موها از عوامل بسیار تاثیرگذار در زیبایی ظاهری هستند. در بسیاری از مردان و زنان، به دلایل مختلفی در سنین مختلف ریزش مو اتفاق خواهد افتاد. اگر عوامل ارثی که رایج ترین دلیل ریزش مو در افراد بالای 40 سال است را در نظر نگیریم، عوامل دیگر دخیل در ریزش موها قابل کنترل هستند. به عنوان مثال، اگر ریزش مو به دلیل مصرف داروی به خصوصی و یا یک روند درمانی مانند شیمی درمانی اتفاق بیافتد، پس از قطع روند درمان، ریزش موها نیز خود به خود متوقف خواهند شد. رویش مجدد مو امکان پذیر خواهد بود اگر بدانید که به چه علتی دچار ریزش مو شده اید.  بسیاری از افراد به دنبال روش های پزشکی می روند. پیشنهاد می کنیم پیش از آن که برای رویش مجدد مو های خود دارو مصرف کنید، روش های خانگی و توصیه های مهمی که در ادامه ارائه می کنیم را مطالعه نمایید.

تاثیر سبک زندگی در رویش مجدد مو

شاید کمی غیر قابل باور باشد، اما سبک زندگی شما در رویش مجدد مو هایتان تاثیر مستقیمی دارد. روش شستشوی موهایتان، این که از چه شامپویی استفاده می کنید و موهای خود را چگونه شانه می کنید، چقدر اهل استفاده از رنگ موها و یا مواد دکلره هستید؟ چه تیپ غذاهایی در وعده های روزانه ی شما وجود دارد؟ آیا مواد معدنی مورد نیاز را به قدر کافی مصرف می کنید؟ تمامی این موارد در کنار هم می توانند دلیلی بر رویش مجدد مو و یا ریزش هرچه بیشتر آن باشند. کمبود آهن، روی و اسیدهای چرب ضروری از اصلی ترین عوامل ریزش موها هستند که با رساندن آن ها به بدنتان، شاهد رویش مجدد مو های خود خواهید بود.

درمان های خانگی موثر در رویش مجدد مو

روش های خانگی و استفاده از مواد طبیعی همیشه بهتر از روش های شیمیایی در رویش مجدد مو بوده اند. بنابراین اگر واقعاً قصد دارید تا برای همیشه از شر ریزش موهای سر خود خلاص شوید، انجام روش های درمانی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را به یک عادت در سبک زندگی خود تبدیل کنید. تمامی این روش ها بهره گرفته از مواد طبیعی هستند و به صورت ماسک موضعی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت است که هیچ گونه عوارض و حساسیتی به دنبال خود نخواهند داشت.

ماسک آلوئه ورا برای روش مجدد موها

از اصلی ترین دلایل ریزش موها، خشکی بافت میان سلولی در سر یا در اصطلاح دهیدراته شدن آن است. بنابراین آلوئه را به عنوان منبع غنی آبرسانی به پوست و مو می تواند بهترین درمان خانگی جهت رویش مجدد مو باشد. برای این منظور ژل آلوئه ورا را از برگ آن جدا کرده و به صورت مستقیم بر روی کف سر خود ماساژ دهید. اجازه دهید تا 20 دقیقه ماسک آلوئه ورا بر روی موها باقی مانده و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را می توانید هفته ای دو مرتبه تکرار نمایید. آلوئه ورا را می توان در ترکیب با مواد مغذی دیگر مانند عسل، روغن زیتون یا روغن نارگیل و غیره مورد استفاده قرار داد.