استفاده از سایه چشم نسبتا آسان است. با این حال، یادگیری یک آرایش چشم به روش درست و حرفه‌ای کار ساده‌ای نیست. آیا می‌دانید که چه سایه‌ای مناسب رنگ چشم و رنگ پوست شماست؟ آیا واقعاً به 10 براش آرایشی نیاز دارید؟ آیا از هر رنگی در پالت سایه چشم استفاده خواهید کرد؟ ما یک راهنمای پنج مرحله‌ای تهیه کرده‌ایم تا برای شما یک آموزش سایه زدن حرفه‌ای را فراهم کنید.

آموزش سایه زدن چشم به روش ساده را یاد بگیرید

1. با براش‌های آرایشی با جنس خوب سایه چشم بزنید.

دلیلی وجود دارد که هنرمندان مشهور با انگشت نقاشی نمی‌کنند. ایجاد یک شاهکار بدون ابزار مناسب بسیار سخت‌تر است. همین امر در مورد آرایش نیز صادق است. در آموزش سایه زدن روی چند براش آرایشی خوب و بهداشتی تمرکز کنید. خوشبختانه برای خرید براش سایه می‌توانید از برندهای ارزان قیمتِ زیادی که در بازار موجود است اتفاده کنید. براش‌های مصنوعی تقریباً همیشه نسبت به براش‌هایی با الیاف طبیعی ارجحیت دارند و مقرون به صرفه‌تر، تمیز کردن راحت‌تر و ضد حساسیت هستند.

2. پایه سایه چشم خود را انتخاب کنید.

سایه چشم مورد علاقه خود را بگیرید و رنگ سایه پایه مورد علاقه خود را با استفاده از براش روی کل پلک خود بزنید. در آموزش سایه زدن یاد خواهید گرفت که بسته به مدل سایه‌ای که می‌خواهید، می‌توانید این رنگ پایه را تا آخر استخوان ابروی خود بیاورید تا یک آرایش چشم دودی زیبایی داشته باشید. یا می‌توانید برای یک ظاهر معمولی و روزمره فقط همان سایه را روی پلک خود بزنید.

این نکته را رعایت کنید که حتما در حالت پلک بسته، پایه سایه خود را بزنید و به سمت خط مژه خود حرکت کنید. زیرا در صورت باز بودن پلک ممکن است جاهای خالی زیادی را روی پلک ِخالی و خطوط نامرتبی را جای بگذارید.

3. سایه تیره‌تر را در چین چشم بزنید.

رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند. بنابراین در آموزش سایه زدن باید بدانید که استفاده از سایه تیره‌تر در چین چشم، با افزودن عمق، چشم‌های شما را برجسته‌تر می‌کند. برای این مرحله از یک براش گنبدی مانند استفاده کنید. براش را به یک سایه تیره آغشته کنید و آن را درست در امتداد حدقه چشم بکشید و مانند شکل چشم خود بین استخوان ابرو و پلک سایه را ادامه دهید. رنگ قهوه‌ای تیره، به تمام حالت و رنگ‌های چشم، مناسب‌ترین رنگ برای این مرحله است.

اگر چشم‌هایی با پلک افتاده دارید، وقتی چشم‌هایتان باز است، پلک بالایی پنهان می‌ماند. این بدان معناست که شما باید با نواحی مختلف چشم را برای سایه زدن امتحان کنید. زیرا اگر به روشی که در ابتدا گفتیم عمل کنید، با باز کردن چشمان خود رنگ سایه شما از بین می‌رود و پنهان می‌شود. در عوض، با چشمان باز سایه خود را بزنید و با استفاده از قلم مو مشخص کنید که می‌خواهید آن رنگ تیره از کجا شروع شود و تا کجا قابل مشاهده باشد. سپس، چشمان خود را ببندید و سایه را محو کنید و خطوط را صاف کنید.

4. خط مژه خود را با رنگ فوق‌العاده تیره سایه بزنید.

نکته مهم در آموزش سایه زدن این است که بدانید سایه زدن خط رویش مژه اگر به درستی زده شود می‌تواند مژه‌های شما را پرپشت تر نشان دهد. اگر طرفدار خط چشم نیستید، می‌توانید با یک سایه چشم فوق العاده تیره، ظاهری تاثیرگذار داشته باشید (که البته شستن آن نیز راحت‌تر از خط چشم است!). از یک براش سر صاف و کوتاه استفاده کنید تا رنگ تیره را در امتداد لبه‌های پلک بالایی که مژه‌هایتان شروع می‌شود و در امتداد خط مژه‌های پایین بکشید و به حالت فشاری آن را روی خط مژه خود بزنید. این روش بهترین گزینه برای کسانی است که چشمشان به خط چشم حساسیت دارد.

5. از سایه چشم براق استفاده کنید.

در آموزش سایه زدن می‌توانید با افزودن یک سایه چشم کم‌رنگ یا براق مستقیماً زیر ابرو، ابروهای خود را برجسته کنید. همان رنگ سایه مانند رنگ روشن مرواریدی را به گوشه داخلی چشم اضافه کنید تا یک سایه جذاب داشته باشید. در انتها به مژه‌ها ریمل بزنید. تمام شد شما آموزش سایه زدن را به خوبی یاد گرفته‌اید و حال یک سایه چشم اصولی و حرفه‌ای می‌توانید بکشید.