اگر شما هم تقریبا همه چیز را برای بلندتر و پرپشت تر شدن مژه ها امتحان کرده اید و به نتیجه مطلوب نرسیده اید، بدانید که تنها نیستید. یک سری راهکارهای افزایش حجم مژه وجود دارند مانند استفاده از آبلیموی طبیعی یا ماساژ وازلین روی مژه ها و خط بن مژه که نه تنها چندان موثر نیستند؛ بلکه ممکن است به چشم شما نیز آسیب وارد کنند. بنابراین بهتر است به آنچه که محققان و کارشناسان زیبایی در مورد تقویت مژه توصیه می کنند، عمل نمایید.

استفاده از لوازم آرایشی مرغوب برای تقویت مژه ها

زمانی که می خواهید راهکارهایی را برای تقویت مژه ها و افزایش حجم و اندازه آنها به کار ببرید، راحت ترین راه حل استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی مرغوب است. برای پاک کردن آرایش چشم خود یک آرایش پاک کن ملایم انتخاب کنید. همچنین از ریمل و خط چشم هایی استفاده کنید که ضد آب نبوده و پاک کردن آنها سریع تر و راحت تر انجام می شود. چرا که لوازم آرایش ضد آب یا استخری نیاز به وارد کردن فشار بیشتر برای پاک کردن دارند و احتمال ریزش را افزایش می دهند.

سعی کنید مصرف فرمژه را به حداقل برسانید. این محصول منجر به آسیب به بافت و ریشه مژه ها می شود. توصیه ما به شما این است که از برس مناسب برای شانه زدن تارهای مژه استفاده کنید تا از شکستگی آن جلوگیری شود. چسب مژه نیز یکی دیگر از لوازم آرایشی است که به بن مژه و همچنین تارهای آن آسیب زیادی وارد می کند.

استفاده از سرم تقویت مژه

یک سری محصولات تقویت کننده مانند سرم تقویت مژه در بازار موجود هستند که می توانید آنها را با مشورت پزشک خود مورد استفاده قرار دهید. ماده موثر موجود در تقویت کننده های مژه، بیماتوپر است که استفاده از آن منجر به افزایش حجم و اندازه مژه ها می شود. همچنین باعث می شود رنگ مژه ها تیره تر شوند. استفاده طولانی مدت سرم تقویت مژه منجر به بهبود فولیکول مژه ها و افزایش رشد آن می شود.

استفاده از روغن کرچک و روغن نارگیل برای تقویت مژه

اگر می خواهید راهکارهای سریع و در دسترس را برای تقویت مژه ها امتحان کنید، توصیه ما به شما استفاده از روغن کرچک و روغن نارگیل است. استفاده از روغن های طبیعی به دلیل آبرسانی و چربی های مفیدی که دارند، منجر به ترمیم مژه های شکننده و آسیب دیده می شوند. استفاده از روغن کرچک نیز منجر به افزایش شادابی و طراوت مژه ها می شود و انعطاف پذیری تارهای آن را تا حد زیادی افزایش می دهد.

لیفت مژه، راهکاری برای تقویت مژه ها

یک روش درمانی و زیبایی فوق العاده موثر که برای افزایش حجم و اندازه مژه ها می توانید به کار ببرید، لیفت و لمینت مژه است. در واقع لیفت مژه همان فرمژه دائمی است که اندازه مژه ها را تا حد زیادی افزایش داده و چشم ها را خوش حالت تر جلوه می دهد. لیفت مژه جایگزین مناسبی برای اکستنشن مژه است که احتمال آسیب به تارهای طبیعی مژه را کاهش داده و روش خوبی محسوب می شود.