براش ها انواع متنوعی دارند که هر یک برای آرایش قسمتی از صورت مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم انواع براش و کاربرد هر کدام را معرفی کنیم.

براش فوندیشن؛ یکی از انواع براش

آرایش شما باید با یک پایه یا زیرساز خوب شروع شود. بدون استفاده از براش مناسب، زدن فوندیشن روی صورت کمی دشوار است. دو نوع براش فوندیشن داریم که یکی از آنها دارای سر صاف و دیگری دارای سر کج است که هر دو برای رسیدن به زیرساز میکاپ عالی و بدون نقص، خوب عمل می کنند.

یک براش فوندیشن خوب باید دارای موهای انعطاف پذیر و مرغوب باشد تا کرم پودر را به طور یکنواخت روی سطح پوست پخش کند. برای این کار باید ابتدا مقدار لازم از فوندیشن را به صورت نقاطی روی نواحی مختلف صورت مثل گونه ها، بینی، چانه و پیشانی قرار دهید و سپس با استفاده از براش تمیز آن را فید کنید. برای سلامت و زیبایی هر چه بیشتر پوست، بسیار حائز اهمیت است که هفته ای یک بار براش های خود را بشویید.

براش رژگونه

براش رژگونه یکی از انواع براش مورد نیاز هر خانم است. این محصول دارای سری پرپشت و صاف است که با استفاده از آن می توان انواع محصولات پودری مثل برنزر، پنکک، هایلایتر و رژگونه را مورد استفاده قرار داد. موهای این براش باید از نوع طبیعی و بسیار نرم باشند تا هیچ گونه احساس زبری و خشنی ایجاد نشود.

برای استفاده از این نوع براش باید موهای آن را داخل محصول مورد نظر فرو برده و سپس با حرکات دورانی روی پوست قرار دهید. تا زمانی که به سطح پوشش مطلوب خود نرسیده اید، می توانید چند لایه از محصول را روی پوست قرار دهید.

براش کانسیلر

این نوع براش در سایز متوسط بوده و سری آن صاف است. کانسیلر را باید بعد از زیرسازی صورت و به کار بردن فوندیشن مورد استفاده قرار دهید. براش کانسیلر در واقع نسخه کوچک شده براش فوندیشن است تا تمام نواحی کوچک صورت مثل اطراف پلک را به خوبی تحت پوشش قرار دهد. با استفاده از براش کانسیلر می توان انواع مشکلات پوستی مانند سیاهی و پف دور چشم، لکه های تیره، جای جوش و آکنه، رنگ پریدگی و ... را برطرف کرد.

براش پودر فیکس

براش پودر بیک یا فیکساتور دارای موهای متراکم و گنبدی شکل است. استفاده از پودر فیکس به شما کمک می کند تا میکاپ تان بیش از یک روز دوام داشته باشد. همچنین ظاهری بی عیب و نقص و کامل تری به چهره شما می دهد. برای این کار کافی است براش را آغشته به محصول کرده و روی پوست به صورت مساوی پخش کنید. در ابتدا بهتر است محصول را کمی سبک بزنید و چنانچه مورد نیاز بود دوباره آن را تمدید نمایید.

براش کانتور

براش کانتور از دیگر انواع براش میکاپ، دارای سری مورب است و به شما این امکان را می دهد که نواحی صورت تان را به طور طبیعی زاویه سازی کنید. این برس به اندازه براش کانتور است اما دارای موهای بسیار متراکم تر و زاویه دار است تا بهترین نتیجه حاصل شود. از براش کانتور می توان برای محصولات کرمی و پودری استفاده کرد. ابتدا مقداری از محصول را روی سطح مورد نظر از پوست قرار دهید و سپس با حرکات دورانی شروع به فید کردن کنید. از این محصول در نواحی شقیقه، کنار بینی، خط فک و ... استفاده می شود.

براش هایلایتر

حتما در کیت براش خود به یک برس بادبزنی برخورد کرده اید و از خود پرسیده اید کاربرد این محصول چیست. از این نوع براش برای زدن هایلایتر استفاده می شود. در واقع کاربرد این محصول آن است که هایلایتر را به طور یکنواخت در قسمت بالای استخوان گونه قرار دهد. برای این کار کافی است براش را آغشته به مقدار کمی هایلایتر کرده و به صورت حرکات رفت و برگشتی روی گونه بزنید.

براش سایه چشم

برای ایجاد یک ظاهر زیبا در چشم ها، بهتر است از انواع براش چشم استفاده کنید. براش های سایه چشم با توجه به نوع کاربرد در سایزهای مختلف موجود هستند که هر یک برای نقاط خاصی از چشم ها به کار می روند. این برس ها نسبت به سایر براش هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سایز کوچک تری دارند