یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورتشان با آن دست و پنجه نرم می کنند، این است که صورتشان بعد از اصلاح جوش می زند. چنین مسئله ای آنقدر آزاردهنده است که خیلی از خانم ها به خاطر آن قید اصلاح صورتشان را می زنند. دغدغه این خانم ها این است که برای جوش نزدن بعد اصلاح چه کار باید بکنیم؟ اگر شما هم با این معضل رو به رو هستید، می توانید، پاسخ این سوال را دراین مقاله بخوانید. ما در این مطلب راهکارهایی را برای جوش نزدن بعد اصلاح به شما ارائه خواهیم داد.

راهکارهایی برای جوش نزدن بعد اصلاح

پاکسازی صورت

اولین اقدامی که برای جوش نزدن بعد اصلاح می توانید، انجام دهید این است که قبل از این که اقدام به اصلاح موهای صورت خود کنید، پوستتان را کاملا پاکسازی نمایید. این کار باعث می شود تا هرگونه عوامل میکروبی و آلوده کننده از سطح پوست و منافذ آن پاک شود. توجه داشته باشید که اگر پوست شما پاکسازی نشده باشد، در هنگام اصلاح میکروب ها وارد منافذ پوستتان می شوند و به دنبال آن زمینه برای ایجاد جوش مهیا می شود. برای پاکسازی پوستتان می توانید از مخلوط آب و سرکه سیب هم کمک بگیرید.

با کمپرس سرد التهاب صورتتان را تسکین دهید

دومین اقدام برای جوش نزدن بعد از اصلاح این است که به محض آن که اصلاح صورتتان به پایان رسید، روی پوستتان کمپرس سردی بگذارید تا التهاب صورتتان تسکین پیدا کند. اگر کمپرس سرد ندارید، می توانید، حوله‌ای را با آب سرد مرطوب کنید و آن را به مدت 30-15 دقیقه روی صورتتان بگذارید. این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید، اما توجه داشته باشید که قبل از استفاده مجدد از کمپرس، اجازه دهید پوست‌تان به دمای طبیعی خود برگردد.

صورتتان را با آب خنک شستشو دهید.

برای این که صورتتان پس از اصلاح جوش نزند، لازم است تا صورت خود را بعد از اصلاح به آرامی و با آب سرد شستشو دهید. اگر می خواهید، از شوینده ای هم استفاده کنید، سعی کنید از شوینده های ملایم استفاده نمایید. شوینده هایی که در ترکیبات خود عصاره جو دو سر دارند، می توانند بسیار کمک کننده باشند، چرا که جو دو سر خاصیت ضد التهابی دارد و در تسکین پوست های تحریک شده نقش تاثیر گذاری را ایفا می کند. اگر شوینده مناسبی در منزل ندارید، هم می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب برای شستشوی صورت خود کمک بگیرید.

استفاده از ماسک های خانگی بعد از بند انداختن صورت

یکی از موثرترین و در عین حال ساده ترین کارهایی که می توانید، برای جلوگیری از جوش زدن صورتتان بعد از اصلاح انجام دهید، این است که از ماسک های خانگی استفاده نمایید. یکی از بهترین ماسک های خانگی برای جوش نزدن بعد اصلاح، ماسک خیار است که برای تهیه آن لازم است تا یک خیار متوسط را رنده کنید و با ۱۰۰ گرم نعناع خورد شده مخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. حال ماسک شما آماده است و تنها کافی است، مقداری از آن را به پوست خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید. اگر میخواهید، پوستی سفت و مستحکم داشته باشید، می توانید به مواد خود یک عدد سفیده تخم مرغ هم اضافه نمایید.

 صورتتان را مرطوب نگه دارید

بعد از آن که صورتتان را شستید، حتما باید از یک کرم مرطوب کننده ملایم استفاده کنید و به کمک آن پوستتان را مرطوب نگه دارید. در انتخاب نوع کرم مرطوب کننده باید نهایت دقت را به خرج دهید و تا جایی که ممکن است از کرم هایی استفاده کنید، که فاقد هر گونه رنگ، عطر و پارابن باشد، چرا که وجود هر کدام از این مواد در ترکیبات کرم ها می تواند، پوست شما را تحریک کند.

کلام آخر

در این مطلب با راهکارهایی برای جوش نزدن بعد اصلاح آشنا شدید. حال با به بارگیری تمام این روش ها می توانید، بدون هیچ نگرانی صورت خود را اصلاح کنید و از زیباتر شدنتان لذت ببرید. در پایان نیز تقاضامندیم هر گونه سوال یا ابهامی پیرامون هر کدام از روش ها دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.