خرید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی | ترلان

۱۵ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

مضرات استفاده از کاندوم چیست؟

آیا چیزی در مورد مضرات استفاده از کاندوم  شنیده‌اید؟ احتمالا درباره فواید استفاده از کاندوم شنیده باشید. به هرحال باید بدانید کاندوم نیز مانند دیگر محصولات بهداشتی و مراقبتی می‌تواند در کنار فواید بیشمارش، مضراتی نیز به همراه داشته باشد. البته مضرات استفاده از کاندوم باعث نمی‌شود که بخواهیم کاملا آن را از چرخه مراقبت جنسی حذف کنیم. قبل از اینکه از مضرات استفاده از کاندوم بگوییم بهتر است درمورد چرایی توصیه متخصصین حوزه سلامت به استفاده از کاندوم هم نگاهی بیاندازیم.

هدف از استفاده کاندوم

بصورت کلی افراد با در نظر گرفتن دو جنبه متفاوت از کاندوم استفاده می‌کنند. اول جلوگیری از بارداری ناخواسته و دوم کاهش و به حداقل رساندن ریسک ابتلا و انتقال بیماری‌های شایع جنسی و ویروسی. بیماری‌هایی که می‌توانند از طریق تماس جنسی یا آمیزش زن و مرد منتقل شوند کم تعداد نیستند. به همین علت حتی گاهی جنبه جلوگیری از بارداری هم کنار می‌رود و به دلیل افزایش آمار روابط جنسی پر خطر توصیه می‌شود که حتما برای عدم ابتلا به بیماری‌های مقاربتی از این محصول استفاده کنند. در این مقاله به مضرات استفاده از کاندوم می‌پردازیم.

ریسک بارداری به صفر نمی‌رسد

به هر روشی بخواهید روابط جنسی خود را کنترل کنید و ریسک بارداری را به صفر برسانید نمی‌شود. در پاره‌ای از موارد بارداری در حالی رخ داده که مرد از کاندوم استفاده کرده، پس کاندوم یکی از موثرترین روش‌های ضدبارداریست اما صددرصدی نیست. کاندوم‌ها امروز انواع مردانه و زنانه دارند، بنابراین هر یک از دو نفر از کاندوم استفاده کنند خوب است.

مطالعات نشان می‌دهند از هر 100 زنی که از کاندوم استفاده کردند، 2 نفر باردار شدند. کاندوم قدیمی حالتی طبیعی دارند یعنی خیلی نازک هستند و کاندوم‌هایی که حاوی روان کننده و ژل هستند بیش از دیگر انواع کاندوم شانس وقوع حاملگی را افزایش می‌دهند. گاهی کاندوم‌های اسپرم کش نیز نمی‌توانند به خوبی در عمل ازبین بردن اسپرم‌ها از خود کارایی لازم را نشان نمی‌دهند.

احتمال ابتلا به عفونت

ماده به نام Nonoxynol-9 در کاندوم وجود دارد که  در برخی از افراد سبب آسیب سلول‌های پوست واژن یا رکتوم می‌شود. بنابراین این ترکیب موجود در کاندوم می‌تواند سبب ابتلای زنان به عفونت‌های واژینال شود که از مضرات استفاده از کاندوم است. این ماده هیچ کارایی در برابر ایدز یا بقیه STIها ندارد و با اینکه قیمت آن نسبت به دیگر انواع کاندوم بالاتر است اما عمر بسیار کوتاهی دارد.

عدم رضایت از روابط جنسی

بدترین تاثیری که کاندوم می‌تواند از خود برجای بگذارد عدم رضایت شریک جنسی از روابط جنسی‌اش با همسرش است. برخی از مردان پس از استفاده از کاندوم دچار احساس رخوت در آلت تناسلی می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که آن‌ها در طول آمیزش جنسی لذت کافی را نبرند و یا حس بدی داشته باشند.

برخی می‌گویند زمانی که از کاندوم استفاده می‌کنند دچار احساس خستگی می‌شوند. بهتر است برای اینکه این مشکل برطرف شود چندین نوع کاندوم از برندهای مختلف را امتحان کنید تا دیگر جنین حالتی بروز نکند. شاید زمان ببرد تا بتوانید کاندوم کاربردی خود را پیدا کنید اما این در دراز مدت به افزایش رضایت جنسی منجرب می‌شود.

عدم مقاومت در برابر عوامل عفونت زا

کاندوم یک محصول مراقبتی است اما نمی‌تواند یک محافظ صد در صدی باشد. این محصول لاتکسی است و می‌تواند هر لحظه دچار پارگی شود، بخصوص اگر هنگام باز کردن بسته بندی دچار سوراخ شده باشد اصلا قابل استفاده نیست. نمی‌توان تاثیر آن را در محافظت از بدن در برابر انتقال بیماری‌های خطرناکی همچون کلامیدیا، سیفلیس، HPV و HIV نادیده گرفت اما مصنویت کاملا ایجاد نمی‌کند.

اما این محصول در برابر انتقال عفونت‌های موضعی شایع جنسی مثل مولوسکوم کاملا اثرگذار نیست. از مهمترین مضرات استفاده از کاندوم این است که خیلی از افراد اظهار می‌کنند که باوجود استفاده از بهترین نوع کاندوم دچار تبخال تناسلی شده‌اند.

برای انتخاب، خرید و مصرف کاندوم به این نکات دقت کنید

  • سراغ کاندومی بروید که سایزش مناسب آلت تناسلی شما باشد.
  • از محصول در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • پیش از خرید و پیش از استفاده به تاریخ انقضای آن دقت کنید.
  • پیش از اینکه که محصول را استفاده کنید، چک کردن بسته بندی آن ضروریست.
  • از کاندومی استفاده کنید که حاوی روان کننده آبیست.
  • در هربار رابطه جنسی باید از یک کاندوم جدید استفاده کنید.
۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

جدیدترین مدل موی کوتاه دخترانه

یکی از مشخصه های تاثیرگذار در زیبایی هر فرد، موهای وی است. اگر موها به درستی کوتاه شود و مدل آن متناسب با فرم صورت شخص باشد، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و آراستگی خواهد داشت. مدل موهای متفاوتی برای هر رده سنی وجود دارد که در ادامه به معرفی مدل موی کوتاه دخترانه خواهیم پرداخت.

مدل موی چتری

یکی از انواع مدل موهای متناسب برای دختر خانم ها، مدل موی چتری است. مدل موی چتری بیشتر برای افرادی مناسب است که پیشانی بلند دارند. همچنین، افرادی که صورت خیلی کشیده و باریک دارند با کوتاه کردن موهای خود به شکل چتری می توانند توازن را در چهره خود برقرار کنند. بسته به سلیقه و علایق می توان چتری ها را به روش های مختلف انجام داد. چتری را می توان روی پیشانی ها ریخت یا فرق از بغل باز کرد. همچنین می توان قسمت پشت موها را نیز متناسب با چتری ها کوتاه تر یا به صورت بلند رها کرد.

مدل موی باب

یکی از انواع مدل موی کوتاه دخترانه پرطرفدار در سال های اخیر، مدل موی باب است. مدل موی باب به این صورت است که قسمت جلوی موها بلندتر و قسمت پشت موها کوتاه تر باشد. میزان بلندی جلوی موها به سلیقه فرد بستگی دارد. در این روش باید زاویه بندی کوتاهی مو به خوبی رعایت شود تا نتیجه کار تمیز و مرتب از آب در بیاید.

مدل موی مصری

همه ما با مدل موی مصری آشنایی داریم. مدل مویی که اندازه آن تا کمی پایین گوش می آید و صاف و یکدست است. مدل موی مصری بیشتر برای افرادی مناسب است که موهای صاف و یکدست دارند. البته افرادی که موهای فر یا مجعد دارند نیز می توانند از این مدل موی کوتاه دخترانه استفاده کنند. ولی از آنجایی که حجم موهایشان زیاد است، موها بسیار پرپشت نشان داده می شود. این افراد می توانند از سشوار و اتو مو برای صاف کردن مدل موی مصری خود استفاده کنند.

مدل موی قارچی

مدل موی قارچی برای دختران یکی از بهترین گزینه ها است. همچنین، از آنجایی که چند سالی سن را کمتر نشان می دهد، بزرگسالان نیز می توانند از آن استفاده کنند. روش کوتاهی مو مدل قارچی به این صورت است که از قسمت چتری به عنوان راهنما استفاده شده و دور تا دور سر را به همان ترتیب کوتاه می کنند. برای قسمت پایین آن نیز با استفاده از موزر یا ماشین می توان موها را کوتاه تر کرد تا مدل موی کوتاه دخترانه جلوه زیباتری داشته باشد.

مدل موی خیلی کوتاه دخترانه

اگر وقت رسیدگی به موهای کودک خود را ندارید، بهتر است از مدل موی خیلی کوتاه یا پسرانه برای او استفاده کنید. استفاده از مدل موی پسرانه باعث می شود گردی صورت بیشتر نمایان شود. به همین دلیل، به افرادی که صورت تپل و بزرگ تری دارند چندان توصیه نمی شود. در گذشته اعتقاد بر این بوده است که استفاده از مدل موی خیلی کوتاه برای کودکان باعث می شود تا اکسیژن کافی به پوست سر و ریشه مو رسیده و سرعت رشد آن چند برابر می شود.

۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

کوکتل پا چیست ؟

پا قلب دوم ما است حتما همه شما با این عبارت آشنا هستید. مراقبت از پاها به اندازه مراقبت از پوست دست و صورت حائز اهمیت است. چرا که ما مدام راه می رویم و کفش به پا داریم. این باعث می شود تا پاها عرق کرده و شرایط مطلوبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها فراهم شود. تجمع باکتری ها و میکروب ها نیز رشد قارچ و عفونت را به دنبال خواهد داشت که درمان آن بسیار سخت بوده و عواقب جدی را به همراه دارد. از این رو، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و باید توجه ویژه ای به سلامت پاها داشته باشیم. یکی از روش های مراقبت از پا، پدیکور همراه با کوکتل است که در ادامه به شما خواهیم گفت کوکتل پا چیست ؟

کوکتل پا چیست و چه کاربردی دارد؟

کوکتل پا یا بمب حمام، حاوی انواع مواد معدنی و روغن های طبیعی هستند که استفاده از آن به سلامت، نرمی و لطافت پوست پا کمک زیادی می کند. این کوکتل ها اغلب به شکل توپ کوچک با رنگ های مختلف هستند که حاوی رایحه ها و عصاره های مختلف می باشند. کوکتل ها در مواجهه با آب گرم مثل قرص جوشان عمل کرده و از هم باز می شوند. با از هم باز شدن کوکتل پا، مواد معطر، معدنی و روغن در آب حل شده و پوست را نرم و شاداب می کنند.

مواد تشکیل دهنده کوکتل پا چیست؟

اغلب کوکتل پا به صورت دست ساز تهیه می شوند. از جمله مهمترین مواد تشکیل دهنده این محصول می توان به نمک دریایی اشاره کرد که استفاده از آن به سم زادیی پوست کمک زیادی می کند. همچنین، کوکتل ها حاوی مواد معدنی بی شماری مثل منیزیم، کلسیم، سدیم، پتاسیم و ... نیز هستند. مرطوب کننده و روغن های طبیعی مثل روغن آرگان، روغن درخت چای و ... از دیگر مواد تشکیل دهنده کوکتل پا به شمار می روند.

مزایای کوکتل پا چیست؟

کوکتل پا مزایای بسیاری برای پوست پاها به دنبال دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از بین بردن پوسته و پینه پا
  • از بین بردن التهاب و سوزش پا به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی
  • افزایش نرمی، رطوبت و طراوت پاها
  • سم زدایی کف پا
  • آبرسانی بیشتر و هیدراته شدن پوست
  • از بین بردن باکتری ها و میکروب های سطح پوست
  • کوچک و جمع کردن منافذ باز پوست و کنترل غذذ چربی و عرق
  • رفع خستگی و استرس پا
  • خوشبو کردن پا و رایحه درمان به دلیل داشتن خواص اروماتراپی
  • از بین بردن و ترمیم ترک های کف و پاشنه پا

نحوه استفاده از کوکتل پا چیست؟

برای استفاده از کوکتل پا باید ابتدا جکوزی پا یا یک لگن را از آب گرم پر کنید. میزان حرارت آب به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما بهتر است آب گرم باشد تا کوکتل به سرعت منفجر شود و مواد معدنی خود را آزاد کند. سپس به آرامی یک کوکتل را درون آب کرده و چند ثانیه نگه می داریم تا خوب باز شود.

پاها را داخل آب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه درون آن قرار می دهیم. بهتر است قبل از این که آب سرد شود، پاها را خارج کرده و سپس با آب ولرم آبکشی کنید تا رنگ و چربی اضافه از سطح آن پاک شود. سپس می توانید کارهای مربوط به پدیکور مثل سنگ پا کشی، کوتاه کردن ناخن ها و سوهان کشی را انجام دهید. در مرحله بعد باید از روغن کوتیکول برای ناخن ها استفاده کرده و لاک بزنید.

۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

از زمانی که میسلار واتر وارد زندگی ما شد، شاهد سردرگمی های فراوان بین این محصول و تونر هستیم. تونرها مدت ها قبل جزئی از روال مراقبت پوستی ما بودند؛ اما میسلار واتر چند سالی است که وارد چرخه محصولات مراقبت از پوست شده است. اما سوالاتی که ممکن است پیش بیاید این است که میسلار واتر بهتر است یا تونر؟ تفاوت این دو در چیست؟ از کدام محصول استفاده کنم بهتر است؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش ها هستید و می خواهید بدانید فرق میسلار واتر با تونر چیست، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

میسلار واتر چیست؟

به عبارت ساده، میسلار واتر یک محصول پاک کننده است که از ترکیب روغن و آب تشکیل شده است و به از بین بردن همه چیز روی صورت، از جمله آرایش، آلودگی، ناخالصی ها و کرم های ضد آفتاب کمک می کند. این محصول دارای یک فرمولاسیون سالم است که در آن قطرات ریز روغن موسوم به میسل در آب معلق و ترکیب می شوند. ترکیب فوق به از بین بردن آرایش (حتی ضد آب)،چربی، خاک و همه ناخالصی ها از صورت شما کمک و آن را حسابی تمیز می کند.

میسلار واتر معمولاً حاوی الکل نیست، به همین دلیل برای پوست حساس بسیار مناسب است. گاهی اوقات بسته به مواد تشکیل دهنده آن، حاوی مرطوب کننده نیز می باشد. لازم نیست بعد از مصرف میسلار واتر صورت خود را آبکشی کنید. زیرا محصول خود دارای آب است.

به همین دلیل است که میسلار واتر با وجود اینکه اخیراً وارد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده، نامی محبوب برای خود پیدا کرده است. اما در ادامه می خواهیم بدانیم فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

تونر چیست؟

معمولاً بعد از اینکه صورت خود را با پاک کننده تمیز کردید، تونر مرحله دوم پاکسازی پوست شما است. این ترکیب از آب و مواد مفید برای پوست مانند آنتی اکسیدان ها، اسیدها یا گلیسیرین تشکیل شده است. مهمترین (یا تنها) عملکرد یک تونر حفظ و بازیابی سطح   pH  پوست شما پس از برهم زدن تعادل طبیعی و قلیایی شدن آن توسط پاک کننده ها است.

علاوه بر این، تونر می تواند پس از تمیز کردن پوست، آلودگی ها و باکتری های باقی مانده سطح آن را از بین ببرد. همچنین می تواند پوست را با سایر مواد دوستدار پوست آبرسانی کرده و شستشو دهد. پس می توان گفت که فرق میسلار واتر با تونر این است که میسلار برای پاک کردن پوست استفاده می شود اما تونر در تنظیم ph پوست کاربرد دارد.

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

میسلار واتر در مقایسه با تونر به دلیل اهداف متفاوت هر دو محصول امکان پذیر نیست. در واقع نمی توان گفت کدام محصول بهتر است چون هر کدام از آنها ویژگی ها و مزایای خاص خودشان را دارند. میسلار واتر یک پاک کننده فوق العاده ملایم است که برای از بین بردن آرایش، آلودگی و چربی از پوست استفاده می شود و آن را تمیز و هیدراته می کند. از طرف دیگر، همیشه بعد از تمیز کردن از تونر برای متعادل کردن سطح pH پوست استفاده می شود و گاهی اوقات بسته به سایر ترکیباتی که دارد می تواند برای آبرسانی و پاکسازی عمیق استفاده شود.

بنابراین ظاهراً فرق میسلار واتر با تونر این است که میسلار یک پاک کننده صورت، پاک کننده آرایش، تونر و مرطوب کننده است. در حالی که تونر فقط پس از پاکسازی با دیگر شوینده ها، خاک و باکتری های باقی مانده را تمیز می کند و پوست شما را آماده می کند تا سایر محصولات مراقبت از پوست نفوذ سریع تر و عمیق تری را در پوست داشته باشند.

۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

عفونت قارچی واژن چیست؟

درصد زیادی از خانم‌ها حداقل دو بار یا بیشتر در زندگی دچار عفونت قارچی واژن می‌شوند. منظور از درصد زیاد این است که از هر 4 زن، 3 زن مبتلا به عفونت قارچی واژن می‌شوند. این عفونت علائمی ثابتی دارد و به راحتی قابل تشخیص و البته قابل درمان است. کسانی که دچار عفونت واژن می‌شوند معمولا در ناحیه واژن دچار خارش و سوزش بسیار شدید می‌شوند و ترشحات آن‌ها سفید و پنیری رنگ است و در هنگام رابطه زناشویی دچار قرمزی و تورم در ناحیه تناسلی می‏‌شوند.

دلیل ابتلا به عفونت قارچی زنانه چیست؟

  • رعایت نکردن بهداشت و تشکیل باکتری از اولین دلایل بروز عفونت است.
  • دلیل دیگر می‌تواند استفاده طولانی مدت از آنتی‌بیوتیک‌ها باشد. زیرا آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین می برند بنابراین با کوچک‌ترین دلیل فرد می‌تواند دچار عفونت واژن شود.
  • استرس موجب بالا رفتن سطح آدرنالین در بدن شما می‌شود و بر روی هورمون‌های جنسی شما تاثیر می‌گذارد و این امر مستقیما بر روی قاعدگی شما تاثیرگذار خواهد بود و اختلال در قاعدگی نیز یکی از دلایل بروز عفونت قارچی واژن است.
  • هر بیماری که موجب ضعف در سیستم بدنی شما شود مانند بیماری‌های خود ایمنی یا دیابت می‌تواند شما را در خطر ابتلا به این مشکل قرار دهد.
  • مصرف قرص‌های بارداری سبب بالا رفتن هورمون‌های استروژن می‌شوند که این هورمون شرایط رشد قارچ را فراهم می‌کند.
  • لباس زیرهایی از جنس پلاستیک یا بسیار تنگ قطعا موجب حساسیت و رشد قارچ در ناحیه تناسلی می‌شوند.
  • لباس‌های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز ممکن است شرایط را برای عفونت قارچی واژن محیا کنند.

علایم عفونت قارچی واژن

۱- ترشحات واژن: هر خانمی ترشحاتی از واژن خود دارد اما اگر این ترشحات شدید و پنیری رنگ و بدبو باشد حتما نشان از عفونت است. ممکن است رنگ ترشحات مایل به زرد یا سبز هم شود که این مورد قطعا نشان از عفونت قارچی‌ واژن است. البته به این نکته توجه کنید که ترشحات طبیعی واژن نباید با ترشحات عفونی اشتباه گرفته شود، بنابراین اگر به ترشحات خود شک دارید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

۲- خارش و سوزش: کسانی که به عفونت قارچی مبتلا می‌شوند، ناحیه تناسلی آن‌های متورم است و احساس خارش و سوزش شدیدی می‌کنند و این شدت سوزش در ادرار کردن و رابطه جنسی بدتر نیز می‌شود.

۳- بوی واژن: همراه با ترشحات زیاد، بوی نامطبوع واژن میتواند نشان از عفونت قارچی باشد.

بهترین درمان عفونت‌های قارچی واژن

  • عفونت‌های خفیف و ساده

عفونت‌های ساده واژینال با داروهای خوراکی و کرم‌های واژینال، لوسیون، پماد یا شیاف به سادگی قابل درمان هستند اما باز وضعیت خود را بعد از 2 ماه باید چک کنید ممکن است علت بروز عفونت شما حساسیت باشد در این صورت باید دائم از یک دارو در مواقع بروز عفونت استفاده کنید.

  • عفونت های جدی‌تر

برخی از عفونت‌ها بسیار جدی‌تر هستند و دارو‌های ضدقارچی پاسخگو و راه درمان آن‌ها نیستند. معمولا اگر به هر یک از موارد زیر برخوردید باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان جدی شوید. البته خبر خوب این است که چه عفونت واژینال ساده و چه جدی باشد در هر صورت قابل درمان است.

– قرمزی، ورم و خارش شدید در ناحیه واژن که موجب زخم شدن واژن شود.

– ابتلا به بیش از چهار عفونت در یک سال گذشته

– ابتلا به عفونت قارچی واژن غیر از کاندیدا آلبیکنز

– عفونت در هنگام بارداری

– ابتلا به دیابت کنترل نشده و ضعف سیستم ایمنی در اثر درمان با داروهای خاص یا ابتلا به بیماری هایی مانند ایدز

اقداماتی برای پیشگیری از عفونت واژن

۱. ناحیه‌ تناسلی‌ را تمیز نگه‌ دارید.

۲. از صابون‌‌هایی بدون عطر و ضدحساسیت استفاده‌ کنید.

۳. لباس زیر و تمامی لباس‌های پایین تنه بهتر است تنگ نباشد و همه از جنس نخ باشد.

۴. اگر لباس شما مرطوب شده است بلافاصله آن را عوض کنید.

۵. از خوشبو کننده‌های ناحیه واژن، حمام‌های رنگی پرهیز کنید.

۶. مصرف‌ شیرینی‌ را محدود کنید.

7. اگر دیابت‌ یا هر بیماری خود ایمنی را دارید روند درمانی خود را به طور دقیق انجام دهید.

8. از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک به غیر از دستور پزشک پرهیز کنید.

9. برای خشک کردن ناحیه بعد از ادرار کردن‌ یا اجابت‌ مزاج‌، حتما از جلو به عقب (مهبل‌ تا مقعد) خشک کنید

۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

روش صحیح مسواک زدن چیست؟

مسواک زدن روزانه تنها راهی برای تمیز نگه داشتن دندان ها نیست؛ بلکه به حفظ سلامت کل بدن منجر می شود. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند هر فرد باید دو بار در روز و هر بار به مدت ۲ دقیقه دندان های خود را مسواک بزند. وقتی مسواک زدن را به درستی انجام می دهید، پلاک و باکتری هایی که می توانند بین دندان ها و زبان شما جمع شوند را از بین می برید. این مسئله می تواند از بیماری لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و همچنین سیستم ایمنی را قوی تر کرده و شیوه زندگی سالم تری را به دنبال داشته باشد. در ادامه روش صحیح مسواک زدن را به شما آموزش خواهیم داد.

اولین قدم برای روش صحیح مسواک زدن این است که مطمئن شوید از وسایل لازم بهره مند هستید. شما علاوه بر مسواک به دهانشویه، خمیردندان و نخ دندان نیز نیاز دارید تا بهداشت دهان و دندان به طور کامل رعایت شود. توجه داشته باشید که مسواک شما باید هر سه تا چهار ماه یک بار تعویض شود. مسواک کهنه و فاسد به خوبی دندان های شما را تمیز نخواهد کرد.

افراد بالغ بهتر است از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنند. فلوراید قادر است دندان ها را در برابر پوسیدگی مقاوم کند. کودکان نباید از خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده کنند. پس از مسواک زدن می توان از نخ دندان و دهانشویه نیز استفاده کرد تا لای دندان ها و همه نقاط دهان به خوبی تمیز و عاری از پسماند غذا شوند.

روش صحیح مسواک زدن مرحله به مرحله

در روش صحیح مسواک زدن ابتدا مسواک را زیر شیر آب ببرید تا کمی مرطوب شود و خمیردندان بهتر عمل کند. سپس مقدار لازم از خمیردندان را روی مسواک خود قرار دهید. مسواک را در دست گرفته و با زاویه ۴۵ درجه وارد دهان کنید. از حرکت های ملایم و کوتاه برای مسواک زدن دندان های جلویی استفاده کنید. بهتر است حرکات مسواک به صورت دورانی باشد.

سطوح خارجی دندان های خود را مسواک بزنید و مطمئن شوید که دندان های آسیاب عقبی به خوبی مسواک شده اند. مسواک را وارونه در دست بگیرید تا سطح داخلی دندان های بالایی تان را خوب تمیز کنید. همین کار را برای سطح داخلی دندان های پایینی خود نیز انجام دهید.

در مرحله بعد از روش صحیح مسواک زدن باید زبان خود را مسواک بزنید. بعضی از مسواک ها دارای قسمت زبان شور نیز هستند که به صورت اختصاصی برای همین کاربرد تعبیه شده اند. در صورتی که مسواک شما زبان شور ندارد، می توانید از همان قسمت براش برای تمیز کردن زبان استفاده کنید. تمیز کردن زبان به اندازه تمیز کردن دندان ها حائز اهمیت است. چرا که زبان نیز منبع خوبی برای تجمع و رشد باکتری ها و تولید بوی بد محسوب می شود.

می توانید یک لیوان را تا نیمه پر از آب کنید و پس از مسواک زدن، دهان خود را آبکشی کنید. حواستان باشد تا خمیردندان را قورت ندهید. چون حاوی فلوراید است و احتمال دارد به سلامتی شما آسیب بزند. علاوه بر این، از مقدار زیادی آب برای آبکشی دهان و دندان ها نیز استفاده نکنید. چون بهتر است مقداری فلوراید روی سطح دندان ها بماند تا عملیات ترمیم و بازسازی دندان ها به خوبی انجام شود. به همین دلیل است که توصیه می کنند تا ۱۵ دقیقه پس از مسواک زدن، آب ننوشید

۱۴ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

5 مورد از مد روز ترین رنگ مو فانتزی

 

رنگ کردن مو یکی از کارهایی که برای ایجاد تنوع در زیبایی و ظاهر خود انجام می دهیم. حال اگر بخواهیم این تنوع خیلی بیشتر و بارزتر باشد، باید از رنگ‌هایی خاصی یا رنگ مو فانتزی کمک بگیریم. این رنگ ها خاص ترند، اما تنها عیبی که دارند، این است که نمی توانند دوام زیادی روی موها داشته باشند. ما در این مطلب5 مدل از زیباترین رنگ موهای فانتزی می پردازیم و در آخر هم ترفندهایی را بازگو خواهیم کرد که به کمک آن ماندگاری این رنگ ها را افزایش دهیم.

زیباترین مدل های رنگ مو فانتزی

رنگ مو آندرلایت

رنگ موی آندرلایت یکی از جدیدترین مدل های رنگ مو فانتزی است. در این مدل لایه های رویی مو رنگی ندارد، ولی در عوض لایه های زیرین رنگ خاص و زیبایی دارد. اگر این مدل رنگ مو را روی موهای خود پیاده کنید، وقتی موهایتان کاملا باز باشد، رنگی از آن دیده نخواهد شد.

 رنگ مو غروب افتاب

کمتر کسی پیدا می شود که غروب آفتاب را دوست نداشته باشد. پس افراد زیادی هم باید باشند تا بخواهند رنگ موهای خود را به رنگ غروب آفتاب در آورند. رنگ موی غروب آفتاب یکی از رنگ های گرم قرمز و نارنجی و همچنین رنگ های صورتی و بنفش استفاده می شود. وقتی موهایتان را به این رنگ مو فانتزی در آوردید، روی سر خود دقیقا همان چیزی را می بینید که در غروب خورشید میبینید.

رنگ موی اوپال

رنگ موی اوپال یکی از زیباترین رنگ موهای فانتزی است. چیزی که این رنگ مو را خاص کرده این است که از هر زاویه ای به آن نگاه کنیم به رنگ خاصی دیده می شود، گویی که منشور خارق العاده ای روی سرتان ایجاد کرده اید. خاص پسندها حتما این رنگ مو فانتزی را می پسندند.

 رنگ مو رنگین کمانی

دیگر رنگ موی فانتری که عمدتا خانم های ریسک پذیر به دنبال آن هستند، رنگین کمانی است. در این مدل به راحتی می توانید، هر نوع رنگی را با طیف های متفاوت روی موهای خود پیاده کنید. اگر به دنبال یک تغییر شگرف در ظاهرتان هستید و می خواهید، اطرافیانتان را به وجد آورید، از کنار رنگ موی رنگین کمانی به سادگی عبور نکنید.

موهای پری دریایی

حتما رنگ موهای پری دریایی کارتون های والت دیزنی را به یاد دارید. رنگ مویی که همه ما در دوران کودکی و نوجوانیمان به آن علاقه داشتیم، امروزه یکی از جذاب ترین رنگ موهای فانتزی است. برای رسیدن به این رنگ لازم است تا ابتدا موهایتان را کاملا روشن و دکلره کنید و پس از آن از رنگ های آبی، سبز، صورتی و مرجانی برای رنگ کردن موهایتان کمک بگیرید.

برای افزایش ماندگاری رنگ مو فانتزی چه کنیم؟

  • اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، درجه حرارت آبی است که با آن می خواهید، موهایتان را بشویید. دقت کنید که به هیچ عنوان نباید موهایتان را با آب داغ بشویید.
  •  اگر جزو آن دسته افرادی هستید که هر روز به حمام می روند، توجه کنید که لازم نیست در هر بار از شامپو استفاده کنید. در چنین مواقعی نرم کننده ها یا حتی شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده می تواند، به کمکتان بیاید و از کاهش عمر رنگ مو فانتزی جلوگیری نماید.
  •  اشعه UV موجود در نور خورشید قدرت این را دارد تا رنگ مو فانتزی را اکسیده کند و در نتیجه آن را خیلی زود از بین ببرد. بنابراین برای افزایش طول عمر رنگ فانتزی روی موهایتان باید از موهایتان در برابر این اشعه مضر مراقبت کنید، یعنی بدون کلاه یا روسری زیر نور آفتاب قرار نگیرید.
  • برای مراقبت از رنگ مو فانتزی خود استفاده از دستگاه‌ های حالت دهنده مو همچون اتوی مو و سشوار را به حداقل برسانید. در صورتی که تغییر حالت موهایتان برایتان ضروری است، سعی کنید از کم‌ ترین حرارت دستگاه استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب با 5 مدل رنگ مو فانتزی که هر کدام جزو زیباترین و جدیدترین مدل ها بودید آشنا شدید. حال می توانید، هر کدام که مورد پسندتان بود را روی موهایتان پیاده کنید و با رعایت نکاتی که در این مطلب برای افزایش ماندگاری این رنگ ها گفته شد، تغییر شگرفی را در خود ایجاد نمایید.

۱۴ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

درمان موخوره بدون کوتاهی

موخوره مشکل شایعیست که بیشتر بانوان را به خود درگیر می‌کند. در هر سنی ممکن است دچار موخوره شویم و بیشتر در افرادی این مشکل بروز می‌کند که موهای بلند دارند. موخوره ظاهر جالبی ندارد و سبب بهم ریختگی موها می‌شود. هر چقدر هم که موها را بشویید و شانه بزنید در نهایت باید به فکر درمان باشید. حتما شما هم در طول زندگی خود بارها موهایتان را کوتاه کردید تا موخوره درمان شود. اما درمان موخوره بدون کوتاهی هم امکان پذیر است. اگر قبل از این هر چند وقت یکبار با قیچی به جان موهایتان می‌افتادید دست نگهدارید. اینبار می‌خواهیم چند روش درمان موخوره بدون کوتاهی مو به شما معرفی کنیم.

گام نخست برای درمان موخوره بدون کوتاهی مو

گفتیم که درمان موخوره بدون کوتاهی نیز ممکن است اما لازم است ابتدا بفکر حفظ سلامت موها هم باشیم. پس از پیش از اینکه موها دچار موخوره شوند پیشگیری کنید. هر 28 روز یکبار نوک موها را بگیرید، در اینکار مداومت بخرج دهید تا نتیجه مثبتش را ببینید. اگر پیش از بروز موخوره نوک گیری کنید دیگر نیاز به کوتاه کردن موها به اندازه چند سانتی‌متر نخواهد بود.

نوک گیری موها برای پیشگیری از بروز موخوره

نوک گیری مو روشی موثر برای مراقبت از سلامت موهاست. این کار با استفاده از ابزارهای گوناگونی انجام می‌گیرد. توصیه ما این است که آرایشگرتان نوک گیری را انجام دهد تا دقیقا فقط چند میلیمتر از بلندی موها کمتر شود و فقط موخوره‌ها ازبین بروند. یک آرایشگر حرفه‌ای در نوک گیری موها مهارت کافی دارد و به شما تکنیک‌های مراقبتی یاد می‌دهد که دیگر حتی نیاز به نوک گیری هم نداشته باشید.

موهایتان هم به آبرسانی احتیاج دارند

موها بیش از آنکه به محصولات شیمیایی و آرایشی نیاز داشته باشند، نیازمند آبرسانی و رطوبت کافی هستند. برای هیدراته کردن موهایتان وقت بگذارید و خودتان ماسک مو تهیه کنید، ماسک‌های صنعتی شاید موثر باشند اما به اندازه ماسک‌های طبیعی اثرگذاریشان ماندگار نیست. با چند ماسک مویی که یادتان می‌دهیم هرگز دچار موخوره نمی‌شوید.

چند ماسک مو برای درمان موخوره بدون کوتاهی مو

ماسک روغن زیتون و کدو تنبل

فکرش را می‌کردید که کدو تنبل راه چاره موخوره شما باشد؟ ترکیبی که به شما یاد می‌دهیم بمب رطوبت رسان است و اجازه نمی‌دهد هرگز موهایتان دچار موخوره شود. برای تهیه ماسک کدو تنبل به 200 گرم کدو تنبل، روغن زیتون و یک عدد موز رسیده نیاز دارید.

  • کدو، موز و روغن زیتون را ترکیب کنید تا به خمیری یکدست دست پیدا کنید.
  • ماسک را روی موهای مرطوب شده بمالید.
  • بین 15 تا 30 دقیقه زمان دهید تا جذب موها بشود.
  • برای شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید.

ماسک عسل و آووکادو

اگر وقت زیادی ندارید که برای تهیه ماسک صرف کنید، حداقل با ترکیب این دو ماده به درمان موهایتان بپردازید. عسل و آووکادو دو ماده طبیعی هستند که موهایتان را تقویت می‌کنند و اجازه بروز موخوره نمی‌دهند. کافیست برای تهیه این ماسک مو قوی و موثر از یک عدد آووکادو و 25 گرم عسل استفاده کنید.

  • آووکادو را پوره کنید و سپس عسل را به آن بیافزایید.
  • دو ماده را به خوبی ترکیب کنید تا یکدست و کرمی شود.
  • ابتدا به موهایتان شامپو بزنید و شستشو را انجام دهید.
  • سپس ماسک آووکادو و عسل را به موها بمالید.
  • 15 دقیقه زمان دهید تا ترکیبات موثره آن جذب مو و پوست سر شود.
  • برای شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید.

درمان موخوره با تغییر رژیم غذایی

آنچه که روی موهایتان می‌بینید نشات گرفته از تغذیه شماست، چرا که موها هم برای حفظ زیبایی و سلامت خود به کلاژن نیاز دارند. بنابراین باید غذاهای مضر و فاقد ارزش غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کنید و سراغ مواد غذایی بروید که سرشار از پروتئین و کلاژن هستند. سبزیجات بیشتری بخورید و حتما در روز سه عدد میوه میل کنید تا درمان موخوره بدون کوتاهی را تجربه کنید.

نرم کننده خوب موخوره را خوب می‌کند

یک روش درمان موخوره بدون کوتاهی استفاده از نرم کننده است که شاید برای کف سر مضر باشد اما برای نوک موهای شما نجات دهنده است. پس از هربار شستشوی موها با شامپو از نرم کننده مناسب موهایتان استفاده کنید. نرم کننده رطوبت موها را افزایش می‌دهد و از بروز موخوره پیشگیری می‌کند.

۱۴ مهر ۰۰ ، ۱۶:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش

امروزه لوازم آرایش یکی از وسایل روتینی است که هر خانمی استفاده می‌کند. مخصوصا آرایش چشم در میان خانم‌ها بسیار محبوب است و از لوازمی مانند ریمل، خط چشم و یا سایه برای چشمان خود استفاده می‌کنند. اما با توجه به گستردگی تولید در صنعت لوازم آرایش، برخی اجناس تقلبی را به جای اصل می‌فروشند یا برخی خانم‌ها اصلا به اصل بودن برند لوازم آرایش خود توجه نمی‌کنند. برند بودن در لوازم آرایشی حتما مساوی با گران بودن نیست. بسیاری از مارک‌های آرایشی بهداشتی در دنیا وجود دارد که با قیمت بسیار ارزان هستند. اما به هر حال ممکن است تا کنون هر یک از شما در دام لوازم آرایش تقلبی افتاده‌اید و کار از کار گذشته است و چشمان شما به این لوازم واکنش و حساسیت نشان داده است. در ادامه این مقاله ما راه‌هایی برای درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش به شما معرفی خواهیم کرد که قطعا برای شما مفید خواهد بود.

روش‌های درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش

  • از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید

استفاده از داروی ضدحساسیت، یکی از روش‌های درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش می‌باشد. از داروهای بسیار موثر در حساسیت چشم نسبت به لوازم آرایش آنتی هیستامین است. البته به این نکته توجه فرمایید که استفاده از این داروها نباید به شکل روزانه مصرف شود و در واقع اضطراری و حساسیت شما هستند.

  • درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش با استفاده از کمپرس سرد

حساسیت با التهاب و قرمزی همراه است که کمپرس آب سرد درمانی برای این موارد است. البته این نکته را باید ذکر کرد که اگر حساسیت شما به شکل گل مژه باشد باید برای تسکین آن در طول روز از کمپرس آب گرم یا حوله استفاده کنید. برای هر کدام از این موارد می‌توانید از کمپرس‌های آماده استفاده کنید یا یک حوله را در آب سرد یا در موارد گل مژه آن را اتو بکشید و بر روی چشمان خود بگذارید.

  • از قطره‌های چشمی استفاده کنید

اگر از دسته افرادی هستید که در کل به مواد آرایشی حساسیت دارید، برای مثال همیشه هنگام ریمل زدن و خط چشم کشیدن یا بعد از آن چشمانتان قرمز شده و دچار خارش و آبریزش می‌شود، باید برای درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش از قطره چشمی استفاده کنید. شما می‌توانید 15 الی 30 دقیقه قبل از آرایش قطره را در چشمان خود ریخته و سپس آرایش خود را انجام دهید. قطره بر روی چشم شما مانند لایه محافظتی عمل می‌کند و مانع هر گونه خارش و آبریزش یا قرمز شدن می‌شود.

  • هر 3 ماه یکبار لوازم آرایش خود را عوض کنید.

یکی از دلایل حساسیت چشم شما به لوازم آرایش می‌تواند این باشد که شما به تاریخ مصرف لوازم خود توجهی نمی‌کنید و ممکن است از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته مصرف می‌کنید. لوازم آرایش چشم را بهتر است بعد از 3 ماه عوض کنید، به جز سایه‌ که تاریخ مصرف آن را می‌توانید بر روی سایه مشاهده کنید اما برای ریمل و خط چشم بهترین زمان همان 3 ماه است.

اقدامات لازم برای جلوگیری از حساسیت چشم به لوازم آرایشی

برای جلوگیری از حساسیت چشم خود بهتر است طرز آرایش چشم خود را تغییر دهید. هر چه باشد پیشگیری بهتر از درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش است.

  • در نزدیکی پایه چشم ریمل نزنید

شما نباید ریمل را از پایه‌های مژه خود و جایی که به چشم متصل است استفاده کنید. در واقع استفاده ریمل در پایه برخلاف تصور عموم تاثیری بر بلندی و پر شدن مژه‌ها ندارد. ریمل را از وسط ساقه تا سر مژه بکشید تا با چشم شما برخورد نداشته باشد.

  • داخل چشم را خط چشم نکشید

ممکن است خیلی از آرایشگرها را دیده‌اید که داخل چشم خود مداد می‌کشند ولی باید به این نکته اشاره کرد که کشیدن مداد درون چشم نباید یک کار روتین و روزانه باشد و میکاپ آرتیستان هم فقط برای آرایش‌‌های یک روزه از این روش استفاده می‌کنند. شما با کشیدن مداد درون چشم خود به صورت روزانه باعث می‌شود هر روز آلودگی وارد چشم شما شود در نتیجه منجر به حساسیت می‌شود.

  • هرگز با آرایش نخوابید و در انتهای روز آرایش خود را پاک کنید

حتما شب‌ها آرایش چشمان خود را پاک کنید زیرا در صورت پاک نکردن در حین خواب مواد آرایشی درون چشم‌های شما نفوذ می‌کنند و باعث حساسیت می‌شوند.

۱۴ مهر ۰۰ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

راهکارهایی برای جوش نزدن بعد اصلاح

 

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورتشان با آن دست و پنجه نرم می کنند، این است که صورتشان بعد از اصلاح جوش می زند. چنین مسئله ای آنقدر آزاردهنده است که خیلی از خانم ها به خاطر آن قید اصلاح صورتشان را می زنند. دغدغه این خانم ها این است که برای جوش نزدن بعد اصلاح چه کار باید بکنیم؟ اگر شما هم با این معضل رو به رو هستید، می توانید، پاسخ این سوال را دراین مقاله بخوانید. ما در این مطلب راهکارهایی را برای جوش نزدن بعد اصلاح به شما ارائه خواهیم داد.

راهکارهایی برای جوش نزدن بعد اصلاح

پاکسازی صورت

اولین اقدامی که برای جوش نزدن بعد اصلاح می توانید، انجام دهید این است که قبل از این که اقدام به اصلاح موهای صورت خود کنید، پوستتان را کاملا پاکسازی نمایید. این کار باعث می شود تا هرگونه عوامل میکروبی و آلوده کننده از سطح پوست و منافذ آن پاک شود. توجه داشته باشید که اگر پوست شما پاکسازی نشده باشد، در هنگام اصلاح میکروب ها وارد منافذ پوستتان می شوند و به دنبال آن زمینه برای ایجاد جوش مهیا می شود. برای پاکسازی پوستتان می توانید از مخلوط آب و سرکه سیب هم کمک بگیرید.

با کمپرس سرد التهاب صورتتان را تسکین دهید

دومین اقدام برای جوش نزدن بعد از اصلاح این است که به محض آن که اصلاح صورتتان به پایان رسید، روی پوستتان کمپرس سردی بگذارید تا التهاب صورتتان تسکین پیدا کند. اگر کمپرس سرد ندارید، می توانید، حوله‌ای را با آب سرد مرطوب کنید و آن را به مدت 30-15 دقیقه روی صورتتان بگذارید. این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید، اما توجه داشته باشید که قبل از استفاده مجدد از کمپرس، اجازه دهید پوست‌تان به دمای طبیعی خود برگردد.

صورتتان را با آب خنک شستشو دهید.

برای این که صورتتان پس از اصلاح جوش نزند، لازم است تا صورت خود را بعد از اصلاح به آرامی و با آب سرد شستشو دهید. اگر می خواهید، از شوینده ای هم استفاده کنید، سعی کنید از شوینده های ملایم استفاده نمایید. شوینده هایی که در ترکیبات خود عصاره جو دو سر دارند، می توانند بسیار کمک کننده باشند، چرا که جو دو سر خاصیت ضد التهابی دارد و در تسکین پوست های تحریک شده نقش تاثیر گذاری را ایفا می کند. اگر شوینده مناسبی در منزل ندارید، هم می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب برای شستشوی صورت خود کمک بگیرید.

استفاده از ماسک های خانگی بعد از بند انداختن صورت

یکی از موثرترین و در عین حال ساده ترین کارهایی که می توانید، برای جلوگیری از جوش زدن صورتتان بعد از اصلاح انجام دهید، این است که از ماسک های خانگی استفاده نمایید. یکی از بهترین ماسک های خانگی برای جوش نزدن بعد اصلاح، ماسک خیار است که برای تهیه آن لازم است تا یک خیار متوسط را رنده کنید و با ۱۰۰ گرم نعناع خورد شده مخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. حال ماسک شما آماده است و تنها کافی است، مقداری از آن را به پوست خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید. اگر میخواهید، پوستی سفت و مستحکم داشته باشید، می توانید به مواد خود یک عدد سفیده تخم مرغ هم اضافه نمایید.

 صورتتان را مرطوب نگه دارید

بعد از آن که صورتتان را شستید، حتما باید از یک کرم مرطوب کننده ملایم استفاده کنید و به کمک آن پوستتان را مرطوب نگه دارید. در انتخاب نوع کرم مرطوب کننده باید نهایت دقت را به خرج دهید و تا جایی که ممکن است از کرم هایی استفاده کنید، که فاقد هر گونه رنگ، عطر و پارابن باشد، چرا که وجود هر کدام از این مواد در ترکیبات کرم ها می تواند، پوست شما را تحریک کند.

کلام آخر

در این مطلب با راهکارهایی برای جوش نزدن بعد اصلاح آشنا شدید. حال با به بارگیری تمام این روش ها می توانید، بدون هیچ نگرانی صورت خود را اصلاح کنید و از زیباتر شدنتان لذت ببرید. در پایان نیز تقاضامندیم هر گونه سوال یا ابهامی پیرامون هر کدام از روش ها دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱۴ مهر ۰۰ ، ۱۵:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari