در آرایش و میکاپ کردن، بسیار ضروری است که یک پاک کننده مناسب صورت داشته باشید که آرایش را بدون آسیب رساندن به پوست ، کاملا پاک کند. زیرا ماندن طولانی مدت مواد آرایشی به پوست لطمه‌ وارد می‌کنند. محصولی به نام آرایش پاک کن وظیفه پاکسازی پوست از لوازم آرایش را بر عهده دارد.

امروزه در بازار محصولات مختلفی برای پاک کردن صورت موجود است و حتی برخی از آن‌ها مانند انواع میسلار واتر نیازی به شستشو ندارد! اما به هر حال همه این مواد شیمیایی هستند و اکثرا در آن‌ها الکل و موادی است که باعث می‌شود رطوبت پوست از بین برود. حتی برخی از آنها ممکن است چربی محافظ پوست شما را از بین ببرند و شما مجبور باشید از انواع آبرسان و مرطوب کننده‌های قوی برای برگرداندن چربی محافظ و رطوبت پوست خود استفاده کنید.

نیازی نیست نگران این باشید که چه آرایش پاک کنی بخرید که کمترین آسیب را به پوست شما بزند. شما در خانه می‌توانید یک آرایش پاک کن خانگی بسازید و علاوه بر پاک کردن آرایش به صورت کامل و حفظ رطوبت و چربی محافظ آن، مواد مغذی را نیز به صورت خود برسانید. در این مقاله روشهایی برای درست کردن آرایش پاک کن خانگی برای شما آورده‌ایم.

طرز ساخت آرایش پاک کن خانگی

  1. پاک کردن آرایش چشم و صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل یک ماده معجزه‌گر برای صورت و موهای شما به حساب می‌آید. هم به عنوان یک آرایش پاک کن خانگی محشر عمل می‌کند و هم به عنوان یک مرطوب‌‍ کننده فوق‌العاده برای پوست است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری روغن نارگیل را بر روی پد آرایشی یا پنبه ریخته و روی صورت خود بکشید تا آرایش شما کامل پاک شود و سپس صورت خود را با استفاده از آب و شوینده مخصوص بشویید.

  • فواید روغن نارگیل برای پوست
  1. باکتری‌ها و میکروب‌های صورت را کاملا از بین می‌برد و مانع از جوش و آکنه می‌شود.
  2. باعث ترمیم سازی پوست می‌شود و ترک لب و  آفتاب سوختگی را درمان می‌کند.
  3. برای از بین بردن سیاهی دور چشم فوق‌العاده عمل می‌کند.
  4. روغن نارگیل یک مرطوب کننده کامل برای پوست است.

 

2. شیر پاکن خانگی با گلاب

پاک کردن آرایش صورت با گلاب از بهترین روش‌های ممکن برای پاک کردن آرایش و همچنین تقویت پوست اطراف چشم است. گلاب پف و قرمزی چشم شما را کاهش داده، همچنین تمام آلودگی‌های پوست و چربی‌های اضافه را از بین می‌برد و مانع از جوش و آکنه می‌شود. حتی با وجود جوش‌های التهابی و قرمز نیز می‌توانید از گلاب استفاده کنید. آن ‌را تسکین می‌دهد و درمان می‌کند. آرایش پاک کن خانگی با گلاب برای انواع پوست‌ها مناسب است. کافی است پنبه یا پد آرایشی خود را آغشته به گلاب کنید و روی صورت خود بکشید تا آرایش شما به طور کامل پاک شود. حتی بعد از شستشو کامل، از گلاب می‌توانید به عنوان تونر استفاده کنید.

  • خواص گلاب به عنوان آرایش پاک کن
  1. گلاب پوست را شفاف می‌کند و التهابات و قرمزی صورت شما را از بین می‌برد.
  2. برای از بین بردن پف و قرمزی یا سیاهی دور چشم حتما از گلاب استفاده کنید.
  3. گلاب برای انواع پوست‌ یک آبرسان قوی و عالی است و پوست را نرم می‌کند.
  4. گلاب چربی پوست شما را به اندازه نگه می‌دارد و مانع از جوش زدن شما می‌شود.

 

   3. شیر مخصوص پوست‌های چرب

پوست‌های چرب ممکن است با آرایش پاک کن‌ خانگی که با روغن گیاهی ساخته شده‌اند، سازگاری نداشته باشند. شیر می‌توان بهترین گزینه به عنوان آرایش پاک کن خانگی برای پوست‌های چرب باشد. همچنین پاک کردن آرایش با شیر، سپس شستشو آن، استفاده از گلاب به عنوان تونر، می‌تواند یک روتین پاک کردن آرایش فوق‌العاده برای پوست چرب باشد.

  • فواید شیر به عنوان آرایش پاک کن
  1. شیر باعث کاهش چروک‌های پوست می‌شود و روند پیری پوست را کاهش می‌دهد.
  2. شیر یک تمیز کننده فوق‌العاده است و باعث از بین رفتن تمام آلودگی‌ها در پوست می‌شود و پوست را درخشان و شفاف می‌کند.
  3. شیر باعث کوچک شدن منافذ پوست شما می‌شود.
  4. شیر رطوبت پوست شما را تامین می‌کند.