یکی از مشکلات همیشگی مردان در مورد خرید محصولات مراقبت بهداشت جنسی، مسئله انتخاب بهترین کاندوم متناسب با سایز آلت تناسلی است. برای خیلی‌‌ها خرید کاندوم یک روند سردرگم کننده به همراه دارد. تمام انواع کاندوم‌ها در یک سایز تولید و عرضه نمی‌شوند. پس همه کاندوم‌ها برای برخی از افراد مناسب نیست و حتی خطر انتقال بیماری‌های مقاربتی را کمتر نکرده و افزایش هم می‌دهد. با انتخاب یک کاندوم در سایز مناسب می‌توان مراقبت قابل اطمینانی انجام داد و شریک جنسی خود را نیز ایمن کرد. در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با سایز کاندوم ها در اختیار شما قرار می دهیم.

معایب کاندوم با سایز نامناسب:

در صورتی که مردان از کاندوم‌های با سایز نامناسب استفاده کنند ممکن است مشکلات زیر بروز کند:

  • درصورتی که کاندوم بیش از حد بزرگ باشد امکان اینکه در زمان تماس جنسی خارج شود بسیار زیاد است.
  • درصورتی که خیلی کوچک باشد امکان پارگی و سوراخ شدن محصول بسیار بالاست.
  • درصورت پارگی و خروج احتمال بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های نهفته جنسی محتمل است.

معرفی سایز کاندوم :

بصورت کلی سایز بندی کاندوم‌ها در سه گروه طبقه بندی می‌شود:

  • MAXI: سایز بزرگ. عرض 56 میلی‌متر و طول 205 میلی‌متر.
  • ULTRA: کاندوم‌های با سایز متوسط و استاندارد. عرض 53 میلی‌متر و طول 190 میلی‌متر.
  • SLIMFIT: راحت و محکم. عرض 49 میلی‌متر و طول 170 میلی‌متر.

سایز کاندوم مناسب شما:

برای اینکه بفهمید سایز مناسب شما کدام است خیلی کار سختی نباید انجام بدهید. فقط به یک رشته یا نوار اندازه‌گیری نیاز دارید و انجام مراحل زیر:

مرحله اول:

برای اندازه‌گیری دقیق، لازم است آلت تناسلی مرد در حالت قائم باشد. ( در حالت شل این اندازه‌گیری دقیق نخواهد بود). چگونگی استفاده از انواع کاندوم‌ها به سلیقه افراد بستگی دارد اما برای شروع اندازه‌گیری و یافتن سایز مناسب کاندوم این تنها روش صحیح است.

مرحله دوم:

اندازه‌گیری طول: اندازه‌گیری طول آلت تناسلی مردانه. تمام کاری که باید انجام دهید استفاده از یک نوار اندازه‌گیری است. نوار را در پایه آلت تناسلی قرار داده (پایه آلت تناسلی مردانه از جایی شروع می شود که متصل به بدن است). بهتر است جهت پیدا کردن نقطه شروع به استخوان عانه فشار وارد کنید، چراکه چربی می‌تواند طول آلت را مخفی نماید.

طول آلت تناسلی را با مشخص کردن طول آن از پایه تا انتهای نوک اندازه‌گیری کنید. این عدد را بخاطر بسپارید و یا اینکه یادداشت کنید.

مرحله سوم:

اندازه گیری عرض: در این مرحله لازم است اطراف آلت تناسلی مردانه را اندازه گیری کنید. برای اینکار از یک نوار اندازه گیری نرم استفاده کنید و دور ضخیم‌ترین بخش آن بپیچید. (در این مرحله نیز آلت تناسلی باید در حالت قائم باشد).

در آخر با توجه به اندازه‌های ذکر شده در بالا می‌توانید سایز مناسب خود را پیدا کنید. دقت کنید که سایز و دسته بندی انواع کاندوم‌ها در برندهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

سایز عرض کاندوم:

  • استاندارد: عرض 4.445 تا 5.08 سانتی متر.
  • بزرگ: عرض بیش از 5.08 سانتی‌متر.
  • کوچک: عرض کمتر از 4.445 سانتی‌متر.

سایز طول کاندوم:

  • استاندارد: کاندوم استاندارد طول مابین 18.415 تا 19.812 سانتی‌متر دارد.
  • بزرگ: طول مابین 18.415 تا 20.574 سانتی‌متر است.
  • کوچک: طول مابین 17.78 تا 19.812 سانتی‌متر است.

بهترین سایز کاندوم :

ممکن است چند محصول همزمان به سایز و اندازه‌گیری شما شباهت و نزدیکی داشته باشند. در اینصورت توصیه این است که از چند محصول استفاده کنید تا محصول مناسب خود و شریک جنسیتان را انتخاب نمایید.

خواندن سایز کاندوم از روی بسته بندی:

برای خواندن سایز کاندوم‌ ها اطلاعات پشت بسته بندی را مطالعه نمایید. اگر محصول خارجی بود از راهنمایی که ذکر کردیم استفاده کنید. اما اگر ایرانی است احتمال اینکه محصولات ایرانی همه از نوع سایز استاندارد باشند قوی‌تر است.