اگر بخواهیم یکی از مهم ترین مراحل آرایش صورت را نام ببریم، بدون شک ریمل زدن جزو سه مرحله ی اصلی قرار می گیرد. آرایش شما بدون ریمل حالتی خسته و خواب آلوده به چهره تان می بخشد. ریمل زدن باعث می شود چشم های شما درشت تر، کشیده تر و به طور کلی زیباتر نمایان شود اگر نحوه صحیح انجام آن را بلد باشید. ریمل ها انواع مختلفی دارند که هر کدامشان می توانند تاثیر به خصوصی در فرم چشمان شما ایجاد کنند. در ادامه این مطلب بهترین روش ریمل زدن  را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

انواع ریمل

همانطور که گفتیم ریمل ها انواع مختلفی دارند. پیش از آن که ریمل بخرید ابتدا فرم مژه ها و چشمان خود را بشناسید و بر اساس آن دست به انتخاب ریمل بزنید. انواع ریمل عبارت می شوند از:

  • ریمل حجم دهنده: برای مژه های نازک
  • ریمل بلند کننده مژه ها: برای مژه های کوتاه
  • ریمل خورده مژه دار: برای مژه های کم حجم

نحوه صحیح ریمل زدن در تمامی این ریمل ها یکسان است. در ادامه چند نکته اساسی ریمل زدن را برایتان بازگو می کنیم.

قانون اول ریمل زدن: زیاده روی ممنوع!

اولین چیزی که برای ریمل زدن باید آویزه ی گوشتان کنید این است که ریمل را چندین مرتبه پشت سر هم بر روی مژه هایتان نکشید. ریمل زدن زیادی باعث می شود مژه های شما به هم چسبیده و ظاهر ناخوشایندی به خودش بگیرد. بنابراین فراموش نکنید به اندازه ریمل بزنید. ماده اضافه ریمل را با کمک لبه های ریمل از روی برس پاک کنید.

ریمل زدن آخرین مرحله پیش از رژ لب

بهتر است آرایش خود را تکمیل کرده و سپس ریمل بزنید. این توصیه را نمی توان به عنوان یک اصل در ریمل زدن در نظر گرفت اما برای جلوه بهتر آرایش بهتر است این توصیه را به کار ببرید.

اصول اساسی ریمل زدن  

همانطور که گفتیم هنگام ریمل زدن ریمل اضافه روی برس را به کمک لبه های ریمل بردارید. ابتدا از قسمت انتهایی مژه ها شروع کرده و برس را به سمت بالا بکشید. اجازه دهید چند ثانیه بگذرد و سپس مجددا همین کار را تکرار کنید. بهتر است قسمت انتهایی مژه ها ریمل بیشتری داشته باشند، این امر کمک می کند تا چشمان شما کشیده تر و خوش فرم تر به نظر برسد. ریمل را به صورت دورانی بر روی مژه ها بکشید و از فشار دادن آن بر روی مژه ها خودداری کنید. فشار دادن زیاد برس هنگام ریمل زدن باعث می شود مقدار بیش از اندازه ای ریمل بر روی مژه ها باقی مانده و شکل ناخوشایندی به آن ها ببخشد. اگر می خواهید مژه هایتان بلندتر شود، با کمک یک شانه مژه، پیش از آن که مژه ها خشک شوند، برس را به آرامی بر روی آن ها بکشید.  

برای درشت تر نشان دادن چشم هایتان ریمل زدن مژه های پایینی را فراموش نکنید. برای این کار باید کمی بیشتر دقت کرده و ریمل را به آرامی و به صورت عمودی بر ریشه مژه ها بکشید. برای آن که آرایش تمیز و زیبایی داشته باشید، باید حوصله به خرج دهید. ریمل زدن در آرایش بسیار مهم است. بنابراین هرگز عجله نکنید و با آرامش اقدام به ریمل زدن کنید تا چهره ای زیباتر داشته باشید.