همه ما انسان ها زیبایی را دوست داریم و همواره به دنبال راهی هستیم تا زیباتر باشیم. آرایش کردن چهره، رایج ترین راه زیباتر کردن چهره است که از دوران باستانی توسط اشراف زادگان مصر، یونان، رم، ایران، ژاپن و دیگر تمدن های قدیمی انجام می شده است. پس از انقلاب صنعتی و تغییر چرخه اقتصاد، لوازم آرایشی به یکی از صنایع بزرگ و قدرتمند تبدیل شد که در اختیار عموم جامعه قرار گرفت. هرچند که با گذر زمان و تغییر ترندها، سبک های لوازم آرایشی تغییر کرده است اما لیست لوازم آرایشی همواره یکسان بوده و به مرور زمان کامل تر شده است. در این مقاله می خواهیم در مورد مهم ترین لوازم آرایش صورت تا رسیدن به یک چهره زیباتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رژ لب، مهم ترین کالا در لیست لوازم آرایشی شما

رژ لب را می توان به عنوان پر فروش ترین کالای آرایشی معرفی کرد. رژ لب در رنگ ها و انواع مختلفی وجود دارد و به عنوان آخرین قدم در آرایش و پیش از فیکساتور استفاده می شود. لیست لوازم آرایشی روزانه شما هرچه که باشد، اهل آرایش غلیظ باشید یا نباشید، در هر صورت، رژ لب از کالاهای مورد استفاده شما خواهد بود. پر فروش ترین رنگ های رژ لب را می توان رنگ های قرمز، کرم، کالباسی، گلبهی و براق کننده لب معرفی کرد. بدون رژ لب، آرایش شما قطعا چیزی کم خواهد داشت و چهره شما بی حال و بی روح خواهد شد. پس زمانی که می خواهید کیف لوازم آرایش خود را بچینید، رژ لب را در اول لیست داخل کیف بگذارید.

ریمل، دومین کالای پر اهمیت در لیست لوازم آرایشی ضروری

ریمل یکی از پر فروش ترین کالاهای آرایشی است که وظیفه تغییر حالت مژه ها و پر پشت، بلند، فر و زیباتر کردن آن ها را بر عهده دارد. ریمل کمک می کند تا چشمانی درشت تر و خیره کننده تر داشته باشید. به کمک ریمل، فرم مژه های شما اصلاح شده و چهره تان درخشان تر و شاداب تر نمایش داده می شود. ریمل ها در انواع بلند کننده، حجم دهنده، خورده مژه دار و فر کننده وجود دارند که بسته به فرم چشم ها و حالت مژه هایتان، بهتر است گزینه مناسب را خریداری کرده و به لیست لوازم آرایشی روانه تان اضافه کنید.

خط چشم و سایه چشم

آرایش چشم در واقع یکی از مهم ترین مراحل آرایش صورت محسوب می شود، چرا که چشم ها آینه وجود ما هستند و زیبایی آن ها می تواند در مخاطب تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد. ریمل نیز در مراحل آرایش، در دسته آرایش چشم قرار میگیرد اما به دلیل اهمیت بسیار و نقش بسزایی که دارد به صورت جداگانه در لیست لوازم آرایشی مهم معرفی شد. خط چشم می تواند فرم کلی چشم های شما را تغییر داده و آن ها را کشیده تر، درشت تر و یا خمارتر نشان دهد و سایه نیز می تواند علاوه بر اصلاح فرم چشم ها، حالت گودی چشم را نیز اصلاح کرده و جلوه به خصوصی به آن ها ببخشد. در آرایش چشم یک نکته بسیار مهم وجود دارد، اول اینکه در آرایش چشم هایتان افراط نکنید و دوم اینکه اگر آرایش چشم هایتان زیاد است و رنگ تیره دارد از رژ لب کم رنگ و اگر آرایش چشمانتان کم و کمرنگ است از رژ لب پر رنگ استفاده نمایید.

سومین لوازم آرایشی مهم در لیست شما، رژ گونه است.

رژ گونه در انواع مختلف و رنگ های متنوعی تولید می شود که با رنگ دادن به گونه های شما آن ها را برجسته تر کرده و در نهایت چهره شما را زیباتر و بشاش تر نشان خواهد داد. به کمک یک رژ گونه خوب می توانید تاثیر بزرگی در اصلاح فرم کلی صورتتان ایجاد کنید. رژ گونه را نیز به لیست لوازم آرایشی خود اضافه کنید، اما فراموش نکنید که بسته به تناژ رنگ پوست، سبک کلی آرایش و چهره خودتان، رنگ مناسبی را انتخاب کرده و از استفاده بیش از اندازه رژ گونه بپرهیزید. نکته مهم دیگر در مورد رژ گونه، استفاده از یک شات مناسب و نرم برای اعمال رژ لب بر روی گونه ها است.

پرایمر، اصلاح کننده ایرادهای پوست در آرایش شما

اگر پوستتان جوش می زند یا لک دارد. اگر جای اسکارهای قدیمی بر روی صورت آزارتان می دهد. اگر گودی و سیاهی اطراف چشمتان را دوست ندارید، تنها راه پوشاندن آن ها، استفاده از یک پرایمر مناسب است. پرایمرها ترکیباتی هستند که در آرایش روزانه، پس از مرطوب کننده و پیش از کرم پودر استفاده می شوند و انواع مختلفی در رنگ های متفاوتی دارند که هر کدام کارایی به خصوص خود را بر عهده دارد. به عنوان مثال، پرایمرهای سبز رنگ برای کم رنگ کردن لکه های قرمز روی پوست استفاده می شوند و پرایمرهای دور چشم جهت رفع پف و تیرگی دور چشم کاربرد دارند.

کرم پودر، یک پوشاننده فوق العاده در لیست لوازم آرایش شما

حتما فکر می کنید با وجود پرایمر، دیگر چه نیازی به استفاده از کرم پودر است. پرایمرها را عموما به صورت نقطه ای و موضعی برای رفع عیوب به خصوص استفاده می کنند اما کرم پودر کاربرد کلی دارد. کرم پودر می تواند منافذ باز پوست صورت شما را بسته و حالتی یک دست به آن ببخشد. از کرم پودرها و کانسیلرها، برای رفع ایرادهای زاویه ای پوست نیز استفاده می کنند. به این عمل کانتور می گویند که به کمک یک کانسیلر روشن تر و یک کانسیلر تیره تر با ایجاد سایه روشن در پوست، زوایای صورت را اصلاح خواهند کرد. اگر از من بپرسید می گویم کرم پودر بسیار مهم تر از لوازم آرایشی دیگر است چرا که به یک دست کردن پوست شما خواهد پرداخت و پوست یک دست خود قدم بزرگی را در جهت زیباتر شدن شما خواهد بود.

پنکیک یا فاندیشن، از لوازم آرایش مهم و کاربردی

پنکیک یا همان فاندیشن، با حالت پودری فشرده است که می تواند چربی های پوست را جذب کرده و حالتی مات به پوست شما ببخشد. خرید کرم پودر و فاندیشن یک محصول مکمل ایجاد می کند. به این ترتیب که یکی پوست شما را یک دست کرده و ایرادهای آن را می پوشاند و دیگری حالتی مات و طبیعی به پوست شما خواهد بخشید. پنکیک را پس از کرم پودر و پیش از رژ گونه استفاده می کنند. فاندیشن به نوعی به عنوان فیکساتور آرایش نیز کاربرد خواهد داشت.

فیکساتور، آخرین مرحله است.

در جمع آوری لیست لوازم آرایشی مورد نیاز تا رسیدن به یک چهره خیره کننده، فیکساتور آخرین مرحله است. حتما برایتان اتفاق افتاده است که یک آرایش خیره کننده و فوق العاده کرده و به عروسی رفته اید و در مراسم، با اولین رقصی که انجام دادید و یا اندکی گرما که احساس کردید، آرایش شما به طرز غیر قابل باوری ریخته و دچار تغییر ناخوشایند شده است. گرما تعریق می توانند منجر به ریزش خط چشم، ریمل، ذوب شدن کرم پودر بر روی پوست و ... شده و به جای زیباتر شدن، منجر به ناخوشایند شدن چهره شما گردد. فیکساتور، راه حلی است که شما را برای همیشه از این مسئله آسوده خواهد کرد. فیکساتور برای آرایش صورت درست همانند تافت برای موها عمل می کند. زمانی که از اسپری فیکساتور بر روی صورت خود اسپری می کنید، تمامی مواد آرایشی بر یک جا بر روی پوستتان فیکس شده و در صورت گرما و تعریق نخواهند ریخت. پس از اگر می خواهید تا پایان مراسم آرایشتان تکان نخورده و زیبا و خیره کننده بمانید، فیکساتور را نیز به لیست لوازم آرایشی خود اضافه کنید. بنابراین خرید فیکساتور هم یک محصول لازم برای کیف آرایش شماست.

انتخاب با شماست

مواردی که در بالا ارائه کردیم یک مسیر کلی و جامع برای داشتن آرایشی مطلوب و زیبا است و هیچ الزامی در انتخاب آن ها وجود ندارد. شما می توانید به انتخاب خود مواردی را به لیست اعلام شده اضافه کرده یا مواردی را نیز حذف کنید. نکته بسیار مهم در آرایش، نگه داشتن اعتدال و حفظ استایل شخصی است. اگر چیزی مد می شود لزوما برای شما مناسب نیست. با کسب شناخت کافی از چهره، فرم صورت، رنگ پوست و استایل کلیتان، سبکی را انتخاب کرده و انجام دهید که برای شما بهترین است و در استفاده از هیچ یک از موارد بالا افراط نکنید. فراموش نکنید شما تحت هر شرایطی زیبا هستید و لوازم آرایشی تنها کمک می کنند تا کمی بشاش تر و شاداب تر به نظر بیایید. پس در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید. ممکن است سایه تیره و رژ لب سیاه مد باشد اما شما با یک خط چشم کوچک و رژ لب قرمز رنگ زیباتر باشید. فراموش نکنید که عاقلانه و هدفمند دست به انتخاب لوازم آرایشی خود نمایید.