زیبا به نظر رسیدن برای خانم‌ها حرف اول را میزند. خانم برای اینکه در مهمانی‌ها و مراسم‌ها زیباتر یا نسبت به قبل متفاوت به نظر برسند، دوست دارند موهای خود را رنگ، مش یا هایلایت کنند. اما بعضی از افراد ترجیح میدهند از رنگ‌ موهایی استفاده کنند که نیاز به دکلره نداشته باشد. چون همانطور که میدانید استفاده مداوم از دکلره، باعث آسیب رساندن به موها و حتی باعث ریزش و وز شدن آنها می‌شود. پس شما می‌توانید گاهی از رنگ مو بدون دکلره برای خود استفاده کنید تا موهایی زیبا و متفاوت داشته باشید.

استفاده از رنگ مو، باعث تغییر زیادی درچهره شما می‌شود، پس باید در زمان انتخاب رنگ مو دقت کنید تا جذابیت شما را چند برابر کند. استفاده از دکلره برای روشن کردن موها بسیار جذابتر است، اما همانطور که گفته شد آسیب‌های زیادی نیز به مو وارد میکند. با استفاده از رنگ مو هم میتوانید مانند دکلره موهای خود را روشن کنید ولی آسیب کمتری به موهایتان وارد کنید. قبل از اینکه بخواهید موهای خود را رنگ کنید باید درباره اکسیدان‌ها اطلاعات پیدا کنید. برای رنگ کردن موها 3 نوع اکسیدان وجود دارد:

 1. اکسیدان شش درصد

 2. اکسیدان 9 درصد

 3. اکسیدان 12 درصد.

نکاتی که برای روشن کردن موهای بدون دکلره بدانید:

  • اگر می‌خواهید فقط یک درجه از رنگ موهای خود را روشن کنید می‌توانید در رنگ مورد نظر خود اکسیدان درصد اضافه کنید. 
  • اگر که میخواهید موهای خود را که تا به حال رنگ نکردید را بدون استفاده از دکلره تا سه درجه روشن کنید باید در رنگ مورد نظر از اکسیدان نه درصد استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید که رنگ موهای شما چهار تا پنج درجه روشن بشود باید از اکسیدان 12 درصد در رنگ مورد نظر استفاده کنید.
  • اگر موهای شما ضخیم و یا پر پشت است باید از اکسیدان‌های با درصد بالاتر استفاده کنید.
  • اگر بیشتر موهای شما سفید شده است و قصد دارید که بدون استفاده از دلکره موهایتان را رنگ کنید از رنگ شماره 11 استفاده کنید.
  • قابل ذکر است که استفاده از رنگ و اکسیدان به جنس و پایه اصلی مو بستگی دارد.
  • اگر که قبلا موهای شما لایت شده است برای اینکه بتوانید بدون دکلره رنگ دلخواهتان را استفاه کنید، میتوانید از رنگ موهای اسپشیال استفاده کنید چون رنگ مو های اسپشیال بلوند میتواند رنگ موهای شما را تا شش درجه روشن کند.

حالا می‌خواهیم چند ترکیب رنگ مو بدون دکلره جذاب و محبوب را معرفی کنیم:

  1. فرمول رنگ موی شکلاتی، عسلی

برای اینکه بتوانید رنگ موی شکلاتی عسلی را استفاده کنید باید یک سوم از رنگ موی شماره 9.00 که طبیعی است را با یک چهارم رنگ شماره 9.2 ( دودی )، دو بند انگشت واریاسون طلایی 003، رنگ مو 3 صفر ترکیب کنید  و در نهایت اکسیدان نه درصد و دوازده درصد را به آن اضافه کنید.

  1. فرمول رنگ موی عسلی

در ابتدا باید با رنگ شماره 000 موهای خود را به پایه شش برسانید. سپس، رنگ موی شکلاتی به اندازه 20 میل، رنگ شماره 7 که رنگ عسلی است به اندازه 70 میل، رنگ دودی 7 به اندازه 30 میل، 5 سانت واریاسون طلایی و در نهایت 10 سانت واریاسون نقره‌ای را با هم ترکیب کنید و در نهایت 130 میل از اکسیدان 2 یا همان 9 درصد را به ترکیب رنگ اضافه کنید و رنگ را بر روی موهای خود بگذارید. 

  1. فرمول رنگ موی زیتونی

برای اینکه بتوانید رنگ موی زیتونی داشته باشید، باید در ابتدا موهای خود را با رنگ شماره 000 یا E20  روشن کنید و سپس رنگ زیتونی با شماره‌های 01، 5، 10 و 90 و واریاسون سبز نقره‌ای را باهم ترکیب کنید. در انتها اکسیدان 9 درصد را دو برابر رنگ موی استفاده شده در ترکیب، اضافه کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه که موهایتان را شستید، موهای زیتونی جذابی خواهید داشت.