لوسیون بدن چیست؟ لوسیون بدن نوعی مرطوب کننده ی پوست است که به دلیل وجود آب بیشتر در ترکیبات خود، گرانروی بالاتری داشته و سریع تر جذب می شود. لوسیون بدن به عنوان مرطوب کننده ی سریع انواع پوست و برای کل بدن مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل ترکیبات خاصی که دارد می تواند خشکی های سطحی و برخی بیماری های پوستی را به سرعت درمان کند. این مرطوب کننده ی آبرسان مزایای بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مواد مغذی تشکیل دهنده لوسیون بدن

ترکیبات تشکیل دهنده ی لوسیون بدن چیست؟ ترکیبات در هر برند، مدل و برای هر نوع پوست متفاوت است. اما به طور کلی، تمامی لوسیون بدن ها شامل مقادیر سرشاری موکول آب جهت آبرسانی سریع به پوست، ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی و قابلیت محافظت از  پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه های UVA و UVB، اولئونیک اسید به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان بسیار قوی و دیگر ترکیبات موثر مانند ویتامین C می باشد. این ترکیبات می توانند با رطوبت رسانی سریع از خشک شدن و بروز اگزما در پوست شما جلوگیری کنند.

مزایای استفاده از لوسیون بدن چیست؟

همانطور که در ابتدای متن در پاسخ به سوال لوسیون بدن چیست اشاره کردیم، مهم ترین مزیت استفاده از لوسیون بدن، آبرسانی و رطوبت رسانی سریع به بافت سلولی پوست است. پوست شما ممکن است به دلایل مختلف از جمله شستشوی زیاد آن هم با آب داغ، زمستان و خشکی هوا، حساسیت و غیره دچار خشکی شود. در این وضعیت، لوسیون بدن به کمک شما خواهد شتافت. لوسیون بدن و مرطوب کننده دو محصول کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند و لوسیون بدن بیشتر به عنوان آبرسان مورد استفاده قرار می گیرد.

لوسیون بدن پوست شما را نرم و لطیف می کند. این امر به دلیل آبرسانی و تغذیه رسانی کامل به بافت میان سلولی اتفاق می افتد. همین فرایند است که سبب می شود تا پس از استفاده از لوسیون بدن، خشکی ها و چروک های موضعی پوست شما به طور کامل از بین رفته و حالتی لطیف به خود بگیرد. لوسیون بدن ها معمولاً حاوی عصاره های طبیعی هستند که منجر به خوشبو شدن آن ها شده است. با انتخاب لوسیون بدنی با رایحه ی محبوب خود می توانید با تاثیرات روانی رایحه ها در مغز، درون خود احساس آرامش را ایجاد نمایید.

چه لوسیون بدنی چه نوع پوستی، مسئله این است!

پس از آن که دانستیم لوسیون بدن چیست، انتخاب نوع لوسیون بدن مناسب با پوست خود یک مسئله ی بسیار مهم در گرفتن بیشترین بهره وری از آن است. برای آنکه بتوانید بهترین لوسیون بدن را برای خود بخرید، ابتدا باید نوع پوستتان را شناسایی کنید. ما به طور کلی 4 نوع پوست داریم:

  • پوست خشک: لوسیون بدن منتخب شما باید فاقد الکل و ترکیبات شیمیایی باشد و غنی از روغن های گیاهی و مغذی مانند روغن آرگان، زیتون و موارد مشابه دیگر.
  • پوست چرب: لوسیون بدن مناسب برای این گروه پوستی، باید فاقد هرگونه ترکیبات روغنی و الکل بوده و بافت سبکی داشته باشد. لوسیون بدن هایی با عصاره ی آلوئه ورا برای پوست های چرب بهترین انتخاب هستند.
  • پوست حساس: پوست های حساس نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. اگر پوست شما به ترکیبات شیمیایی مختلف حساسیت نشان می دهد، باید لوسیون بدنی انتخاب کنید که فاقد هر گونه اسانس و ترکیبات شیمیایی بوده و از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده باشد.
  • پوست مختلط: این نوع پوست که رایج ترین نوع پوست در سراسر جهان است، به لوسیون بدن هایی احتیاج دارد که در عین غنی بودن از ترکیبات موثر روغنی، بافت سبک و جذب سریعی داشته باشند.