درمان خشکی لب ، مسئله ای که اگر به دنبال خواندن این مقاله آمده باشید حتما با آن درگیر شده اید. خشک شدن و ترک خوردن لب ها، احساس سوزش و بروز قرمزی در اطراف لب می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اما چرا لب ها خشک می شوند؟ روش های درمان خشکی لب چیست؟ آیا لزومی دارد که برای درمان به پزشک مراجعه کنیم؟ روش های خانگی درمان چقدر کارساز هستند؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به طور مختصر پاسخی برای تمامی سوالاتتان بازگو کنیم.

چرا لب ها خشک می شوند؟

لب ها ممکن است به دلایل مختلفی خشک شوند. اصلی ترین علت برای خشک شدن لب ها، خشک شدن هوا و دهیدراته شدن بدن شماست. لب های شما تنها اندامی هستند که دارای غدد تعریق نیستند و از خود چربی تولید نمی کنند. به همین علت است که در مواجه با هوای سرد و خشک در زمستان و یا کم آب شدن بدنتان، اولین آسیب متوجه لب های شما خواهد شد. گاهی ممکن است خشکی لب ها به دلیل کمبود ویتامین های تاثیرگذاری مانند ویتامین A در بدن شود. اما خشکی، بروز اگزما و کم آبی مهم ترین دلایل برای خشک شدن لب ها هستند. حال که علت های اصلی برای خشک شدن لب ها را فهمیدیم، می خواهیم بدانیم که روش های درمان خشکی لب ها چیست؟

برای درمان خشکی لب ها چه کنیم؟

درمان خشکی لب به طور معمول با انجام چند روش ساده و در خانه امکان پذیر است و با رعایت این اصول، نیازی به مراجعه به پزشک وجود نخواهد داشت. اما اگر خشکی لب ها برای مدت طولانی ادامه داشت، دچار سوزش، خارش، التهاب و درد در لب های خود شدید، خشکی منجر به خون ریزی نامتعارفی شد و غیره، حتما برای درمان خشکی لب های خود به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید. اما به طور کلی، درمان خشکی لب در خانه امکان پذیر است اگر راهکارهای زیر را جدی بگیرید!

برای درمان خشکی لب، بدنتان را هیدراته کنید!

اصلی ترین دلیل برای خشک شدن و ترک خوردن لب ها، کم آبی بدن شما است. برای درمان خشکی لب ها در قدم اول باید آب بنوشید. روزی حداقل 8 لیوان آب، علاوه بر تامین آب مورد نیاز بافت های میان سلولی بدن شما، خشکی لبهایتان را نیز درمان خواهد کرد. علاوه بر نوشیدن آب، اضافه کردن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه تان می تواند در درمان خشکی لب ها تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد.

از رژ لب های بدون سرب استفاده کنید

یکی از مهم ترین دلایل بروز اگزما و خشکی لب ها، استفاده از رژ لب های بی کیفیت است. برای انتخاب رژ لب خود حساسیت ویژه ای داشته باشید. حتما از رژ لب های با برند معتبر، تاریخ انقضای طولانی مدت و بدون سرب و پارابن استفاده کنید.

تاثیر روغن های طبیعی را فراموش نکنید!

برای درمان خشکی لب ها، ساده ترین و موثرترین روشی که می توانید انجام دهید، بهره گیری از روغن های طبیعی است. روغن های مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون و دیگر موارد مشابه می توانند تاثیر شگفت انگیزی در درمان خشکی لب های شما بگذارند. برای اثرگذاری هرچه بیشتر این روغن ها، هر شب پیش از خواب مقدار کمی از آن ها را به آرامی بر روی لب های خود ماساژ دهید. با این روش، شما لب هایی نرم، شفاف و زیبا خواهید داشت!