داشتن یک چهره طبیعی با پوستی زیبا مهمترین چیزی است که برای جوانتر و زیباتر به نظر رسیدن به دنبال آن هستیم. اینکار می‌تواند اعتماد بنفس انسان را بیشتر کند. ولی امروز رسیدن به این هدف چندان راحت نیست، چرا که در انبوهی از آلودگی‌ها زندگی می‌کنیم که دشمن سلامت پوست است. باید دانست که گرد و غبار، آلودگی‌های معلق در هوا و دست کشیدن به پوست خود جزو عاملین آلودگی پوست و بروز هزار مشکل متفاوت هستند.

اگر شما طرفدار روشهای طبیعی و بی‌خطر برای حفظ سلامت پوست‌تان هستید شاید بهتر است در مورد فواید بخور صورت بیشتر بدانید. بسیاری از سالن‌های زیبایی و کلینیک‌های پوستی با تکیه بر آن سعی می‌کنند مشتریان با مشکلات پوستی را درمان کنند. امروز می‌‌خواهیم بیشتر درمورد فواید بخور صورت صحبت کنیم.

منظور از بخور صورت چیست؟

بخور گرفتن یکی از روش‌های موثر در پاکسازی و تمیز کردن پوست است. در این روش باید از بخار ناشی از آب داغ یا جایگزین آن حوله داغ استفاده کنیم. با استفاده از بخار داغ آب می‌توان منافذ مسدود شده را باز کرد. شما می‌توانید اینکار را با دستگاه بخور انجام دهید و یا اینکه از یک ظرف آب داغ استفاده کنید، در هرصورت از فواید بخور صورت برای حفظ جوانی و شادابی پوست بهره ببرید.

فواید بخور صورت در طولانی مدت

خوشبختانه باید بگوییم که فواید بخور صورت به دو تا سه عدد محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با استفاده از این روش حسابی به پوستتان برسید و از طراوت و زیبایی آن لذت ببرید. حال با هم چند فایده آن را بیشتر خواهیم شناخت:

به پوست و روحتان آرامش می‌دهد

اگر قبل از این فقط با یوگا و ماساژ و دیگر روش‌های آرامش بخش به روح و جسمتان رسیدگی می‌کردید، از این پس بخور صورت را هم به آن لیست اضافه کنید. یکی از فواید بخور صورت این است که رادیکال‌های آزاد روی پوست را برطرف کند و اضطراب و استرس مخرب پوست را ازبین ببرد. علاوه‌بر آن پس از بخور صورت احساس سبکی و آرامش فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

یک صورت صاف و بدون جوش

جوش و آکنه یک مشکل تقریبا همگانیست و کسی نمی‌تواند بگوید هرگز دچارشان نشده است. اما اگر کسی پوست زیبا و بدون جوش دارد بدانید که حتما از بخور صورت استفاده می‌کند. با بخور صورت منافذ مسدود پوستتان را باز می‌کنید و سموم و باکتری‌ها را از داخل منافذ بیرون می‌کشید، بنابراین دیگر دچار جوش و آکنه‌های زشت نخواهید شد.

یک روش قوی برای پاکسازی پوست

پوست هر چند وقت یکبار باید سلول‌های مرده را پس بزند و رشد مجدد سلولی را شروع کند. حال اگر پوستتان چرب باشد یا آلودگی فراوانی داشته باشد اصلا اینکار ممکن نیست و منافذ نیز به سرعت پر از چربی، باکتری و حتی قارچ‌های خطرناک خواهند شد. با بخور صورت چربی اضافه پوست را بگیرید، آلودگی‌ها را پاک کنید و پاکسازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

تحریک پوست به کلاژن‌سازی

برای اینکه پوست کلاژنسازی خود را متوقف نکند باید مواد مغذی دریافت کند و زیر آن جریان خون به خوبی انجام بگیرد. از فواید بخور صورت بهبود و افزایش گردش خون در پوست است. همچنین پوستتان را برای کلاژن‌سازی تحریک کنید. خواهید دید که پیری به همین زودی‌ها سراغتان نمی‌آید.

اگر پوستتان چرب است بخور صورت یادتان نرود

اگر پوست چربی دارید و ترشح چربی اضافه را احساس می‌کنید، تمیز کردن پوستتان را جدی بگیرید و سطح چربی‌اش را تحت کنترل خود درآورید. متخصص به شما توصیه می‌کند که از عصاره‌های گیاهی و ماسک‌های طبیعی جهت پاکسازی پوست استفاده کنید، اما ابتدا لازم است پوست تمیز شود. یکی دیگر از فواید بخور صورت باز شدن منافذ پوست است که باعث می‌شود داروهای گیاهی و ماسک‌های طبیعی خیلی سریعتر جذب پوست شده و چربی اضافه را کاملا برطرف می‌کنند.

آبرسان قوی

اگر می‌خواهید صورتتان پر، بشاش و مرطوب بماند همیشه از بخور صورت استفاده کنید. می‌توانید از عصاره گیاهان دارویی در بخور خود استفاده کنید تا تاثیر آن را چند برابر کند.