نوع آرایش می تواند تاثیر زیادی روی جلوه و آراستگی چهره داشته باشد. از این رو، افراد قبل از آرایش کردن باید فرم چهره خود را در نظر بگیرند و مطابق با آن میکاپ انجام دهند. یکی از تکنیک های مهم آرایشگری، آرایش صورت لاغر است. در این سبک میکاپ باید آرایش را به گونه ای انجام دهیم که از میزان لاغر بودن چهره کمی کاسته شود. در ادامه تکنیک ها و ترفندهای آرایش صورت لاغر را آموزش می دهیم.

آرایش صورت لاغر باید چگونه باشد؟

در آرایش صورت لاغر تا حد امکان باید از تکنیک هایی استفاده شود که چهره کمی پر تر به نظر برسد. اولین کاری که در آرایش صورت لاغر باید انجام دهید، زدن کرم پودر است. توجه داشته باشید که کرم پودر و کانسیلر انتخابی شما نیز تاثیر بسیار زیادی در پر نشان دادن چهره تان ایجاد می کند. برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که هر چه رنگ کرم پودرشان روشن تر باشد، صورت آنها جلوه بهتری پیدا می کند. در صورتی که شما مجاز هستید تنها یک درجه روشن تر از پوست خود کانسیلر یا کرم پودر بزنید. پس سعی کنید فوندیشن را همرنگ پوست یا نهایتا یک درجه روشن تر انتخاب کنید.

پس از زدن کرم پودر نوبت به زدن رژگونه می رسد. در آرایش صورت لاغر باید رژگونه را به صورت افقی روی گونه ها بزنید. به این صورت که رژگونه را از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه به صورت کاملا افقی بزنید. حواستان باشد رژگونه را تا نواحی بینی ادامه ندهید.

یکی دیگر از تکنیک های آرایشی که به شما در کاهش میزان لاغری صورت تان کمک می کند، کانتورینگ است. از آنجایی که پیشانی افرادی که صورت لاغری دارند بلند است، باید با استفاده از روش کانتور کردن از میزان بلندی آن بکاهید. قسمت رستنگاه مو را کانتور کنید و آن را تا شقیقه ها ادامه دهید. سپس زیر گونه و اطراف تیغه های بینی را نیز کانتور بزنید و خوب فید کنید.

آرایش چشم صورت لاغر

افرادی که صورت لاغر دارند باید به تمامی اجزای چهره خود در حین میکاپ توجه داشته باشند. این افراد بهتر است از به کار بردن انواع سایه چشم اسموکی و تیره خودداری کنند. چرا که رنگ های تیره بیشتر در لاغر کردن چهره کاربرد دارند و افراد دارای صورت لاغر بهتر است از رنگ سایه روشن استفاده کنند. سعی کنید برای پشت پلک از رنگ های روشن تا متوسط استفاده کنید.

یکی از نکاتی که افراد دارای صورت لاغر باید به آن توجه داشته باشند، کشیدن خط چشم است. سعی کنید از تکنیک های خط چشم استفاده کنید که چشم ها را درشت تر و کشیده تر جلوه می دهند. پیشنهاد ما برای آرایش صورت لاغر استفاده از تکنیک خط چشم گربه ای است. خط چشم گربه ای را کمی پهن تر بکشید تا در آرایش چشم شما تعادل ایجاد شود و از لاغر بودن چهره تان بکاهد.

در مرحله بعد باید ریمل بزنید. ریمل خود را از نوع حجم دهنده و بلند کننده انتخاب کنید تا مژه ها پرپشت و جذاب به نظر برسند. این کار در درشت تر شدن چشم هایتان موثر است و از میزان لاغری چهره کم می کند. در صورت امکان می توانید از مژه مصنوعی نیز استفاده کنید.

آرایش ابرو صورت لاغر

همان طور که می دانید، فرم ابروها تاثیر بسیار زیادی در چهره دارد. اگر صورت شما از نوع لاغر و کشیده است، توصیه می کنیم ابروهایتان را پهن و پرپشت کنید. همچنین می توانید فرم ابروها را کمانی کنید. برای این کار ابتدا با استفاده از مداد ابرو به ابروها فرم کمانی دهید. سپس با استفاده از سایه ابرو به آن حجم و رنگ دهید.

آخرین تکنیکی که در آرایش صورت لاغر به کارتان می آید، چتری کردن موهاست. این کار در کوتاه تر نشان دادن پیشانی موثر واقع می شود. همچنین، شما می توانید موهایتان را لایه ای کوپ کنید.