خرید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی | ترلان

۱۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

خواص آلو‌ورا برای پوست چیست ؟

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، بعضی از مواد واقعا تاثیرگذار اغلب نادیده گرفته می‌شوند. یکی از موادی که نظرات متقاعدکننده زیادی را به خود جذب کرده آلوورا است. این ماده طبیعی در طول تاریخ در فرهنگ‌های مختلف به دلیل خواص درمانی گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک ماده معجزه آسا از درمان آکنه گرفته تا بهبود چین و چروک پوست شناخته شده است، اما آیا خواص آلو‌ورا برای پوست واقعیت دارد؟

قبل از این که تمام محصولات مراقبت از پوست خود را با یک بطری ژل سبز رنگ آلوورا جایگزین کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد آن و روش استفاده از آن بدست آورید. جالب است بدانید که آلوورا گیاه بومی جنوب‌شرق شبه‌جزیره عربستان می‌باشد و در طول زمان به بسیاری از مناطق جهان مانند اروپا و شرق آسیا برده شده است.

خواص آلوورا برای پوست و بدن

  • سلامت دستگاه گوارش و هضم را بهبود می‌دهد
  • سلامت دهان و دندان را ارتقا می‌دهد
  • افزایش ایمنی بدن
  • مهار رشد سرطانی
  • درمان عوارض جانبی رادیوتراپی
  • کاهش درد کمر و عضلات
  • کاهش التهاب مفاصل
  • دارای خاصیت احیاگری
  • درمان مشکلات قاعدگی
  • کاهش تهوع
  • کاهش سطح قند خون
  • آرام کردن رفلکس معده
  • کاهش کلسترول
  • بهبود عملکرد قلبی و عروقی
  • مفید برای سلامت مو و پوست سر (افزایش رشد مو، جلوگیری از شوره سر، تغدیه‌رسانی به مو)

 

خواص آلوورا برای پوست

آلوورا با دارا بودن آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی و همچنین خاصیت ضد التهابی و خنک‌کنندگی خود، با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست موجب حفظ رطوبت آن می‌شود و به روند درمان آفتاب‌سوختگی سرعت می‌بخشد و در درمان بیماری‌های التهابی پوست (مانند قرمزی ناشی از اشعه خورشید) نیز موثر است.

آلوورا یک مرطوب‌کننده بسیار عالی برای پوست (به خصوص پوست خشک) است که بدون مسدود کردن منافذ پوست، آن را نرم و ابریشمی می‌کند. ماسک آلوورا و خیار  ماسکی مناسب برای پوست خشک و کوچک کردن منافذ است. این ترکیب را روی صورت خود بزنید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

از دیگر خواص آلوورا برای پوست ، کمک به درمان موضعی بریدگی‌ها و زخم‌ها است و سرعت تولید سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهد. از ترکیب چای سبز و آلوورا به عنوان یک تونر خانگی مناسب برای پوست چرب به منظور بستن منافذ، کاهش قرمزی و دفع سموم پوست می‌توان استفاده کرد.

این گیاه منبع غنی ویتامین‌های سی، ای و بتاکاروتن می‌باشد و با خاصیت ضدپیری و افزایش تولید کلاژن خود، چهره شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد و چین و چروک و لکه‌های ناشی از افزایش سن را نیز کم می‌کند.

اگر دارای جوش یا  آکنه هستید می‌توانید از آلوورا کمک بگیرید. این گیاه به علت دارا بودن ژیبرلین و پلی‌ساکارید و خاصیت ضد میکروبی، ضد عفونی و ضد التهابی خود، محرک خوبی برای رشد سلول‌های جدید پوستی است و موجب کوچک شدن اندازه منافذ پوست می‌شود. گاهی در درمان اگزما و پسوریازیس هم کاربرد دارد. استفاده از ماسک آلوورا و عسل برای کاهش ورم، خارش و درد آکنه پیشنهاد می‌شود.

آلوورا در روشن کردن و رفع لکه‌های پوستی و الاستیک پوست نقش کلیدی دارد. می‌توانید از اسکراب خانگی آلوورا (ترکیب شکر، آب‌لیمو و ژل آلوورا) برای روشن کردن پوستتان استفاده کنید.می‌توانید از ژل آلوورا برای اصلاح صورت نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از آلوورا برای زنان باردار و شیر‌ده مناسب نمی‌باشد. چرا که امکان دارد موجب انقباض رحم و حتی سقط جنین شود. همچنین استفاده طولانی‌مدت از شیره آلوورا توان ایجاد کمبود پتاسیم را به همراه دارد.

نکته قابل توجه دیگری این است که پیش از زدن آلوورا به صورت، حتما کمی از ژل را به صورت امتحانی روی پوست دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید حساسیت یا آلرژی نسبت به این گیاه ندارید.

اگر یکی از داروهای زیر را مصرف می‌کنید حتما پیش از استفاده از آلوورا با یک پزشک مشورت کنید:

داروهای دیابتی، داروهای ادرارآور (دیورتیک)، سووفوران(Sevoflurane Ultane)، ملین‌های محرک (Stimulant Laxativies)، وارفارین(Warfarine Coumadin)، پلاویکس و آسپرین

 

آیا سفید شدن پوست از خواص آلوورا برای پوست است؟

بر اساس مطالعه‌ای که انجام شده، آلوئه ورا حاوی آلوئین است، یک ترکیب ضدعفونی کننده طبیعی که باعث روشن شدن پوست و کارایی موثر آن به عنوان درمان هایپرپیگمانتاسیون غیرسمی می‌شود. می‌توانید قبل از خواب ژل خالص آلوورا را در مناطق رنگدانه دار بزنید.

۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۴:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین مارک پرایمر کدام است ؟

زیرسازی آرایش و آماده‌سازی صورت از مهم‌ترین قدم‌ها و مراحل میکاپ است. زیرسازی باعث ماندگاری بالای آرایش، محافظت از پوست و جلوه بهتر آرایش بر روی پوست شما می‌شود. بعد از کرم آبرسان، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب، که همگی برای محافظت از پوست شما و یک روتین قبل آرایش است، باید از پرایمر نیز حتما استفاده کرد. در یکی دو دهه اخیر در صنعت محصولات آرایشی، پرایمر طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا علاوه بر محافظت از پوست باعث ماندگاری بیشتر  آرایش می‌شود و انواع متفاوت آن‌ها باعث کوچک شدن منافذ پوست، پوشاندن قرمزی‌ها و التهاب‌های صورت و قسمت‌های تیره صورت می‌شود که همگی این‌ها باعث می‌شود آرایش شما به خوبی روی صورت شما بنشیند و جلوه زیبایی داشته باشد. امروز بهترین مارک پرایمر را به شما معرفی می‌کنیم.

پرایمر صورت ایرانی

پرایمر شون را شاید به عنوان بهترین مارک پرایمر ایرانی بتوان معرفی کرد. پرایمر شون پوست شما را ابریشمی می‌سازد، متناسب انواع پوست می‌باشد، همچنین پوشانندگی خوبی دارد بطوری که می‌توانید از آن به عنوان کرم پودر استفاده کنید. تمام مواد تشکیل دهنده پرایمر آن گیاهی بوده و برندی ا‌ست که تست حیوانی ندارد.

پرایمر مای را نیز می‌توان در لیست بهترین مارک پرایمر صورت جای داد. این پرایمر برای انواع پوست مناسب است و پوست شما را یکدست و صاف می‌کند. در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این پرایمر، محو کردن التهاب، قرمزی‌ و چین و چروک پوست است.

پرایمر صورت خارجی

  1. پرایمر میبلین (Maybeline)

این برند زیرمجموعه‌ای از برند فرانسوی لورال است. میبلین پرایمرهای مختلفی برای انواع پوست در بازار ارائه کرده است و تا به امروز پرایمرهای آن محبوب بوده است. بهترین پرایمر برند میبلین، پرایمر ضدقرمزی آن تحت عنوان مدل Anti Redness Primer Makeup Base است. این پرایمر برای کسانی که پوست قرمز و جوش‌داری دارند بهترین مارک پرایمر است و کمک می‌کند تا پوستی بدون فرورفتگی و برآمدگی داشته باشند.

میبلین یک پرایمر مخصوص کسانی که می‌خواهند چین و چروک صورت خود را هنگام آرایش بپوشانند تولید کرده است. این پرایمر از  از پرایمرهای پرفروش میبلین مدل instant age rewind است. می‌شود گفت این پرایمر، بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک است.

  1. پرایمر اسمش باکس (Smashbox)

اغلب این پرایمر بیشترین استفاده را در میان میکاپ آرتیست‌ها دارد. پرایمر اسمش باکس فوتو فینیش مدل Photo Finish Foundation Primer مناسب انواع پوست است و حالت ژله‌ای و شفافی دارد و به پنهان کردن قرمزی‌، لک‌ و منافذ پوست کمک می‌کند. این محصول در محو کردن  چین و چروک‌های نواحی دور چشم بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند.

  1. پرایمر بنفیت پروفشنال (POREfessional)

اولین چیزی که از این پرایمر توجه هرکسی را جلب می‌کند، بسته‌بندی جذاب آن است. پرایمر بنفیت پروفشنال برای حمل در مسافرت بسیار مناسب است. می‌توان ادعا کرد که این پرایمر بهترین مارک پرایمر برای پوست چرب است، مخصوصا اگر در ناحیه T چربی بیشتری دارید این پرایمر به شما کمک می‌کند تا چربی اضافه آن ناحیه گرفته شود و جلوه‌ی ابریشمی به پوست شما می‌دهد.

  1. پرایمر کلینیک (Clinique Superprimer)

کلینیک یکی از بهترین برندهای آرایشی و بهداشتی تا به امروز بوده است و از آن ابتدا تا الان از محبوبیت و کیفیت محصولات آن کاسته نشده است. ممکن است در ایران به علت قیمت بالای محصولات زیاد مورد توجه قرار نگیرد اما در سطح جهانی بسیار محبوب است.

پرایمر کلینیک بافتی کرمی دارد. اما با این حال مانند دیگر پرایمرها پوست را به خوبی صاف و یکدست می‌کند و ردی از خود بر جای نمی‌گذارد. پرایمرهای این برند حاوی آبرسان بوده و برای انواع پوست تولید شده است. به راحتی می‌توان گفت پرایمر کلینیک در رده محصولات همسان خود، بهترین مارک پرایمر است.

  1. پرایمر گلدن رز (GoldenRose)

امروزه محصولات برند گلدن رز در ایران به علت بالا بودن کیفیت و قیمت مناسب بسیار محبوب شده است. یکی از پرایمرهای محبوب این برند، پرایمر مات گلدن رز مدل Mattifying and Pore Minimizing است که برای پوست چرب بسیار مناسب است و جلوه ماتی به صورت شما می‌دهد.

پوست‌های چرب و مختلط بهتر است از پرایمر‌های مات‌کننده استفاده کنند تا چربی پوست اضافه آن‌ها گرفته شود و آرایش آن‌ها نیز مات و بهتر جلوه داده شود. کسانی که پوست خشک دارند بهتر است از پرایمرهایی استفاده کنند که حاوی آبرسان ومرطوب‌کننده هستند.

۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۴:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

بهترین ژیلت برای خانمها کدام است ؟

خودتراش پوست را امروز همه ما با عنوان ژیلت می‌شناسیم. این چندان موضوع عجیبی نیست، چرا که در گذشته اغلب افراد تنها از خودتراش‌های برند ژیلت استفاده می‌کردند و این اسم را برای دیگر خودتراش‌ها نیز استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با روش‌های متفاوتی پوست و بخصوص پوست صورت را اصلاح کنید و موهای زائد را از بین ببرید. اما هر یک ابزار اصلاح صورت و بدن خصوصیات، فواید و عوارض خود را دارند و نمی‌توان گفت که همه می‌توانند از تمام ابزارهای اصلاح استفاده کنند و دچار هیچگونه حساسیتی نشوند.

بهترین ژیلت بانوان

استفاده از ژیلت یا تیغ نیز یکی از همین روش‌های رایج و بسیار قدیمی است که هنوز هم یک روش راحت و سریع برای اصلاح صورت و بدن بشمار می‌رود. برای بانوان نیز امروز انواعی از ژیلت‌ها تولید و عرضه می‌شود. به خانم‌ها توصیه می‌شود که حتما از ژیلت متناسب با پوست خود استفاده کنند. اگر تاکنون برای مصرف ژیلت به نوع مردانه و زنانه آن توجه نمی‌کردید، اینجا چند محصول ژیلت خوب را به شما معرفی می‌کنیم که از این به بعد به عنوان بهترین ژیلت برای خانمها آنها را تهیه و مصرف نمایید.

خود تراش بیک Flex3

  • بیک یکی از معروف‌ترین برندهای تولید کننده ژیلت یا خودتراش در دنیاست. کیفیت محصول ژیلتی که بیک تولید می‌کند قابل توجه است و به خوبی می‌تواند رضایت مصرف‌کننده را جلب کند.
  • یکی از خصوصیات بارز ژیلت بیک مدل Flex3 این است که هم بانوان و هم آقایان می‌توانند از آن برای اصلاح صورت استفاده کنند.
  • این محصول در بسته بندی یک عددی به علاوه 4 سری اضافه عرضه می‌شود.
  • بعد از هربار مصرف سری ژیلت می‌توانید سری استفاده شده را جدا و سری دیگری نصب کنید.
  • از جمله مزیت‌های استفاده از ژیلت بیک این است که سری منعطف دارد.
  • براحتی با استفاده از این محصول می‌توانید حتی نقاطی که دسترسی سختی دارند را هم اصلاح کنید. مثل پشت پا و پشت بازو.
  • این ژیلت به بانوان توصیه می‌شود، چراکه حاوی نوار ژل است، بنابراین حین اصلاح پوست دچار التهاب و اصطحکاک نمی‌شود.
  • جنس تیغه آن از استیل است و در برابر زنگ زدگی کاملا مقاوم است.
  • دسته آن ارگونومیک است و به هرجهت می‌چرخد.
  • نوار ژل آن حاوی ویتامین E و عصاره آلوئه‌وراست.

ژیلت سیلور مدل Gloria

  • این برند آمریکایی دیگر محصول مناسب برای مصرف بانوان است.
  • خودتراش این محصول حاوی پنج تیغه دو طرفه است و با آن براحتی می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پوست را اصلاح کرد.
  • تیغه‌های سیلور گلوریا کاملا ضد زنگ هستند و در اثر تماس با رطوبت اکسید نخواهد شد.
  • این محصول حاوی یک نوار صابونی هم هست که هنگام اصلاح پوست را مرطوب و نرم می‌کند و از آسیب دیدگی پوستتان جلوگیری.
  • سری آن کاملا منعطف است و به هرجهتی خیلی راحت تغییر حالت می‌دهد.
  • دسته آن ارگونومیک است و حین اصلاح پوست از دست خارج نمی‌شود.
  • نوار صابونی این ژیلت حاوی روغن‌های گیاهی است که رطوبت پوست را حفظ می‌کنند.
  • هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با درپوش شیشه‌ای ژیلت را از ورود گرد و غبار و آلودگی محافظت کنید.

ژیلت زنانه schick silk touch-up

  • این ژیلت بصورت حرفه‌ای برای اصلاح صورت بانوان طراحی و تولید شده است.
  • تیغه این ژیلت کج است برای دیگر مشکل اصلاح صورت با ژیلت‌های گرد را نخواهید داشت.
  • در صورت مصرف این ژیلت نگرانی بریدن پوست را نیز نخواهید داشت.
  • این محصول برای افرادی که معمولا از تیغ برای اصلاح ابرو استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.
  • این ژیلت حتی برای ازبین بردن پرز‌های صورت نیز موثر است و پیش از آرایش می‌توانید از آن استفاده کنید.

ژیلت زنانه اکستریم

  • این ژیلت به بانوانی که پوستی حساس دارند و پس از هربار اصلاح پوست دچار التهاب می‌شوند، توصیه می‌شود.
  • این محصول یک نوار صابونی حاوی عصاره‌های گیاهی و ضدحساسیت همچون روغن جوجوبا و آلوئه‌وراست.
  • سری آن بسیار منعطف است و براحتی در اصلاح نقاط با دسترسی سخت به شما کمک خواهد کرد.
  • تیغه آن استیل است و در تماس با رطوبت اکسید نمی‌شود.

ژیلت زنانه ونوس اسنپ

  • اگر همیشه در مسافرتید این ژیلت می‌تواند بهترین ژیلت برای خانمها باشد.
  • این ژیلت فضای زیادی در چمدان اشغال نمی‌کند.
  • این محصول سری کوچکی دارد و براحتی می‌توانید آن را روی نقاط مختلف بدن بخصوص صورت کنترل کنید.
۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۴:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

انواع براش های آرایشی را بشناسیم

بسیاری از ما وقتی قصد خرید براش برای آرایش را داریم با سیلی از انواع براش آرایشی یا قلم‌مو مواجه می‌شویم، ممکن است دست و پایمان را گم کنیم و نتوانیم انتخاب مناسبی را بر اساس نیازمان انجام دهیم. دقت داشته باشید هر کدام از براش‌های آرایشی دارای ویژگی منحصر به فرد و کاربرد جداگانه‌ای هستند.

هنگام خرید براش علاوه بر کاربرد آن به دو نکته دقت کنید؛ یکی آن که الیاف (مو) براش در حدی زبر نباشد که به پوستتان آسیب بزند، و دیگری جنس الیاف آن است که می‌تواند مصنوعی یا طبیعی باشد. در هرصورت الیاف و دسته -که می‌تواند پلاستیکی یا چوبی باشد- باید محکم به یکدیگر متصل شده باشند تا آن براش با کیفیت به حساب آید.

نیازی نیست انواع براش آرایشی را خریداری کنید. اگر یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای نیستید و در حد نیاز روزانه آرایش می‌کنید، چند قلم‌مو اساسی را بر حسب نوع آرایش کردنتان تهیه کنید تا در هزینه نیز صرفه‌جویی کرده باشید.

 

انواع براش

 

  • براش کرم پودر: این نوع براش دارای الیاف بسیار فشرده بوده که از نفود کرم پودر درون آن تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. با کمک موی نرم و سر تخت و گرد آن می‌توانید به راحتی کرم پودر و کانسیلر را روی صورت خود پخش کنید.

 

  • براش مخصوص سایه چشم: همان‌طور که می‌دانید سایه چشم جزو آن دسته از لوازم آرایش است که حتما باید با قلم‌موی ظریف مخصوص روی چشم کشیده شود. براش‌های چشم عموماً به دو دسته زاویه‌دار و گرد تقسیم می‌شوند. براش زاویه‌دار همان‌ گونه که از نامش پیداست دارای سری زاویه‌دار و کج است، مناسب برای نواحی گوشه چشم است. همچنین بهترین انتخاب برای کشیدن سایه چشم خط‌دار است. قلم‌موی سر گرد مناسب محو کردن و ترکیب رنگ‌ها روی پلک است. در سه سایز کوچک (برای ریزه‌کاری)، متوسط (برای ترکیب رنگ) و بزرگ (برای محو کردن) یافت می‌شود.

 

  • براش مدادی: براش مدادی که نوک آن بلند و نسبتاً باریک است، کاربرد گوناگونی دارد. می‌توانید برای هایلت کردن نواحی مختلف صورت مانند بینی، سایه زدن زیر خط پلک و غیره از آن استفاده کنید. دربین انواع براش آرایشی این مدل کاربردی‌تر است.

 

  • براش خط ‌چشم: اگر به دنبال استفاده از خط‌چشم ژله‌ای یا کرمی هستید حتما باید این نوع قلم‌مو را در کیف لوازم آرایشی خود به همراه داشته باشید. این مدل براش بر اساس کاربرد به دو دسته تقسیم می‌شود؛ یکی با سری تخت، مورب و نازک -که بیشتر متناسب خط‌چشم کرمی است- و دیگری با نوک بسیار نازک و باریک مناسب برای کشیدن خط‌چشم ظریف.

 

  • براش رژ لب: جالب است بدانید که بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگران حرفه‌ای رژ لب را به طور مستقیم روی لب نمی‌کشند و همیشه از یک براش لب دارای موی نرم کمک می‌گیرند. این قلم‌مو برای ایجاد سایه‌روشن و برجسته‌سازی، فرم‌دهی لب و ترکیب رنگ رژ لب کارایی بالایی دارد.

 

  • براش رژ گونه: این نوع براش دارای سری گرد، نرم و کمی پف‌دار است. البته در مواردی ممکن سری زاویه‌دار را نیز به همراه داشته باشد.

 

  • براش کانتورینگ: این مدل براش دارای سری نرم، زاویه‌دار و باریک کاملاً مناسب کانتور کردن و برجسته نشان دادن زوایا و اعضای صورت -مانند استخوان گونه و خط فک- می‌باشد.

 

  • براش پودری: این نوع براش دارای الیافی نرم، بلند و متراکم است که برای پخش کردن لوازم آرایش پودری مانند رژ گونه و پنکک روی پوست کاربرد دارد.

 

  • براش بادبزنی: این مدل براش دارای سری تخت و بادبزنی شکل است، بسیار پرکاربرد است. می‌توان برای هایلایتر زدن به منظور برجسته نشان دادن گونه‌ها و تمیز کردن پودر‌های اضافی ریخته شده روی صورت از آن استفاده کرد. همچنین برای پودر فیکس و برنزر هم می‌توان از آن کمک گرفت.

 

  • براش کابوکی: این نوع براش دارای سری گرد و دسته‌ای کوتاه به همراه الیاف کم ‌تراکم است. می‌توانید برای زدن کرم‌پودر یا پنکک از آن استفاده کنید.

 

  • براش کانسیلر:  این براش به علت کوچک بودن سرش کاملا مناسب برای محو کردن و پوشاندن تیرگی میان کناره بینی و چشم، جای آکنه و لکه، و برجسته نشان دادن لب و شکل دادن به گوشه لب‌ می‌باشد.

 

  • براش ابرو: این براش دو نوع دارد؛ یکی برس ابرو که مناسب برای مرتب کردن و فرم دادن به ابروهاست و دیگری براش زاویه‌دار که مناسب برای زدن ژل و سایه ابرو است.
۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۴:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

نکات ضروری درباره استفاده از آبرسان پوست

آب در سلامتی، صاف بودن، زیبایی و درخشندگی پوست نقشی اساسی دارد. بنابراین منطقی است که برای مراقبت از پوست از محصولاتی استفاده کنید که آبرسانی و مرطوب سازی پوست را تامین ‌کنند. اما چیزی که ممکن است بسیاری از ما متوجه آن نشویم این است که مرطوب کننده و آبرسان پوست با هم فرق دارند. اگرچه هر دو در تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست مهم هستند، اما دانستن تفاوت به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را هنگام هدف قرار دادن نیازهای خاص پوست خود انجام دهید.

 

دستیابی به یک پوست خوب چندان سخت نیست. اولین قدمی که باید بردارید این است که روتین پوست خود را به طور صحیح و مرتب انجام دهید. یک روتین پوستی خوب شامل استفاده از آبرسان پوست و مرطوب‌کننده، فوم یا ژل شستشوی صورت و تونر است. آبرسان محصولی است که مسئولیت درخشان کردن و یک دست کردن پوست را برعهده دارد. بنابراین قرار دادن این محصول در روتین پوستی بسیار ضروری و مهم است. استفاده از آبرسان پوست بقدری مهم است که بسیاری از شرکت‌ها به تونرها خاصیت آبرسانی اضافه کردند. استفاده از تونر و کرم آبرسان تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی پوست شما می‌گذارد.

 

کرم آبرسان چیست و چه کمکی به پوست شما می‌کند؟

اصلی‌ترین کارکرد آبرسان، رطوبت‌رسانی به پوست است. با توجه به زندگی و حضور در شهرهای آلوده صنعتی، آلودگی‌های طولانی مدت هوا، خواب ناکافی و تغذیه ‌نادرست و کم آب خوردن، همگی این عوامل می‌تواند در از دست رفتن رطوبت پوست شما تاثیرگذار باشد و پوست را کدر کند. به همین دلیل استفاده از آبرسان پوست باعث می‌شود رطوبت از دست رفته پوست شما بازگردد و پوست شفاف شود.

البته استفاده از آبرسان پوست به معنای این نیست که شما دیگر برای شادابی پوست نیازی به نوشیدن آب ندارید. نوشیدن آب یکی از کلیدی‌ترین کارهای روزانه است که باید برای سلامتی بدن خود انجام دهید. بیشتر مشکلات ممکن است صرفا از آب خوردن کم باشد.

کرم آبرسان و مرطوب کننده با هم فرقی دارند؟

  1. اولین و مهم‌ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در نحوه کارکرد آن‌ها است. استفاده از آبرسان پوست به رطوبت‌رسانی عمقی به پوست کمک می‌کند. اما کارکرد مرطوب کننده این است که چربی محافظ و رطوبت پوست شما را حفظ کند.
  2. با توجه به تفاوت کارکردها، در روتین پوست اول باید استفاده از آبرسان پوست صورت بگیرد و بعد مرطوب کننده.
  3. در روتین پوستی، بعد از شستشوی صورت باید از کرم آبرسان استفاده کنید.

اهمیت آبرسانی پوست چیست؟

از دست رفتن آب و رطوبت صورت برابر با کدر شدن پوست و به وجود آمدن چین و چروک صورت است که حتی می‌تواند باعث جوش شود. این باور غلط است که تنها پوست چرب جوش می‌زند. پوستی که رطوبت خود را از دست داده باشد و خشک شود نیز می‌تواند جوش‌زا باشد. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات استفاده از آبرسان در روتین پوستی بسیار لازم و حیاتی است.

استفاده از کرم آبرسان برای چه نوع پوستی لازم است؟

باید گفت همه پوست‌ها! حتی پوست‌های چرب نیز نیاز به آبرسانی دارند. کسانی که پوست چربی دارند معمولا این باور غلط را دارند که چربی پوست چرب را در حد امکان باید گرفت تا باعث جوش نشود. اما شما وقتی پوست چربی دارید و از محصولات مراقبتی استفاده می‌کنید حواستان باشد که پوست شما می‌تواند از چرب به خشک تبدیل شود. در واقع طی روند مراقب پوستی ممکن است رطوبت پوست شما از بین برود. حتی در مواقعی که در از بین رفتن چربی اضافه صورت افراط می‌شود ممکن است چربی محافظ صورت نیز از بین برود. بنابراین استفاده از آبرسان پوست برای پوست چرب نیز ضروری است. کرم آبرسان برای خانم‌ها، آقایان و انواع پوست باید مورد استفاده قرار بگیرد.

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

در نحوه استفاده از آبرسان پوست باید گفت شما بعد از هر بار شستشوی صورت از این محصول استفاده کنید. اگر تونر را در روتین پوستی خود دارید، کرم آبرسان را بعد از آن استفاده کنید. با توجه به نیاز شستشوی صورت، تعداد دفعات استفاده از آبرسان پوست محاسبه می‌شود. معمولا صورت شما در طول روز یک یا دو بار بیشتر نیاز به شستشو ندارد. بهتر است روزی دو بار از کرم آبرسان در دو نوبت صبح و شب استفاده شود.

۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۴:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

کاندوم در بارداری

اگر در هربار رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید، 98٪ در جلوگیری از بارداری موثر است. اما همه چیز بی‌عیب و نقص نیست، بنابراین در زندگی واقعی کاندوم حدود 85٪  در جلوگیری از بارداری موثر است. این بدان معناست که حدود 15 نفر از 100 نفری که از کاندوم به عنوان روش جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، هر ساله باردار می‌شوند.

اما اگر باردار هستید بهتر است در مورد مسائل زناشویی در زمان بارداری اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به سوالاتی که در ذهن شماست پاسخ دهیم. مانند:

  • آیا رابطه جنسی در دوران بارداری مشکلی ندارد؟
  • آیا رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین شود؟
  • در چه مواقعی باید از رابطه جنسی در بارداری پرهیز کرد؟

جنین در حال رشد شما توسط مایع آمنیوتیک رحم و همچنین عضلات قوی رحم محافظت می‌شود. بنابراین فعالیت جنسی تاثیری در کودک شما نخواهد داشت، به شرطی که عوارضی مانند زایمان زودرس یا مشکلات جفت نداشته باشید. با این حال، بارداری می‌تواند باعث تغییر در سطح راحتی و میل جنسی شما شود. رابطه جنسی در دوران بارداری باعث سقط جنین نمی‌شود. بیشتر سقط‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتد که جنین به طور طبیعی رشد نمی‌کند. پس رابطه جنسی در دوران بارداری تا زمانی که راحت باشید و در هنگام رابطه درد زیادی نداشته باشید، کاملا بی‌ضرر است. رابطه جنسی دهانی در دوران بارداری نیز بی‌خطر است.

در موارد زیر شما باید از داشتن رابطه جنسی در هنگام بارداری اجتناب کنید:

1. خونریزی واژن

2. ترشح مایع آمنیوتیک

3. باز شدن دهانه رحم

4. جفت شما بخشی یا کاملا دهانه رحم شما را می‌پوشاند.

5. شما سابقه زایمان زودرس و درد شدید در بارداری‌های قبلی دارید.

استفاده از کاندوم در بارداری

استفاده کردن از کاندوم در بارداری نه تنها ضرر ندارد بلکه فواید زیادی را نیز به همراه دارد. در واقع استفاده از کاندوم سلامت زوجین را تامین می‌کند. همچنین باعث می‌شود مادر در این دوران سخت به عفونت‌های قارچی مبتلا نشود و مشکلات بیشتری پیدا نکند. داشتن یک عفونت قارچی در دوران بارداری می‌تواند مشکلات جدی سلامتی برای شما و کودک شما ایجاد کند.

علاوه بر کاندوم در بارداری پیشنهاد می‌شود که برای راحتی رابطه از ژل روان‌کننده نیز استفاده کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که بهتر است از کاندوم با پایه سیلیکون استفاده شود. زیرا انواع پایه آبی کاندوم ممکن است باعث عفونت قارجی و التهابی شود.

استفاده از کاندوم تاخیری در دوران بارداری

استفاده از کاندوم های خاردار در بارداری مشکلی ندارد اما توصیه می‌شود از کاندوم‌ تاخیری در دوران بارداری استفاده نشود. دلیل این توصیه این است که در هنگام استفاده از کاندوم تاخیری احتمال ورود مواد موثر تاخیری که عموما ماده لیدوکائین است در واژن وجود دارد و این ماده بر جنین تاثیر منفی می‌گذارد.

آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد؟

ورود مایع منی مردان به واژن موجب انقباضات رحمی می‌شود. این انقباضات در دوران بارداری برای زنان دردناک خواهد بود. اما مایع منی هیچگونه ضرری برای جنین ندارد و باعث اختلال در رشد او نمی‌شود. اما توصیه متخصصین این است که بهتر است ریختن مایع منی در هر رابطه جنسی انجام نشود به طور مثال از هر 4 بار یکبار این کار انجام شود.

استفاده از کاندوم در بارداری بسیار مفید است.

در این مقاله اشاره شد که رابطه جنسی در دوران بارداری هیچ مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند. اما باید رضایت مادر نیز در نظر گرفته شود. ممکن است مادر احساس خوبی از رابطه جنسی برقرار کردن نداشته باشد. استفاده از کاندوم نیز یک امر ضروری در رابطه جنسی در این دوران است و باید جدی گرفته شود. زیرا که زوجین باید از رابطه جنسی لذت ببرند و اگر این کار بدون ایمنی و بدون رضایت انجام شود قطعا در صمیمیت زوجین تاثیر منفی‌ دارد.

۱۲ تیر ۰۰ ، ۱۰:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

علت ترک پا چیست ؟

 

متاسفانه ترک پا از مشکلات رایجی است که می تواند، افراد مختلف را فارغ از هر سن و جنسیتی درگیر خود کند. ترک خوردن پاشنه پاها نه تنها زیبایی پاها را به چالش می کشد، بلکه در برخی ممکن است، با عمیق تر شدن ترک‌ها درد و خونریزی را هم به دنبال داشته باشد. دانستن علت ترک پا اولین قدمی است که می ‌توانید به کمک آن درمان را آغاز کنید. ما در این مطلب تمام سعی خود را کرده‌ایم، تا مهم ترین علت ترک پا را برا‌ی شما توضیح دهیم.

علت ترک پا چیست؟

دلایل متعددی برای ترک خوردن پاشنه پا وجود دارد که در ادامه به رایج ترین آنها اشاره می‌کنیم.

خشکی پوست

یکی از رایج ترین علت های ترک پا خشکی پوست است. اگر شما هم پوست خشک و زبری دارید، احتمال این وجود دارد که در اطراف پاشنه پا خود شاهد ترک خوردگی باشید.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

یک علت مهم ترک خوردن پاشنه پا کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی شماست. ویتامین های B۳، C و E، زینک و اسیدهای چرب امگا ۳ عناصری هستند، که در صورت کمبود آن در بدن، پاشنه پا شروع به ترک خوردن می کند.

ایستادن ‌های طولانی ‌مدت

اگر به واسطه شغلتان مجبور هستید، که ساعات زیادی از طول شبانه روز را بایستید، شک نداشته باشید که علت ترک پایتان به همین خاطر است. چرا که در صورت ایستادن طولانی مدت فشار زیادی به پوست پاشنه پای شما وارد می شود، که این فشار در نهایت باعث ترک خوردن کف پا می شود.

بالا رفتن سن

دیگر علت ترک پا که غیرقابل اجتناب است و برای آن کاری از دستمان برنمی آید، افزایش سن است. زمانی که سن انسان بالا می رود، بدن هم به ‌تدریج چربی طبیعی ‌اش را از دست می‌دهد و همین مسئله باعث می شود تا پوست کف پا رفته رفته خشک تر شود و ترک بخورد.

داشتن بیماری

ابتلا به برخی از بیماری ها نظیر کف پای ورزشکاران، پسوریازیس، اگزما، بیماری تیروئید، دیابت و برخی دیگر از بیماری ‌های پوستی می تواند علت ترک پاشنه پا باشند.

اضافه وزن و چاقی

دیگر علت ترک پا چاقی و اضافه وزن است. همانطور که می دانید، پاشنه پا وزن بدن را تحمل می ‌کند. حال هنگامی که دچار اضافه وزن باشید، این فشار روی پد چربی زیر پاشنه چندین برابر می شود. به واسطه این فشار بیش از اندازه چربی‌ ها به لبه پاها رانده می شوند و به همین ترتیب پوست انعطاف پذیری خود را از دست دهد و دچار ترک خوردگی می شود.

پوشیدن کفش نامناسب

زمانی که در فصل تابستان صندل یا کفش‌ های پشت باز می پوشید، همین مسئله باعث می شود تا چربی کف پا در لبه‌ های آن پخش شود. به همین علت است که پوشیدن صندل و کفش های پشت باز از دلایل ترک خوردن پاشنه پا می باشند. علاوه بر این پوشیدن کفش ‌هایی که سایز پای شما نیستند و کف آن‌ها باریک است، هم می تواند باعث ترک خوردگی پاشنه پاها شود.

عدم رعایت بهداشت

عدم رعایت بهداشت و بی توجهی به تمیز نگه داشتن کف پا می‌تواند، یک علت دیگر بروز ترک در پاشنه پا باشد.

زیاد در معرض آب بودن

همانطور که عدم رعایت بهداشت می تواند، باعث ترک خوردن پاشنه پا شود، زیاد در معرض آب بودن هم ممکن است به ترک خوردن پا منجر شود. زمانی که مدت زمان طولانی را در حمام می مانید، یا برای زمان زیادی در آب می ایستید، پوست پاهایتان خشک می شود و در نهایت نیز باعث ترک‌خوردگی آن می‌شود. آب قدرت این را دارد تا روغن‌های طبیعی پوست را از بین ببرد، به همین خاطر است که می تواند پوست را زبر و ترک خورده کند.

عوامل ژنتیکی

دیگر علت ترک پا عوامل ژنتیکی است. برخی از افراد به واسطه ژن خود پوستشان بیش از حد خشک و ضخیم است و به همین خاطر در اطراف پاشنه پا خود هم با ترک خودگی مواجه هستند.

کلام آخر

حالا که علت ترک پا را دانستید، وقت آن رسیده تا به درمان آن بپردازید و یک بار برای همیشه از شر ترک پا خلاص شوید.

۱۲ تیر ۰۰ ، ۰۹:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

ساده ترین روش تشخیص ادکلن اصل

تشخیص اصل بودن یا نبودن یک عطر همیشه آسان نیست، زیرا برخی افراد منفعت طلب در تلاشند تا عطرهای تقلبی تهیه کنند. در نگاه اول عطر اصل و تقلبی یکسان به نظر می‌رسند، اما چنین نیستند. ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بفهمید که عطر اصل است یا خیر. زیاد شدن عطر تقلبی در بازار باعث شد تا امروز به یکسری نکات کلیدی اشاره کنیم تا به شما در تشخیص ادکلن اصل کمک ‌کند.

1. تشخیص ادکلن اصل از روی ماندگاری آن

یک ادکلن اصل در یک روز ساخته نمی‌شود، حداقل یک سال طول می‌کشد و تمام ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن تا آخرین جزئیات بر روی عطر ذکر می‌شود.به عنوان مثال، در عطرهای اصل، از الکل با کیفیت استفاده می‌شود، در حالی که الکل عطرهای تقلبی بسیار سمی و آلرژی‌زا و برای سلامتی خطرناک هستند.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا عطر شما اصل است، به خاطر داشته باشید که اگر ادکلن ماندگاری زیادی نداشته باشد، این یک عطر ساختگی است. یک ترفند ساده برای تشخیص اصل بودن عطر این است که بطری را تکان دهید و اگر باعث ایجاد حباب‌های کوچکی شد که بلافاصله ناپدید شد؛ عطر شما اصل است.

 

2. به بطری عطر نگاهی بیاندازید.

به عنوان یک قائده کلی بطری ادکلن اصل از شیشه صاف و مرغوب ساخته شده است. شیشه بطری معمولاً شفاف است تا رنگ عطر دیده شود. همچنین بطری معمولاً از شیشه یک تکه ساخته می‌شود. بنابراین اگر عطری خریداری می‌کنید دقت کنید که بطری آن سطحی صاف و یک  دست داشته باشد در این صورت تقلبی است. بنابراین کیفیت شیشه ادکلن اصل باید بی‌عیب و نقص باشد. در عطرهای اصل حتما ذکر شده است که در چه کشوری ساخته شده‌اند. بنابراین باید عبارت " ساخته شده است در" روی بطری شما نوشته باشد.

 

3. بسته‌بندی عطر

بازار تولید ادکلن و عطر یک بازار کاملاً رقابتی است. به همین دلیل بازاریابی و بسته‌بندی آن نقش بسیار مهمی دارد. در واقع بسته‌بندی یک عطر باعث می‌شود شما در یک نگاه عاشق آن عطر شوید و بخواهید آن را امتحان کنید. برای یک بسته‌بندی زیبا طراحان جعبه با طرح‌ها، رنگ‌ها، چاپ‌ها و تایپوگرافی بازی می‌کنند.

ادکلن اصل جعبه‌های بسیار باکیفیتی دارند. جعبه‌ها باید کاملا محکم باشند تا از شکستن یا آسیب ‌دیدن شیشه ادکلن محافظت کنند. اگر متوجه شدید که جعبه شکننده است یا با مقوای بی‌کیفیت و وزن کم ساخته شده است، قطعا عطر تقلبی است.

 

4. بارکد اصالت کالا

همه ما این جمله را زیاد شنیدیم که این محصول دارای بارکد اصالت کالاست. اما داشتن بارکد نشانه اصل بودن نیست. در واقع به سادگی می‌شود بارکدی را بر روی کالا زد که به سایتی منتهی شود که یک محصول تقلبی می‌فروشد. برای حل این مشکل بهتر است بدانید که در هر کشوری بارکدها با یک عدد خاصی شروع می‌شوند. در کشور فرانسه بارکدها با 30 یا 37 و در انگلیس با 50 شروع می‌شود. هر کشور عدد مخصوص به خود را دارد و با همین روش شما دیگر مشکلی در تشخیص ادکلن اصل از تقلبی ندارید.

 

5. سلفون

ممکن است سلفون به نظر مسئله مهمی به نظر نیاید و کمی پیش پا افتاده باشد، اما سلفون نیز یکی از سرنخ‌هایی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم تا بفهمیم که آیا عطر اصل است یا خیر. بسته‌بندی عطر باید در پلاستیکی باشد که کاملا اندازه و چسبیده به آن باشد. اگر چین خوردگی یا نقصی در سلفون پیدا کردید یا از آن بدتر اگر سلفون وجود نداشته باشد عطر شما قطعا یک عطر تقلبی است.

 

با همین چند ترفند ساده می‌توانید ادکلن اصل را تشخیص دهید. عطرهای تقلبی قیمت کمتری دارند و ممکن است با خود فکر کنید مسئله مهمی نیست که عطر تقلبی بخرید. اما باید این نکته را ذکر کرد که عطرهای تقلبی برای سلامتی شما خطرناک هستند و موجب بیماری‌های پوستی و آلرژی  می‌شوند.

۱۲ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

آشنایی با مراحل تشخیص بهترین شامپو

 

استفاده از شامپوی مرغوب باعث خوش حالت تر شدن موها می شود. همان طور که می دانید موها تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و موهای زیبا و براق و خوش حالت باعث افزایش حس اعتماد به نفس در شما خواهد شد. برای اینکه موهایی براق و خوش حالت را تجربه کنید باید هنگام خرید شامپو دقت زیادی به خرج دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم نکاتی از خرید بهترین شامپو را به شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

 

سه مرحله اصلی برای انتخاب بهترین شامپو وجود دارد. مرحله اول این است که ابتدا تصمیم بگیرید چه انتظاراتی از شامپوی مورد نظر خود دارید. برای این کار باید لیستی از ویژگی های مورد نظر خود از شامپو را یادداشت کنید. به طور مثال باید ببینید آیا می خواهید شامپوی مورد نظرتان باعث افزایش آبرسانی و مرطوب شدن موهایتان شود؟ آیا موهای شما رنگ و مش شده است و می خواهید از شامپو برای تثبیت رنگ مو استفاده کنید؟ آیا موهای شما در اثر مصرف بیش از حد اتو مو یا سشوار آسیب دیده و به دنبال درمان آن هستید؟ آیا موها و پوست سر شما از نوع خشک است و همواره با خارش مواجه هستید؟ تمامی این نکات را قبل از خرید شامپو مد نظر داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

 در مرحله دوم از انتخاب بهترین شامپو باید مشخص کنید پوست یا موی سر شما دچار چه تحریکاتی می شود. به طور مثال ممکن است شما موهای خود را بیش از حد شامپو کنید و پس از آن با تحریکات پوستی یا خارش مواجه شوید. به یاد داشته باشید که شستشوی بیش از حد موها با شامپو باعث از بین رفتن چربی طبیعی کف سر می شود. این چربی طبیعی  وظیفه محافظت و نگهداری از ساقه و ریشه موها را برعهده دارد. به همین دلیل از بین بردن چربی طبیعی کف سر منجر به خشک شدن و دهیدراته شدن ساقه موها میشود و آن را خشک و شکننده تر می کند.

 

نکات دیگری که هنگام خرید بهترین شامپو باید در نظر داشته باشید احتمال بروز واکنش های آلرژیک روی پوست سر شما است. برخی شامپوها به طور طبیعی حاوی انواع روغن مغزها و دانه ها است که برای برخی افراد به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و موثر عمل می‌کند. اما برای برخی دیگر از افراد این روغن های طبیعی ممکن است یک کابوس آلرژیک باشد و این دقیقاً همان چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

تحریکات چشم ها حین استفاده از شامپو نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید. برخی شامپوها شامل فرمالدهید هستند که استفاده از آن منجر به از بین بردن باکتری‌ها می ‌شود. فرمالدهید یک ماده شیمیایی است که استفاده از آن منجر به تحریک و خارش چشم می شود. پس اگر چشمان حساس دارید بهتر است شامپوهای بدون فرمالدهید را جایگزین این مورد کنید.

 

به طور کلی بهتر است از مصرف شامپوهایی که حاوی برخی مواد تشکیل دهنده هستند خودداری کنید. یکی از این موارد سولفات ها هستند. البته همه سولفات ها بعد نیستند اما باید مراقب ترکیباتی مانند لوریل سولفات آمونیوم، سولفات لوریت آمونیوم و سولفات سدیم لوریل باشید. این مواد ممکن است کیفیت شفافی که همه ما دوست داریم را به شامپو ببخشد اما در عین حال باعث افزایش قرمزی تحریک و خارش پوست سر خواهند شد. یکی دیگر از مواردی که باید از مصرف آن پرهیز کنید الکل ایزوپروپیل می باشد. استفاده بیش از حد این ماده منجر به از بین بردن رطوبت سطح مو می شود و بافت آن را خشک و شکننده می کند. به همین دلیل مو سریع تر از همیشه دچار موخوره و آسیب های خرد شدن و شکستن می شود. ایزوپروپیل الکل از نفت حاصل می شود به همین دلیل مصرف طولانی مدت آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود و احتمال ریزش مو را نیز افزایش می دهد.

 

 یکی دیگر از مواردی که بهتر است از مصرف آن خودداری کنید فرمالدهید است. فرمالدهید نه تنها منجر به تحریک پوست سر و چشم ها می شود، بلکه در طولانی مدت منجر به ایجاد مشکلات در سیستم تنفسی یا التهاب پوست نیز خواهد شد. 

 

۱۲ تیر ۰۰ ، ۰۸:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari

آرایش پاک کن خانگی چیست ؟

در آرایش و میکاپ کردن، بسیار ضروری است که یک پاک کننده مناسب صورت داشته باشید که آرایش را بدون آسیب رساندن به پوست ، کاملا پاک کند. زیرا ماندن طولانی مدت مواد آرایشی به پوست لطمه‌ وارد می‌کنند. محصولی به نام آرایش پاک کن وظیفه پاکسازی پوست از لوازم آرایش را بر عهده دارد.

امروزه در بازار محصولات مختلفی برای پاک کردن صورت موجود است و حتی برخی از آن‌ها مانند انواع میسلار واتر نیازی به شستشو ندارد! اما به هر حال همه این مواد شیمیایی هستند و اکثرا در آن‌ها الکل و موادی است که باعث می‌شود رطوبت پوست از بین برود. حتی برخی از آنها ممکن است چربی محافظ پوست شما را از بین ببرند و شما مجبور باشید از انواع آبرسان و مرطوب کننده‌های قوی برای برگرداندن چربی محافظ و رطوبت پوست خود استفاده کنید.

نیازی نیست نگران این باشید که چه آرایش پاک کنی بخرید که کمترین آسیب را به پوست شما بزند. شما در خانه می‌توانید یک آرایش پاک کن خانگی بسازید و علاوه بر پاک کردن آرایش به صورت کامل و حفظ رطوبت و چربی محافظ آن، مواد مغذی را نیز به صورت خود برسانید. در این مقاله روشهایی برای درست کردن آرایش پاک کن خانگی برای شما آورده‌ایم.

طرز ساخت آرایش پاک کن خانگی

  1. پاک کردن آرایش چشم و صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل یک ماده معجزه‌گر برای صورت و موهای شما به حساب می‌آید. هم به عنوان یک آرایش پاک کن خانگی محشر عمل می‌کند و هم به عنوان یک مرطوب‌‍ کننده فوق‌العاده برای پوست است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری روغن نارگیل را بر روی پد آرایشی یا پنبه ریخته و روی صورت خود بکشید تا آرایش شما کامل پاک شود و سپس صورت خود را با استفاده از آب و شوینده مخصوص بشویید.

  • فواید روغن نارگیل برای پوست
  1. باکتری‌ها و میکروب‌های صورت را کاملا از بین می‌برد و مانع از جوش و آکنه می‌شود.
  2. باعث ترمیم سازی پوست می‌شود و ترک لب و  آفتاب سوختگی را درمان می‌کند.
  3. برای از بین بردن سیاهی دور چشم فوق‌العاده عمل می‌کند.
  4. روغن نارگیل یک مرطوب کننده کامل برای پوست است.

 

2. شیر پاکن خانگی با گلاب

پاک کردن آرایش صورت با گلاب از بهترین روش‌های ممکن برای پاک کردن آرایش و همچنین تقویت پوست اطراف چشم است. گلاب پف و قرمزی چشم شما را کاهش داده، همچنین تمام آلودگی‌های پوست و چربی‌های اضافه را از بین می‌برد و مانع از جوش و آکنه می‌شود. حتی با وجود جوش‌های التهابی و قرمز نیز می‌توانید از گلاب استفاده کنید. آن ‌را تسکین می‌دهد و درمان می‌کند. آرایش پاک کن خانگی با گلاب برای انواع پوست‌ها مناسب است. کافی است پنبه یا پد آرایشی خود را آغشته به گلاب کنید و روی صورت خود بکشید تا آرایش شما به طور کامل پاک شود. حتی بعد از شستشو کامل، از گلاب می‌توانید به عنوان تونر استفاده کنید.

  • خواص گلاب به عنوان آرایش پاک کن
  1. گلاب پوست را شفاف می‌کند و التهابات و قرمزی صورت شما را از بین می‌برد.
  2. برای از بین بردن پف و قرمزی یا سیاهی دور چشم حتما از گلاب استفاده کنید.
  3. گلاب برای انواع پوست‌ یک آبرسان قوی و عالی است و پوست را نرم می‌کند.
  4. گلاب چربی پوست شما را به اندازه نگه می‌دارد و مانع از جوش زدن شما می‌شود.

 

   3. شیر مخصوص پوست‌های چرب

پوست‌های چرب ممکن است با آرایش پاک کن‌ خانگی که با روغن گیاهی ساخته شده‌اند، سازگاری نداشته باشند. شیر می‌توان بهترین گزینه به عنوان آرایش پاک کن خانگی برای پوست‌های چرب باشد. همچنین پاک کردن آرایش با شیر، سپس شستشو آن، استفاده از گلاب به عنوان تونر، می‌تواند یک روتین پاک کردن آرایش فوق‌العاده برای پوست چرب باشد.

  • فواید شیر به عنوان آرایش پاک کن
  1. شیر باعث کاهش چروک‌های پوست می‌شود و روند پیری پوست را کاهش می‌دهد.
  2. شیر یک تمیز کننده فوق‌العاده است و باعث از بین رفتن تمام آلودگی‌ها در پوست می‌شود و پوست را درخشان و شفاف می‌کند.
  3. شیر باعث کوچک شدن منافذ پوست شما می‌شود.
  4. شیر رطوبت پوست شما را تامین می‌کند.
۱۲ تیر ۰۰ ، ۰۸:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
saeede jafari