لاک زدن و طراحی ناخن می‌تواند زیبایی خاصی به دستان شما هدیه کند. سالن‌های زیبایی زیادی خدمات طراحی ناخن را انجام می‌دهند. برای طراحی ناخن همیشه نیازی نیست به سالن بروید و با هزینه‌های اضافی و صرف زمان بیشتر، ناخن خود را لاک بزنید و طراحی کنید. شما با استفاده از انواع لاک و ابزار ساده می‌توانید زیبا‌ترین طرح‌ها را بر روی ناخن خود بکشید. حتی می‌توانید ابزار طراحی را تهیه نکنید و صرفا با وسایلی که در خانه دارید طراحی ناخن را انجام دهید. امروز می‌خواهیم در مورد آموزش طراحی ناخن در منزل صحبت کنیم که اگر به هر دلیلی فرصت رفتن به آرایشگاه را نداشتید، زیبایی ناخن‌هایتان را از دست ندهید.

 

لوازم و تجهیزات طراحی ناخن

در اینجا لیستی از وسایل مورد نیاز برای طراحی ناخن در خانه را آورده‌ایم.

  1. براش (Brush) و قلم مخصوص نقطه زن (Dotter)

براش و قلم مخصوص نقطه زن باعث می‌شود شما بتوانید هر طرحی که دل‌تان بخواهد را روی ناخن خود طراحی کنید. در واقع دقت بسیاری به کار شما اضافه می‌کند و شما قادر خواهید بود نازک‌ترین خط‌ها را در طراحی خود داشته باشید و جزئیات کار خود را به راحتی انجام دهید.

  1. تاپ کت و بیس کت

تاپ کت و بیس کت دو محصول بسیار کاربردی برای لاک زدن هستند. زیرا به ماندگاری لاک کمک می‌کنند. در غیر این صورت شما مجبور خواهید بود هر روز وقت زیادی برای طراحی ناخن خود بگذارید. بیس کت که در زیر لاک باید زده شود و مانند پرایمر صورت عمل می‌کند و ماندگاری را بیشتر می‌کند. تاپ کت باعث می‌شود سطح لاک از عوامل خارجی محافظت شود. عملکرد آن مانند پنکیک و پودر فیکس است.

  1. انواع لاک ناخن در رنگ‌های متنوع و زیبا

هر چه تعداد رنگ‌های یک نقاش بیشتر باشد او می‌تواند ایده‌های بزرگ‌تری را اجرا کند. این موضوع در مورد طراحی ناخن هم صدق می‌کند. هر چه شما رنگ‌های مختلف و متنوع‌تری داشته باشید، می‌توانید ایده‌های بیشتری را روی ناخن خود طراحی کنید.

در بین انواع لاک ناخن، لاک ژل یا همان ژلیش گزینه بسیار پرطرفداری است. زیرا ماندگاری این نوع لاک بیشتر از لاک ساده است. اما ابزاری برای خشک کردن آن نیاز است. دستگاه ژلیش از قیمت‌های اقتصادی تا بالا در بازار موجود هستند. در کنار دستگاه حتما به بیس کوت و تاپ کوت و لاک ژلیش نیاز دارید.

  1. برچسب نواری باریک و استیکر مخصوص ناخن

ایجاد خطوط باریک و یک سری الگو برای طراحی ناخن می‌تواند سخت باشد. اما با استفاده از برچسب نواری باریک و استیکر مخصوص ناخن، کار شما آسان‌تر و همچنین نتیجه کار بسیار تمیزتر می‌شود.

  1. نگین‌های تزئینی : هیچکس نمی‌تواند زیبایی نگین در طراحی ناخن را انکار کند. بنابراین برای زیبا‌تر شدن طراحی خود می‌توانید از نگین‌های تزئینی مخصوص ناخن استفاده کنید.

آموزش طراحی ناخن در خانه بدون ابزار

شاید در نظر ندارید که برای لوازم طراحی ناخن زیاد هزینه کنید. بنابراین اگر دنبال راهی اقتصادی‌تر برای اینکار هستید ما ابزاری را به شما معرفی خواهیم کرد که در خانه شما وجود دارد و ما می‌توانید یک طراحی ناخن بی‌عیب و نقص با استفاده از آن‌ها بر روی ناخن خود داشته باشید.

  1. خلال دندان : خلال دندان می‌تواند جایگزین خوبی برای براش و قلم مخصوص نقطه زن باشد. شما قادر خواهید بود با استفاده از خلال دندان هم بر روی ناخن خود طراح بکشید و هم بر جزئیات طراحی کار کنید.
  2. اسفنج : با استفاده از اسفنج شما می‌توانید طراحی ناخن به خصوصی را روی ناخن خود انجام دهید. کافی است دور ناخن خود را چسب نواری بزنید و روی اسفنج از دو تا 4 لاک که از نظر رنگ با یکدیگر هارمونی دارند بزنید. سپس به صورت ضربه‌‌ای اسفنج را بر روی ناخن خود بزنید و در آخر با یک برق ناخن رنگ‌ها را با هم ادغام کنید.
  3. چسب نواری : شما می‌توانید چسب نواری را همانند برچسب نواری باریک و استیکر مخصوص ناخن ببرید و در طراحی خود استفاده کنید.