تشخیص اصل بودن یا نبودن یک عطر همیشه آسان نیست، زیرا برخی افراد منفعت طلب در تلاشند تا عطرهای تقلبی تهیه کنند. در نگاه اول عطر اصل و تقلبی یکسان به نظر می‌رسند، اما چنین نیستند. ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بفهمید که عطر اصل است یا خیر. زیاد شدن عطر تقلبی در بازار باعث شد تا امروز به یکسری نکات کلیدی اشاره کنیم تا به شما در تشخیص ادکلن اصل کمک ‌کند.

1. تشخیص ادکلن اصل از روی ماندگاری آن

یک ادکلن اصل در یک روز ساخته نمی‌شود، حداقل یک سال طول می‌کشد و تمام ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن تا آخرین جزئیات بر روی عطر ذکر می‌شود.به عنوان مثال، در عطرهای اصل، از الکل با کیفیت استفاده می‌شود، در حالی که الکل عطرهای تقلبی بسیار سمی و آلرژی‌زا و برای سلامتی خطرناک هستند.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا عطر شما اصل است، به خاطر داشته باشید که اگر ادکلن ماندگاری زیادی نداشته باشد، این یک عطر ساختگی است. یک ترفند ساده برای تشخیص اصل بودن عطر این است که بطری را تکان دهید و اگر باعث ایجاد حباب‌های کوچکی شد که بلافاصله ناپدید شد؛ عطر شما اصل است.

 

2. به بطری عطر نگاهی بیاندازید.

به عنوان یک قائده کلی بطری ادکلن اصل از شیشه صاف و مرغوب ساخته شده است. شیشه بطری معمولاً شفاف است تا رنگ عطر دیده شود. همچنین بطری معمولاً از شیشه یک تکه ساخته می‌شود. بنابراین اگر عطری خریداری می‌کنید دقت کنید که بطری آن سطحی صاف و یک  دست داشته باشد در این صورت تقلبی است. بنابراین کیفیت شیشه ادکلن اصل باید بی‌عیب و نقص باشد. در عطرهای اصل حتما ذکر شده است که در چه کشوری ساخته شده‌اند. بنابراین باید عبارت " ساخته شده است در" روی بطری شما نوشته باشد.

 

3. بسته‌بندی عطر

بازار تولید ادکلن و عطر یک بازار کاملاً رقابتی است. به همین دلیل بازاریابی و بسته‌بندی آن نقش بسیار مهمی دارد. در واقع بسته‌بندی یک عطر باعث می‌شود شما در یک نگاه عاشق آن عطر شوید و بخواهید آن را امتحان کنید. برای یک بسته‌بندی زیبا طراحان جعبه با طرح‌ها، رنگ‌ها، چاپ‌ها و تایپوگرافی بازی می‌کنند.

ادکلن اصل جعبه‌های بسیار باکیفیتی دارند. جعبه‌ها باید کاملا محکم باشند تا از شکستن یا آسیب ‌دیدن شیشه ادکلن محافظت کنند. اگر متوجه شدید که جعبه شکننده است یا با مقوای بی‌کیفیت و وزن کم ساخته شده است، قطعا عطر تقلبی است.

 

4. بارکد اصالت کالا

همه ما این جمله را زیاد شنیدیم که این محصول دارای بارکد اصالت کالاست. اما داشتن بارکد نشانه اصل بودن نیست. در واقع به سادگی می‌شود بارکدی را بر روی کالا زد که به سایتی منتهی شود که یک محصول تقلبی می‌فروشد. برای حل این مشکل بهتر است بدانید که در هر کشوری بارکدها با یک عدد خاصی شروع می‌شوند. در کشور فرانسه بارکدها با 30 یا 37 و در انگلیس با 50 شروع می‌شود. هر کشور عدد مخصوص به خود را دارد و با همین روش شما دیگر مشکلی در تشخیص ادکلن اصل از تقلبی ندارید.

 

5. سلفون

ممکن است سلفون به نظر مسئله مهمی به نظر نیاید و کمی پیش پا افتاده باشد، اما سلفون نیز یکی از سرنخ‌هایی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم تا بفهمیم که آیا عطر اصل است یا خیر. بسته‌بندی عطر باید در پلاستیکی باشد که کاملا اندازه و چسبیده به آن باشد. اگر چین خوردگی یا نقصی در سلفون پیدا کردید یا از آن بدتر اگر سلفون وجود نداشته باشد عطر شما قطعا یک عطر تقلبی است.

 

با همین چند ترفند ساده می‌توانید ادکلن اصل را تشخیص دهید. عطرهای تقلبی قیمت کمتری دارند و ممکن است با خود فکر کنید مسئله مهمی نیست که عطر تقلبی بخرید. اما باید این نکته را ذکر کرد که عطرهای تقلبی برای سلامتی شما خطرناک هستند و موجب بیماری‌های پوستی و آلرژی  می‌شوند.