حالت دادن مو با سشوار، رایج ترین روش برای آرایش موها است که توسط آقایان و خانم های بسیاری در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. با یادگیری حالت دادن مو با سشوار می توانید از هزینه های فراوانی که آرایشگران برای این کار دریافت می کنند خلاص شده و همیشه موهایی مرتب و خوش حالت داشته باشید. در این مطلب، حالت دادن مو با سشوار را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

مرحله اول: موهای خود را شسته و از نرم کننده استفاده کنید

اگر قصد حالت دادن مو با سشوار را دارید، حتما موهای خود را با یک شامپوی مناسب با تیپ مویی خود شستشو دهید. استفاده از نرم کننده و یا ماسک موی داخل حمام را فراموش نکنید. ماسک مو کمک می کند تا موهای شما راحت تر سشوار شده و خوش حالت تر شود.

مرحله دوم: با استفاده از حوله، موهای خود را خشک کنید

سشوار کردن موهای خیس، علاوه بر این که حالت دادن مو با سشوار را سخت تر می کند، باعث می شود تا گرمای سشوار به شدت به موهای شما آسیب وارد نماید. بنابراین بهتر است پیش از آن که به سمت سشوار بروید موهایتان را خشک کنید. خشک شدن کامل موها نیز توصیه نمی شود. بهترین حالت برای حالت دادن مو با سشوار، موهایی کمی نم دار هستند. به کمک حوله آب اضافه ی موها را گرفته و اجازه دهید تا در جریان هوا کمی خشک شوند.

مرحله سوم: پیش از حالت دادن مو با سشوار از اسپری مو استفاده کنید

پس از آن که موها کمی خشک شدند، از اسپری حالت دهنده ی مو استفاده کنید. اسپری های دو فاز، کرم های پیش از سشوار و موارد بسیار دیگری هستند که می توانید برای محافظت و حالت گیری بهتر موهایتان تهیه کنید. این اسپری ها باعث می شوند تا حالت دادن مو با سشوار ساده تر انجام شود، موهایتان وز نکرده و در برابر حرارت سشوار مقاومت بیشتری داشته باشد.

مرحله چهارم: شانه زده و موها را تقسیم بندی کنید

حالا زمان آن رسیده است تا موهایتان را به آرامی شانه زده و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به کمک یک کلیپس یا کش مو ببندید تا بتوانید حالت دادن مو با سشوار را راحت تر انجام دهید. با تقسیم بندی موها، هم از گره خوردن آن ها جلوگیری می کنید و هم خودتان آسوده تر خواهید بود.

مرحله پنجم: زمان آن رسیده تا موهای خود را سشوار بکشید

پس از انجام تمامی مراحل بالا، حالا زمان آن رسیده تا حالت دادن مو با سشوار را آغاز کنید. حرارت سشوار را تنظیم کنید. موهای ضخیم، تحمل بیشتری در برابر گرما دارند، اما اگر موهای نازکی دارید، به هیچ عنوان حرارت سشوار را زیاد نکنید. بهتر است سشوار را با فاصله ی حداقل 15 سانتی متری از موها نگه داشته و به هیچ عنوان آن را به صورت مستقیم به سمت ریشه نگیرید. به این ترتیب می توانید حالت دادن مو با سشوار را به سادگی هرچه تمام تر انجام داده و موهایی زیباتر داشته باشید.