بهترین شامپو برای موهای شما چیست؟ شامپو جز متنوع ترین محصولات بهداشتی است که برای پاکسازی و تمیز کردن موها از آن استفاده می شود. شامپوها علاوه بر شست و شو و پاکسازی مو از انواع چربی و آلودگی های بدن و محیط، امکان ترمیم، بازسازی و تقویت موها را نیز فراهم می سازد. شامپو در ابتدا دارای فرمولی ساده با یک کاربری بود که آن هم شست وشوی موها بود. اما کم کم شامپوها بر پیشرفت علم و تکنولوژی دارای تغییرات بسیار زیادی شدند و فرمولاسیون آن ها تغییر کرد. بسیاری از دانشمندان و متخصصان پوست و مو سعی داشتند تا در فرمولاسیون شامپو موادی برای ترمیم و تقویت موها نیز در نظر بگیرند.

خرید شامپو مناسب با هر نوع مو

شامپو ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. افرادی که دارای موهای چرب هستند باید از شامپوی موهای چرب استفاده کنند تا میزان چربی سطح پوست مو کاهش یابد. افرادی که موهای خشک دارند باید از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنند، تا میزان خشکی مو برطرف شده و موها را آبرسانی و هیدراته کنند. پس هنگام خرید شامپو به نوع موهای خود و شامپو دقت نمایید.

علاوه بر این شامپوها دارای انواع دیگری نیز هستند. مثلا شامپوهای کراتینه مخصوص موهای کراتینه شده هستند که میزان صافی مو را افزایش داده و موجب ماندگاری کراتینه بر روی موها خواهد شد پس خانم ها یا آقایانی که موهای خود را کراتینه نموده اند حتماً هنگام خرید شامپو به عبارت مخصوص موهای کراتینه بر روی بسته بندی شامپو دقت نمایند. برخی دیگر از شامپوها مخصوص موهای رنگ شده است که رنگ موها را تثبیت و موجب ماندگاری آن نیز خواهد شد. برخی دیگر از شامپوها جنبه درمانی و تقویتی دارند به این معنی که دارای مواد تقویتی و ویتامینه در ساختار خود هستند و موجب سلامت موها و رفع وزی و مشکلات مو خواهند شد.

روش استفاده از هر شامپو

شامپوهای مختلف نحوه مصرف آن ها نیز بایکدیگر متفاوت است همچنین بر روی بسته بندی شامپو ها علاوه بر نحوه مصرف مواد موجود در ساختار شامپو درج شده است. پس اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا به دستور پزشک باید از مصرف شامپوهایی با فرمولاسیون خاص دوری کنید، حتماً هنگام خرید شامپو ترکیبات و نحوه مصرف درج شده بر روی بسته بندی را مطالعه فرمائید. شامپوهایی تحت عنوان شامپوی رنگ در بازار به فروش می رسند که به صورت موقت و تا استحمام بعدی رنگی خاص به موهای شما می بخشند از این شامپوها بیشتر برای رفع زردی مو و یا رنگ مو های فانتزی استفاده می شود و تا استحمام بعدی بر روی موها باقی خواهند ماند.