آب در سلامتی، صاف بودن، زیبایی و درخشندگی پوست نقشی اساسی دارد. بنابراین منطقی است که برای مراقبت از پوست از محصولاتی استفاده کنید که آبرسانی و مرطوب سازی پوست را تامین ‌کنند. اما چیزی که ممکن است بسیاری از ما متوجه آن نشویم این است که مرطوب کننده و آبرسان پوست با هم فرق دارند. اگرچه هر دو در تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست مهم هستند، اما دانستن تفاوت به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را هنگام هدف قرار دادن نیازهای خاص پوست خود انجام دهید.

 

دستیابی به یک پوست خوب چندان سخت نیست. اولین قدمی که باید بردارید این است که روتین پوست خود را به طور صحیح و مرتب انجام دهید. یک روتین پوستی خوب شامل استفاده از آبرسان پوست و مرطوب‌کننده، فوم یا ژل شستشوی صورت و تونر است. آبرسان محصولی است که مسئولیت درخشان کردن و یک دست کردن پوست را برعهده دارد. بنابراین قرار دادن این محصول در روتین پوستی بسیار ضروری و مهم است. استفاده از آبرسان پوست بقدری مهم است که بسیاری از شرکت‌ها به تونرها خاصیت آبرسانی اضافه کردند. استفاده از تونر و کرم آبرسان تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی پوست شما می‌گذارد.

 

کرم آبرسان چیست و چه کمکی به پوست شما می‌کند؟

اصلی‌ترین کارکرد آبرسان، رطوبت‌رسانی به پوست است. با توجه به زندگی و حضور در شهرهای آلوده صنعتی، آلودگی‌های طولانی مدت هوا، خواب ناکافی و تغذیه ‌نادرست و کم آب خوردن، همگی این عوامل می‌تواند در از دست رفتن رطوبت پوست شما تاثیرگذار باشد و پوست را کدر کند. به همین دلیل استفاده از آبرسان پوست باعث می‌شود رطوبت از دست رفته پوست شما بازگردد و پوست شفاف شود.

البته استفاده از آبرسان پوست به معنای این نیست که شما دیگر برای شادابی پوست نیازی به نوشیدن آب ندارید. نوشیدن آب یکی از کلیدی‌ترین کارهای روزانه است که باید برای سلامتی بدن خود انجام دهید. بیشتر مشکلات ممکن است صرفا از آب خوردن کم باشد.

کرم آبرسان و مرطوب کننده با هم فرقی دارند؟

  1. اولین و مهم‌ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در نحوه کارکرد آن‌ها است. استفاده از آبرسان پوست به رطوبت‌رسانی عمقی به پوست کمک می‌کند. اما کارکرد مرطوب کننده این است که چربی محافظ و رطوبت پوست شما را حفظ کند.
  2. با توجه به تفاوت کارکردها، در روتین پوست اول باید استفاده از آبرسان پوست صورت بگیرد و بعد مرطوب کننده.
  3. در روتین پوستی، بعد از شستشوی صورت باید از کرم آبرسان استفاده کنید.

اهمیت آبرسانی پوست چیست؟

از دست رفتن آب و رطوبت صورت برابر با کدر شدن پوست و به وجود آمدن چین و چروک صورت است که حتی می‌تواند باعث جوش شود. این باور غلط است که تنها پوست چرب جوش می‌زند. پوستی که رطوبت خود را از دست داده باشد و خشک شود نیز می‌تواند جوش‌زا باشد. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات استفاده از آبرسان در روتین پوستی بسیار لازم و حیاتی است.

استفاده از کرم آبرسان برای چه نوع پوستی لازم است؟

باید گفت همه پوست‌ها! حتی پوست‌های چرب نیز نیاز به آبرسانی دارند. کسانی که پوست چربی دارند معمولا این باور غلط را دارند که چربی پوست چرب را در حد امکان باید گرفت تا باعث جوش نشود. اما شما وقتی پوست چربی دارید و از محصولات مراقبتی استفاده می‌کنید حواستان باشد که پوست شما می‌تواند از چرب به خشک تبدیل شود. در واقع طی روند مراقب پوستی ممکن است رطوبت پوست شما از بین برود. حتی در مواقعی که در از بین رفتن چربی اضافه صورت افراط می‌شود ممکن است چربی محافظ صورت نیز از بین برود. بنابراین استفاده از آبرسان پوست برای پوست چرب نیز ضروری است. کرم آبرسان برای خانم‌ها، آقایان و انواع پوست باید مورد استفاده قرار بگیرد.

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

در نحوه استفاده از آبرسان پوست باید گفت شما بعد از هر بار شستشوی صورت از این محصول استفاده کنید. اگر تونر را در روتین پوستی خود دارید، کرم آبرسان را بعد از آن استفاده کنید. با توجه به نیاز شستشوی صورت، تعداد دفعات استفاده از آبرسان پوست محاسبه می‌شود. معمولا صورت شما در طول روز یک یا دو بار بیشتر نیاز به شستشو ندارد. بهتر است روزی دو بار از کرم آبرسان در دو نوبت صبح و شب استفاده شود.