چشم ها دریچه ی وجود ما هستند که می توانیم با آن ها به عمق وجود طرف مقابلمان نفوذ کنیم. چشمان زیبا و نافذ می توانند تاثیرگذاری چهره ی ما را دو چندان کنند. آرایش چشم در کل فرآیند آرایش صورت، مهم ترین مرحله محسوب می شود. در عین اهمیت بالا، ممکن است سخت هم به نظر برسد. به همین خاطر است که بسیاری از افراد برای رفتن به یک مراسم خاص همیشه انتخاب می کنند تا به یک آرایشگاه رفته و برای آرایش صورت خود هزینه های هنگفتی بپردازند. در این مقاله مرحله به مرحله به شما می گوییم که چطور یک مدل سایه چشم ساده  برای خودتان بکشید تا هم زیباتر شوید و هم پول هایتان را برای کارهای مهم تری ذخیره کنید!

برای انتخاب مدل سایه چشم ساده ابتدا به فرم چهره تان دقت کنید

اولین قدمی که برای آرایش چشم هایتان باید بردارید، انتخاب مدل سایه چشم ساده است. برای انتخاب مدل سایه، به فرم چهره تان و جایی که می خواهید بروید توجه کنید. فرم چشم های شما به چه صورت است؟ صورت گردی دارید یا کشیده؟ ابروهایتان چطور؟ در مورد جایی که می خواهید بروید هم کمی فکر کنید؟ به یک مهمانی شب می روید یا قرار است در یک جلسه ی کاری شرکت کنید؟ برای انتخاب رنگ و فرم مدل سایه چشم ساده این که شما کجا می روید و چه فرم صورتی دارید بسیار اهمیت دارد. سایه های تیره و اسموکی برای شب ها و مهمانی های رسمی تر مناسب هستند و سایه های روشن، بهترین انتخاب برای شرکت در مراسم های روز و جلسات کاری هستند. پس در اولین قدم درست انتخاب کنید!

از کجا شروع کنیم؟

حالا که می خواهید خودتان یک مدل سایه چشم ساده را امتحان کنید، بهتر است از اول درست قدم بردارید. اولین قدم پس از انتخاب مدل، رنگ و سبکی که می خواهید آرایش کنید، زدن کانسیلر پشت پلک هایتان است. کانسیلر کمک می کند تا سایه به خوبی بر پشت پلک شما نشسته و پخش نشود. پس از آن که کانسیلر را به خوبی پشت پلک خود پخش کردید، سه رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سه رنگ انتخابی شما بهتر است سه تناژ مختلف از یک رنگ به خصوص باشند. تضاد در رنگ سایه کمی کار را سخت خواهد کرد، بنابراین پیشنهاد می کنیم حالا که خودتان آرایشگر مدل سایه چشم ساده خودتان هستید، در ابتدای مسیر، به سمت انتخاب رنگ های متضاد نروید.

با کم رنگ ترین رنگ آغاز کنید. کل پشت پلک خود را به کمک شات سایه به رنگ کم رنگ آغشته کنید. پر رنگ ترین رنگ برای قسمت انتهایی خارجی پلک شما و زیر چشمانتان است. رنگی که تناژ میانی دارد را در وسط پلک خود بزنید. این روند کمک می کند تا چشم های شما کشیده تر نشان داده شود. نگران سایه های پخش شده در اطراف چشمان خود نباشید. می توانید آن را به کمک یک کانسیلر پاک کرده و خط سایه را اصلاح کنید. مهم ترین نکته در مدل سایه چشم ساده این است که سایه از یک خط فرضی مورد از انتهای چشم تا انتهای ابرو خارج نشود. پس از پایان سایه زدن، رو صورت تمایل، یک خط چشم در راستای سایه و پشت چشم هایتان بکشید و سپس در آخرین مرحله ریمل بزنید. در چند مرحله ی خیلی ساده، حالا شما چشمانی زیبا و خیره کننده دارید.