امروزه لوازم آرایش یکی از وسایل روتینی است که هر خانمی استفاده می‌کند. مخصوصا آرایش چشم در میان خانم‌ها بسیار محبوب است و از لوازمی مانند ریمل، خط چشم و یا سایه برای چشمان خود استفاده می‌کنند. اما با توجه به گستردگی تولید در صنعت لوازم آرایش، برخی اجناس تقلبی را به جای اصل می‌فروشند یا برخی خانم‌ها اصلا به اصل بودن برند لوازم آرایش خود توجه نمی‌کنند. برند بودن در لوازم آرایشی حتما مساوی با گران بودن نیست. بسیاری از مارک‌های آرایشی بهداشتی در دنیا وجود دارد که با قیمت بسیار ارزان هستند. اما به هر حال ممکن است تا کنون هر یک از شما در دام لوازم آرایش تقلبی افتاده‌اید و کار از کار گذشته است و چشمان شما به این لوازم واکنش و حساسیت نشان داده است. در ادامه این مقاله ما راه‌هایی برای درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش به شما معرفی خواهیم کرد که قطعا برای شما مفید خواهد بود.

روش‌های درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش

  • از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید

استفاده از داروی ضدحساسیت، یکی از روش‌های درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش می‌باشد. از داروهای بسیار موثر در حساسیت چشم نسبت به لوازم آرایش آنتی هیستامین است. البته به این نکته توجه فرمایید که استفاده از این داروها نباید به شکل روزانه مصرف شود و در واقع اضطراری و حساسیت شما هستند.

  • درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش با استفاده از کمپرس سرد

حساسیت با التهاب و قرمزی همراه است که کمپرس آب سرد درمانی برای این موارد است. البته این نکته را باید ذکر کرد که اگر حساسیت شما به شکل گل مژه باشد باید برای تسکین آن در طول روز از کمپرس آب گرم یا حوله استفاده کنید. برای هر کدام از این موارد می‌توانید از کمپرس‌های آماده استفاده کنید یا یک حوله را در آب سرد یا در موارد گل مژه آن را اتو بکشید و بر روی چشمان خود بگذارید.

  • از قطره‌های چشمی استفاده کنید

اگر از دسته افرادی هستید که در کل به مواد آرایشی حساسیت دارید، برای مثال همیشه هنگام ریمل زدن و خط چشم کشیدن یا بعد از آن چشمانتان قرمز شده و دچار خارش و آبریزش می‌شود، باید برای درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش از قطره چشمی استفاده کنید. شما می‌توانید 15 الی 30 دقیقه قبل از آرایش قطره را در چشمان خود ریخته و سپس آرایش خود را انجام دهید. قطره بر روی چشم شما مانند لایه محافظتی عمل می‌کند و مانع هر گونه خارش و آبریزش یا قرمز شدن می‌شود.

  • هر 3 ماه یکبار لوازم آرایش خود را عوض کنید.

یکی از دلایل حساسیت چشم شما به لوازم آرایش می‌تواند این باشد که شما به تاریخ مصرف لوازم خود توجهی نمی‌کنید و ممکن است از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته مصرف می‌کنید. لوازم آرایش چشم را بهتر است بعد از 3 ماه عوض کنید، به جز سایه‌ که تاریخ مصرف آن را می‌توانید بر روی سایه مشاهده کنید اما برای ریمل و خط چشم بهترین زمان همان 3 ماه است.

اقدامات لازم برای جلوگیری از حساسیت چشم به لوازم آرایشی

برای جلوگیری از حساسیت چشم خود بهتر است طرز آرایش چشم خود را تغییر دهید. هر چه باشد پیشگیری بهتر از درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش است.

  • در نزدیکی پایه چشم ریمل نزنید

شما نباید ریمل را از پایه‌های مژه خود و جایی که به چشم متصل است استفاده کنید. در واقع استفاده ریمل در پایه برخلاف تصور عموم تاثیری بر بلندی و پر شدن مژه‌ها ندارد. ریمل را از وسط ساقه تا سر مژه بکشید تا با چشم شما برخورد نداشته باشد.

  • داخل چشم را خط چشم نکشید

ممکن است خیلی از آرایشگرها را دیده‌اید که داخل چشم خود مداد می‌کشند ولی باید به این نکته اشاره کرد که کشیدن مداد درون چشم نباید یک کار روتین و روزانه باشد و میکاپ آرتیستان هم فقط برای آرایش‌‌های یک روزه از این روش استفاده می‌کنند. شما با کشیدن مداد درون چشم خود به صورت روزانه باعث می‌شود هر روز آلودگی وارد چشم شما شود در نتیجه منجر به حساسیت می‌شود.

  • هرگز با آرایش نخوابید و در انتهای روز آرایش خود را پاک کنید

حتما شب‌ها آرایش چشمان خود را پاک کنید زیرا در صورت پاک نکردن در حین خواب مواد آرایشی درون چشم‌های شما نفوذ می‌کنند و باعث حساسیت می‌شوند.