زیرسازی آرایش و آماده‌سازی صورت از مهم‌ترین قدم‌ها و مراحل میکاپ است. زیرسازی باعث ماندگاری بالای آرایش، محافظت از پوست و جلوه بهتر آرایش بر روی پوست شما می‌شود. بعد از کرم آبرسان، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب، که همگی برای محافظت از پوست شما و یک روتین قبل آرایش است، باید از پرایمر نیز حتما استفاده کرد. در یکی دو دهه اخیر در صنعت محصولات آرایشی، پرایمر طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا علاوه بر محافظت از پوست باعث ماندگاری بیشتر  آرایش می‌شود و انواع متفاوت آن‌ها باعث کوچک شدن منافذ پوست، پوشاندن قرمزی‌ها و التهاب‌های صورت و قسمت‌های تیره صورت می‌شود که همگی این‌ها باعث می‌شود آرایش شما به خوبی روی صورت شما بنشیند و جلوه زیبایی داشته باشد. امروز بهترین مارک پرایمر را به شما معرفی می‌کنیم.

پرایمر صورت ایرانی

پرایمر شون را شاید به عنوان بهترین مارک پرایمر ایرانی بتوان معرفی کرد. پرایمر شون پوست شما را ابریشمی می‌سازد، متناسب انواع پوست می‌باشد، همچنین پوشانندگی خوبی دارد بطوری که می‌توانید از آن به عنوان کرم پودر استفاده کنید. تمام مواد تشکیل دهنده پرایمر آن گیاهی بوده و برندی ا‌ست که تست حیوانی ندارد.

پرایمر مای را نیز می‌توان در لیست بهترین مارک پرایمر صورت جای داد. این پرایمر برای انواع پوست مناسب است و پوست شما را یکدست و صاف می‌کند. در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این پرایمر، محو کردن التهاب، قرمزی‌ و چین و چروک پوست است.

پرایمر صورت خارجی

  1. پرایمر میبلین (Maybeline)

این برند زیرمجموعه‌ای از برند فرانسوی لورال است. میبلین پرایمرهای مختلفی برای انواع پوست در بازار ارائه کرده است و تا به امروز پرایمرهای آن محبوب بوده است. بهترین پرایمر برند میبلین، پرایمر ضدقرمزی آن تحت عنوان مدل Anti Redness Primer Makeup Base است. این پرایمر برای کسانی که پوست قرمز و جوش‌داری دارند بهترین مارک پرایمر است و کمک می‌کند تا پوستی بدون فرورفتگی و برآمدگی داشته باشند.

میبلین یک پرایمر مخصوص کسانی که می‌خواهند چین و چروک صورت خود را هنگام آرایش بپوشانند تولید کرده است. این پرایمر از  از پرایمرهای پرفروش میبلین مدل instant age rewind است. می‌شود گفت این پرایمر، بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک است.

  1. پرایمر اسمش باکس (Smashbox)

اغلب این پرایمر بیشترین استفاده را در میان میکاپ آرتیست‌ها دارد. پرایمر اسمش باکس فوتو فینیش مدل Photo Finish Foundation Primer مناسب انواع پوست است و حالت ژله‌ای و شفافی دارد و به پنهان کردن قرمزی‌، لک‌ و منافذ پوست کمک می‌کند. این محصول در محو کردن  چین و چروک‌های نواحی دور چشم بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند.

  1. پرایمر بنفیت پروفشنال (POREfessional)

اولین چیزی که از این پرایمر توجه هرکسی را جلب می‌کند، بسته‌بندی جذاب آن است. پرایمر بنفیت پروفشنال برای حمل در مسافرت بسیار مناسب است. می‌توان ادعا کرد که این پرایمر بهترین مارک پرایمر برای پوست چرب است، مخصوصا اگر در ناحیه T چربی بیشتری دارید این پرایمر به شما کمک می‌کند تا چربی اضافه آن ناحیه گرفته شود و جلوه‌ی ابریشمی به پوست شما می‌دهد.

  1. پرایمر کلینیک (Clinique Superprimer)

کلینیک یکی از بهترین برندهای آرایشی و بهداشتی تا به امروز بوده است و از آن ابتدا تا الان از محبوبیت و کیفیت محصولات آن کاسته نشده است. ممکن است در ایران به علت قیمت بالای محصولات زیاد مورد توجه قرار نگیرد اما در سطح جهانی بسیار محبوب است.

پرایمر کلینیک بافتی کرمی دارد. اما با این حال مانند دیگر پرایمرها پوست را به خوبی صاف و یکدست می‌کند و ردی از خود بر جای نمی‌گذارد. پرایمرهای این برند حاوی آبرسان بوده و برای انواع پوست تولید شده است. به راحتی می‌توان گفت پرایمر کلینیک در رده محصولات همسان خود، بهترین مارک پرایمر است.

  1. پرایمر گلدن رز (GoldenRose)

امروزه محصولات برند گلدن رز در ایران به علت بالا بودن کیفیت و قیمت مناسب بسیار محبوب شده است. یکی از پرایمرهای محبوب این برند، پرایمر مات گلدن رز مدل Mattifying and Pore Minimizing است که برای پوست چرب بسیار مناسب است و جلوه ماتی به صورت شما می‌دهد.

پوست‌های چرب و مختلط بهتر است از پرایمر‌های مات‌کننده استفاده کنند تا چربی پوست اضافه آن‌ها گرفته شود و آرایش آن‌ها نیز مات و بهتر جلوه داده شود. کسانی که پوست خشک دارند بهتر است از پرایمرهایی استفاده کنند که حاوی آبرسان ومرطوب‌کننده هستند.