لوسیون یک پماد موضعی است که به منظور مرطوب کردن و یا درمان برخی مشکلات پوستی، با دست به صورت مستقیم و یا پنبه روی پوست اعمال می شود. در کل لوسیون های بدن پوست را نرم، لطیف و سالم نگه می دارند اما برخی از آن ها خواص دیگری از جمله ضد پیری داشته و پوست را خوشبو می کنند.

چسبندگی لوسیون های بدن نسبت به کرم ها کمتر است؛ چرا که لوسیون ها درصد بیشتری آب دارند. مقدار محتوای آب این محصولات، قوام سبک تری به آن ها می بخشد و پخش کردنشان را روی ناحیه وسیعی از پوست راحت تر می کند. معمولا لوسیون ها در بطری هایی عرضه می شوند که به راحتی قابل استفاده هستند. از این محصولات کاربردی می توان روزانه استفاده کرد؛ زیرا سبک بوده و به راحتی جذب پوست می شوند. در ادامه این مقاله، می آموزید نحوه استفاده از لوسیون بدن چیست و چه مزایای فوق العاده ای برای پوست شما دارد.

طرز استفاده از لوسیون بدن چیست ؟

اگر در اغلب مواقع حس کشیدگی در پوستتان دارید، پوست شما خشک است. در این موارد یک لوسیون خوب بدن کمک می کند پوستتان نرم، لطیف و در نهایت جوان تر به نظر برسد. البته استفاده از لوسیون های بدن صرفا به پوست های خشک محدود نمی شود و انواع مختلفی از آن برای نوع پوست های متفاوت قابل تهیه است. اما چگونه باید از لوسیون بدن استفاده کرد؟

  • مرحله 1: لوسیون بدن مناسب نوع پوست خودتان را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: بلافاصله بعد از حمام، از لوسیون بدن استفاده کنید؛ زیرا در این زمان پوست شما بیشتر تشنه است و پوست مرطوب، باعث جذب هر چه بیشتر لوسیون می شود.
  • مرحله 3: به مقدار یک سکه از لوسیون را کف دستتان بریزید و از پایین به بالا روی پوستتان ماساژ دهید.
  • مرحله 4: لوسیون را به طور مساوی و یکنواخت روی همه قسمت های بدنتان پخش کنید.
  • مرحله 5: توجه داشته باشید که باید از محصولات متفاوتی برای صورت و بدن استفاده کرد. لوسیون بدن صرفا برای پوست بدن فرموله شده و پوست لطیف صورت، نیاز به کرم مخصوص دیگری دارد.

4 مزیت اصلی لوسیون بدن چیست ؟

استفاده منظم از لوسیون های بدن می تواند مزایای شگفت انگیزی برای پوست شما به همراه داشته باشد؛ که مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. آبرسانی پوست خشک

پوست می تواند به دلایل مختلفی خشک شود. افزایش سن، خشکی آب و هوا و گاهی اوقات نداشتن روتین مناسب مراقبت از پوست می تواند منجر به خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست شود. استفاده روزانه از لوسیون می تواند رطوبت از دست رفته پوست را برگرداند و به نرم و لطیف ماندن آن کمک کند.

  1. درمان ناهمواری های پوست

لوسیون بدن می تواند ناهمواری های پوستی به ویژه پینه هایی را که بیشتر روی آرنج یا زانو دیده می شوند، درمان کند. علاوه بر این گاهی در اثر ایستادن بیش از حد یا پیاده روی زیاد پاها پینه می زنند که در تمام این موارد با استفاده منظم از لوسیون می توان پوست خشک را تسکین داده و این نواحی را هم مانند مابقی پوست صاف و لطیف کرد.

  1. احساس و بوی خوب

لوسیون های بدن نرم و خامه ای هستند و با رایحه ای دلپذیر به پوست احساس خوبی می بخشند. در واقع رایحه ملایم لوسیون های بدن می تواند تاثیر آرامش بخش با خواص مرطوب کنندگی بر پوست داشته باشد و تاثیر مثبت طولانی مدتی بر آن بگذارد.

  1. درخشش پوست

لوسیون های بدن انواع مختلفی داشته و هر کدام هدف های متفاوتی برای پوست دارند؛ از عطرهای ملایم گرفته تا لوسیون هایی که پوست را مرطوب و تغذیه می کنند. به هر حال پوست سالم نتیجه استفاده از این محصولات است و درخشش طبیعی چیزی است که بدون سلامت پوست به دست نمی آید.

ترکیبات لوسیون بدن چیست ؟

هنگام انتخاب لوسیون بدن مهم است که بدانید محصول انتخابی شما باید حاوی چه موادی باشد. هر نوع پوست، مشکلات خاص خود را دارد و بر این اساس باید لوسیون مناسب بدن را انتخاب کرد.

  • سرامیدها: حفظ رطوبت پوست
  • اسیدهای چرب ضروری: تامین سوخت مورد نیاز سلول ها و حفظ سلامت و درخشندگی پوست
  • گلیسیرین، گلایکول و پلی اُل ها: جذب و حفظ رطوبت طبیعی پوست
  • هیالورونیک اسید: آبرسانی سریع و حفظ عملکرد کلاژن و الاستین پوست، مناسب پوست های مستعد آکنه
  • پپتیدها: تولید کلاژن و کاهش چین و چروک پوستی، بهبود علائم مشکلات پوستی از جمله روزاسه، پسوریازیس و درماتیت
  • ویتامین E: آبرسانی و حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد
  • آنتی اکسیدان ها: کاهش چین و چروک پوست

منبع

https://www.johnsons-me.com/beauty-tips/how-to-use-body-lotio