برای رسیدن به رنگ موی دلخواه، به طور معمول نیاز دارید تا موهای خود را دکلره کنید. علت این امر، رنگ طبیعی موهای شماست که در ترکیب رنگ با رنگ موی مورد نظر، به احتمال زیاد نتیجه ی مورد نظرتان را نخواهد داشت. دکلره یک فرآیند شیمیایی است که طی آن، ساختار رنگدانه های طبیعی مو از هم پاشیده و از بین می روند و موها اصطلاحا بی رنگ می شوند. به دلیل آسیب های جدی دکلره به موها که در ادامه به توضیح کامل آن ها می پردازیم، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رنگ مو بدون دکلره هستند. آیا رنگ مو بدون دکلره امکان پذیر است؟ چطور می توان بدون دکلره به رنگ موی دلخواهمان برسیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا پاسخ کاملی به این سوالات ارائه دهیم.

چرا نباید موهایمان را دکلره کنیم؟

مواد دکلره، به داخل بافت مو نفوذ کرده و رنگدانه های طبیعی آن را طی یک فرایند شیمیایی جدا می کند. این فرایند سبب می شود تا آب طبیعی موجود در ساختار سلولی مو از بین رفته و موها خشک شوند. با توجه به اینکه حرارت موها در فرایند دکلره به شدت افزایش پیدا می کند، در صورتی که مدت زمان دکلره کردن موها تنها برای چند ثانیه بیشتر از حد معمول شود و یا از مواد اولیه ی بی کیفیت استفاده کنید، موهای شما می سوزند و با کشیدن دست خواهند ریخت. دکلره می تواند برای همیشه لطافت و درخشندگی موهای شما را از بین برده و حالتی وزیده به آن ببخشد. به همین علت است که آموزش رنگ مو بدون دکلره بسیار حائز اهمیت می شود.

چگونگی رنگ مو بدون دکلره

مهم ترین نکته در مورد رنگ مو بدون دکلره که باید مد نظر داشته باشید، چند مرحله ای بودن آن است. اگر قصد دارید تا موهای خود را بدون استفاده از دکلره روشن کنید، باید در نظر داشته باشید که بسته به میزان تیرگی موهایتان، چند روز زمان لازم دارید. چرا که پس از هر مرحله رنگ مو بدون دکلره، باید حداقل دو روز به موهای خود استراحت بدهید تا دچار سوختگی و آسیب نشود. دومین نکته در روش رنگ مو بدون دکلره، اهمیت استفاده از روغن های گیاهی و مغذی مانند روغن آرگان پس از شستشو موها و استفاده از ماسک مو در حین و پس از استحمام است. به طور کلی در رنگ مو بدون دکلره، شما باید مراقب موهای خود باشید و تا رسیدن به رنگ موی دلخواه، صبور باشید.

برای رنگ مو بدون دکلره، در مرحله اول از اکسیدان 12 درصد و رنگ سه صفر استفاده کنید. در این مرحله موهای شما با توجه به اینکه به احتمال زیاد پایه قهوه ای و خرمایی دارد، در روشن ترین حالت به رنگ قرمز یا نارنجی متمایل می شود. پس از پایان مرحله ی اول، همانطور که گفتیم دو روز به موها استراحت داده و با کمک رنگ روشن با تناژ مورد نظرتان، مجددا موها را به درجه دلخواهتان برسانید. پس از شستشوی موها و گذشت مدت زمان 48 ساعت از مرحله دوم، موهایتان را با رنگ نهایی رنگساژ کنید. در این مرحله برای گرفتن تناژ قرمزی موها می توانید از واریاسیون های دودی، نقره ای و آبی بهره بگیرید.