طراحی حنا روی دست یک کار هنری پرطرفدار است که توسط بسیاری از خانم ها انجام می شود. اگر شما هم از علاقه مندان به این سبک از طراحی بر روی دستان خود هستید، حتماً پیش آمده که سوالاتی در این زمینه را از خود بپرسید که طراحی حنا روی دست چقدر باقی می ماند؟ چطور می توان این مدت زمان را بیشتر کرد؟ اگر از طرح حنا بر روی دست خود خسته شدیم چطور می توانیم آن را سریع تر پاک کنیم؟ آیا طراحی حنا روی دست ضرری برای پوست دارد؟ برای دریافت پاسخ تمامی سوالات خود، مقاله ی پیش رو را مطالعه نمایید.

راه های مراقبت از طراحی حنا روی دست

طراحی حنا روی دست امری دائمی نیست و دیر یا زود از روی پوست شما پاک خواهد شد. بسته به جنس حنایی که برای طراحی از آن استفاده شده و میزان مراقبتی که شما از طرح دارید، طراحی حنا روی دست بین یک تا سه هفته بر روی پوست شما باقی خواهد ماند. اما چطور می توان مدت زمان باقی مانند طرح حنا را افزایش داد؟ با چند اقدام ساده. برای مراقبت از طراحی حنا روی دست

زمانی که خمیر حنا بر روی دستتان قرار دارد، مراقب باشید تا پیش از خشک شدن به جایی مالیده نشود. پس از آن که طراحی حنا روی دست شما خشک شد، اجازه دهید تا حداقل 6 ساعت یا حتی یک روز کامل خمیر حنا بر روی دستتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، برای خراشیدن خمیر حنا از روی دست به هیچ عنوان از آب و صابون استفاده نکنید. در طول دوره ای که طراحی حنا روی دست هست، به هیچ عنوان روی آن را لیف نکشید و از شوینده های قوی بر روی طرح استفاده نکنید. در تمام طول دوره، پوست خود را مرطوب نگاه دارید. تمامی این اقدامات کمک می کنند تا طراحی حنا روی دست شما بیشتر باقی بماند.

چطور طراحی حنا روی دست را پاک کنیم؟

اگر از طراحی حنا روی دست خود خسته شده اید یا طرح آن به قدری کم رنگ شده است که تحمل کردن بیش از حد آن برایتان ممکن نیست، می توانید از چند روش خانگی برای پاک کردن سریع تر طراحی حنا روی دست استفاده کنید. خمیر دندان، لیمو ترش و جوش شیرین موادی هستند که در صورت تماس با طراحی حنا روی دست می توانند با سرعت بیشتری آن را از روی پوست شما پاک کنند.

عوارض و فواید طراحی حنا روی دست

طراحی حنا روی دست به هیچ عنوان هیچ گونه عوارضی برای پوست شما نخواهد داشت. حنا تاثیرات آلرژیک بر روی پوست ندارد، چون نیازی به سوزن ندارد هنگام طراحی باعث ایجاد درد نخواهد شد. با توجه به اینکه مدت زمان ماندگاری آن کم است نمی تواند آزارتان داده و دلتان را بزند. طراحی حنا روی دست باعث ایجاد قرمزی، حساسیت، سوزش، خشکی و غیره در پوست نخواهد شد و می تواند یک تنوع جالب و زیبا برای شما دوست داران زیبایی باشد. بنابراین اگر قصد طراحی حنا روی دست دارید، با خیال راحت برای این کار اقدام نمایید.