بدون شک یکی از مهم ترین خرید های پیش از عروسی، خرید لوازم آرایش عروس است که به خوبی توانسته خود را به یکی از دغدغه های عروس خانم ها تبدیل نماید. خانم های خوش ذوق و نکته سنج همواره می کوشند تا قبل از خرید لوازم آرایش ، لیستی از مهم ترین لوازم آرایش را برای خود تهیه کنند.

اگر شما هم به دنبال لیست لوازم آرایش عروس هستید، مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید، چرا که در آن مهم ترین لوازم آرایش عروس لیست شده است.

لیست لوازم آرایش عروس

قبل از آماده کردن لیست لوازم آرایش خود، میزان استفاده خودتان از لوازم آرایش را در نظر بگیرید. در ابتدا موارد ضروری را در اولویت قرار دهید و پس از آن به سراغ لوازم کم اهمیت تر بروید. در ادامه مهم ترین لوازم آرایش که باید در لیست لوازم آرایش عروس باشد، معرفی شده اند.

  • پرایمر

شما عروس های خوش ذوق و نکته سنج باید بدانید، بدون استفاده از پرایمر، آرایش خوب و یکدستی نخواهید داشت. استفاده از پرایمر باعث می شود که منافذ باز، بسته شوند و پوست برای کرم پودر زدن آماده باشد. این گونه است که پوستی شاداب و با طراوت و عاری از هرگونه عیب و نقص خواهید داشت.

 

  • کرم پودر و پنکک

یکی از مهم ترین وسایل در لیست لوازم آرایش عروس، کرم پودر و پنکیک می باشد. در خرید کرم پودر باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر پوستی چرب دارید، بهتر است تا کرم پودری ب خرید که پوشش مات داشته باشد.

پنکک خود را هم دقیقا از همان برندی انتخاب کنید که کرم پودر خود را انتخاب کردید. هنگامی که کرم پودر و پنکیک از یک برند باشند، سازگاری بهتری با هم دارند و بهتر روی پوست قرار می گیرند.

  • انواع پد و اسفنج های آرایشی

اسفنج ها از وسایل ضروری برای پخش کردن کرم پودر روی صورت هستند. عروس خانم ها باید توجه داشته باشند که کرم را به هیچ عنوان با انگشت روی صورت پخش نکنند، چرا که کرم پودر ظاهر یکدستی پیدا نخواهد کرد.

  • پالت سایه چشم

عروس خانم ها برای این که بتوانند نگاه جذاب و زیبایی داشته باشند، لازم است تا از سایه چشم استفاده نمایند. سایه چشم از هیجان انگیزترین بخش آرایش به شمار می رود، چرا که از طیف وسیعی از رنگ ها می توان استفاده نمود.

پالت های سایه که بافت آن ها عمدتا به صورت پودر فشرده می باشد، از رایج ترین انواع سایه هستند.

برای خرید پالت سایه چشم باید دقت کنید که حتما پالتی را نتخاب نمایید که رنگ های آن برای شما مفید و کارآمد است.

  • خط چشم:

خط چشم باعث می شود، چشم عروس در مجالس بزرگتر و زیباتر جلوه کند. خط چشم ها به سه صورت مدادی، ژله ای و مایع موجود هستند. توجه داشته باشید که اگر در کشیدن خط چشم مهارت کافی را ندارید، خرید خط چشم مخصوص افراد مبتدی برای شما هوشمندانه تر است.

  • ریمل:

ریمل نقش مهمی در آرایش عروس خانم ها در میهمانی ها دارد و در حقیقت تکمیل کننده آرایش چشم می باشد. ریمل ها در دو انواع حجم دهنده، خرد مژه دار، بلند کننده و چندکاربره و در مارک های مختلف در بازار موجود هستند.

  • رژگونه:

در انتخاب رژگونه هم درست مانند سایر لوازم آرایشی در نظر گرفتن نوع پوست بسیار مهم است. به عنوان مثال عروس خانم هایی که پوستی خشک دارند، رژگونه های کرمی و استیکی برای آنان انتخاب مناسب تری است، چرا که رژگونه های پودری به خوبی روی پوست های خشک قرار نمی گیرد.

انتخاب رژگونه های چند رنگ برای عروس خانم ها انتخاب هوشمندانه تری است، چرا که با خرید یک رژگونه، چند رنگ مختلف را با هم دارند.

 

  • مداد لب

نقش آرایش لب در زیبایی چهره بر کسی پوشیده نیست. یکی از لوازمی که در آرایش لب هرگز نباید از قلم بیفتد، مداد لب می باشد. استفاده از مداد لب جذابیت بیشتری به لب های یک عروس در میهمانی ها هدیه می دهد.

در حقیقت مداد لب باعث مشخص شدن مرز بین رژ لب و پوست خارج از لب می شود. به علاوه خانم هایی که لب های نازکی دارند، می توانند با استفاده از مداد لب، به برجسته نشان دادن لب های خود کمک کنند.

  • رژ لب

رژ لب یکی مهم ترین ارکان آرایش است. خرید رژلب بسته به سلیقه شما دارد و می توانید هر رنگی که دلتان می خواهد را بخرید. رنگ های ارغوانی و قرمز جزء رنگ هایی هستند که برای هر خانمی با هر رنگ پوستی زیبا و چشم نواز است. اگر پوست روشنی دارید، بیشتر تمرکزتان روی رنگ های صورتی روشن و قرمز باشد و اگر پوست تیره تری دارید، رنگ های ارغوانی و هلویی بیشتر برازنده شما است.

  • پاک کننده آرایش :

پاک کردن صحیح آرایش از روی صورت پس از مهمانی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عروس خانم ها نباید به هیچ عنوان پاک کردن آرایش را کم اهمیت بخوانند و لازم است در لیست لوازم آرایش عروس خود خرید بهترین پاک کننده ها را نیز قرار دهند.

مهم ترین پاک کننده های آرایش عبارتند از: پاک کننده آرایش چشم ، شیر پاکن ، تونر ، اسکراب و لایه بردار

  • محصولات مراقبت از پوست

توصیه ما به شما این است که خرید محصولات مراقبت از پوست را در لیست لوازم آرایش خود جدی بگیرید!

مهم ترین وسایلی که باید روی میز توالت هر خانمی وجود داشته باشد و کمک زیادی به زیبا ماندن وی می کنند، عبارتند از: کرم های مرطوب کننده و آبرسان، کرم های ضد آفتاب، محصولات تخصصی دور چشم، انواع لوسیون بدن و...

  • لوازم آرایش مو

هنگام خرید لیست لوازم آرایش عروس دقت کنید که انواع برس و شانه مو، انواع ژل و اسپری حالت دهنده مو، تافت و محصولات مراقبتی مو را از قلم نیندازید.

کلام آخر

در این مقاله لیست لوازم آرایش عروس معرفی شد. اکنون این که چه لوازمی را در لیست خود قرار دهید به انتخاب خودتان است. شما می توانید مواردی را به این لیست اضافه کنید یا حتی مواردی را حذف نمایید.