موخوره مشکل شایعیست که بیشتر بانوان را به خود درگیر می‌کند. در هر سنی ممکن است دچار موخوره شویم و بیشتر در افرادی این مشکل بروز می‌کند که موهای بلند دارند. موخوره ظاهر جالبی ندارد و سبب بهم ریختگی موها می‌شود. هر چقدر هم که موها را بشویید و شانه بزنید در نهایت باید به فکر درمان باشید. حتما شما هم در طول زندگی خود بارها موهایتان را کوتاه کردید تا موخوره درمان شود. اما درمان موخوره بدون کوتاهی هم امکان پذیر است. اگر قبل از این هر چند وقت یکبار با قیچی به جان موهایتان می‌افتادید دست نگهدارید. اینبار می‌خواهیم چند روش درمان موخوره بدون کوتاهی مو به شما معرفی کنیم.

گام نخست برای درمان موخوره بدون کوتاهی مو

گفتیم که درمان موخوره بدون کوتاهی نیز ممکن است اما لازم است ابتدا بفکر حفظ سلامت موها هم باشیم. پس از پیش از اینکه موها دچار موخوره شوند پیشگیری کنید. هر 28 روز یکبار نوک موها را بگیرید، در اینکار مداومت بخرج دهید تا نتیجه مثبتش را ببینید. اگر پیش از بروز موخوره نوک گیری کنید دیگر نیاز به کوتاه کردن موها به اندازه چند سانتی‌متر نخواهد بود.

نوک گیری موها برای پیشگیری از بروز موخوره

نوک گیری مو روشی موثر برای مراقبت از سلامت موهاست. این کار با استفاده از ابزارهای گوناگونی انجام می‌گیرد. توصیه ما این است که آرایشگرتان نوک گیری را انجام دهد تا دقیقا فقط چند میلیمتر از بلندی موها کمتر شود و فقط موخوره‌ها ازبین بروند. یک آرایشگر حرفه‌ای در نوک گیری موها مهارت کافی دارد و به شما تکنیک‌های مراقبتی یاد می‌دهد که دیگر حتی نیاز به نوک گیری هم نداشته باشید.

موهایتان هم به آبرسانی احتیاج دارند

موها بیش از آنکه به محصولات شیمیایی و آرایشی نیاز داشته باشند، نیازمند آبرسانی و رطوبت کافی هستند. برای هیدراته کردن موهایتان وقت بگذارید و خودتان ماسک مو تهیه کنید، ماسک‌های صنعتی شاید موثر باشند اما به اندازه ماسک‌های طبیعی اثرگذاریشان ماندگار نیست. با چند ماسک مویی که یادتان می‌دهیم هرگز دچار موخوره نمی‌شوید.

چند ماسک مو برای درمان موخوره بدون کوتاهی مو

ماسک روغن زیتون و کدو تنبل

فکرش را می‌کردید که کدو تنبل راه چاره موخوره شما باشد؟ ترکیبی که به شما یاد می‌دهیم بمب رطوبت رسان است و اجازه نمی‌دهد هرگز موهایتان دچار موخوره شود. برای تهیه ماسک کدو تنبل به 200 گرم کدو تنبل، روغن زیتون و یک عدد موز رسیده نیاز دارید.

  • کدو، موز و روغن زیتون را ترکیب کنید تا به خمیری یکدست دست پیدا کنید.
  • ماسک را روی موهای مرطوب شده بمالید.
  • بین 15 تا 30 دقیقه زمان دهید تا جذب موها بشود.
  • برای شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید.

ماسک عسل و آووکادو

اگر وقت زیادی ندارید که برای تهیه ماسک صرف کنید، حداقل با ترکیب این دو ماده به درمان موهایتان بپردازید. عسل و آووکادو دو ماده طبیعی هستند که موهایتان را تقویت می‌کنند و اجازه بروز موخوره نمی‌دهند. کافیست برای تهیه این ماسک مو قوی و موثر از یک عدد آووکادو و 25 گرم عسل استفاده کنید.

  • آووکادو را پوره کنید و سپس عسل را به آن بیافزایید.
  • دو ماده را به خوبی ترکیب کنید تا یکدست و کرمی شود.
  • ابتدا به موهایتان شامپو بزنید و شستشو را انجام دهید.
  • سپس ماسک آووکادو و عسل را به موها بمالید.
  • 15 دقیقه زمان دهید تا ترکیبات موثره آن جذب مو و پوست سر شود.
  • برای شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید.

درمان موخوره با تغییر رژیم غذایی

آنچه که روی موهایتان می‌بینید نشات گرفته از تغذیه شماست، چرا که موها هم برای حفظ زیبایی و سلامت خود به کلاژن نیاز دارند. بنابراین باید غذاهای مضر و فاقد ارزش غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کنید و سراغ مواد غذایی بروید که سرشار از پروتئین و کلاژن هستند. سبزیجات بیشتری بخورید و حتما در روز سه عدد میوه میل کنید تا درمان موخوره بدون کوتاهی را تجربه کنید.

نرم کننده خوب موخوره را خوب می‌کند

یک روش درمان موخوره بدون کوتاهی استفاده از نرم کننده است که شاید برای کف سر مضر باشد اما برای نوک موهای شما نجات دهنده است. پس از هربار شستشوی موها با شامپو از نرم کننده مناسب موهایتان استفاده کنید. نرم کننده رطوبت موها را افزایش می‌دهد و از بروز موخوره پیشگیری می‌کند.