روغن آرگان بعنوان یکی از موثرترین و مفیدترین روغن‌های طبیعی در دنیا شناخته می‌شود. مصرف این روغن در چند دهه اخیر به قدری افزایش یافته که محصولات برگرفته از روغن آرگان، بخشی بزرگ از صعنت تولید محصولات مراقبتی و بهداشتی را در بر گرفته اند. اما تاثیر این روغن بی‌نظیر روی سلامت و زیبایی موها یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز این ماده برخواسته از طبیعت است.

بانوان مراکشی همیشه برای مراقبت از موهای بلند و پرپشت خود مقداری روغن آرگان را روی موهای خود ماساژ می‌دهند. تا چند سال پیش اغلب مردم از خواص فوق‌العاده این ماده گیاهی برای زیبایی و سلامت موها بی‌خبر بودند اما امروزه تمام دنیا این دانه‌های روغنی شفا بخش و معجزه‌گر را به خوبی می شناسند.

روغن آرگان یکی از سریع‌الجذب‌ترین روغن‌های گیاهی بشمار می‌رود. بنابراین برای آبرسانی، ویتامینه کردن موها و جلوگیری از شکستن موها، روغن آرگان یک گزینه ایدآل است. بد نیست با برخی از خواص روغن آرگان برای مو آشنا شوید و بفهمید چگونه آرگان می‌تواند سبب نرمی، لطافت و سلامت موها شود:

روغن آرگان، پزشک موهای آسیب دیده

روغن آرگان هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ سلامت، پزشک موهای آسیب دیده شما خواهد بود. اما چگونه؟ روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست، ویتامین E  و دیگر اسیدهای چرب ضروری را در خود دارد، بنابراین از ایجاد موخوره، شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می کند. در ضمن با استفاده مرتب از این روغن می‌توان حالت ارتجاعی مو را افزایش داده و آن را آبرسانی کرد.

خط مویی پرتر با روغن آرگان

روغن آرگان با داشتن قدرت نفوذ بالا، افزایش حالت ارتجاعی موها و محافظت از آن در دراز مدت سبب می‌شود که دیرتر تارهای موی خود را از دست بدهید و در مقابل رویش مجدد موهایتان را مشاهده کنید. بنابراین به مرور زمان احساس می‌کنید که خط مویی پرتری نسبت به پیش از مصرف روغن آرگان دارید.

خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی روغن آرگان

از جمله دلایلی که باعث می‌شود که افراد را به مصرف روغن آرگان تشویق کنیم، خاصیت‌های درمانی آن می‌باشد. این روغن یک ضدالتهاب قوی برای افرادیست که پوست سرشان چرب است و مرتبا دچار شوره سر می‌شوند. با مصرف منظم روغن آرگان، شوره سر کاهش یافته و دچار التهاب ناشی از خارش پوست‌سر نخواهید شد.

اگر موهایی خشک و وز داشته باشید، می‌توانید آسیب‌ها و خشکی مو را با استفاده از روغن آرگان برطرف نمایید. نرمی و رطوبت مو پس از مصرف روغن آرگان از گره خوردن و خشکی موهایتان جلوگیری خواهد کرد.

رشد مجدد موها با روغن آرگان

اگر به مراکش سفر کنید، مشاهده خواهید کرد که بانوان درصورت ریزش موها، دستمالی را به موهای خود ماساژ می‌دهند. این دستمال حاوی روغن آرگان است. بانوان مراکشی جهت تقویت موها و قطع ریزش مو از ترکیب نیجلا، انجیر و روغن آرگان یک ماسک موی کاملا موثر تهیه کرده اند. نتیجه بخش بودن این ماسک به دلیل وجود ویتامین E در روغن آرگان است که شکنندگی موها را برطرف کرده و در دراز مدت سبب پرپشتی موها می‌شود.

مراقبت از موها در برابر حرارت

یکی از فواید جالب و کاملا موثر آرگان این است که موها را در مقابل گرما محافظت می‌کند. اگر شما عادت به استفاده مداوم از سشوار و ابزارهای گرمازا جهت حالت دادن به موهایتان دارید، توصیه می‌شود که پیش از سشوار زدن، کمی روغن آرگان به موها بزنید. این روغن می‌تواند مانند عایق از موها در برابر گرمای شدید مراقبت کند.