوب است که به خوبی روی پوست بنشیند و حالت طبیعی داشته باشد. افرادی که پوستی نرمال و حتی خشک دارند، راحتتر میتوانند پنکک مناسب پوستشان را پیدا کنند. اما خانم‌هایی که پوستی چرب دارند، باید با حساسیت بیشتری پنکک خود را انتخاب کنند.

پنکک‌ خوب برای پوست چرب باید خاصیت مات کنندگی داشته باشد. افرادی که پوستی چرب دارد، در فصل تابستان با خیس شدن صورت، افزایش ترشح چربی و به وجود آمدن آکنه و جوش مواجه می‌شوند. این افراد باید از زیرساز مناسب که بر پایه آب باشد استفاده کنند. افراد دارای پوست چرب در زمان خرید پنکک پیشنهاد می‌شود پنکک‌های سنگین را انتخاب نکنند. پنکک‌های سنگین منافذ پوست را می‌پوشاند و ایجاد جوش را چند برابر می‌کند. باید به رنگ پنکک نیز توجه کنید، زیرا اگر از پوست شما حتی یک درجه روشنتر باشد پوستتان را براق‌تر نشان می‌دهد.

بهترین پنکک‌ مناسب پوست چرب

  • پنکک کلینیک ( Clinique Stay-Mat )

پنکک مات مارک کلینیک فاقد روغن و چربی است. به همین دلیل برای پوست‌های چرب گزینه بسیار خوبی میتواند باشد. در ترکیبات این پنکک از مواد مغذی پوست استفاده شده که علاوه بر خاصیت آرایشی، برای پوست میتواند مفید هم باشد. حتی افرادی که به بو و عطرهای خاصی حساسیت دارند به راحتی می‌توانند از این پنکک استفاده کنند. چون در ترکیب پنکک کلینیک از هیچگونه اسانس و عطری استفاده نشده است. از دیگر ویژگی‌های این پنکک این است که لکه‌های پوست را به خوبی می‌پوشاند و به مدت چهار ساعت بر روی پوست می‌ماند.

  • پنکک فشرده کاور مچ Arcancil

اگر دنبال پنککی هستید که سبک و در عین حال مناسب پوست چرب باشد، پنکک Arcancil می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در این پنکک از فاکتور محافظت در برابر نور خورشید استفاده شده است. به همین دلیل علاوه بر اینکه پوست را مات می‌کند می‌تواند محافظ خوبی در برابر نور خورشید در تابستان و بهار باشد. 

  • پنکک نوت ( NOTE Luminous silk cream powder )

پنکک نوت با پوشانندگی بالا، با روغن درخت چدار تولید شده است. این پنکک خاصیت جلوگیری از ایجا آکنه و جوش برای پوست‌های چرب را دارد. همچنین به تامین رطوبت پوست نیز کمک زیادی می‌کند و به مدت ده ساعت بر روی پوست می‌ماند.

  • پنکک دوکاره دوسه ( Doucce )

این پنکک دوکاره را می‌توانید به دو صورت خشک یا تر بر روی پوست‌های چرب استفاده کنید. این پنکک مانع از بسته شدن منافذ پوست می‌شود. در طول روز بدون نگرانی از پاک شدن می‌توانید از این پنکک استفاده کنید چون ساعت‌ها بر روی پوست باقی می‌ماند.

  • پنکک فشرده فلورمار ( Flormar )

یکی دیگر از پنکک‎‌های خوبی که برای پوست‌های چرب وجود دارد، پنکک فشرده فلورمار است. به دلیل استفاده از سیلیکون در ترکیب آن، در برابر تعریق و آب مقاوم است. علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، دارای یازده رنگ متفاوت است.

  • پنکک فشرده لورآل ( Infaillible powder 24 Hour ) 

این پنکک با بافت ابریشمی و سبکی که دارد، آن را تبدیل به یکی از پنکک‌های خوب برای پوست چرب کرده است. قابلیت پوشانندگی بالایی که پنکک لورآل دارد، با پوست هماهنگ می‌شود. پنکک لورآل با فرمولاسیون خاص و متفاوتی، دارای ماندگاری بیست و چهار ساعته و پوشانندگی عالی است که مانند کرم پودر عمل می‌کند.

  • پنکک کالیستا ( Calista silky mat )

پنکک دو کاره کالیستا که ساخته ایران است. دارای بافت نرم و ابریشمی است که همین باعث شده تا در بین خانم‌هایی که پوست چرب دارند محبوبیت پیدا کند. این پنکک در کنار عملکرد بالا از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. به دلیل خاصیت مات کنندگی که دارد، از چرب و براق نشان دادن پوست جلوگیری می‌کند.

  • پنکک این لی (  INLAY Golden sand )

یکی از دلایلی که این پنکک تبدیل به بهترین پنکک برای پوست‌های چرب شده این است که به مدت طولانی بدون احساس سنگینی بر روی پوست می‌ماند. در صورت استفاده از این پنکک برق اضافه پوست گرفته می‌شود و مانع از بسته شدن منافذ پوست می‌شود.

۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

انواع کاشت ناخن کدام است ؟

 

از فاکتورهایی که در زیبایی دستان تاثیرگذار است، زیبایی و سلامت ناخنهای دست است. بعضی افراد بصورت طبیعی ناخن‌های زیبا و محکمی دارند. برخی هم از این نعمت برخوردار نیستند یا به دلایلی مانند شغل یا استفاده بیشتر از دستان یا آب، ناخن‌هایی کوتاه و شکننده دارند. به همین دلیل یکی از روش‌هایی که این روزها بین خانم‌ها رایج است، کاشت ناخن است. بعضی از خانم‌ها برای زیبایی و بعضی دیگر به دلیل مشکلات و بیماری‌، کاشت انجام می‌دهند. البته انجام کاشت ناخن برای کسانی که مشکل جویدن ناخن دارند نیز راهی کمک کننده و مناسب است. در نظر داشته باشید کاشت ناخن تنها برای ناخنهای دست نیست، از آن برای زیبایی انگشتان پا و درمان فرو رفتگی ناخن در گوشت پا نیز استفاده می‌شود.

انواع کاشت ناخن

  • کاشت ناخن پودری

در بین انواع کاشت ناخن ، روش پودری در رتبه اول از نظر زیبایی و مقاوت قرار دارد. در این نوع از کاشت ابتدا ناخن مصنوعی را تقریبا از همان اول ناخن می‌چسبانند و به اندازه‌ای که در نظر دارید کوتاه می‌کنند. سپس بعد از اینکه مواد مخصوص ضد قارچ را بر روی ناخن زدند، شروع به زدن مواد کاشت ناخن می‌کنند. بعد از اینکه مواد کاشت خشک شد، باید سوهان کاری زیاد و دقیق انجام شود. این نوع کاشت ناخن زمان بر است به همین دلیل برای خانم‌هایی که مشغله کاری دارند و یا اصلا حوصله ندارند این نوع کاشت پیشنهاد نمی‌شود. اما با این روش ناخن‌هایی شکیل، مقاوم و طبیعی خواهید داشت.

  • کاشت ناخن قالبی

این نوع کاشت را میتوان بی‌کیفیترین کاشت در نظر بگیریم. در این روش مواد کاشت ناخن را  بر روی ناخن‌ها می‌زنند، سپس بعد از اینکه مواد ضد قارچ را زدند، ناخن مصنوعی را بر روی ناخن قرار می‌دهند و بعد از اینکه مقداری بر روی مواد فشار دادند ناخن مصنوعی را می‌کنند. این نوع از کاشت ناخن احتیاج به سوهان کشی ندارد به همین دلیل بعد از مدت کوتاهی، هوا زیر ناخن می‌رود و باید ترمیم شود. این نوع کاشت برای کسانی که ناخن‌هایی یک شکل ندارند پیشنهاد نمی‌شود.

  • کاشت ناخن ژله‌ای

مواد کاشت ژله‌ای به صورت آماده به فروش می‌رود. در این نوع از کاشت ناخن بعد از اینکه مواد کاشت و ضد قارچ را زندند ناخن‌ها را زیر دستگاه یو وی میگذارند تا خشک شود. میتوان گفت شیوه کاشت ناخن ژله‌ای و پودری شبیه به هم هستند، فقط از نظر مواد با هم متفاوت هستند. از مزایای این نوع کاشت این است که ناخن هیچ آسیبی نمی‌بیند و تا وقتی که ناخن خودتان بلند نشده نیاز به ترمیم ندارید. این نوع کاشت برای کسانی که عادت جویدن ناخن دارند پیشنهاد می‌شود. چون بدمزه بودن مواد و سفت بودن آنها، امکان فراموشی این عادت فراهم می‌شود.

  • کاشت ناخن میکس

همانطور که از اسمش مشخص است این نوع کاشت ترکیبی از کاشت ناخن ژله‌ای و پودری می‌باشد. در این روش ابتدا مواد کاشت ناخن پودری را قرار می‌دهند، بعد از این که مواد ضد قارچی را زدند یک لایه مواد کاست ژله‌ای را بر روی ناخن‌ها میزنند و داخل دستگاه یو وی برای خشک شدن میگذارند. این نوع کاشت نسبت به انواع دیگر کمی گرانتر است اما زیباتر و محکم تر است.

کدام نوع کاشت ناخن بهتر است؟

در بین انواع کاشت ناخن،‌ ماندگاری روش کاشت اکریلیک در حدود 3 هفته بیشتر است در حالی که کاشت ناخن ژل حدود 2 هفته طول می‌کشد. روش کاشت ناخن اکریلیک بسیار شبیه ناخن اصلی به نظر می‌رسد در حالی که ناخن‌های ژله‌ای طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

کاشت ناخن ژل بهتر است یا اکریلیک؟

روش کاشت ناخن اکریلیک سخت‌تر از ژل است. این کار معمولاً با مخلوط کردن یک پودر از جنس پلیمر و یک مایع  از جنس مونومر برای ایجاد یک قوام خمیر مانند ایجاد می‌شود. سپس می‌توان کاشت ناخن را انجام داد و به شکل‌های مختلف درآورد. ژل نرمتر و انعطاف پذیرتر از اکریلیک است و این روش کاشت ناخن روشی آسیب رسان نیست. بر روی هر نوع کاشت می‌توان انواع لاک ناخن به همراه طراحی متنوع انجام داد.

۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین شرایط برای نگهداری عطر چیست ؟

 

عطر شما دوست صمیمی شماست، شما آن را انتخاب کرده‌اید و دوست دارید. آیا می‌دانید که هرچه با عطرهای خود رفتار بهتری داشته باشید، بهتری می‌ماند؟ هیچ دستور جادویی برای افزایش ماندگاری رایحه مورد علاقه‌تان، بدون از بین بردن رایحه شگفت انگیز آن وجود ندارد. اکثر مردم نمی‌دانند که بهترین روش نگهداری عطر کدام است. به عنوان مثال اگر عطر خود را در حمام یا در قفسه نگه دارید، از آن به خوبی نگهداری نکرده‌اید. اما ما چندین نکته مفید برای نگهداری عطر داریم که می‌تواند به جلوگیری از خراب شدن آن قبل از زمان آن کمک کند.

بهترین مکان برای نگهداری عطر

بهترین جایی که می‌توانید برای مدت‌ها از عطرتان مراقبت کنید، یک بطری شیشه‌ای است. بطری‌های شیشه‌ای اصلا خاصیت تجزیه و حل شوندگی ندارند، بنابراین هیچگونه هوایی داخل شیشه وجود ندارد، پس عطرتان برای مدتها به همان صورت اول حفظ می‌شود. بنابراین همیشه در خرید ادکلن دقت کنید که عطر داخل شیشه باشد. روغن و الکلی که در ترکیب عطر‌ها وجود دارند، خیلی زود با تماس رطوبت، گرما و نور از بین می‌روند و یا اینکه خاصیت خود را از دست می‌دهند.

نور مناسب محل نگهداری عطری

دومین گامی که باید برای مراقبت اصولی و نگهداری عطر انجام دهید این است که یک محل تاریک فراهم کنید. نور مستقیم به راحتی می‌تواند کیفیت عطر شما را از بهترین به بدترین تقلیل دهد. خوب است بدانید که اگر مدتی عطر را مقابل نور مستقیم قرار دهید، رایحه آن کاملا عوض می‌شود. بهترین جا برای حفظ کیفیت عطر مکان‌های فاقد نور و تقریبا تاریک است. خوب است که عطر را یا داخل کمد قرار دهید و یا اینکه آن را لابه‌لای لباس‌های بگذارید. با اینکه چند نکته دیگر باقی مانده اما نگهداری از عطر در تاریکی تقریبا موثرترین فوت و فن نگهداری از عطر است.

ماندگاری عطر را بدون گرما افزایش دهید

حتما عطرتان را درجایی نگهداری کنید که دمای آن پایین است. کمد بهترین جا برای نگهداری از عطر است، چرا که معمولا کمد فضایی خنک دارد. برخی عطر را در فریزر نگهداری می‌کنند، این یک اشتباه محض است و مطمئنا خیلی زود عطر رایحه قوی‌اش را دست خواهد داد. شما می‌توانید عطر را داخل یخچال نگهداری کنید، اما سرمای آن نباید زیاد باشد و این نکته را هم از یاد نبرید که اگر عطر در مجاورت پنیر یا کره قرار بگیرد، حتما بوی خود را از دست می‌دهد. چون کره و پنیر جاذب بو هستند.

نگهداری از عطر در جعبه

درصورتی که دوست دارید عطر را روی میز آرایش نگهداری کنید عیبی ندارد اما آن را داخل جعبه‌اش بگذارید تا نور به محتویات عطر نرسد. بهترین محیط برای نگهداری عطر محیطی است که خشک باشد. برخی عادت دارند عطر را داخل محیط مرطوب مانند حمام می‌گذارند تا پس از استحمام بلافاصله استفاده کنند، اما اینکار عمر عطرتان را کم می‌کند. رطوبت می‌تواند عطر را از بین ببرد و کیفیتش را بسیار کاهش دهد. اگر قرار است در حمام عطر را نگهداری کنید، حتما آن را داخل کمد حمام بگذارید که محیطی خشک دارد.

در عطر باز نماند

نکته مهم دیگر در نگهداری عطر این است که همیشه به یاد داشته باشید عطر در مجاورت هوا به راحتی ‌میپرد­­. بنابراین پس از هربار مصرف حتما در آن را ببندید تا کیفیتش را از دست ندهد.

تکان ندهید

شیشه عطر را هرگز تکان ندهید، در غیراینصورت رایحه مورد علاقه خود را بزودی از دست می‌دهید.

انتقال عطر

برخی دوست دارند عطرهایی خریداری کنند که بصورتی سی‌سی بفروش می‌رسند تا شیشه را خودشان انتخاب کنند. اگر چنین کاری می‌کنید، حتما شیشه تیره و مات انتخاب کنید. انتقال عطر به شیشه را سریع انجام دهید، چرا که اکسیژن عطر را از بین می‌برد و رایحه‌اش را تغییر می‌دهد. برای نگهداری عطر در جیب یا کیف از شیشه‌های کوچک استفاده کنید.

رول شیشه کثیف نباشد

برخی از شیشه‌های عطر حاوی رول شیشه‌ای هستند و سری اسپری ندارند. در تمیز نگهداشتن رول شیشه عطر دقت کنید چرا که اگر بواسطه آن گرد و غبار یا آلودگی وارد عطر شود، عطر کیفیتش را از دست می‌دهد.

۰۴ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari