یکی از ویژگی هایی که آرایش شما را به یک آرایش زیبا و خوب تبدیل می کند، ماندگاری و دوام آن است. اگر می خواهید آرایشی ماندگار داشته باشید بهترین گزینه استفاده از فیکساتور در انتهای آرایش است. این محصول تاثیر فوق العاده ای در دوام و ماندگاری آرایش دارد، آن را یکدست و زیبا کرده و شما را از تجدید آرایش در طول روز بی نیاز می کند. در این مطلب شما را با فیکساتور آشنا می کنیم.

فیکساتور چیست؟

برای پاسخ به سوال فیکساتور چیست باید بگوییم که فیکساتور یا تثبیت کننده آرایش یکی از محصولات آرایشی است که برای فیکس کردن و تثبیت آرایش کاربرد دارد. شما بدون این محصول هم آرایش کاملی دارید ولی آرایشتان دوام و ماندگاری ندارد و بعد از گذشت چند ساعت به دلایلی همچون عرق کردن و چرب شدن پوست، زیبایی اولیه آرایش از بین رفته و نامرتب می شود. از فیکساتور برخلاف پرایمر در پایان آرایش استفاده می شود. فیکساتورها به دو شکل پودری و اسپری در بازار وجود دارند. وظیفه اصلی فیکساتور این است که بدون تغییر رنگ و بافت آرایش آن را ثابت نگه می دارد و مانع از چرب شدن و برق افتادن پوست به ویژه در ناحیه‌های بینی و پیشانی می شود.

انواع فیکساتور

همانطور که گفته شد فیکساتور به دوشکل پودری و اسپری وجود دارد که نوع اسپری آن محبوب تر و رایج تر است، چون استفاده از آن راحت تر است. پس از تکمیل آرایش برای استفاده از اسپری فیکساتور ابتدا اسپری را به خوبی تکان دهید و به اندازه 20 تا 25 سانتی متر آن را از صورت خود دور کنید. چشمانتان را بسته و فیکساتور را روی صورت اسپری کنید مواظب باشید اسپری درون چشمتان نرود. این اسپری به طور طبیعی جذب پوست می شود و نیازی به ماساژ ندارد فقط چند دقیقه منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.

اگر می خواهید از فیکساتور پودری استفاده کنید، مقداری از آن را با یک براش مخصوص بردارید و با ملایمت روی کل صورت پخش کنید و در قسمت های حساس مانند پیشانی، بینی و چانه بیشتر بزنید. در استفاده از آن زیاده روی نکنید، چون استفاده بیش از حد از آن ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کند.

کاربردهای فیکساتور

همانطور که در ابتدا گفتیم کاربرد اصلی فیکساتور تثبیت کردن آرایش است ولی کاربردهای دیگر هم دارد که در اینجا به آن ها اشاره ای می کنیم:

مرطوب کردن اسفنج کرم پودر: بسیاری از افراد برای اینکه کرم پودر بهتر روی صورت ترکیب شود اسفنج کرم پودر را با آب مرطوب می کنند به جای آب بهتر است از اسپری فیکساتور استفاد ه کنید چون باعث می شود کرم پودر راحت و یکنواخت تر روی پوست بنشیند.

ضد آفتاب: بعضی از اسپری های فیکساتور خاصیت ضد آفتابی دارند.

تثبیت کردن سایه چشم: یکی دیگر از کاربردهای اسپری فیکساتور تثبیت سایه چشم است با استفاده از فیکساتور مصرف سایه کاهش می یابد و نیاز به تجدید ندارد، همچنین با این کار سایه چشم بیش از پیش خودنمایی می کند.

راهنمای خرید فیکساتور مناسب بر اساس نوع پوست

 پوست چرب

بهترین فیکساتور برای کسانی که پوست چرب دارند، فیکساتور‌های پودری هستند. این فیکساتورها منافذ پوست را نمی‌بندند و باعث ایجاد جوش نمی‌شوند. همچنین چربی پوست را تا حدودی کاهش می ‌دهند و مانع از درخشش ناموزون آرایش می شوند.

پوست خشک

برای افرادی که پوست خشکی دارند، بهترین گزینه استفاده از اسپری‌های فیکساتور است.‌ این فیکساتورها حاوی مرطوب‌کننده هستند و علاوه ثابت کردن آرایش باعث آبرسانی و مرطوب کردن پوست خشک می شوند. این افراد حتما باید به فرمولاسیون فیکساتور دقت کنند و محصولات بدون الکل را خریداری کنند، چون الکل پوست را تحریک کرده و آن را به شدت خشک می کند.

خرید فیکساتور آرایش

فروشگاه اینترنتی میس و مستر امکان خرید انواع فیکساتور را برای شما فراهم نموده است. شما می توانید تمامی ویژگی های محصول را بررسی نموده و مطابق با نیازتان اقدام به خرید فیکساتور کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن محصول بدون هیچ گونه مشکلی به دست شما خواهد رسید