استفاده از شامپوی مرغوب باعث خوش حالت تر شدن موها می شود. همان طور که می دانید موها تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و موهای زیبا و براق و خوش حالت باعث افزایش حس اعتماد به نفس در شما خواهد شد. برای اینکه موهایی براق و خوش حالت را تجربه کنید باید هنگام خرید شامپو دقت زیادی به خرج دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم نکاتی از خرید بهترین شامپو را به شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

 

سه مرحله اصلی برای انتخاب بهترین شامپو وجود دارد. مرحله اول این است که ابتدا تصمیم بگیرید چه انتظاراتی از شامپوی مورد نظر خود دارید. برای این کار باید لیستی از ویژگی های مورد نظر خود از شامپو را یادداشت کنید. به طور مثال باید ببینید آیا می خواهید شامپوی مورد نظرتان باعث افزایش آبرسانی و مرطوب شدن موهایتان شود؟ آیا موهای شما رنگ و مش شده است و می خواهید از شامپو برای تثبیت رنگ مو استفاده کنید؟ آیا موهای شما در اثر مصرف بیش از حد اتو مو یا سشوار آسیب دیده و به دنبال درمان آن هستید؟ آیا موها و پوست سر شما از نوع خشک است و همواره با خارش مواجه هستید؟ تمامی این نکات را قبل از خرید شامپو مد نظر داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

 در مرحله دوم از انتخاب بهترین شامپو باید مشخص کنید پوست یا موی سر شما دچار چه تحریکاتی می شود. به طور مثال ممکن است شما موهای خود را بیش از حد شامپو کنید و پس از آن با تحریکات پوستی یا خارش مواجه شوید. به یاد داشته باشید که شستشوی بیش از حد موها با شامپو باعث از بین رفتن چربی طبیعی کف سر می شود. این چربی طبیعی  وظیفه محافظت و نگهداری از ساقه و ریشه موها را برعهده دارد. به همین دلیل از بین بردن چربی طبیعی کف سر منجر به خشک شدن و دهیدراته شدن ساقه موها میشود و آن را خشک و شکننده تر می کند.

 

نکات دیگری که هنگام خرید بهترین شامپو باید در نظر داشته باشید احتمال بروز واکنش های آلرژیک روی پوست سر شما است. برخی شامپوها به طور طبیعی حاوی انواع روغن مغزها و دانه ها است که برای برخی افراد به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و موثر عمل می‌کند. اما برای برخی دیگر از افراد این روغن های طبیعی ممکن است یک کابوس آلرژیک باشد و این دقیقاً همان چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

تحریکات چشم ها حین استفاده از شامپو نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید. برخی شامپوها شامل فرمالدهید هستند که استفاده از آن منجر به از بین بردن باکتری‌ها می ‌شود. فرمالدهید یک ماده شیمیایی است که استفاده از آن منجر به تحریک و خارش چشم می شود. پس اگر چشمان حساس دارید بهتر است شامپوهای بدون فرمالدهید را جایگزین این مورد کنید.

 

به طور کلی بهتر است از مصرف شامپوهایی که حاوی برخی مواد تشکیل دهنده هستند خودداری کنید. یکی از این موارد سولفات ها هستند. البته همه سولفات ها بعد نیستند اما باید مراقب ترکیباتی مانند لوریل سولفات آمونیوم، سولفات لوریت آمونیوم و سولفات سدیم لوریل باشید. این مواد ممکن است کیفیت شفافی که همه ما دوست داریم را به شامپو ببخشد اما در عین حال باعث افزایش قرمزی تحریک و خارش پوست سر خواهند شد. یکی دیگر از مواردی که باید از مصرف آن پرهیز کنید الکل ایزوپروپیل می باشد. استفاده بیش از حد این ماده منجر به از بین بردن رطوبت سطح مو می شود و بافت آن را خشک و شکننده می کند. به همین دلیل مو سریع تر از همیشه دچار موخوره و آسیب های خرد شدن و شکستن می شود. ایزوپروپیل الکل از نفت حاصل می شود به همین دلیل مصرف طولانی مدت آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود و احتمال ریزش مو را نیز افزایش می دهد.

 

 یکی دیگر از مواردی که بهتر است از مصرف آن خودداری کنید فرمالدهید است. فرمالدهید نه تنها منجر به تحریک پوست سر و چشم ها می شود، بلکه در طولانی مدت منجر به ایجاد مشکلات در سیستم تنفسی یا التهاب پوست نیز خواهد شد.