میسلار واتر که به صورت my-sell-ar تلفظ می‌شود، محصولی‌ حاوی مواد مغذی پوست است. معمولا از این محصول به عنوان پاک‌کننده آرایش یا تونر استفاده می‌شود. اما عناصر تشکیل‌دهنده میسلار واتر چیست . میسلار واتر به طور معمول شامل آب تصفیه شده، سورفاکتانت‌های ملایم و میسل‌ها برای پاکسازی و یک ماده مرطوب‌کننده (مانند گلیسیرین) است.

میسلار واتر حاوی ذرات کوچکی به نام میسل است. کاربرد میسل‌ها در میسلار واتر چیست . آنها مانند اسفنج مینیاتوری عمل می‌کنند،  همزمان با آن که پوست شما را آبرسانی می کنند، آلودگی‌های پوست و آرایش را پاک می‌کنند. میسل‌ها از نوعی روغن‌ حاصل شده که گرد و خاک پوست، چربی اضافه و آرایش را در خود به دام می اندازد. از طرفی خاصیتی نزدیک به آب دارد که باعث می‌شود تا ناخالصی‌ها را حل کند و آن‌ها را به راحتی از بین ببرد.

میسلار واتر از آب معمولی برای پوست بسیار بهتر است زیرا قدرت پاک‌کنندگی آن از آب معمولی بیشتر است و تمام آلودگی‌ها و آرایش را پاک می‌کند. همچنین دارای موادی مغذی است که برای سلامت پوست لازم هستند.

چه چیزی میسلار واتر را متفاوت می‌سازد؟

احتمالا این سوال پیش می‌آید که تفاوت پاک‌کننده‌های دیگر نسبت به میسلار واتر چیست . میسلار واتر بسیار ملایم‌تر است. بنابراین در هنگام پاکسازی چربی‌های محافظ پوست را از بین نمی‌برد و پوست را تحریک نمی‌کند. همه نوع پوستی می‌تواند از میسلار واتر استفاده کنند. میسلار واتر برای انواع پوست نیز خاصیت‌هایی را به همراه دارد. به عنوان مثال میسلار واتر مخصوص پوست‌های چرب، چربی صورت را کنترل می‌کند. میسلار واترهای مخصوص پوست‌های خشک معمولا دارای آبرسان هستند تا از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کنند.

اما به خودی خود ذرات موجود در میسلار واتر کاملاً آبرسان هستند و مانند پاک‌کننده‌های دیگر، PH طبیعی پوست را مختل نمی کند. میسلار واتر برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند و همیشه به آب دسترسی ندارند بسیار مناسب است. با استفاده از یک پنبه و کمی از این محصول، تمام آرایش، چربی اضافه و آلودگی را می‌توان از پوست پاک کرد.

فواید میسلار واتر

  1. میسلار واتر  آبرسان مناسبی است.
  2. به راحتی آرایش را پاک می‌کند.
  3. برخلاف دیگر پاک‌کننده‌ها خاصیت آبرسانی دارد.
  4. بیشتر میسلار واترها فاقد الکل هستند.
  5. میسلار واتر یک پاک‌کننده عمیق است و تمام آلودگی‌های داخل منافذ را نیز از بین می‌برد.

نحوه‌ی استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

  1. به عنوان پاک‌کننده آرایش

 اگر از آرایش یا کرم ضد آفتاب سنگینی استفاده می‌کنید، بهتر است از میسلار واتر به عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. برای استفاده به عنوان پاک‌کننده آرایش، یک پنبه را به میسلار واتر آغشته کنید و سپس آن را به آرامی روی پوست بکشید. برای آرایش چشم، توصیه می‌شود برای کمک به شل شدن آرایش قبل از پاک کردن، چند ثانیه پنبه را روی ناحیه چشم فشار دهید.

  1. به عنوان تمیز کردن صورت

 گاهی شما فقط می‌خواهید صورت خود را تمیز کنید، در اینصورت روش استفاده از میسلار واتر چیست . خیلی از افراد از اینکه صبح صورت خود را آب بزنند، خوششان نمی‌آید. در این مواقع پیشنهاد می‌شود که از میسلار واتر استفاده کنید. یا شاید در موقعیتی یا مکانی هستید که ژل شستشوی صورت خود را به همراه نیاوردید. میسلار واتر به راحتی قابل حمل است و شما می‌توانید آن را همه جا همراه خود ببرید. میسلار واتر را به راحتی روی یک پنبه نخی ریخته و به آرامی روی سطح پوست خود بکشید. سپس، روتین پوست خود را ادامه دهید. پس از آن نیازی به شستشو نیست.

  1. به عنوان تونر

می‌توانید بعد از شستشو صورت خود با ژل شستشو، از میسلار واتر به عنوان تونر استفاده کنید. کافی است میسلار واتر را روی پد آرایشی یا پنبه ریخته و روی صورت بکشید. گاهی نیز می‌توانید آنرا بعد از شستشو به صورت خود اسپری کنید.

می‌توان از میسلار واتر بر صورت بدون آرایش استفاده کرد؟

حال که متوجه شدید فواید میسلار واتر چیست واضح است که حتی در روزهایی که آرایش ندارید نیز می‌توان از میسلار واتر به عنوان محصولی برای طراوت بخشیدن به ظاهر پوست استفاده کنید. هنگامی که در حال پیاده روی یا ورزش در فضای باز هستید آنرا در حین حرکت با خود داشته باشید تا ظاهر شما را تازه کند و هرگونه آلودگی از سطح پوست را از بین ببرد.