از زمانی که میسلار واتر وارد زندگی ما شد، شاهد سردرگمی های فراوان بین این محصول و تونر هستیم. تونرها مدت ها قبل جزئی از روال مراقبت پوستی ما بودند؛ اما میسلار واتر چند سالی است که وارد چرخه محصولات مراقبت از پوست شده است. اما سوالاتی که ممکن است پیش بیاید این است که میسلار واتر بهتر است یا تونر؟ تفاوت این دو در چیست؟ از کدام محصول استفاده کنم بهتر است؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش ها هستید و می خواهید بدانید فرق میسلار واتر با تونر چیست، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

میسلار واتر چیست؟

به عبارت ساده، میسلار واتر یک محصول پاک کننده است که از ترکیب روغن و آب تشکیل شده است و به از بین بردن همه چیز روی صورت، از جمله آرایش، آلودگی، ناخالصی ها و کرم های ضد آفتاب کمک می کند. این محصول دارای یک فرمولاسیون سالم است که در آن قطرات ریز روغن موسوم به میسل در آب معلق و ترکیب می شوند. ترکیب فوق به از بین بردن آرایش (حتی ضد آب)،چربی، خاک و همه ناخالصی ها از صورت شما کمک و آن را حسابی تمیز می کند.

میسلار واتر معمولاً حاوی الکل نیست، به همین دلیل برای پوست حساس بسیار مناسب است. گاهی اوقات بسته به مواد تشکیل دهنده آن، حاوی مرطوب کننده نیز می باشد. لازم نیست بعد از مصرف میسلار واتر صورت خود را آبکشی کنید. زیرا محصول خود دارای آب است.

به همین دلیل است که میسلار واتر با وجود اینکه اخیراً وارد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده، نامی محبوب برای خود پیدا کرده است. اما در ادامه می خواهیم بدانیم فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

تونر چیست؟

معمولاً بعد از اینکه صورت خود را با پاک کننده تمیز کردید، تونر مرحله دوم پاکسازی پوست شما است. این ترکیب از آب و مواد مفید برای پوست مانند آنتی اکسیدان ها، اسیدها یا گلیسیرین تشکیل شده است. مهمترین (یا تنها) عملکرد یک تونر حفظ و بازیابی سطح   pH  پوست شما پس از برهم زدن تعادل طبیعی و قلیایی شدن آن توسط پاک کننده ها است.

علاوه بر این، تونر می تواند پس از تمیز کردن پوست، آلودگی ها و باکتری های باقی مانده سطح آن را از بین ببرد. همچنین می تواند پوست را با سایر مواد دوستدار پوست آبرسانی کرده و شستشو دهد. پس می توان گفت که فرق میسلار واتر با تونر این است که میسلار برای پاک کردن پوست استفاده می شود اما تونر در تنظیم ph پوست کاربرد دارد.

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

میسلار واتر در مقایسه با تونر به دلیل اهداف متفاوت هر دو محصول امکان پذیر نیست. در واقع نمی توان گفت کدام محصول بهتر است چون هر کدام از آنها ویژگی ها و مزایای خاص خودشان را دارند. میسلار واتر یک پاک کننده فوق العاده ملایم است که برای از بین بردن آرایش، آلودگی و چربی از پوست استفاده می شود و آن را تمیز و هیدراته می کند. از طرف دیگر، همیشه بعد از تمیز کردن از تونر برای متعادل کردن سطح pH پوست استفاده می شود و گاهی اوقات بسته به سایر ترکیباتی که دارد می تواند برای آبرسانی و پاکسازی عمیق استفاده شود.

بنابراین ظاهراً فرق میسلار واتر با تونر این است که میسلار یک پاک کننده صورت، پاک کننده آرایش، تونر و مرطوب کننده است. در حالی که تونر فقط پس از پاکسازی با دیگر شوینده ها، خاک و باکتری های باقی مانده را تمیز می کند و پوست شما را آماده می کند تا سایر محصولات مراقبت از پوست نفوذ سریع تر و عمیق تری را در پوست داشته باشند.