اگر شما هم پوست خشک دارید و به واسطه آن، آرایش روی پوستتان به خوبی نمی نشیند، لازم است تا برای خلاصی از این مشکل، به خوبی از پوستتان مراقبت کنید. در همین راستا ما در این مطلب به معرفی راهکارهایی برای مراقبت از پوست خشک پرداخته ایم.

پاکسازی پوست

اولین کاری که برای مراقبت از پوست خشک باید انجام دهید، این است که هر روز پوست خود را با استفاده از شوینده هایی که قلیایی نیستند، شستشو دهید. این کار کمک می کند تا تمامی ذرات گرد و غبار و مواد آرایشی از روی پوست پاک شوند. توجه داشته باشید که هرگز بعد از شستشو، پوست خود را با حوله خشک نکنید. رعایت این نکته به شما کمک می کند تا علاوه بر جلوگیری از تشدید خشکی و خارش، پوستتان نرم و لطیف باقی بماند.

تقویت پوست

تقویت پوست یکی از مهم ترین گام های مراقبت از پوست خشک است؛ چراکه برای جلوگیری از تشدید خشکی پوست، نیاز است تا به تقویت آن پرداخته شود. به این منظور باید مکمل های غذایی، ویتامین ها و پروتیین ها در برنامه غذایی گنجانده شوند. به عنوان مثال سبزیجات و میوه هایی همچون موز و پرتقال که سرشار از فیبر هستند، کمک زیادی به تقویت پوست خشک می نمایند.

مرطوب کردن پوست

یکی از ضروری ترین مراحل مراقبت از پوست خشک، رطوبت رسانی به آن و پرهیز از عوامل تشدید کننده خشکی پوست می باشد. پوست در اثر شستشو، چربی خود را از دست می دهد، بنابراین لازم است تا برای برگرداندن چربی از دست رفته، از کرم های مرطوب کننده و آبرسان کمک گرفت.

مراقبت از پوست لب

یکی از مهم ترین کارهایی که برای مراقبت از پوست خشک باید انجام دهید، توجه به لب هاست؛ چراکه پوست لب بسیار حساس بوده و خیلی زود دچار ترک خوردگی می شود که این ترک خوردگی ها علاوه بر این که دردناک هستند، جلوه نازیبایی را هم به چهره می بخشند. بنابراین اگر پوست خشکی دارید، برای جلوگیری از ترک خوردگی لب ها حتما از نرم کننده های لب استفاده نمایید. حتی می توانید از مواد طبیعی همچون شکر و لیمو که در خانه دارید هم در این راستا کمک بگیرید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

همانطور که می دانید، اشعه های مضر نور خورشید آسیب زیادی به پوست می رسانند و این آسیب ها زمانی بیشتر می شود که پوست خشک باشد و هیچ نوع کرم ضد آفتابی هم روی آن نباشد. بنابراین حتما لازم است تا برای مراقبت از پوست خشک خود، پیش از خروج از منزل، از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. با این کار علاوه بر این که از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نموده اید، به جوان تر ماندن پوستتان هم کمک شایانی کرده اید. لازم به ذکر است که در خرید کرم ضدآفتاب نیز باید دقت بسیاری به کار بگیرید و با توجه به نوع پوست خود، خرید کنید.

استفاده از ماسک های خانگی

یکی دیگر از روش های مراقبت از پوست خشک، استفاده از ماسک های خانگی بوده که از آسان ترین و بهترین راه ها برای درمان خشکی پوست است. برای تهیه این ماسک ها به راحتی و بدون صرف هیچ گونه هزینه ای می توانید، با موادی که در خانه دارید، ماسک تهیه کنید و جوانی و لطافت را به پوست خود هدیه کنید. یکی از بهترین موادی که توصیه می شود، در ماسک های پوست خشک حتما از آن استفاده شود، روغن نارگیل است؛ چراکه این روغن طبیعی حاوی EFA ها از اسیدهای چرب ضروری است که می تواند با محافظت از پوست در برابر اثرات مضر محیطی، آن را مرطوب نگه دارد.

کلام آخر

در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با مراقبت از پوست خشک در اختیار شما قرار دهیم، که امیدواریم تمامی این نکات را به کار بگیرید تا بتوانید پوستی نرم و جوان داشته باشید.