هیچ چیز به اندازه یک پوست سالم و شاداب نمی‌تواند زیبایی و جوانی را به شما هدیه دهد. راه‌های زیادی برای حفظ سلامت پوست وجود دارد. اما بهتر است همیشه اول به دنبال روش‌های طبیعی مراقبت از پوست با محصولات گیاهی باشید. یکی از محصولاتی که این روزها بسیار در بین خانم‌ها و حتی آقایان بسیار محبوب شده است، استفاده از روغن جوجوبا می‌باشد. خواص روغن جوجوبا برای پوست باعث شده تا این روغن به راحتی جایگزین محصولات مراقبت از پوست شیمیایی مانند مرطوب کننده، پاک کننده‌های آرایشی و ... باشد.

امروز قصد داریم به اصلی‌ترین خواص روغن جوجوبا برای پوست اشاره کنیم.

  1. پاک کننده آرایشی

یکی از خواص قابل توجه روغن جوجوبا خاصیت پاک‌کنندگی پوست است. به همین دلیل از این روغن می‌توانید به عنوان پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید. با این محصول به راحتی می‌توانید آرایش خود را در عرض مدت زمان کوتاه پاک کنید. برای این کار تنها کافی است یک تکه پنبه را که به روغن جوجوبا آغشته می‌باشد را بر روی صورت خود بکشید و آرایش را از روی صورت خود پاک کنید. از روغن جوجوبا می‌توایند علاوه بر پاک کردن آرایش صورت و لب به عنوان پاک کننده آرایشی چشم و مژه نیز استفاده کنید.

  1. مرطوب کنندگی پوست

از ویژگی اصلی این روغن میتوان به خاصیت مرطوب کنندگی پوست اشاره کرد. روغن جوجوبا پوست شما را نرم و لطیف می‌کند. این روغن به دلیل داشتن سرامید در ترکیب خود، باعث هیدراته شدن پوست، در نتیجه مرطوب شدن آن می‌شود. روغن جوجوبا سریع جذب پوست شما می‌شود و هیچ اثری از خود باقی نمیگذارد. از دیگر خواص روغن جوجوبا برای پوست می‌توان گفت این روغن در برابر هرگونه آلودگی، گرد و غبار، رطوبت و آلرژن‌ها محافظت می‌کند و قسمت خشک شده پوست شما را ترمیم می‌کند.

  1. رفع اختلالات پوستی

اگر پوست شما دچار مشکلاتی چون اگزما و یا روزاسه شده است، استفاده از این روغن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روغن جوجوبا امروزه، به عنوان درمان طبیعی اگزما به حساب می‌آید. خاصیت ضد التهابی از دیگر خواص روغن جوجوبا برای پوست است که قرمزی‌هایی که به دلیل خشکی پوست ایجاد شده است را درمان می‌کند. برای رفع این مشکل توسط این روغن فقط کافی است مقداری از پنبه را در روغن بزنید و سپس آن را به طور مستقیم بر روی محل مورد نظر پوست بزنید. برای درمان سریعتر و همچنین رفع درد ناشی از بیماری‌های پوستی می‌توانید به مدت دو بار در روز از آن استفاده کنید.

  1. کاهش التهابات پوستی

روغن جوجوبا خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد. به همین دلیل به کاهش التهابات ایجاد شده بر روی پوست کمک به سزایی می‌کند. همچنین از خواص روغن جوجوبا برای پوست به منظور کاهش زخم‌هایی که بر اثر عفونت‌های جزئی مانند زیگیل و یا زخم سرد ایجاد شده‌‌اند، استفاده می‌کنند. در صورتی که به دلیل ایجاد التهابات پوستی صورت شما قرمز و یا ورم‌های دردناک شد، می‌توانید به عنوان تسکین دهنده و حتی رفع آن‌ها از روغن جوجوبا استفاده کنید. برای استفاده از روغن جوجوبا بر روی التهابات پوستی می‌توانید با پنبه‌ای که به روغن جوجوبا آغشته هست را به آرامی و به طور مستقیم بر روی محل مورد نظر قرار دهید.

  1. کاهش چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی پوست

این روغن علاوه بر دیگر خواصی که گفته شد، در کمتر کردن چین و چروک‌های پوست نیز تاثیر به سزایی دارد. در صورت استفاده مداوم از این روغن میتوانید به توجه به سنی که دارید جوانتر به نظر برسید. این روغن به دلیل ویتامین E موجود در آن، باعث حذف رادیکال‌های آزاد می‌شود در نتیجه پیری پوست شما را به تعویق می‌اندازد. همچنین از خواص روغن جوجوبا برای پوست این است که ایجاد چین و چروک‌های پوست را تا 25 درصد کاهش می‌دهد. اگر در صورت استفاده از این روغن به عنوان کاهش چین و چروک پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، تاثیر بیشتری در آن خواهید دید.