استفاده از ماسک های صورت خانگی این مزیت را دارد که شما از با کیفیت بودن مواد اولیه آن ها خیالتان راحت است و می دانید که این ترکیبات به شما حساسیت می دهند یا نه. در ادامه قصد داریم 4 مورد از انواع ماسک صورت خانگی برای پوست شاداب را برای انواع مشکلات پوستی معرفی کنیم که به شما در داشتن پوستی جوان، شفاف و زیبا  کمک می کنند.

سفید تخم مرغ؛ ماسک مناسب آکنه

یکی از رایج ترین مشکلات پوستی صورت آکنه است. برای خلاص شدن از شر این جوش ها باید صبر و حوصله کافی را به خرج دهید و به صورت مداوم دوره درمان خود را ادامه دهید تا مشکل آکنه به صورت کامل رفع شود. علت بروز آکنه تجمع سلول های مرده، باکتری ها، آلودگی ها و چربی در منافذ پوست و مسدود شدن این منافذ است.

یکی از بهترین ماسک های صورت خانگی برای رهایی از آکنه سفیده تخم مرغ است. سفید تخم مرغ باعث کاهش التهاب پوست می شود و باکتری ها را از بین می برد.

برای ساخت ماسک صورت خانگی ضد آکنه 2 تا تخم مرغ را بردارید، زرده و سفیده آن ها را جدا کنید. قبل از زدن ماسک صورت خود را بشویید و خشک کنید، سپس با استفاده از یک پد آرایشی بهداشتی صورت خود را به یک لایه ضخیم سفیده تخم مرغ آغشته کنید. اجازه دهید این ماسک خانگی به مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورت شما بماند تا خشک شود. در آخر صورت خود را بشویید و با استفاده از یک مرطوب کننده مخصوص پوست جوش دار صورت خود را مرطوب کنید. این کار دو بار در هفته به مدت یک ماه انجام دهید.

خیار و آلوئه ورا؛ ماسک آبرسان برای خشکی پوست

اگر پوستی خشک و دهیدراته دارید، ماسک صورت خیار و آلوئه ورا علاوه بر این که یکی از انواع ماسک خانگی برای لک صورت است به آبرسانی پوست و سفت شدن آن کمک شایانی می کند. آلوئه ورا و خیار سرشار از ویتامین های مفید و آنتی اکسیدان برای پوست هستند. آلوئه ورا علاوه بر رطوبت رسانی باعث تقویت کلاژن سازی پوست می شود و خیار یک آبرسان قوی برای پوست به حساب می آید. ترکیب این دو گیاه خارق العاده با یکدیگر یک ماسک بمب آبرسان برای شما به ارمغان می آورد که پوست شما را از خشکی و دهیدارته شدن نجات می دهد.

برای ساخت این ماسک صورت خانگی کافی است، نصف یک خیار را رنده کنید. به خیار ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید. ماسک را با ملایمت به صورت خود بمالید و ماساژ دهید. بگذارید که ماسک ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت برای از بین بردن چین و چروک

اگر به دنبال یک ماسک صورت خانگی فوق العاده موثر برای از بین بردن چین و چروک هستید، ماسک آووکادو و پودر کاکائو را امتحان کنید. این ماسک معجزه گر باعث تحریک پوست جهت کلاژن سازی می شود. گوشت 2 عدد آووکادو را جدا کنید و درون ظرفی بریزید، با 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک صورت برای از سفید کردن پوست و سیاهی زیر چشم

گوجه‌فرنگی علاوه بر مقادیر زیادی آنتی اکسیدان که از پوست در برابر پیری محافظت می کنند، دارای خاصیت سفیدکنندگی قوی است و می‌تواند موجب شفافیت و روشن تر شدن پوست شما شود.

برای استفاده از ماسک صورت خانگی گوجه فرنگی در جهت روشن کردن پوست صورت و همچنین از بین بردن سیاهی زیر چشم یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را با کمک یک پد آرایشی بهداشتی به آرامی زیر چشم‌هایتان بمالید و اجازه دهید که 15 دقیقه روی پوست صورت شما بماند. سپس آن را با آب شستشو دهید و این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.