تا به حال فکر کرده اید که واقعا به کدام برس آرایشی نیاز دارید؟ یا کدام براش ارزش خرید دارد؟

ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی انواع براش و کاربردهای هر یک بپردازیم تا انتخاب راحت تر و سریع تری داشته باشید.

۱. براش کانسیلر

براش کانسیلر یکی از انواع براش پرکاربرد است که باید  آن را در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید. طراحی براش کانسیلر به گونه ای است که محصول زیادی را به خود جذب نکرده و آن را هدر ندهد. استفاده از این براش به شما کمک می کند تا پوشش کاملی از کانسیلر را دور چشم خود ایجاد کنید به طوری که هیچ گونه ردی از قلم به جا نماند. همچنین این محصول به پنهان کردن لکه ها و تیرگی های پوستی کمک بسیاری می کند.

۲. براش خط چشم

این براش بسیار باریک و دقیق است تا خط چشم با بالاترین دقت و مهارت کشیده شود. همچنین زاویه مناسب برای کشیدن امتداد خط چشم را فراهم می کند و باعث می شود کار شما سریع تر انجام شود.

۳. براش بِلِند کردن

این برس نرم و لطیف برای پخش خطوط در اطراف پلک بسیار مناسب است. در برخی موارد که نیاز به بلند کردن سایه چشم دارید، می توانید از این محصول استفاده نمایید. استفاده از براش بلند کردن برای مبتدیان بسیار مفید است و کمک می کند تا نتیجه میکاپ بهتر از آب در بیاید. از این محصول می توان برای فرمولاسیون کرمی و همچنین پودری استفاده کرد.

۴. براش رژگونه

براش رژگونه یکی از انواع براش های پرکاربرد است که هر خانمی باید در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشد. استفاده از این براش به شما کمک می کند تا رژگونه را به خوبی روی سیب گونه ها بزنید و آن را فید کنید.

۵. براش کانتور

از براش کانتور برای اضافه کردن سایه یا عمق به چهره استفاده می شود. این کار باعث می شود تا برخی نواقص صورت به خوبی پوشانده شود. برس کانتور با ظاهر مخروطی شکل خود باعث می شود تا میکاپ به طور دقیق و بدون اشکال تکمیل شود.

۶. براش کرم پودر

برای زدن کرم پودر هم می توانید از براش استفاده کنید. براش کرم پودر باید دارای موهای متراکم و ضخیمی باشد تا سطح پوست را به طور یکنواخت آغشته به کرم پودر نماید. شکل گرد این برس باعث می شود تا در گوشه های صورت به خوبی بلغزد و همه نقاط آن را آغشته به کرم پودر کند.

۷. براش سایه چشم

این براش به گونه ای طراحی شده تا به راحتی داخل حفره های پلک و تمام نقاط آن قرار بگیرد و سایه چشم را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. شکل براش سایه چشم نرم و مخروطی است. همچنین به اندازه کافی متراکم است تا رنگدانه های سایه چشم را به خوبی اطراف پلک پخش نماید.

۸. براش پنکک

از براش پنکک می توان برای همه محصولات پودری استفاده کرد. موهای این نوع براش از نوع نرم و غیر متراکم است تا محصولات پودری را به خوبی روی سطح پوست قرار دهد. از این برس می توان برای مصرف هایلایترهای پودری نیز استفاده کرد.

۹. براش برنزر

این برس از طراحی ویژه ای برخوردار است تا مقدار مناسبی از رنگدانه های برنزر را روی چهره قرار دهد. این کار باید به گونه ای انجام شود تا گرد و غبار کمتری روی پوست بنشیند و جلوه ای صاف و یکدست داشته باشد. براش برنزر دارای طراحی مخروطی شکل با تراکم مناسب است که محصولات پودری را به خوبی روی پوست می نشاند.