یکی از مشخصه های تاثیرگذار در زیبایی هر فرد، موهای وی است. اگر موها به درستی کوتاه شود و مدل آن متناسب با فرم صورت شخص باشد، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و آراستگی خواهد داشت. مدل موهای متفاوتی برای هر رده سنی وجود دارد که در ادامه به معرفی مدل موی کوتاه دخترانه خواهیم پرداخت.

مدل موی چتری

یکی از انواع مدل موهای متناسب برای دختر خانم ها، مدل موی چتری است. مدل موی چتری بیشتر برای افرادی مناسب است که پیشانی بلند دارند. همچنین، افرادی که صورت خیلی کشیده و باریک دارند با کوتاه کردن موهای خود به شکل چتری می توانند توازن را در چهره خود برقرار کنند. بسته به سلیقه و علایق می توان چتری ها را به روش های مختلف انجام داد. چتری را می توان روی پیشانی ها ریخت یا فرق از بغل باز کرد. همچنین می توان قسمت پشت موها را نیز متناسب با چتری ها کوتاه تر یا به صورت بلند رها کرد.

مدل موی باب

یکی از انواع مدل موی کوتاه دخترانه پرطرفدار در سال های اخیر، مدل موی باب است. مدل موی باب به این صورت است که قسمت جلوی موها بلندتر و قسمت پشت موها کوتاه تر باشد. میزان بلندی جلوی موها به سلیقه فرد بستگی دارد. در این روش باید زاویه بندی کوتاهی مو به خوبی رعایت شود تا نتیجه کار تمیز و مرتب از آب در بیاید.

مدل موی مصری

همه ما با مدل موی مصری آشنایی داریم. مدل مویی که اندازه آن تا کمی پایین گوش می آید و صاف و یکدست است. مدل موی مصری بیشتر برای افرادی مناسب است که موهای صاف و یکدست دارند. البته افرادی که موهای فر یا مجعد دارند نیز می توانند از این مدل موی کوتاه دخترانه استفاده کنند. ولی از آنجایی که حجم موهایشان زیاد است، موها بسیار پرپشت نشان داده می شود. این افراد می توانند از سشوار و اتو مو برای صاف کردن مدل موی مصری خود استفاده کنند.

مدل موی قارچی

مدل موی قارچی برای دختران یکی از بهترین گزینه ها است. همچنین، از آنجایی که چند سالی سن را کمتر نشان می دهد، بزرگسالان نیز می توانند از آن استفاده کنند. روش کوتاهی مو مدل قارچی به این صورت است که از قسمت چتری به عنوان راهنما استفاده شده و دور تا دور سر را به همان ترتیب کوتاه می کنند. برای قسمت پایین آن نیز با استفاده از موزر یا ماشین می توان موها را کوتاه تر کرد تا مدل موی کوتاه دخترانه جلوه زیباتری داشته باشد.

مدل موی خیلی کوتاه دخترانه

اگر وقت رسیدگی به موهای کودک خود را ندارید، بهتر است از مدل موی خیلی کوتاه یا پسرانه برای او استفاده کنید. استفاده از مدل موی پسرانه باعث می شود گردی صورت بیشتر نمایان شود. به همین دلیل، به افرادی که صورت تپل و بزرگ تری دارند چندان توصیه نمی شود. در گذشته اعتقاد بر این بوده است که استفاده از مدل موی خیلی کوتاه برای کودکان باعث می شود تا اکسیژن کافی به پوست سر و ریشه مو رسیده و سرعت رشد آن چند برابر می شود.