از فاکتورهایی که در زیبایی دستان تاثیرگذار است، زیبایی و سلامت ناخنهای دست است. بعضی افراد بصورت طبیعی ناخن‌های زیبا و محکمی دارند. برخی هم از این نعمت برخوردار نیستند یا به دلایلی مانند شغل یا استفاده بیشتر از دستان یا آب، ناخن‌هایی کوتاه و شکننده دارند. به همین دلیل یکی از روش‌هایی که این روزها بین خانم‌ها رایج است، کاشت ناخن است. بعضی از خانم‌ها برای زیبایی و بعضی دیگر به دلیل مشکلات و بیماری‌، کاشت انجام می‌دهند. البته انجام کاشت ناخن برای کسانی که مشکل جویدن ناخن دارند نیز راهی کمک کننده و مناسب است. در نظر داشته باشید کاشت ناخن تنها برای ناخنهای دست نیست، از آن برای زیبایی انگشتان پا و درمان فرو رفتگی ناخن در گوشت پا نیز استفاده می‌شود.

انواع کاشت ناخن

  • کاشت ناخن پودری

در بین انواع کاشت ناخن ، روش پودری در رتبه اول از نظر زیبایی و مقاوت قرار دارد. در این نوع از کاشت ابتدا ناخن مصنوعی را تقریبا از همان اول ناخن می‌چسبانند و به اندازه‌ای که در نظر دارید کوتاه می‌کنند. سپس بعد از اینکه مواد مخصوص ضد قارچ را بر روی ناخن زدند، شروع به زدن مواد کاشت ناخن می‌کنند. بعد از اینکه مواد کاشت خشک شد، باید سوهان کاری زیاد و دقیق انجام شود. این نوع کاشت ناخن زمان بر است به همین دلیل برای خانم‌هایی که مشغله کاری دارند و یا اصلا حوصله ندارند این نوع کاشت پیشنهاد نمی‌شود. اما با این روش ناخن‌هایی شکیل، مقاوم و طبیعی خواهید داشت.

  • کاشت ناخن قالبی

این نوع کاشت را میتوان بی‌کیفیترین کاشت در نظر بگیریم. در این روش مواد کاشت ناخن را  بر روی ناخن‌ها می‌زنند، سپس بعد از اینکه مواد ضد قارچ را زدند، ناخن مصنوعی را بر روی ناخن قرار می‌دهند و بعد از اینکه مقداری بر روی مواد فشار دادند ناخن مصنوعی را می‌کنند. این نوع از کاشت ناخن احتیاج به سوهان کشی ندارد به همین دلیل بعد از مدت کوتاهی، هوا زیر ناخن می‌رود و باید ترمیم شود. این نوع کاشت برای کسانی که ناخن‌هایی یک شکل ندارند پیشنهاد نمی‌شود.

  • کاشت ناخن ژله‌ای

مواد کاشت ژله‌ای به صورت آماده به فروش می‌رود. در این نوع از کاشت ناخن بعد از اینکه مواد کاشت و ضد قارچ را زندند ناخن‌ها را زیر دستگاه یو وی میگذارند تا خشک شود. میتوان گفت شیوه کاشت ناخن ژله‌ای و پودری شبیه به هم هستند، فقط از نظر مواد با هم متفاوت هستند. از مزایای این نوع کاشت این است که ناخن هیچ آسیبی نمی‌بیند و تا وقتی که ناخن خودتان بلند نشده نیاز به ترمیم ندارید. این نوع کاشت برای کسانی که عادت جویدن ناخن دارند پیشنهاد می‌شود. چون بدمزه بودن مواد و سفت بودن آنها، امکان فراموشی این عادت فراهم می‌شود.

  • کاشت ناخن میکس

همانطور که از اسمش مشخص است این نوع کاشت ترکیبی از کاشت ناخن ژله‌ای و پودری می‌باشد. در این روش ابتدا مواد کاشت ناخن پودری را قرار می‌دهند، بعد از این که مواد ضد قارچی را زدند یک لایه مواد کاست ژله‌ای را بر روی ناخن‌ها میزنند و داخل دستگاه یو وی برای خشک شدن میگذارند. این نوع کاشت نسبت به انواع دیگر کمی گرانتر است اما زیباتر و محکم تر است.

کدام نوع کاشت ناخن بهتر است؟

در بین انواع کاشت ناخن،‌ ماندگاری روش کاشت اکریلیک در حدود 3 هفته بیشتر است در حالی که کاشت ناخن ژل حدود 2 هفته طول می‌کشد. روش کاشت ناخن اکریلیک بسیار شبیه ناخن اصلی به نظر می‌رسد در حالی که ناخن‌های ژله‌ای طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

کاشت ناخن ژل بهتر است یا اکریلیک؟

روش کاشت ناخن اکریلیک سخت‌تر از ژل است. این کار معمولاً با مخلوط کردن یک پودر از جنس پلیمر و یک مایع  از جنس مونومر برای ایجاد یک قوام خمیر مانند ایجاد می‌شود. سپس می‌توان کاشت ناخن را انجام داد و به شکل‌های مختلف درآورد. ژل نرمتر و انعطاف پذیرتر از اکریلیک است و این روش کاشت ناخن روشی آسیب رسان نیست. بر روی هر نوع کاشت می‌توان انواع لاک ناخن به همراه طراحی متنوع انجام داد.