موها بخشی از جذابیت و زیبایی چهره ما را شکل می‌دهند. بنابراین بسیار مهم است که چگونه از موها نگهداری کنیم، چه مدل مویی برای موهای خود انتخاب کنیم و به چه صورت از آن مراقبت کنیم تا فرم خود را از دست ندهد. انتخاب مدل مو همیشه کاری دشوار است، چراکه مدل‌های مو فراوانی در دنیا وجود دارد که در دوره‌ای به عنوان زیباترین مدل مو معرفی می‌شوند.

اما زیباترین مدل مو تنها به رنگ و کوتاهی نیست و حتما باید مدل که انتخاب می‌کنید متناسب با فرم صورت شما باشد تا جذاب و زیبا بنظر برسد. در این قسمت می‌خواهیم چند مورد از زیباترین مدل مو هایی که می‌توانید با توجه به فرم صورتتان انتخاب کنید را به شما معرفی کنیم.

مدل هیرکات پیکسی

اگر موهای شما نازک است و کوتاه و بلند آن زشت بنظر می‌رسد، اینبار مدل هیرکات پیکسی را امتحان کنید. مدل هیرکات پیکسی یکی از زیباترنی مدل موهایی است که برای چندین سال متوالی دربین مدل موهای زیبا جای گرفته است. این یک انتخاب ایدآل برای بانوانی است که موهایی کم پشت دارند، اما دلشان می‌خواهد کرد موها را کوتاه کنند.

در این مدل موها بسیار کوتاه می‌شوند، اما نه به شکل یکدست. آرایشگر موها را به صورت لایه لایه و نامنظم کوتاه می‌کند و این خطا را بوجود می‌آورد که موهایی پرپشت دارید. بهتر است که این مدل را با فرق کج انتخاب کنید تا کم پشتی موها کمتر به چشم بیاید.

آبشاری و لایه لایه

با موهای بلند و کم پشت چکار می‌توان کرد. توصیه می‌کنیم مدل آبشار را انتخاب کنید تا موهایتان پرپشت و حجیم بنظر برسد. در این مدل موها به صورت مواج حالت داده می‌شود. اگر از رنگ موی آمبره استفاده کنید زیبایی‌اش دو چندان می‌شود.

مدل باب یکی از زیباترین مدل مو ها

باب مدل مویی است که هرگز قرار نیست از فهرست زیباترین مدل مو ها حذف شود. اگر نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید که خیلی موهایتان را کوتاه کنید، ابتدا مدل باب را تجربه کنید. مدل باب نباید بالاتر از خط فک برود و کوتاهی استانداردش تا همین نقطه است. البته شما می‌توانید برعکس کمی قد آن را بلندتر بگیرید.

باب یک مدل مو کلاسیک و دوست داشتنی است و با آن در هر جایی می‌توانید حضور پیدا کنید و حتی نیاز نیست برای شرکت در مراسم بخصوص شینیون انجام دهید، مدل باب به تنهایی زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. کسانی که مدل باب را انتخاب می‌کنند معمولا با هایلایت، رنگ ساده یا مدل آمبره به موهای خود تنوع و زیبایی بیشتری می‌بخشند.

مدل کروکات و آندرکات

یک تغییر سیصد و شصت درجه اگر می‌خواهید، باید مدل کروکات و آندرکات را انتخاب کنید. اگر عاشق کوتاهی مو هستید پس یکبار هم این مدل را امتحان کنید. در این مدل قسمت بالایی موها مقداری بلند می‌ماند و باقی بخش‌ها کوتاهتر خواهند شد. اگر از رنگ روشن روی این مدل مو استفاده کنید، جذابیتتان چند برابر می‌شود.

مدل هندسه‌ای

برخی از اینکه موهایشان چند هفته بعد از کوتاهی نظم اول را نداشته باشد و شلخته به نظر برسد متنفرند، پس توصیه می‌کنیم که مدل هندسه‌ای را انتخاب کنند. دقت کنید که اگر مدل موی انتخابی شما هندسی است پس باید وقت زیادی برای مراقبت از آن صرف کنید.

مدل چتری

چتری همچون مدل باب هرگز تکراری نمی‌شود و در هر دوره‌ای جای برای خود باز می‌کند. اگر مدل انتخابی شما چتریست خیلی دستتان باز است چون می‌توانید بلند موهایتان را خودتان تعیین کنید. با هر فرم صورتی می‌توانید موهایتان را چتری کوتاه کنید. دقت کنید چتری شما نباید بالاتر یا پایین‌تر از خط بالای ابرو باشد.

در انتخاب بلندی مدل مو چتری دقت کنید که با توجه به ارتفاع گردن و شکل صورت بلندی را تعیین کنید.