خلاقیت و نوآوری در صنعت زیبایی باعث به وجود آمدن محصولات زیادی شده است. گرچه این پیشرفت و تنوع زیاد محصولات یک پیشرفت عالی در صنعت زیبایی و آرایشی است. اما برای برخی کاربرد و روش استفاده از آنها ممکن است هنوز گیج‌کننده باشد. امروز قصد داریم در مورد فرق بین پرایمر و کرم پودر صحبت کنیم. پرایمر به نسبت کرم پودر محصول جدیدی است و ممکن است خیلی‌ها با کاربرد آن آشنایی نداشته باشند.

پرایمر چیست؟

پرایمر بعد از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب اولین مرحله برای آرایش کردن است. در واقع پرایمر نقش پایه یک میکاپ حرفه‌ای و بی‌نقص را برعهده دارد. این لوازم آرایش در رنگ‌های مختلف و مناسب هر جنس پوست وجود دارد. اما در نهایت یا بر روی صورت نامرئی می‌شود یا با زدن کرم پودر روی صورت ناپدید می‌شود.

فواید پرایمر

پرایمر به ماندگاری بیشتر آرایش کمک می‌کند و از پوست شما در مقابل مواد آرایشی محافظت می‌کند و برای پایه آرایش، پوستی صاف و یک دست را ایجاد می‌کند.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یک مایع یا کرمی است که در رنگ‌های مختلف برای هر رنگ پوست تولید می‌شود. یک لایه از کرم پودر به اندازه کافی ضخامت دارد و برای داشتن چهره‌ای صاف و یک دست به شما کمک می‌کند. اگر از این محصول به درستی استفاده کنید، لک‌ها و قرمزی‌‌ها و فرو رفتگی و برآمدگی‌های پوست را کامل پوشش می‌دهد. کرم پودر نیز یک پایه مناسب برای ایجاد یک پوست صورت یکنواخت است.

در دنیای نوین لوازم آرایش کرم پودر در طیف رنگی گسترده‌ای تولید و عرضه می‌شود. در واقع هر رنگ پوستی را در تولید این محصول در نظر گرفته‌اند. از رنگ‌های پوست بسیار روشن تا تیره‌ترین رنگ پوست کرم پودر وجود دارد. کرم پودر در خاصیت و کاربرد نیز دارای تنوع بالایی هستند. به این معنی که کرم پودرها می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال کرم پودرها خاصیت آب رسانی دارند، برخی دارای SBF هستند و از پوست شما در مقابل اشعه فرابنفش مراقبت می‌کند.

تفاوت کرم پودر و پرایمر

قبل از پرداختن به تفاوت‌ها به شباهت اصلی آنها اشاره کنیم که هر دو در اصل یک نوع پایه آرایشی و زیرسازی پوست هستند. اما کاربرد پرایمر بیشتر در رفع ایرادهای صورت و ماندگاری بیشتر و در کل یک محافظ صورت است. اما کاربرد اصلی کرم پودر برای یک رنگ کردن صورت و پوشاندن پرایمر و کانسیلر است.

پرایمر بی‌رنگ است و یا به رنگ‌های مختلف قرمز و نارنجی و ... تولید می‌شود. جالب اینجاست که هر کدام از رنگ‌های پرایمر یک کاربرد جداگانه دارند. برای مثال از پرایمرهای با تناژ سبز می‌توانید برای پوشاندن قرمزی پوست و جوش‌ها استفاده کنید. اما تمام کرم پودرها به رنگ صورت هستند و طیف رنگی آن نیز به اندازه تمام پوست‌هایی است که در جهان وجود دارد.

پرایمر به تنهایی قابل استفاده نیست و در صورت استفاده از پرایمر حتما باید بعد از آن از کرم پودر استفاده کنید. پرایمر بیشتر مورد استفاده آرایشگران حرفه‌ای قرار می‌گیرد و یا بیشتر مناسب زمانی ا‌ست که قصد دارید یک میکاپ و آرایش کامل داشته باشید و برای استفاده روزمره مناسب نیست. اما از کرم پودر می‌توانید به صورت روزمره استفاده کنید و پوست یک دستی داشته باشید.

برخی پرایمرها مخصوص چشم ساخته می‌شوند و برای پف و قرمزی چشم کاربرد دارند. اما حواستان باشد که کرم پودر را نباید به چشم بزنید. پرایمر این قابلیت را دارد که چین و چروک صورت را بپوشاند و شدت آن‌ها را کم کند.